Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Bonus-info fra dagens kamp: vores gamle redningsmand, Ove P. var også til stede ved kampen. Om det var fornøjelse eller arbejde ved jeg ikke, men han havde, hvad jeg gætter på, var et barnebarn med. Bortset fra det, så står han jo for rekruttering i FCM

    Comment


      Et par hurtige betragtninger:
      1. Halveg bar præg af flere skulle lære hinanden at kende. Vi pressede fortsat en del op, men prioriterede også at positionere os rigtigt på banen. Det gik lidt ud over offensiven, hvor ingen af de forreste lige havde den X-factor som skulle til.
      2. Halveg bliver mere rodet, fordi det er et totalt usammenhængende OB-hold der bringes med 11 nye. Her springer Rami mest i øjnene. Synes der er noget Jebali over hans måde at modtage bolden med modstandere I ryggen. Bolden er klistret til foden samtidig med modstanderne holdes væk. Vores offensiv savner sådan en spiller, så er det hans vanlige niveau, så har vi hentet os en offensiv profil.
      Selven er nok ikke lige verdens mest skolede back, men hold da op en fart. Synes faktisk også han skiller sig rigtig fint af med bolden. Han finder sine medspillere inde centralt fra sin position på kanten og det så godt ud. Vejles højreside var dog også sindssygt ringe, så han havde fornuftige vilkår.
      HC stod kanon i sin Halveg. MH havde knapt så meget at lave i sin
      Tongya så lidt mere fit ud. Ved ikke om han stod overfor en tung vejlemand, men han fik brudt igennem et par gange.
      Ejdum er jeg tryg ved nok skal falde fint ind, hvis han kommer i spil til minutter. En ganske fin balancespiller der ikke gør det sværere end det er.
      Forsvarsmæssigt må vi se at lappet Mihajlo og BP sammen. De to unge i 2. Halveg ligner ikke superliga-spillere endnu. Vi må overveje at leje endnu en rutineret stopper, hvis de bliver ved at skrante, for det kommer til at koste, hvis Slots eller Sauli pludselig også går i stykker.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
        Et par hurtige betragtninger:
        1. Halveg bar præg af flere skulle lære hinanden at kende. Vi pressede fortsat en del op, men prioriterede også at positionere os rigtigt på banen. Det gik lidt ud over offensiven, hvor ingen af de forreste lige havde den X-factor som skulle til.
        2. Halveg bliver mere rodet, fordi det er et totalt usammenhængende OB-hold der bringes med 11 nye. Her springer Rami mest i øjnene. Synes der er noget Jebali over hans måde at modtage bolden med modstandere I ryggen. Bolden er klistret til foden samtidig med modstanderne holdes væk. Vores offensiv savner sådan en spiller, så er det hans vanlige niveau, så har vi hentet os en offensiv profil.
        Selven er nok ikke lige verdens mest skolede back, men hold da op en fart. Synes faktisk også han skiller sig rigtig fint af med bolden. Han finder sine medspillere inde centralt fra sin position på kanten og det så godt ud. Vejles højreside var dog også sindssygt ringe, så han havde fornuftige vilkår.
        HC stod kanon i sin Halveg. MH havde knapt så meget at lave i sin
        Tongya så lidt mere fit ud. Ved ikke om han stod overfor en tung vejlemand, men han fik brudt igennem et par gange.
        Ejdum er jeg tryg ved nok skal falde fint ind, hvis han kommer i spil til minutter. En ganske fin balancespiller der ikke gør det sværere end det er.
        Forsvarsmæssigt må vi se at lappet Mihajlo og BP sammen. De to unge i 2. Halveg ligner ikke superliga-spillere endnu. Vi må overveje at leje endnu en rutineret stopper, hvis de bliver ved at skrante, for det kommer til at koste, hvis Slots eller Sauli pludselig også går i stykker.
        Meget enig i dine betragtninger

        Det ligner dog ud fra træning at Bjørn er meget tæt på at kunne spille mens Ivan burde kunne indtræde i fuld træningen inden for 1-2 uger hvis alt går vel. Så tror ikke at man er så bekymret igen. Men opstår der nye ting er det da klart at man måske er nød til at kigge på det

        Comment


          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
          Forsvarsmæssigt må vi se at lappet Mihajlo og BP sammen. De to unge i 2. Halveg ligner ikke superliga-spillere endnu. Vi må overveje at leje endnu en rutineret stopper, hvis de bliver ved at skrante, for det kommer til at koste, hvis Slots eller Sauli pludselig også går i stykker.
          Enig i det meste andet, men synes Yaya gjorde det rigtig fint under meget svært betingelser. Han spiller i en bagkæde med Markus Jensen og Selven der er kanter/wings og som defensivt ikke lever op til “standard”, og så Askou/Theo Hansen, hvor særligt førstnævnte så lidt udfordret ud på særligt farten. Det er der intet forgjort i - der er meget at lære som ung ift. vinkler, afstand mm.
          Hvad der stod ud for mig ved Yaya var hans recovery speed. Han får hentet en VB-mand der bliver spillet igennem let på få meter og får blokeret ham i skudøjeblikket(Hvilket HC applauderede meget) Derudover snakker han utroligt meget til sine medspillere, og var fornuftig i boldomgangen uden at være prangende. Men forsvarsdelen var meget opløftende set ud fra et individuelt perspektiv. Jeg synes han spiller med stort overskud og selvtillid.
          Der skal ikke flere CBs ind. Ikke det der ligner.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Coach Se indlæg

            Enig i det meste andet, men synes Yaya gjorde det rigtig fint under meget svært betingelser. Han spiller i en bagkæde med Markus Jensen og Selven der er kanter/wings og som defensivt ikke lever op til “standard”, og så Askou/Theo Hansen, hvor særligt førstnævnte så lidt udfordret ud på særligt farten. Det er der intet forgjort i - der er meget at lære som ung ift. vinkler, afstand mm.
            Hvad der stod ud for mig ved Yaya var hans recovery speed. Han får hentet en VB-mand der bliver spillet igennem let på få meter og får blokeret ham i skudøjeblikket(Hvilket HC applauderede meget) Derudover snakker han utroligt meget til sine medspillere, og var fornuftig i boldomgangen uden at være prangende. Men forsvarsdelen var meget opløftende set ud fra et individuelt perspektiv. Jeg synes han spiller med stort overskud og selvtillid.
            Der skal ikke flere CBs ind. Ikke det der ligner.
            Enig. Jeg synes, Yaya ser meget lovende ud. Fed attitude, god fysisk, rimelig boldomgang. Det kan man komme langt på.

            De andre unge på pladsen lod jeg mindre mærke til - og det kan jo såmænd være en succes som helt ung midterforsvarer.

            Skal vi kigge på noget til forsvaret, så skal det være en VB. Ejdum ser jeg som fuldblods-6er, der allerede nu kan konkurrere dér.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Coach Se indlæg

              Enig i det meste andet, men synes Yaya gjorde det rigtig fint under meget svært betingelser. Han spiller i en bagkæde med Markus Jensen og Selven der er kanter/wings og som defensivt ikke lever op til “standard”, og så Askou/Theo Hansen, hvor særligt førstnævnte så lidt udfordret ud på særligt farten. Det er der intet forgjort i - der er meget at lære som ung ift. vinkler, afstand mm.
              Hvad der stod ud for mig ved Yaya var hans recovery speed. Han får hentet en VB-mand der bliver spillet igennem let på få meter og får blokeret ham i skudøjeblikket(Hvilket HC applauderede meget) Derudover snakker han utroligt meget til sine medspillere, og var fornuftig i boldomgangen uden at være prangende. Men forsvarsdelen var meget opløftende set ud fra et individuelt perspektiv. Jeg synes han spiller med stort overskud og selvtillid.
              Der skal ikke flere CBs ind. Ikke det der ligner.
              Det lyder til du har set det fra sidelinjen, så der er en masse taktiske betragtninger man så fint har kunne tage med sig, som os på et tåleligt stream ikke fik med. Jeg kunne bare konstatere at Vejles meget ordinære hold havde nemt ved at fange os og at de bagerste så temmelig fejlplaceret ud. Det skal dog siges at som halvegen skred frem, så fik de bedre styr på det, men det lignede så heller ikke kommende superligaprofiler Vejle bragte sidst i kampen.
              Det kan meget vel være Yaya kan gøre det udmærket med en rutineret stopper ved sin side og to skolede backs. Hans statur og fart er i hvert fald rigtig fin.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Meget enig i dine betragtninger

                Det ligner dog ud fra træning at Bjørn er meget tæt på at kunne spille mens Ivan burde kunne indtræde i fuld træningen inden for 1-2 uger hvis alt går vel. Så tror ikke at man er så bekymret igen. Men opstår der nye ting er det da klart at man måske er nød til at kigge på det
                Det er glædeligt. Det er også vigtigt vi får passet på dem og ikke bringer dem for tidligt.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                  Et par hurtige betragtninger:
                  1. Halveg bar præg af flere skulle lære hinanden at kende. Vi pressede fortsat en del op, men prioriterede også at positionere os rigtigt på banen. Det gik lidt ud over offensiven, hvor ingen af de forreste lige havde den X-factor som skulle til.
                  2. Halveg bliver mere rodet, fordi det er et totalt usammenhængende OB-hold der bringes med 11 nye. Her springer Rami mest i øjnene. Synes der er noget Jebali over hans måde at modtage bolden med modstandere I ryggen. Bolden er klistret til foden samtidig med modstanderne holdes væk. Vores offensiv savner sådan en spiller, så er det hans vanlige niveau, så har vi hentet os en offensiv profil.
                  Selven er nok ikke lige verdens mest skolede back, men hold da op en fart. Synes faktisk også han skiller sig rigtig fint af med bolden. Han finder sine medspillere inde centralt fra sin position på kanten og det så godt ud. Vejles højreside var dog også sindssygt ringe, så han havde fornuftige vilkår.
                  HC stod kanon i sin Halveg. MH havde knapt så meget at lave i sin
                  Tongya så lidt mere fit ud. Ved ikke om han stod overfor en tung vejlemand, men han fik brudt igennem et par gange.
                  Ejdum er jeg tryg ved nok skal falde fint ind, hvis han kommer i spil til minutter. En ganske fin balancespiller der ikke gør det sværere end det er.
                  Forsvarsmæssigt må vi se at lappet Mihajlo og BP sammen. De to unge i 2. Halveg ligner ikke superliga-spillere endnu. Vi må overveje at leje endnu en rutineret stopper, hvis de bliver ved at skrante, for det kommer til at koste, hvis Slots eller Sauli pludselig også går i stykker.
                  Jeg tror nu med det BW har sagt flere gange om at truppen skal være tæt på brugbar til opstarten må indikere at der er opmærksomhed på cf-statussen i fht. BP og Ivan. Hvis ingen af de to kunne være tæt på klar og i fuld træning havde der nok også været lidt mere aktivitet ang. køb/leje af en cf med en vis kvalitet i spillet. Især når valget har været at udleje C. Vestergård endnu et år.

                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Jeg synes egentlig det er var en fin kamp. Det er tydeligt at der er nogle relationer der ikke er på plads. MH, gjorde det fint med det han skulle. Dejligt at han fik skældt ud det ene tidspunkt grundet sløseri.
                    Grubbe og Aske var relativ anonyme og jeg synes ikke de gjorde sig bemærket ofte. Sauli havde lidt placeringsvankskligheder, men jeg tænker det er relationsgrundet. Jeg synes Slotsager stod stærkt. Jeg er enig med kommentatorerne omkring hans afleveringshastigheder. Det er lækkert at se hårde præcise afleveringer, som virkelige flytter noget. Vi har for ofte "trillet den rundt" indtil hullet er opstået. Flere gange skaber det faktisk plads på højrekanten, når Slotsager har spillet den. Jeg synes Manneh gjorde det fint, og Sven også. Dejligt at se Sven skralde igennem, med veltimede tacklinger, der ikke var frispark på. Det giver noget energi. Charly havde nogle gode situationer jeg synes han løste fint. Helt sikkert en kandidat til den ene kant. Don Deedson synes jeg også jeg gjorde det godt. Dejligt at se at han kigger begge veje. Han arbejde fint defensivt. Frø var op og ned. Han vil så meget, og laver rigtig mange presløb, men der mangler den afgørende kvalitet. Turay havde det lidt svært, men første kamp i længe for ham. Det var svært at se om alle offsides var der.

                    Noget af det jeg lagde mærke til både i 1. og 2. halvleg, var hvor gode vi var i flere situationer, til at få overspillet VBs midtbane og stå i en 4v4 situation. Kan vi få brugt dette som et våben i sæsonen, og med en skarphed i den afgørende aflevering får vi lavet en del kasser. Håber at det er Rami der ligger dem. Der sidder virkelig en flødefod og et godt touch på ham.

                    Comment


                      Angående Mihajlovic, så skal der en erstatning ind for ham. Han tit skadet, og vi må også huske, at da han ikke var skadet, så spillede han faktisk forfærdeligt.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                        Angående Mihajlovic, så skal der en erstatning ind for ham. Han tit skadet, og vi må også huske, at da han ikke var skadet, så spillede han faktisk forfærdeligt.
                        Ja hvis du tænker på de sidste kampe i foråret.

                        For han var en af banens bedste i efteråret, da han kom til bage efter de første 5 kampe.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                          Angående Mihajlovic, så skal der en erstatning ind for ham. Han tit skadet, og vi må også huske, at da han ikke var skadet, så spillede han faktisk forfærdeligt.
                          Når ja han spillede også forfærdeligt. Fra han kom tilbage og stabiliserede forsvaret - lå vi nr 1 på formtabellen.

                          Jeg vil 20.000 gange hellere spille med Ivan end Kasper Larsen, Skjelvik osv
                          Ivan er en kriger, en ligger sig ned for at blokere skud, det er ikke mange spillere vi har haft de sidste 5 år der har gjort det

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                            Angående Mihajlovic, så skal der en erstatning ind for ham. Han tit skadet, og vi må også huske, at da han ikke var skadet, så spillede han faktisk forfærdeligt.
                            Det virkede nu heller ikke til at han var helt fint. Han havde store bandager ved låret. Tror ikke han var på 100%

                            Comment


                              Jeg er stadig sikker på at Mihajlo spillede dele af foråret skadet. Når det er sagt så er det tydeligt at han har problemer med skader, men med 4 kvalificerede stoppere i truppen så burde vi være dækket ind.

                              Comment


                                Det vil være dumt at bruge yderlige lønkroner på en midtstopper når vi har Bojang fra akademiet der stormer frem

                                Comment

                                Working...
                                X