Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Det er han nok, men én spiller - særligt på en yderposition og med 5 mand i forsvaret - gør altså hverken en vinter eller sommer, og det fylder sært meget (med tanke på hvor elendigt det har stået til på talrige områder i knap 15 år i OB) herinde.

    Jeg har lige genlæst Lars Høghs biografi, og han diagnosticerer OB store problem i nyere tid på få linjer: Manglende kultur og respekt for OBs historie (netop præget af en unik kultur) i ledelsen af klubben. Æret være hans minde og hvor havde han dog ret.

    Lad os håbe - selvom det er virkelig svært efterhånden - at vi er ved at bygge noget op med SK og en BW, der har forhåbenligt har lært af sine fejltrin.

    Det står og falder i hvert fald ikke med én venstreback i OB.


    Uden alt for meget, så var OB elevatorhold indtil 1975, hvor man igen rykkede op i 1. div og bed sig fast. Ja, Lars Høgh kom med på 1. holdet i 1977 men det er dælme mange år siden, og det var en helt anden tid, hvor penge ikke havde den store betydning som de har idag. Hvis ingen penge er en fed kultur, så tror jeg desværre aldrig den fede kultur vender tilbage i fodbold, da fodbold proffessionelt idag stor set kun handler om den mængde kapital du smider i en fodboldklub. Hvis 2 klubber har lige mange midler kan du sammenligne dem, ellers er det sgu unfair. Var Lars Høgh i OB idag, så ville han ikke nå sin 20 års fødselsdag før han var solgt. Så kan man snakke kultur op og ned, men det er bare sådan fodbold har udviklet sig. det er lidt som klimaet, almindelige mennesker kan have en mening om det, men kan i sidste ende ikke gøre en skid ved det.
    Det ændrer ikke på at OBs venstreside med Mouritzen får det meget svært på søndag, såfremt han skal spille. problemet er bare, at hvis det igen er årsagen til at OB taber på et propfyldt Odense Stadion, så er det lidt et dejavu man oplever, fordi det er gang på gang det samme problem man oplever, at eks Brøndby nok har lidt flere midler tilrådighed end OB, og dermed henter bedre spillere. Prøv lige at lyt til larmen såfremt BIF havde hentet Mouritzen i Helsingør i stedet for Jacob Rasmussen i Fiorentina..............
    Last edited by jojo; 22-02-2024, 18:57.

    Comment


      Ville være rigtig, rigtig godt hvis det lykkes at skrive forlængelse med Tom.
      https://obstemmer.dk/trybull-forhand...92NR9uT1V23Z2M
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        Ville være rigtig, rigtig godt hvis det lykkes at skrive forlængelse med Tom.
        https://obstemmer.dk/trybull-forhand...92NR9uT1V23Z2M
        Som han spiller nu er han en meget vigtig spiller og jeg håber det lykkedes at forlænge et par år eller 3

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Som han spiller nu er han en meget vigtig spiller og jeg håber det lykkedes at forlænge et par år eller 3
          Tom er lige så vigtig som Svend. Men hvis Svend bliver solgt til sommer skal der en erstatning ind på et endnu bedre niveau.
          Det hjælper ikke meget med dem der kommer retur fra leje til sommer.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

            Tom er lige så vigtig som Svend. Men hvis Svend bliver solgt til sommer skal der en erstatning ind på et endnu bedre niveau.
            Det hjælper ikke meget med dem der kommer retur fra leje til sommer.
            Sven er meget vigtig også. Men sidste vindues transfersaga med ham viste også at han er en spiller som har nogle ambitioner der rækker ud over OB og har en alder hvor han ikke har den store tid til at vente. Det er selvfølgelig træls for os. Jeg vil også helst beholde ham. Men jeg frygter vi godt kan nå en situation til sommer med ca samme scenarie. Og så er det bare svært at holde på en spiller der bare VIL væk. Og der kommer kunsten så i at tage sig rigtig rigtig godt betalt.

            Vi må se hvad der sker. Det bliver helt sikkert et aktivt vindue på de interne linjer og mange svære valg der skal tages

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Som han spiller nu er han en meget vigtig spiller og jeg håber det lykkedes at forlænge et par år eller 3
              De vil hinanden, uden tvivl, men er det kontraktlængden? Jeg tænker 2 år er passende, men kan det være Tom der vil 2 eller 3 år, og BW der kun vil et år ad gangen?
              Ren spekulation, det kan jo være BW har noget helt andet i kikkerten....og igen så har Tom noget skadeshistorik, ligesom Helander, jeg tror simpelthen ikke
              BW ønsker lange kontrakter med ældre spillere uden salgspotentiale.
              Last edited by jojo; 23-02-2024, 10:27.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                De vil hinanden, uden tvivl, men er det kontraktlængden? Jeg tænker 2 år er passende, men kan det være Tom der vil 2 eller 3 år, og BW der kun vil et år ad gangen?
                Ren spekulation, det kan jo være BW har noget helt andet i kikkerten....og igen så har Tom noget skadeshistorik, ligesom Helander, jeg tror simpelthen ikke
                BW ønsker lange kontrakter med ældre spillere uden salgspotentiale.
                Jeg ser gerne en længere kontrakt med Tom, så vi kan få lidt stabilitet på holdet.

                Han er i anførergruppen, familien er glad for byen, er en vigtig del af spillet og han trives med at være "trænerlærling". På den baggrund synes jeg ikke en 1 års kontraktforlængelse giver mening, skadeshistorik eller ej.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                  De vil hinanden, uden tvivl, men er det kontraktlængden? Jeg tænker 2 år er passende, men kan det være Tom der vil 2 eller 3 år, og BW der kun vil et år ad gangen?
                  Ren spekulation, det kan jo være BW har noget helt andet i kikkerten....og igen så har Tom noget skadeshistorik, ligesom Helander, jeg tror simpelthen ikke
                  BW ønsker lange kontrakter med ældre spillere uden salgspotentiale.
                  Jeg tænker også, det kan være kontraktlængden, der er en knast. På Toms plads er det alfa omega, at kunne løbe solen sort og dække en hel masse af banen. Kan han det i samme omfang om to år? Vi så for eksempel med Drachmann hvor relativt hurtigt, en 6'er kan gå fra at være profil til at være i overskud, når fysikken ikke længere helt kan følge med. Så jeg ka ngodt forstå, hvis BW ikke er meget ivrig efter at give 3 eller 4 år, eksempelvis. Forhåbentlig kan man lande på en 2-årig, det vil i hvert fald give mening for OB.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                    Jeg tænker også, det kan være kontraktlængden, der er en knast. På Toms plads er det alfa omega, at kunne løbe solen sort og dække en hel masse af banen. Kan han det i samme omfang om to år? Vi så for eksempel med Drachmann hvor relativt hurtigt, en 6'er kan gå fra at være profil til at være i overskud, når fysikken ikke længere helt kan følge med. Så jeg ka ngodt forstå, hvis BW ikke er meget ivrig efter at give 3 eller 4 år, eksempelvis. Forhåbentlig kan man lande på en 2-årig, det vil i hvert fald give mening for OB.
                    Okay, hvad så med en 2+1 med en gentlemanaftale om, at han få et (fast) trænerjob bagefter på eksempelvis akademiet

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                      De vil hinanden, uden tvivl, men er det kontraktlængden? Jeg tænker 2 år er passende, men kan det være Tom der vil 2 eller 3 år, og BW der kun vil et år ad gangen?
                      Ren spekulation, det kan jo være BW har noget helt andet i kikkerten....og igen så har Tom noget skadeshistorik, ligesom Helander, jeg tror simpelthen ikke
                      BW ønsker lange kontrakter med ældre spillere uden salgspotentiale.
                      Og dér har du problemet, jf. udveksling i anden tråd. Man kan ikke bygge en trup udelukkende på spillere med salgspotentiale. OB er en fodboldklub, ikke en vækstaktie - det gælder om at vinde noget, og det kræver kultur og kontinuitet.

                      Der er brug for spillere som Tom, der ikke er her for at blive solgt, og som kan være et anker over tid. Ellers bliver det en konstant udskiftning med det ene salgsobjekt efter det andet, og 1) det vinder man ikke noget med, 2) det fjerner enhver mening fra det at følge en klub.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                        Og dér har du problemet, jf. udveksling i anden tråd. Man kan ikke bygge en trup udelukkende på spillere med salgspotentiale. OB er en fodboldklub, ikke en vækstaktie - det gælder om at vinde noget, og det kræver kultur og kontinuitet.

                        Der er brug for spillere som Tom, der ikke er her for at blive solgt, og som kan være et anker over tid. Ellers bliver det en konstant udskiftning med det ene salgsobjekt efter det andet, og 1) det vinder man ikke noget med, 2) det fjerner enhver mening fra det at følge en klub.
                        Fuldstændig enig

                        Comment


                          Nu har jeg snart set 2 kampe med Vejle. De rykker ikke ned.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                            Nu har jeg snart set 2 kampe med Vejle. De rykker ikke ned.
                            Vejle rykker stensikkert ned.

                            Comment


                              Vi er 4-5 hold, der spiller om en nedrykningsplads. Ingen af holdene er specielt godt kørende; det kan gå alle veje. Desværre for os har vi lidt et lorteprogram de sidste 3 kampe i grundspillet. Tror ikke venter point hverken i Århus og slet ikke i Parken. Sandsynligvis får vi dermed et skidt udgangspunkt for slutspil. Tror ikke vi rykker ned, men det bliver nok tæt, og vi kan nemt trække nitten

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Vi er 4-5 hold, der spiller om en nedrykningsplads. Ingen af holdene er specielt godt kørende; det kan gå alle veje. Desværre for os har vi lidt et lorteprogram de sidste 3 kampe i grundspillet. Tror ikke venter point hverken i Århus og slet ikke i Parken. Sandsynligvis får vi dermed et skidt udgangspunkt for slutspil. Tror ikke vi rykker ned, men det bliver nok tæt, og vi kan nemt trække nitten
                                Vi møder FCK på Odense Stadion, men ikke at det ændrer meget...

                                Comment

                                Working...
                                X