Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Velbekomme. Det var ikke planlagt idag så jeg så ikke det hele.

    Men det ligner samme 11 som sidst. Dog skal det siges at Kadrii og Turay deler spilletiden på 9’eren.

    Sabbi ligner en der er helt klar men virker frustreret. Hørte en fugl synge om at OB havde afvist endnu et bud på ham fra en anden klub

    Markus Jensen trænede med selvom U19 spiller træningskamp idag

    Ellers en god træning med høj kvalitet
    Tak for træningsupdate. Håber snart vi skriver en lang kontrakt med Markus Jensen. Mht. Sabbi så er det godt at høre at han træner fuldt med og at der stadig tikker bud ind på ham og helt fint med mig at vi ikke sælger ham for mindre end hvad vi kan få en kvalificeret erstatning ind for. Personligt håber jeg vi får ham solgt, så begge parter kan komme videre.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

      Tak for træningsupdate. Håber snart vi skriver en lang kontrakt med Markus Jensen. Mht. Sabbi så er det godt at høre at han træner fuldt med og at der stadig tikker bud ind på ham og helt fint med mig at vi ikke sælger ham for mindre end hvad vi kan få en kvalificeret erstatning ind for. Personligt håber jeg vi får ham solgt, så begge parter kan komme videre.
      Som jeg hører det er det Markus Jensen der forhaler processen. Ikke OB

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Tvivler jeg på sker.

        Martin Hansen bandede og svovlede over bane 1 idag. Højlydt. Men når man kommer tæt på den kan man godt se at den ikke har det super godt pt og er fyldt med huller. Hvis det våde vejr fortsætter sådan her er der ikke længe tilbage på Bane 1 inden man ryger på kunst
        Meget forståeligt. Vi skal selvfølgelig have hybrid på bane 1 og stadion, og det skulle være sket i går. Jeg forstår fuldt ud, at NT ikke vil betale for dyre transfers, men jeg fatter ikke, at han ikke vil betale for bare at få de baner klaret uden om al bureaukratiet.

        Det er om noget en bæredygtig investering. Hvor fedt er det at være ejer af en klub med så elendige forhold…

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

          Meget forståeligt. Vi skal selvfølgelig have hybrid på bane 1 og stadion, og det skulle være sket i går. Jeg forstår fuldt ud, at NT ikke vil betale for dyre transfers, men jeg fatter ikke, at han ikke vil betale for bare at få de baner klaret uden om al bureaukratiet.

          Det er om noget en bæredygtig investering. Hvor fedt er det at være ejer af en klub med så elendige forhold…
          I bund og grund enig.

          Men som jeg hører det vil det koste 10-12 mill at lave en hybridbane på Bane 1 alene. Plus nye maskiner osv
          Og det vil ikke betyde at vi kan spille på den året rundt alligevel.
          Så problemerne er ikke bare løst hvis den bliver lavet. Og så skal man til at træne på 3 forskellige underlag indtil Odense Stadion bliver lavet

          Så det er mere kompliceret end som så..

          Comment


            Og de priser er nok også årsagen til at vi ikke ser de store signing til spiller truppen.

            Hybrid på Bane 1 og på stadion, ny kunst skal man sådan set også bruge og et ar goal boxes til akademiet så begynder det at ligneen ordentlig regning. Ikke desto mindre så skal det fik ses, det kan ikke nytte noget at vi ikke har en bane at spille på 9 måneder om året.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
              Og de priser er nok også årsagen til at vi ikke ser de store signing til spiller truppen.

              Hybrid på Bane 1 og på stadion, ny kunst skal man sådan set også bruge og et ar goal boxes til akademiet så begynder det at ligneen ordentlig regning. Ikke desto mindre så skal det fik ses, det kan ikke nytte noget at vi ikke har en bane at spille på 9 måneder om året.
              Og hvis man melder ud at det er grunden er det fint med mig. Faciliteter og Akademi. Det vil 98% kunne forstå
              Jeg syntes bare man skylder fans og sponsorer en forklaring når man i 10 år har ventet på denne dag hvor pengetanken ligner Onkel Joachims og man stadig intet gør ud over det sædvanlige. Det er nemlig IKKE hvad vi er blevet stillet i udsigt de sidste mange år

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Og hvis man melder ud at det er grunden er det fint med mig. Faciliteter og Akademi. Det vil 98% kunne forstå
                Jeg syntes bare man skylder fans og sponsorer en forklaring når man i 10 år har ventet på denne dag hvor pengetanken ligner Onkel Joachims og man stadig intet gør ud over det sædvanlige. Det er nemlig IKKE hvad vi er blevet stillet i udsigt de sidste mange år
                Enig. Jeg forventer også at det bliver wesstrøms opgave at få styr på de ting der. Jeg giver ham dog til efter Transfervinduet og lidt tid efter der til at komme med noget mere konkret. Manden har trods alt leveret et vindue der vidner om at have haft hænderne fyldte.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Og hvis man melder ud at det er grunden er det fint med mig. Faciliteter og Akademi. Det vil 98% kunne forstå
                  Jeg syntes bare man skylder fans og sponsorer en forklaring når man i 10 år har ventet på denne dag hvor pengetanken ligner Onkel Joachims og man stadig intet gør ud over det sædvanlige. Det er nemlig IKKE hvad vi er blevet stillet i udsigt de sidste mange år
                  Og det skulle være mit primære kritikpunkt lige nu. At Wesstrøm taler så godt for sig, så de fleste stiller sig tilfredse, når ham svarer dygtigt på kritiske spørgsmål.

                  Fortællingen lige nu er at man i OB gør helt præcist hvad man siger. Det synes jeg kun er delvist rigtigt, men sprogbruget er bare så klart, at det virker som den fulde og sandfærdige historie hver gang.

                  Tænker vi efter, så ved vi nok godt, at der er langt flere tilfældigheder, forglemmelser og retningsskifter end Wesstrøm fortæller.

                  Det her er et eksempel - Der er stadig lovet erstatninger, som ikke tyder på vil komme. Og det er ok, hvis man bare man siger man har skiftet retning, da man fandt ud af at der var krævet flere investeringer andre steder. Eller lidt mindre ok, hvis ejeren har trukket midler ud af maskinen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                    Og det skulle være mit primære kritikpunkt lige nu. At Wesstrøm taler så godt for sig, så de fleste stiller sig tilfredse, når ham svarer dygtigt på kritiske spørgsmål.

                    Fortællingen lige nu er at man i OB gør helt præcist hvad man siger. Det synes jeg kun er delvist rigtigt, men sprogbruget er bare så klart, at det virker som den fulde og sandfærdige historie hver gang.

                    Tænker vi efter, så ved vi nok godt, at der er langt flere tilfældigheder, forglemmelser og retningsskifter end Wesstrøm fortæller.

                    Det her er et eksempel - Der er stadig lovet erstatninger, som ikke tyder på vil komme. Og det er ok, hvis man bare man siger man har skiftet retning, da man fandt ud af at der var krævet flere investeringer andre steder. Eller lidt mindre ok, hvis ejeren har trukket midler ud af maskinen.
                    Mon lovede vel kun erstatninger ved salg af profiler. Og det er kun Frø der er smuttet efter den udtalelse.
                    Ham har man besluttet at erstatte med Markus Jensen.
                    Kontrakten har været klar længe. OB har været klar længe. Trænerne vil have ham.
                    Men knægten har indtil nu ikke ville skrive under pga stor interesse fra udlandet. Derfor tror jeg lige man trækker vejret og ser hvad der sker her til sidst i vinduet

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                      Og det skulle være mit primære kritikpunkt lige nu. At Wesstrøm taler så godt for sig, så de fleste stiller sig tilfredse, når ham svarer dygtigt på kritiske spørgsmål.

                      Fortællingen lige nu er at man i OB gør helt præcist hvad man siger. Det synes jeg kun er delvist rigtigt, men sprogbruget er bare så klart, at det virker som den fulde og sandfærdige historie hver gang.

                      Tænker vi efter, så ved vi nok godt, at der er langt flere tilfældigheder, forglemmelser og retningsskifter end Wesstrøm fortæller.

                      Det her er et eksempel - Der er stadig lovet erstatninger, som ikke tyder på vil komme. Og det er ok, hvis man bare man siger man har skiftet retning, da man fandt ud af at der var krævet flere investeringer andre steder. Eller lidt mindre ok, hvis ejeren har trukket midler ud af maskinen.
                      Hvem er det der mangler erstatning for? Jeg ved godt at det ikke er 1:1 men det er også sagt at truppen skal slankes:
                      Sven Köhler Transferfri 30.06.2026 Jeppe Tverskov Kontraktudløb
                      Leroy Owusu Transferfri 30.06.2026 Jørgen Skjelvik Kontraktudløb
                      Max Ejdum (central midt) Rykket op 30.06.2026 Aron Thrandarson Kontraktudløb
                      Markus Jensen (offensiv midtbane) Rykket op ? Naatan Skytta/Jebali Kontraktudløb
                      Sauli Väisänen Transferfri 30.06.2026 Omar Jebali Kontraktudløb
                      Luca Kjerumgaard Retur fra udlejlning 30.06.2025 Kenneth Zohore Kontraktudløb
                      Mohamed Buya Turay Transferfri 30.06.2025 Musa Juwara Fritstillet
                      Don Deedson Louicius Transferfri 30.06.2027 Yankuba Minteh Solgt til Newcastle
                      Johannes Selven Transferfri 30.06.2026 Jakob Breum Solgt til Go Ahead eagles
                      Rami Al-Haji Transferfri 30.06.2026 Mads Frøkjær-Jensen Solgt til Preston
                      Joel King Retur fra udlejning (Sidney) 30.06.2024 Joel King Solgt til Sydney FC
                      Christian Vestergaard Retur fra udlejning (Kolding) 30.06.2024 Christian Vestergaard Udlejet til Kolding
                      Max Fenger Retur fra udlejning (Mjallby) 30.06.2025 Max Fenger
                      Troels Kløve Retur fra udlejning (SønderJ) 30.06.2024 Troels Kløve
                      Yaya Bojang (Akademi) Leje fra Real De Banjul FC 31.12.2023
                      Lasse Embring Andersen (Akademi) Kontrakt 30.06.2026
                      Kevin Kofi Bakke Møller (Akademi) Kontrakt 30.06.2026
                      Noah Barholt Rasmussen (Akademi) Kontrakt 30.06.2025
                      Valdemar Bolander Hansen (Akademi) Stopper Kontrakt 30.06.2026
                      Tobias Elnegaard (Akademi) Målmad Kontrakt 30.06.2026
                      Theo Hansen (Akademi) Kontrakt ?
                      Mads Riis Abrahamsen (Akademi) Kantspiller Forlænget kontrakten 30.06.2026
                      Noah Lassen (Akademi) Midtbane Forlænget kontrakten 30.06.2026
                      Og så vil jeg godt påpege at der endnu aldrig er trukket udbytte ud af hverken OB A/S eller OS&E A/S i den tid NT har været ejer - Altså har ejer ikke "trukket midler ud af maskinen".

                      Om man så har trukket midler ud af fodbolddelen for at bruge dem andre steder i koncernen kan man ikke se af regnskaberne. Der er umiddelbart heller ikke betalt ekstraordinært af på de lån som NT og hans selskaber løbende har givet til OS&E. Om der bliver betalt af på lånene efter almindelige vilkår ved jeg ikke men de er stillet på almindelige markedsvilkår for at undgå fiksfakserier.
                      Attached Files
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                        Hvem er det der mangler erstatning for? Jeg ved godt at det ikke er 1:1 men det er også sagt at truppen skal slankes:
                        Sven Köhler Transferfri 30.06.2026 Jeppe Tverskov Kontraktudløb
                        Leroy Owusu Transferfri 30.06.2026 Jørgen Skjelvik Kontraktudløb
                        Max Ejdum (central midt) Rykket op 30.06.2026 Aron Thrandarson Kontraktudløb
                        Markus Jensen (offensiv midtbane) Rykket op ? Naatan Skytta/Jebali Kontraktudløb
                        Sauli Väisänen Transferfri 30.06.2026 Omar Jebali Kontraktudløb
                        Luca Kjerumgaard Retur fra udlejlning 30.06.2025 Kenneth Zohore Kontraktudløb
                        Mohamed Buya Turay Transferfri 30.06.2025 Musa Juwara Fritstillet
                        Don Deedson Louicius Transferfri 30.06.2027 Yankuba Minteh Solgt til Newcastle
                        Johannes Selven Transferfri 30.06.2026 Jakob Breum Solgt til Go Ahead eagles
                        Rami Al-Haji Transferfri 30.06.2026 Mads Frøkjær-Jensen Solgt til Preston
                        Joel King Retur fra udlejning (Sidney) 30.06.2024 Joel King Solgt til Sydney FC
                        Christian Vestergaard Retur fra udlejning (Kolding) 30.06.2024 Christian Vestergaard Udlejet til Kolding
                        Max Fenger Retur fra udlejning (Mjallby) 30.06.2025 Max Fenger
                        Troels Kløve Retur fra udlejning (SønderJ) 30.06.2024 Troels Kløve
                        Yaya Bojang (Akademi) Leje fra Real De Banjul FC 31.12.2023
                        Lasse Embring Andersen (Akademi) Kontrakt 30.06.2026
                        Kevin Kofi Bakke Møller (Akademi) Kontrakt 30.06.2026
                        Noah Barholt Rasmussen (Akademi) Kontrakt 30.06.2025
                        Valdemar Bolander Hansen (Akademi) Stopper Kontrakt 30.06.2026
                        Tobias Elnegaard (Akademi) Målmad Kontrakt 30.06.2026
                        Theo Hansen (Akademi) Kontrakt ?
                        Mads Riis Abrahamsen (Akademi) Kantspiller Forlænget kontrakten 30.06.2026
                        Noah Lassen (Akademi) Midtbane Forlænget kontrakten 30.06.2026
                        Og så vil jeg godt påpege at der endnu aldrig er trukket udbytte ud af hverken OB A/S eller OS&E A/S i den tid NT har været ejer - Altså har ejer ikke "trukket midler ud af maskinen".

                        Om man så har trukket midler ud af fodbolddelen for at bruge dem andre steder i koncernen kan man ikke se af regnskaberne. Der er umiddelbart heller ikke betalt ekstraordinært af på de lån som NT og hans selskaber løbende har givet til OS&E. Om der bliver betalt af på lånene efter almindelige vilkår ved jeg ikke men de er stillet på almindelige markedsvilkår for at undgå fiksfakserier.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                          Og det skulle være mit primære kritikpunkt lige nu. At Wesstrøm taler så godt for sig, så de fleste stiller sig tilfredse, når ham svarer dygtigt på kritiske spørgsmål.

                          Fortællingen lige nu er at man i OB gør helt præcist hvad man siger. Det synes jeg kun er delvist rigtigt, men sprogbruget er bare så klart, at det virker som den fulde og sandfærdige historie hver gang.

                          Tænker vi efter, så ved vi nok godt, at der er langt flere tilfældigheder, forglemmelser og retningsskifter end Wesstrøm fortæller.

                          Det her er et eksempel - Der er stadig lovet erstatninger, som ikke tyder på vil komme. Og det er ok, hvis man bare man siger man har skiftet retning, da man fandt ud af at der var krævet flere investeringer andre steder. Eller lidt mindre ok, hvis ejeren har trukket midler ud af maskinen.
                          Dygtig kommunikation er jo ikke lige med en tryllestav og magten til at ændre det hele dag til dag.

                          Jeg tror 100 procent, at den sportslige ledelse dybest set er tilfredse med den nuværende trup. Der kan opstå muligheder, og der kan komme bud ind - for store til at sige nej til. Derved er erstatninger nok også i klubbens (og i min) optik hentet.

                          Fortællingen har vel været at man ville prioritere det sportslige setup uden om spillerne mere end hidtil, og i større grad professionalisere klubben. Opgraderingen fra en til to assistenttrænere, tilførelsen af Thomas Helveg, en assisterende sportsdirektør, en chefspejder (som vi leder efter en ny af) og senest en Øens Hold koordinator vidner om at setuppet i Ådalen dramatisk opprioriteres disse år. Det er da at gøre, hvad man siger.

                          Jeg har ikke lige et retningsskifte fra Bjørn Wesstrøm som jeg kan tage udgangspunkt i, men min klare fornemmelse er, at han ikke bullshitter nogen. Hvis tingene er lort, så siger han det, og hvis tingene var på en måde i går og en anden måde i dag, så forklarer han, hvorfor det må være sådan.

                          I min optik har han for mig som almen OB-fan afmystificeret professionel fodbold i Ådalen, og gemmer sig ikke bag floskler eller skæve smil, han er så ærlig som jobbet tillader og det har jeg kæmpe respekt for.

                          Hvis hybridbanerne ikke er kommet endnu, vil jeg garantere, at der sikkert er en ganske udmærket forklaring på hvorfor. Om du så godtager den, ved jeg ikke, men det er jo heller ikke os der skal betale. Jeg er helt ind i mavsen overbevist om, at der ikke er noget NT hellere ville end at få afklaret den proces og bygget de baner.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                            Dygtig kommunikation er jo ikke lige med en tryllestav og magten til at ændre det hele dag til dag.

                            Jeg tror 100 procent, at den sportslige ledelse dybest set er tilfredse med den nuværende trup. Der kan opstå muligheder, og der kan komme bud ind - for store til at sige nej til. Derved er erstatninger nok også i klubbens (og i min) optik hentet.

                            Fortællingen har vel været at man ville prioritere det sportslige setup uden om spillerne mere end hidtil, og i større grad professionalisere klubben. Opgraderingen fra en til to assistenttrænere, tilførelsen af Thomas Helveg, en assisterende sportsdirektør, en chefspejder (som vi leder efter en ny af) og senest en Øens Hold koordinator vidner om at setuppet i Ådalen dramatisk opprioriteres disse år. Det er da at gøre, hvad man siger.

                            Jeg har ikke lige et retningsskifte fra Bjørn Wesstrøm som jeg kan tage udgangspunkt i, men min klare fornemmelse er, at han ikke bullshitter nogen. Hvis tingene er lort, så siger han det, og hvis tingene var på en måde i går og en anden måde i dag, så forklarer han, hvorfor det må være sådan.

                            I min optik har han for mig som almen OB-fan afmystificeret professionel fodbold i Ådalen, og gemmer sig ikke bag floskler eller skæve smil, han er så ærlig som jobbet tillader og det har jeg kæmpe respekt for.

                            Hvis hybridbanerne ikke er kommet endnu, vil jeg garantere, at der sikkert er en ganske udmærket forklaring på hvorfor. Om du så godtager den, ved jeg ikke, men det er jo heller ikke os der skal betale. Jeg er helt ind i mavsen overbevist om, at der ikke er noget NT hellere ville end at få afklaret den proces og bygget de baner.
                            Ganske enig. Godt skriv

                            Min “krav” er bare at man på et tidspunkt deler nogle af planerne med os.
                            Eller visionerne. Hvad har dette vindue betydet for klubben. Hvad betyder det for fremtiden.

                            Og hvorfor skal jeg som sponsor og fan betale 20-40% mere for deres produkt når de ikke selv vil investere ekstra i 1.Holdet som jo mere eller mindre er det man betaler for når man køber et sponsorat, sæsonkort eller en simpel billet? I en tid hvor millionerne vælter ind.

                            Det er det eneste jeg beder om

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Ganske enig. Godt skriv

                              Min “krav” er bare at man på et tidspunkt deler nogle af planerne med os.
                              Eller visionerne. Hvad har dette vindue betydet for klubben. Hvad betyder det for fremtiden.

                              Og hvorfor skal jeg som sponsor og fan betale 20-40% mere for deres produkt når de ikke selv vil investere ekstra i 1.Holdet som jo mere eller mindre er det man betaler for når man køber et sponsorat, sæsonkort eller en simpel billet? I en tid hvor millionerne vælter ind.

                              Det er det eneste jeg beder om
                              Jeg er sku enig - på nogle punkter.

                              Er især skuffet over Thorborgs klarer ord i vinters.

                              OB vil få en hybridbane til sommer.

                              Men hvis man skal finde noget positivt. Er det jo at OB rent faktisk godt ved det. De “prøver” at finde en lappe løsning, udskyder problemet, og tror ingen stiller spørgsmålstegn ved det.

                              Uanset hvad kan banen overhovedet ikke klare til både kvinde og mande kampe, som den er pt.

                              Men er glad for at spillerne endelig får de nye Omklædningsrum - det har fandme også være noget faldefærdigt lort.

                              Lige nu håber jeg virkelig BW han har hentet de rigitge spillere, så vi til foråret, kan stå og tænke “Tak, det var fandme godt arbejde” - selvom at det mere er fordi de andre hold er blevet væsentligt svagere hvis vi kommer i Top 6.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                                Jeg er sku enig - på nogle punkter.

                                Er især skuffet over Thorborgs klarer ord i vinters.

                                OB vil få en hybridbane til sommer.

                                Men hvis man skal finde noget positivt. Er det jo at OB rent faktisk godt ved det. De “prøver” at finde en lappe løsning, udskyder problemet, og tror ingen stiller spørgsmålstegn ved det.

                                Uanset hvad kan banen overhovedet ikke klare til både kvinde og mande kampe, som den er pt.

                                Men er glad for at spillerne endelig får de nye Omklædningsrum - det har fandme også være noget faldefærdigt lort.

                                Lige nu håber jeg virkelig BW han har hentet de rigitge spillere, så vi til foråret, kan stå og tænke “Tak, det var fandme godt arbejde” - selvom at det mere er fordi de andre hold er blevet væsentligt svagere hvis vi kommer i Top 6.
                                Sjovt at…

                                Årets største investering i faciliteter er noget kommunen betaler
                                Årets største investering i stadion og boder er noget Albani betaler

                                Comment

                                Working...
                                X