Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Vi har jo et "scout-netværk" over det meste af Europa.

    Jeg tror, Adrians rolle er at gennemgå diverse databaser med spillere. BW siger "find en HB med disse karakteristika/dette prisleje/kontraktforhold", hvorefter Adrian finder relevante emner. Hvis der er nogle interessante spillere imellem gennemgår man videomateriale og ser eventuelt et par kampe på stadion (hvilket jo er lidt svært, hvis det er et sommervindue og spilleren først skal findes der).

    Tror man er ved at gå fra den gammeldags scouting, hvor man altid var på stadion til en mere databaseret/analytisk tilgang til tingene.
    Var det der frivillige scout-netværk ikke en Ole Nielsen-ting, der siden er blevet afviklet? Det mener jeg bestemt Adrian sagde i et interview med SfÅ, hvor han også beskrev hans opgaver som en blanding af gammeldags og analytisk datadrevet scouting. Det er også sådan, BW i flere omgange har beskrevet hans profil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

      Hvad hører du ellers? Og vil vi virkelig kunne sprænge hele vores budget, ved at hive Falk ind.
      Mon ikke han kigger udland først
      HCB til AAB hvis Sander ryger til Italien. Det er et meget løst rygte.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

        Givet at han var 23 på det tidspunkt, så må jeg indrømme at Falks ord ingen vægt bærer hos mig.

        Exhibit A: Stiller sig op i modstanderens trøje, mens han stadig er i klubben. Tagger sig selv efterfølgende som "Stadig blå og hvid", og beder fansne "se indad"

        MENS hjerteklubben betalte hans løn og han, mens han stadig blev betalt, trak et gult kort i strid med alle fair play regler for at hjælpe sin nye klub.

        Det er mig så uforståeligt at folk ønsker ham tilbage - men fair nok, vi kan være uenige og dette er debatforum.

        Men en mand af sit ord - nej, vel?

        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...al-kigge-indad
        https://fyens.dk/sport/ob-boer-se-falk-dybt-i-oejnene
        Jeg er 100% ligeglad med alt det ovenstående: Falk var længe på vej videre og havde givet alt til OB. At det lige blev FCK var ikke fedt, nej - men nu må vi også komme videre. Vi snakker om muligheden for, at en spiller, der godt nok kæmper lidt med skader, men fortsat ville være en A++ klassespiller i OB, kan forstærke holdet. Det er i min bog en no-brainer - pånær dette: Lige pt ser jeg faktisk ikke så stor forskel på ham og Frø, og det er samme rolle, vi taler om. Så spørgsmålet er mere, om vi skal sprænge banken for en penistransfer, der sætter en af vores egne succeshistorier på bænken eller ud på en kant, der måske passer ham lidt dårligere. Jeg er helt med Bjørn her; hvis vi sætter sentimentale følelser ud på sidelinjen, så handler det om økonomi vs trupsammensætning og strategi.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

          Jeg er 100% ligeglad med alt det ovenstående: Falk var længe på vej videre og havde givet alt til OB. At det lige blev FCK var ikke fedt, nej - men nu må vi også komme videre. Vi snakker om muligheden for, at en spiller, der godt nok kæmper lidt med skader, men fortsat ville være en A++ klassespiller i OB, kan forstærke holdet. Det er i min bog en no-brainer - pånær dette: Lige pt ser jeg faktisk ikke så stor forskel på ham og Frø, og det er samme rolle, vi taler om. Så spørgsmålet er mere, om vi skal sprænge banken for en penistransfer, der sætter en af vores egne succeshistorier på bænken eller ud på en kant, der måske passer ham lidt dårligere. Jeg er helt med Bjørn her; hvis vi sætter sentimentale følelser ud på sidelinjen, så handler det om økonomi vs trupsammensætning og strategi.
          Spiller Falk anno 2023 ikke en noget mere tilbagetrukket position end Frø? Jeg tror snarere det er Manneh, han vil skulle kæmpe med.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg

            HCB til AAB hvis Sander ryger til Italien. Det er et meget løst rygte.
            Lån eller fast?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

              Spiller Falk anno 2023 ikke en noget mere tilbagetrukket position end Frø? Jeg tror snarere det er Manneh, han vil skulle kæmpe med.
              Det ser jeg som Falks problem i FCK: han fylder ikke nok i presspillet til at være en fuldblods midtbanemotor. Synes hele tiden, at han har været lidt fejlcastet i den rolle. Han har bare været så god en fodboldspiller, at det næsten er lykkedes, og det lykkedes ofte, da de havde en Zeca i topform. Som 10er ville han fortsat være topklasse, som jeg ser det.

              Comment


                Skulle han til OB så kan jeg kun se ham spille en 10'er han fylder for lidt til at ligge så langt tilbage i banen og er nok også ved at have en alder hvor en kant lige er optimistisk nok.

                Comment


                  Hvis Falk kommer hjem, ser jeg det som meget sandsynligt vi sælger Frø
                  Så har vi Falk, som kan spille begge positioner

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
                    Hvis Falk kommer hjem, ser jeg det som meget sandsynligt vi sælger Frø
                    Så har vi Falk, som kan spille begge positioner
                    Det er bestemt muligt, at det er i et scenarie, hvor der kommer et pænt tilbud på Frø, at BW ville tage kontakt til FCK.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

                      Leif er vel journalist - og har som sådan en faglig interesse i at opsøge sportsnyheder som interesserer læserne på Fyn - så mon ikke det ligger indenfor jobbeskrivelsen ?
                      Jeg tror han har ferie.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                        Skulle han til OB så kan jeg kun se ham spille en 10'er han fylder for lidt til at ligge så langt tilbage i banen og er nok også ved at have en alder hvor en kant lige er optimistisk nok.
                        Men i FCK, en enormt meget bedre klub, der spiller tæt på samme system som os, fylder han altså nok til at spille 6er/dyb playmaker?

                        Det vil han også gøre ved os.

                        Kant har han ikke spillet i årevis.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

                          Det ser jeg som Falks problem i FCK: han fylder ikke nok i presspillet til at være en fuldblods midtbanemotor. Synes hele tiden, at han har været lidt fejlcastet i den rolle. Han har bare været så god en fodboldspiller, at det næsten er lykkedes, og det lykkedes ofte, da de havde en Zeca i topform. Som 10er ville han fortsat være topklasse, som jeg ser det.
                          Hans klart bedste præstationer for FCK har imo været i de større europæiske kampe hvor FCK har skulle forsvare mere ud fra et dybere udgangspunkt. Her har hans rollen i langt højere grad lignet den rolle han havde i OB. At han i FCK har skulle spille som en dybdeliggende playmaker har generelt været spild af et kæmpe offensivt talent - a la da Kadrii skulle gøre sig som back i OB. Falk har spillet på et stabilt fint niveau i FCK, men dog i højere grad reduceret til en lidt anonym boldflytter end den spændende offensiv spiller han var da han løb rundt i OB.

                          For mit vedkommende klart nej til en Falk retur. Dyr, løntung, gammel og skadesplaget og på det her tidapunkt i hans karriere ser jeg ham ikke gå ind og forstærke os så meget at den store økonomiske post ville være berettiget. Der ud over har jeg personligt ikke tilgivet ham, han har valgt side og er en ægte FCK-dreng som skal have lov til at slutte karrieren i hjerteklubben på Østerbro. Alternativt i Middelfart.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                            Men i FCK, en enormt meget bedre klub, der spiller tæt på samme system som os, fylder han altså nok til at spille 6er/dyb playmaker?

                            Det vil han også gøre ved os.

                            Kant har han ikke spillet i årevis.
                            Ja, fordi de generelt er et bedre og har et væsentligt dyrere hold så de kan godt slippe afsted med at rykke sådan en spiller ned.

                            Jeg er tilhænger af at rykke offensivt dygtige spillere tilbage i banen, men de skal helst fylde noget og som minimum kunne arbejde begge veje, det var en af grundene til at jeg synes man kunne have rykket Jebali ned, der er noget størrelse på ham og en spiller som Gigovic fylder også begge veje. Jeg tror vi kommer til at blive for tynde på midten hvis vi rykker den spiller ned på den position, men jeg skal lige se det først.
                            Last edited by Striwetforlivet!; 28-06-2023, 12:31.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                              Var det der frivillige scout-netværk ikke en Ole Nielsen-ting, der siden er blevet afviklet? Det mener jeg bestemt Adrian sagde i et interview med SfÅ, hvor han også beskrev hans opgaver som en blanding af gammeldags og analytisk datadrevet scouting. Det er også sådan, BW i flere omgange har beskrevet hans profil.
                              Mener bestemt han i samme interview beskrev, at han havde flere scouts under sig, der havde fokus på forskellige lande/regioner.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                                Vi har jo et "scout-netværk" over det meste af Europa.

                                Jeg tror, Adrians rolle er at gennemgå diverse databaser med spillere. BW siger "find en HB med disse karakteristika/dette prisleje/kontraktforhold", hvorefter Adrian finder relevante emner. Hvis der er nogle interessante spillere imellem gennemgår man videomateriale og ser eventuelt et par kampe på stadion (hvilket jo er lidt svært, hvis det er et sommervindue og spilleren først skal findes der).

                                Tror man er ved at gå fra den gammeldags scouting, hvor man altid var på stadion til en mere databaseret/analytisk tilgang til tingene.
                                Jeg tror det er langt mere "hands-on" arbejde han laver - og at han ikke kunne lave næsten alt remote.

                                En chefscout skal, for mig at se, være langt mere tilstede i Ådalen, hvor han skal se en stor del af de ældste akademi-holds kampe live, se dem træne ofte og snakke med trænerne. Også superligaholdet, selvfølgelig. Skal deltage i forskellige (spiller-)evalueringsmøder og administrere resten af scoutingstaben. Hvad ved jeg. I det hele taget have sin daglige gang der for at have fingeren på pulsen ift. klubbens tilstand og dermed hvad der er brug for.​

                                Tror det er en ret afgørende rolle og der er langt mere i den end at sidde og kigge på tal.

                                Hvis jeg var BW ville jeg i hvert fald have vedkommende i nærheden til daglig. Så man altid lige kunne diskutere en spiller over en pølsemad til frokost.

                                Comment

                                Working...
                                X