Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Nej jeg tror ikke at han mener 5-6 faste startere ud hver sommer, jeg peger på de spillere der KAN blive skudt af og som der kan komme bud på.

    Fordi situationen er en anden, hvis man med indkøbet af Mustafic, som på papiret virker til at være det rigtige har fundet det man gerne vil på midtbanen så er det gode ved JJ, jo at han kan dække begge de roller. At sammenligne JJ med Opondo og kløve er useriøst, Kløve og Opondo er spillere der spiller første division/bunden af superligaen, JJ er fast i den franske Ligue 2 og en væsentligt bedre spiller. Så kan det være man kan få noget bedre ind til at være den tredje på den midtbane, jeg synes nu JJ ville en fin signing, men jeg er med på at der er en del omkring OB universet der ikke kan lide ham.

    Nu stiller du spørgsmålet om Bernat skarpt op ''smide på porten'' som tyende der går i cigarkassen, jeg synes man skal finde en bedre løsning både for OB og for HC. Problemet er at han laver for mange fejl, og det er altså ikke en ny målmand der kommer ind, han har stået en hel sæson, hvad er hans snit for mål lukket ind per kamp? Så både for HC og for OB så synes jeg man skal finde en anden målmand. Hvis mand gerne vil have potentiale så har man jo Worsøe der står for ungdomslandsholdene.

    Det er rigtigt jeg havde glemt Nico, det ændrer dog ikke ved min tanke om at jeg gerne vil have en ind der kan dække på begge positioner på et højere niveau køre med de to unge og så lade akademisterne få minutterne for resten.
    Fair nok, jeg mener personligt slet ikke at JJT er god nok til at løse 6ernes roller i Alms system, slet ikke når man ser på de forreste 4 spillere der lader en del tilbage at ønske rent defensivt. Alms 2 ‘6ere’ har muligvis lidt forskellige roller indbyrdes, men fælles for dem er deres defensivt bundne opgaver som JJT ikke løftede tilfredsstillende sidst og som jeg tvivler på at han ville løse meget bedre idag. Generelt har du mange tanker om hvad vores 6ere skal kunne, men jeg synes ikke at de flugter særligt godt med Alms ideer, hvorfor ideer som at omskole Jebali til 6er blandt andet virker lidt for meget FM, men ganske urealistisk i praksis.
    Min sammenligning med Moses og Kløve gik primært på det skøre i at hente spillere retur som tidligere har dumpet i OB på pladsen.

    I forhold til målmanden kan jeg godt se at mange har set sig sure på Bernat, og jeg er da også helt enig i at han ikke skal være 1. målmand i OB med hans nuværende niveau. Men at han ikke skulle kunne være sufficient som reserve til MH er jeg uforstående over for. Helt ærligt, hvor mange kampe regner vi med at 2. målmanden i OB kommer til at spille?

    OC fik en enkelt kamp i 18/19.
    Mande fik 2 kampe i 19/20 og 7 kampe i 20/21.
    Siden MH kom til har HC fået 4 kampe i 22/23 sæsonen.

    Hvis man ellers er tilfreds med Martin Hansen kan jeg slet ikke se hvorfor målmands pladserne er en position som der skal bruges tid og penge på, og hvor god en målmand regner vi egentligt med at OB kan have siddende på bænken? Prøv at kig på hvad der sidder af målmands reserver i de andre suppe klubber - der er FCK og FCM som virkelig har en kvalitets reserve keeper, men hvilke reserver fra de andre klubber er markant bedre end HC?


    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

      Fair nok, jeg mener personligt slet ikke at JJT er god nok til at løse 6ernes roller i Alms system, slet ikke når man ser på de forreste 4 spillere der lader en del tilbage at ønske rent defensivt. Alms 2 ‘6ere’ har muligvis lidt forskellige roller indbyrdes, men fælles for dem er deres defensivt bundne opgaver som JJT ikke løftede tilfredsstillende sidst og som jeg tvivler på at han ville løse meget bedre idag. Generelt har du mange tanker om hvad vores 6ere skal kunne, men jeg synes ikke at de flugter særligt godt med Alms ideer, hvorfor ideer som at omskole Jebali til 6er blandt andet virker lidt for meget FM, men ganske urealistisk i praksis.
      Min sammenligning med Moses og Kløve gik primært på det skøre i at hente spillere retur som tidligere har dumpet i OB på pladsen.

      I forhold til målmanden kan jeg godt se at mange har set sig sure på Bernat, og jeg er da også helt enig i at han ikke skal være 1. målmand i OB med hans nuværende niveau. Men at han ikke skulle kunne være sufficient som reserve til MH er jeg uforstående over for. Helt ærligt, hvor mange kampe regner vi med at 2. målmanden i OB kommer til at spille?

      OC fik en enkelt kamp i 18/19.
      Mande fik 2 kampe i 19/20 og 7 kampe i 20/21.
      Siden MH kom til har HC fået 4 kampe i 22/23 sæsonen.

      Hvis man ellers er tilfreds med Martin Hansen kan jeg slet ikke se hvorfor målmands pladserne er en position som der skal bruges tid og penge på, og hvor god en målmand regner vi egentligt med at OB kan have siddende på bænken? Prøv at kig på hvad der sidder af målmands reserver i de andre suppe klubber - der er FCK og FCM som virkelig har en kvalitets reserve keeper, men hvilke reserver fra de andre klubber er markant bedre end HC?

      for mit vedkommende handler det ikke så meget om HC er god nok til at være reserve. Mere om man har planer om at han skal udvikle sig til potentiel 1. keeper på et tidspunkt. Hvis man stadig går med de tanker tror jeg han ville have godt af at komme ud på leje 1 års tid og få noget fast spilletid.
      - mener godt vi kan se at det har hjulpet ham at få en pause på bænken efter al den fokus der var på ham, men tror bare spilletid i evt 1 division ville rykke mere.
      At der er gået 11 mål ind de sidste par runder mener jeg ikke man kan give ham skylden for alene.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

        Fair nok, jeg mener personligt slet ikke at JJT er god nok til at løse 6ernes roller i Alms system, slet ikke når man ser på de forreste 4 spillere der lader en del tilbage at ønske rent defensivt. Alms 2 ‘6ere’ har muligvis lidt forskellige roller indbyrdes, men fælles for dem er deres defensivt bundne opgaver som JJT ikke løftede tilfredsstillende sidst og som jeg tvivler på at han ville løse meget bedre idag. Generelt har du mange tanker om hvad vores 6ere skal kunne, men jeg synes ikke at de flugter særligt godt med Alms ideer, hvorfor ideer som at omskole Jebali til 6er blandt andet virker lidt for meget FM, men ganske urealistisk i praksis.
        Min sammenligning med Moses og Kløve gik primært på det skøre i at hente spillere retur som tidligere har dumpet i OB på pladsen.

        I forhold til målmanden kan jeg godt se at mange har set sig sure på Bernat, og jeg er da også helt enig i at han ikke skal være 1. målmand i OB med hans nuværende niveau. Men at han ikke skulle kunne være sufficient som reserve til MH er jeg uforstående over for. Helt ærligt, hvor mange kampe regner vi med at 2. målmanden i OB kommer til at spille?

        OC fik en enkelt kamp i 18/19.
        Mande fik 2 kampe i 19/20 og 7 kampe i 20/21.
        Siden MH kom til har HC fået 4 kampe i 22/23 sæsonen.

        Hvis man ellers er tilfreds med Martin Hansen kan jeg slet ikke se hvorfor målmands pladserne er en position som der skal bruges tid og penge på, og hvor god en målmand regner vi egentligt med at OB kan have siddende på bænken? Prøv at kig på hvad der sidder af målmands reserver i de andre suppe klubber - der er FCK og FCM som virkelig har en kvalitets reserve keeper, men hvilke reserver fra de andre klubber er markant bedre end HC?


        Jeg synes folk er urimeligt hårde ved JJ, det er JJ der hele sidste sæson løfter vores midtbane og det er helt tydeligt når han ikke er med, når det er sagt så ændrer jeg nok holdning, fordi der er den fortælling om JJ omkring OB, jeg synes den er meget urimelig, bliver jeg nød til at pointere. Det handler også om hvem man spiller ved siden af, BP stod heller ikke som kattelort i måneskin da han spillede ved siden af Kasper Larsen. Der ser jeg dog at OB trods alt har rykket sig.

        6'ernes rolle under Alm er også lidt flygtige da vi spillede med Tverskov - Gigovic er det tydeligt at Jeppe ligger lidt længere tilbage med bolden og fungerer som temperaturmåler der sørger for at fordele spillet og holde tempoet, Gigovic har en mere dynamisk rolle hvor han både skal føre bolden frem og komme med i afslutningsspillet.

        Når vi spiller med Manneh - Tverskov så virker det til at de veksler mere mellem hvem der har hvilke roller, eksempeltvist i Aab kampen hvor straffesparket kommer efter Jeppe angriber venstre om og ligger fremadskudt og andet mål hvor det er en mere tilbagetrukket Jeppe der spiller en fremadskudt Manneh der får assisten.

        Uden at ligge hovedet på blokken så ser jeg Mustafic som en mere dynamisk type af spiller. Her passer en spillertype som JJ ind i en trupsammensætning fordi han kan spille begge roller, den der type af spiller der kan dække begge positioner ville jeg gerne have ind.

        Du har meget ret i at jeg mener at de to 6'ere skal kunne meget i det her 4231/433 system. De ligger helt centralt i banen og er bindeleddet mellem vores offensiv og defensiv, samtidigt ligger de to foran bagkæden når vi ikke har bolden, hvilket vil sige at vi spiller med 4 i bagkæden og to foran de skal selvfølgeligt kunne forsvare men fokusset bør være på at de skal være mere velafrundede fodboldspillere.

        Så kan man mene at det er FM at påstå at Jebali kan spille en 6'er, det er det måske, men så er det heller ikke mere urealistisk end at man i FCK rykkede den unævnelige ned på en 6'er position og at man i Aab rykkede Lucas A ned og spille den, det er jeg ikke fan af, fordi jeg ikke synes de har pondus nok til at spille der, det synes jeg dog netop at Jebali havde, men man kan sige at det jo næppe er relevant, han spiller trods alt i Japan. Det giver også noget defensivt at køre med den type af spiller defensivt især når du spiller mod hold der presser højt, fordi det netop er spillere der kan modtage en bold under pres, jeg vil dog stadig gerne have lidt mere pondus på den position.

        Jeg har ikke set mig sur på HC, jeg er med på at der er mange der har det, jeg synes han er en god knægt og jeg håber at han tager et skridt ned og kommer tilbage i superligaen som en god målmand fordi det tror jeg godt han kan. Jeg må bare indrømme at jeg sidder med en klar overbevisning om at der skal ske noget, både fordi der er det forløb der er omkring HC i OB og også fordi jeg synes at OB, hvis man vælger at satse på at udanne unge målmænd skal overveje hvordan man vil gøre det, vi kan ikke bruge 2-3 sæsoner på at køre en ung målmand ind der så bliver skudt af for 7-8 mill, det er en dårlig måde at lave forretning på, det kan hurtigt koste en sæson at skulle kre en ung målmand ind.

        Derfor håber jeg at man skyder HC af, henter en stabil 2 målmand ind og lejer Worsøe ud til noget frsteholdsfodbold, fordi det var nok det man skulle have gjort med HC, jeg er med på at OC kom direkte fra akademiet, men OC er et exeptionelt stort målmandstalent, han er den yngste målmand der står fast i bundesligaen og har lige været til VM med DK og er det den der størrelse af talent man taler om, så kan man vælge at gøre noget andet, men ellers skal man i min optik sørge for at få lejet ud, især hvis man vil op og spille med i den sjovere ende af tabellen og europa und so weiter.

        Brøndby, AGF, Aab og sikkert flere af de andre superligaklubber har bedre reservemålmænd end OB.

        Comment


          #19
          Nå ja og så mener jeg heller ikke at OBs fire forreste er udelukkende offensive begge kanter har skarpe defensive pligter og skal komme i returløb for at sttte deres backs og en af de fire forreste har under tiden haft et ekstra fokus på de defensive forpligtigelser, Kløve, Opondo, Sander Svendsen og nu Tongya.

          Bashkim ligger også med helt tydelige defensive forpligtigelser i at skulle ligge det første pres.
          Last edited by Striwetforlivet!; 14-03-2023, 12:31.

          Comment


            #20
            Mit ønske er at man ikke går videre i det Jesper Hansen spor man til dels er trådt ned i.
            Ikke flere spillere som Mucolli ,King eller familie medlemmer til en fra truppen.
            Vi har haft rigeligt ligegyldigt trupfyld over de sidste år.
            Det nytter stadig ikke at købe 3 for en million, blot fordi ham der koster en million vælger en klub, hvor ambitioner er at se andre steder end på et stykke papir, som skal sælge sponsorater, sæsonkort og billetter, eller i rosenrøde opslag på sociale medier.
            Last edited by Magge; 21-03-2023, 18:09.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #21
              Jeg har ikke set JJT spille i Frankrig, så det kan godt være han har udviklet sig. Jeg synes han var for klejn, langsom og anonym og ikke nogen der kunne rykke os op hvor det var sjovt. OB-dna har han selvfølgelig, men sidst vi prøvede at en OB’er hjem i form af Kasper Larsen gik det galt. Han var desværre lige så dårlig som første gang han spillede for os.
              OB: Danske mestre i 2075/6

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                Jeg har ikke set JJT spille i Frankrig, så det kan godt være han har udviklet sig. Jeg synes han var for klejn, langsom og anonym og ikke nogen der kunne rykke os op hvor det var sjovt. OB-dna har han selvfølgelig, men sidst vi prøvede at en OB’er hjem i form af Kasper Larsen gik det galt. Han var desværre lige så dårlig som første gang han spillede for os.
                Vi skal uanset hvad ikke tilbage til JJT pt. Jeg er overbevist om at Mustafic er hentet ind som erstatning fra sommer, og så henter vi en erfaren 6’er og en udviklingspiller.

                Hvis skjelvik smutter og LBK rykker ned kunne jeg sagtens se Lucas Hey derover fra til forsvaret. Godt venstreben (selvom han er bedst med højre) der kan spille stopper, og være reserve for Adelgaard på VB.
                Jeg synes han er spændende og en til fremtiden når Ivan bliver solgt.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                  Vi skal uanset hvad ikke tilbage til JJT pt. Jeg er overbevist om at Mustafic er hentet ind som erstatning fra sommer, og så henter vi en erfaren 6’er og en udviklingspiller.

                  Hvis skjelvik smutter og LBK rykker ned kunne jeg sagtens se Lucas Hey derover fra til forsvaret. Godt venstreben (selvom han er bedst med højre) der kan spille stopper, og være reserve for Adelgaard på VB.
                  Jeg synes han er spændende og en til fremtiden når Ivan bliver solgt.
                  Jeg ved fra kilder at Barret gerne vil væk fra Belgien hvis muligt. Han og kæresten er vidst ikke glade og hun vil gerne hjem til sin familie i Odense.
                  Om han er en mulighed i OB ved jeg ikke.
                  Tror det er mere sandsynligt at man kører videre med Grubbe,Nico og Aske og kører McCoy i stilling til kontrakt i 2024. Ejdum kunne også komme i spil til VB fra sommer af

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Jeg ved fra kilder at Barret gerne vil væk fra Belgien hvis muligt. Han og kæresten er vidst ikke glade og hun vil gerne hjem til sin familie i Odense.
                    Om han er en mulighed i OB ved jeg ikke.
                    Tror det er mere sandsynligt at man kører videre med Grubbe,Nico og Aske og kører McCoy i stilling til kontrakt i 2024. Ejdum kunne også komme i spil til VB fra sommer af
                    Har hørt det samme. Han har heller ikke været i Belgien i en måned nu. Han var ellers klar igen efter sin skade.
                    Jeg håber vi står klar hvis muligheden byder sig.
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Jeg ved fra kilder at Barret gerne vil væk fra Belgien hvis muligt. Han og kæresten er vidst ikke glade og hun vil gerne hjem til sin familie i Odense.
                      Om han er en mulighed i OB ved jeg ikke.
                      Tror det er mere sandsynligt at man kører videre med Grubbe,Nico og Aske og kører McCoy i stilling til kontrakt i 2024. Ejdum kunne også komme i spil til VB fra sommer af
                      Det kunne selvfølgelig være drømmen. Jeg vil gost nok være sur og skuffet hvis OB ikke hopper på den mulighed, jeg ønsker ikke at se ham i en anden dansk klub

                      Er McCoy ikke tiltænkt højreback? Jeg ser os stadig mangle dybde på venstreback og vil ikke være tryg ved at skulle bruge Nico eller grubbe i venstreside.
                      Hvis vi skal i top 6, skal vi have kvalitetsbackups.
                      Hvis man tænker det værst tænkelige og Adelgaard fx fik en korsbåndskade er det godt nok længe st skulle satse på det holder.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                        Har hørt det samme. Han har heller ikke været i Belgien i en måned nu. Han var ellers klar igen efter sin skade.
                        Jeg håber vi står klar hvis muligheden byder sig.
                        Hvis OB ville er jeg sikker på at man ville have en god chance. Men vil de?

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Hvis OB ville er jeg sikker på at man ville have en god chance. Men vil de?
                          Vi var nok helt sikkert med hvis Hemmingsen eller Jesper Hansen styrede, men man ved aldrig med Bjørn W. Jeg håber og krydser for det kan ske

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                            Det kunne selvfølgelig være drømmen. Jeg vil gost nok være sur og skuffet hvis OB ikke hopper på den mulighed, jeg ønsker ikke at se ham i en anden dansk klub

                            Er McCoy ikke tiltænkt højreback? Jeg ser os stadig mangle dybde på venstreback og vil ikke være tryg ved at skulle bruge Nico eller grubbe i venstreside.
                            Hvis vi skal i top 6, skal vi have kvalitetsbackups.
                            Hvis man tænker det værst tænkelige og Adelgaard fx fik en korsbåndskade er det godt nok længe st skulle satse på det holder.
                            Kan sagtens følge dig. Tror bare man vil bruge midlerne anderledes mm der dukker en kvalitetsspiller op. Kunne godt være JBL

                            Comment


                              #29
                              Men hvor god Barret nu? Han har jo været ekstremt skadesplaget. Ser ham gerne komme til, men ikke hvis lønnen skal være ala Jørgen eller deromkring.
                              Vi har allerede en super vb i Aske.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
                                Men hvor god Barret nu? Han har jo været ekstremt skadesplaget. Ser ham gerne komme til, men ikke hvis lønnen skal være ala Jørgen eller deromkring.
                                Vi har allerede en super vb i Aske.
                                Jeg synes netop også at Aske er god nok. Måske ikke helt på niveau med JBL endnu, men det tror jeg han kan blive. Det var nok bedre at finde en der ikke er ligeså dyr som JBL, som kan fungere som backup og samtidigt konkurrent til Aske, så han kan blive presset lidt

                                Comment

                                Working...
                                X