Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue Januar 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Tja, mit gæt er at ikke kunne få den/de spiller vi ville gerne have. Og før man går for meget på kompromis med en fast signing man er ikke helt iveurbevist om så orøvyer vi at lukke hullet ned en halvårsløsning og ser om nayn kan få den rette spiller i sommeren.
    Det virker absolut sådan. Det forlyder vi har fået afvist et stort millionbud på en tuneser og at vi har været meget tæt på en sydkoreaner. Derudover har der været en del andre lidt løsere rygter, så jeg tror uden tvivl 10'eren har været hovedmål nummer 1 i vinduet og at Naatan har været en nødløsning. Meeen han kan jo ikke være helt uden kvalitet når en fransk klub i den bedste række ikke vil efterlade en option på ham. Vi må se hvad han kan.

    Comment


      nå vinduet lukket - kom vi styrket ud?

      mit svar må være nej - dog med det forbehold at jeg ikke kender noget til de spillere der er hentet ind. Men lejeaftalerne og korte kontrakter tegner jo et billede af hvor vi står som klub.

      - men alligevel kommer jeg ud med en ok fornemmelse, for hvor kan jeg bare godt li' at vi har fået Bjørn til klubben. Evnen til at kommunikere kan bare ikke underkendes i den rolle han sidder i.

      Om han så har gjort det godt nok - ja vi må jo se om 5 runder når stregen trækkes. Jeg har mine tvivl mht truppens styrke, omvendt syntes jeg vores program ser fornuftigt ud og vi ligger i en position hvor vi selv kan afgøre det. Jeg tror vi er meget klogere allerede efter første kamp mod randers.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        nå vinduet lukket - kom vi styrket ud?

        mit svar må være nej - dog med det forbehold at jeg ikke kender noget til de spillere der er hentet ind. Men lejeaftalerne og korte kontrakter tegner jo et billede af hvor vi står som klub.

        - men alligevel kommer jeg ud med en ok fornemmelse, for hvor kan jeg bare godt li' at vi har fået Bjørn til klubben. Evnen til at kommunikere kan bare ikke underkendes i den rolle han sidder i.

        Om han så har gjort det godt nok - ja vi må jo se om 5 runder når stregen trækkes. Jeg har mine tvivl mht truppens styrke, omvendt syntes jeg vores program ser fornuftigt ud og vi ligger i en position hvor vi selv kan afgøre det. Jeg tror vi er meget klogere allerede efter første kamp mod randers.
        Vi kommer svækket ud. Men det gør Randers og SIF umiddelbart også. Men samlet set et skuffende vindue

        Han får 2/5 af mig. Alt for meget gøgl og lotto ift at man gerne vil i Top 6

        Comment


          Syv hold indenfor tre point… syntes det ser svært ud at skulle forsvare 5. pladsen uden Gigo og Jebali og med både FCM og BIF bagved.. SIF, RFC, AGF og ACH for den sags skyld er ikke meget ringere end OB..

          BIF har gjort det fint:
          IND: Håkon Evjen (AZ Alkmaar), Rasmus Lauritsen (Dinamo Zagreb), Frederik Winther (Augsburg, lejeaftale)
          UD: Christian Friedrich (Fremad Amager, lejeaftale), Peter Bjur (AGF), Andreas Maxsø (Colorado Rapids), Sigurd Rosted (Toronto)
          Last edited by Plum; 31-01-2023, 23:22.
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Vi kommer svækket ud. Men det gør Randers og SIF umiddelbart også. Men samlet set et skuffende vindue

            Han får 2/5 af mig. Alt for meget gøgl og lotto ift at man gerne vil i Top 6
            og det tænker jeg vi skal vende os til, at det bliver et vilkår i hvertfald i en periode til OB forhåbentlig bliver et (etableret) top 6 hold, med noget europæisk bold fra tid til anden osv, og begynder at lave nogle store salg. Ting der kan gøre os mere attraktive som klub.

            for det er vi desværre ikke pt må vi jo nok erkende

            Comment


              Positivt

              Man fik afskibet Okosun og Joel King. Alen Mustafic virker som en signing der kan blive vigtig også på sigt. Man holdte på Tverskov. Man har ikke solgt Minteh for billigt.

              Negativt.

              Det der er hentet ind er nok lige en hylde under hvad jeg havde håbet på. Jeg kan ikke se hvad det er der er kommet ind der skal få os op i top seks. Vi fik ikke lavet et stort salg. en enkelt signing som der også er fremid i, er lige tyndt nok.

              det bliver et 2 ud af 5 for mig.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                Syv hold indenfor tre point… syntes det ser svært ud at skulle forsvare 5. pladsen uden Gigo og Jebali og med både FCM og BIF bagved.. SIF, RFC, AGF og ACH for den sags skyld er ikke meget ringere end OB..

                BIF har gjort det fint:
                IND: Håkon Evjen (AZ Alkmaar), Rasmus Lauritsen (Dinamo Zagreb), Frederik Winther (Augsburg, lejeaftale)
                UD: Christian Friedrich (Fremad Amager, lejeaftale), Peter Bjur (AGF), Andreas Maxsø (Colorado Rapids), Sigurd Rosted (Toronto)
                enig - men jeg nøjes også gerne med 6 pladsen

                det bliver nok i høj grad de indbyrdes kampe der kommer til at afgøre det - og fordi der er så mange i kamp om de pladser møder de jo hinanden i et væld af kampe med mulige pointtab.

                OB skal vinde hjemme over randers og aab, fcn og fck kampene anser jeg for mere eller mindre gratis i denne sammehæng. Og så skal vi have min 1 point mod agf - om det så er nok med 7 point må vi se.
                Men lægger vi ud med et nederlag mod randers vil jeg til gengæld mene løbet er kørt.

                Silkeborg har et på papiret svært program med fck, agf,fcn,bif og fcm - så de kan sagtens ende under stregen.

                Bif har købt godt ind siger du - ok, kender ikke håkon. Men det handler jo ogsåom hvordan de kommer ud med ny træner.

                Baseret på resultater i træningskampe og vores transfervindue så er jeg enig - det kommer til at se meget svært ud.

                Men jeg kan ikke forestille mig andet end at vi vinder hjemme over randers (lige indtil sæsonen er i gang - så kan det være det ændre sig ret hurtigt)

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Vi kommer svækket ud. Men det gør Randers og SIF umiddelbart også. Men samlet set et skuffende vindue

                  Han får 2/5 af mig. Alt for meget gøgl og lotto ift at man gerne vil i Top 6
                  Enig. Jeg synes der er mange alarmklokker der ringer hos mig når vi mister store profiler som Jebali og Gigovic og primært erstatter med spillere på korte lejeaftaler (+ Mustrafic) som jeg aldrig har hørt om før. Men mit håb ligger i at jeg heller ikke kendte Gigovic eller Ivansevic da de kom. De var begge klare forstærkninger. Og de spillere vi har hentet her til sidst er trods alt spillere der på et tidspunkt er købt af klubber hhv. England (Zohore), Frankrig (Skyttä), Italien (Musa). Så de må trods alt komme med noget talent og nogle erfaringer fra disse ligaer.

                  Comment


                    Tyndt vindue………men vi er klogere 19.3
                    Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                      Tyndt vindue………men vi er klogere 19.3
                      Helt kogt ned, men meget enig. Vi aner jo ikke hvad vi har fået.
                      De korte kontrakter vidner om et vindue, hvor det nok ikke er førsteprioriteterne der er landet. Vi har dog tidligere set lejespillere gøre en forskel og Zohore ved vi er en klassespiller, hvis han er i form og holder sig skadesfri.

                      Men ja. Det ser tyndt ud og har i hvert fald ikke gjort BW's næste vindue mindre travlt end han har haft her i hans to første

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                        Helt kogt ned, men meget enig. Vi aner jo ikke hvad vi har fået.
                        De korte kontrakter vidner om et vindue, hvor det nok ikke er førsteprioriteterne der er landet. Vi har dog tidligere set lejespillere gøre en forskel og Zohore ved vi er en klassespiller, hvis han er i form og holder sig skadesfri.

                        Men ja. Det ser tyndt ud og har i hvert fald ikke gjort BW's næste vindue mindre travlt end han har haft her i hans to første
                        Vi har jo lov til at blive overraskede hvis de nye "ukendte" er scoutet efter det nye datasystemerne, men det er da en lidt flad fornemmelse at stå tilbage med. Det hele havde måske været mere sexet med ham Sydkoreaneren i stedet for vores nye finske ven. Zohore er vel 50/50 om han er tændt og motiveret og kan holdes skadefri i den store krop. Håbet plejer at være lysegrønt meeeen det kan ligge på et lille sted i dag.

                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                          Helt kogt ned, men meget enig. Vi aner jo ikke hvad vi har fået.
                          De korte kontrakter vidner om et vindue, hvor det nok ikke er førsteprioriteterne der er landet. Vi har dog tidligere set lejespillere gøre en forskel og Zohore ved vi er en klassespiller, hvis han er i form og holder sig skadesfri.

                          Men ja. Det ser tyndt ud og har i hvert fald ikke gjort BW's næste vindue mindre travlt end han har haft her i hans to første
                          Helt enig.
                          Og vedrørende næste transfervindue så kan BW jo allerede nu begynde og skrive kontrakter med spillere i andre klubber der har kontraktudløb til sommer og så vil det også være rart at få forlænget med nogle af vores nuværende spillere eksempelvis Minteh og Ivansevic. Og hvis vores finske ven viser er guld og er med til at spille os i top-6 så skal der da gøres en kæmpe indsats for at skrive en permanent kontrakt.
                          Og nu har Adrian og BW et forår til at optimere vores scouting endnu mere, så vi forhåbentlig står endnu skarpere til sommer.

                          Comment


                            Jeg er nok lidt højere i min umiddelbare vurdering.

                            Hvad skal vi i foråret? Vi skal satse på top-seks, hvilket kan blive svært nok, og så ellers spille om at undgå nedrykning. Sidstnævnte burde ikke blive et problem

                            Vi havde følgende mangler i truppen, da vi gik ind i vinduet: Jebali blev solgt, og Gigovic rykkede videre. Vi havde skadesproblemer i angrebet, da Kadrii og Fenger konstant er ind og ud med skader. Derudover manglede vi en backup på CB, da Ivansevic har det med at blive skadet ind imellem.

                            Gigovic er blevet erstattet af Alen, og internt af Manneh. Den vurderer jeg umiddelbart som nogenlunde på plads. 4/5

                            I forsvaret valgte man at holde på Tverskov, Slotsager og Smukke-Jørgen som backups, hvilket er hæderligt uden at være prangende. Især hvis Tverskov skal spille på midten. Jørgen og Slotsager er jeg ikke så tryg ved. 3/5

                            I angrebet har man erstattet Jebali med en helt ung spiller på lejeaftale, og hentet Zohore ind. Førstnævnte er en ubekendt faktor, og Zohore må formodes ikke at være i kampform, selvom han som type er noget af det vi mangler. 2/5, men med mere usikkerhed, fordi vi reelt ikke ved hvilket niveau de to er på.

                            Det ender med 3/5 samlet fra mig i karakter til vinduet. Jeg kan leve med ikke at komme i top-seks, hvis det viser sig Alen er god, Zohore er én man kan bygge videre på, og man starter næste sæson med et godt udgangspunkt og gode erstatninger for de spillere der er på vej ud. Men hvis vi starter halvsæsonen lige så dårligt som i sommers, Zohore er helt flad og og Alen ikke brænder igennem, så kan det pludseligt blive lidt for spændende i bunden.

                            Det bliver under alle omstændigheder et spændende forår. Og så vil jeg lige tilføje, at jeg stadig ikke er overbevist om, at Alm er den rette mand på bænken. Overhovedet.
                            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                            Kluden Krew - O'ense Internationals

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                              Enig. Jeg synes der er mange alarmklokker der ringer hos mig når vi mister store profiler som Jebali og Gigovic og primært erstatter med spillere på korte lejeaftaler (+ Mustrafic) som jeg aldrig har hørt om før. Men mit håb ligger i at jeg heller ikke kendte Gigovic eller Ivansevic da de kom. De var begge klare forstærkninger. Og de spillere vi har hentet her til sidst er trods alt spillere der på et tidspunkt er købt af klubber hhv. England (Zohore), Frankrig (Skyttä), Italien (Musa). Så de må trods alt komme med noget talent og nogle erfaringer fra disse ligaer.
                              Havde du da hørt om Gigovic og Jebali inden vi hentede dem? No offense, men hvorvidt du har hørt om dem før er næppe et særlig vigtigt parameter.
                              Når det er sagt har jeg da også svært ved at se andet end at vi er svækkede på kort sigt. Mustafic har jeg store forventninger til og jeg tror tabet af Gigovic bliver overkommeligt. Længere fremme er jeg mere bekymret. Der er ikke nogen tvivl om at Skyttä har potentiale, men om han kan omsætte det her og fra start er nok mere usikkert. Musa tror jeg bliver god for os, men næppe fra day one.

                              Comment


                                Jeg dumper personligt vinduet. Ikke fordi vi sportsligt ser svækkede ud - det var jeg egentligt parat til da den skide top6 målsætning i indeværende ikke er lige så afgørende for mig som udviklingen af holdet. Mere fordi jeg netop har svært ved at se den store udviklingen af holdet frem mod 23/24. De korte lejeaftaler uden købsoption er imo. noget skrammel som jeg hellere ville være foruden, og til sommer står Björn foran et mindre mount everest i forhold til at sammensætte truppen til 23/24 sæsonen, noget der sagtens kan komme til at koste sæsonstarten.
                                Det sagt er jeg med på at Björn overtog en håbløs sammensat trup der skreg på oprydning, noget der nok er en svær øvelse med gnieren for bordenden.

                                Comment

                                Working...
                                X