Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue Januar 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    BW er ihvertfald i fuld gang med at tale hans pris op og det er også med rette med tanke på det VM han lige har haft, samt den betydning han har for vores offensiv. Men hvis vi kan få en ordentlig pris for ham og sende ham godt videre på et nyt og økonomisk attraktivt eventyr, skal bi naturligvis ikke stå i vejen. Samtidig bør vi med flere penge på lommen. kunne finde en rigtig spidsangriber, hvilket vil kunne give vores hold en helt ny dimension, da vi lige nu spiller med falske 9’ere med mange forskellige spidskompetencer, men skarphed i boksen er IKKE deres spidskompetence nogen af dem. Samtidig kan et salg af Jebali måske gøre at vi kan holde på en fyr som Jann Kuba Minteh, en sæson eller to mere og dermed gøre hans værdi endnu højere når tiden er inde til at skyde ham afsted.
    Man kan have lov at håbe at vi kan finde en rigtig 9'er, men selv for +10 mio har vi gentagende gange set konkurrerende klubber finde spillere som slet ikke lever op til prisskiltet.
    Jeg tror vi får umanerlig svært ved at finde en kvalificeret afløser for Jebali og jeg håber derfor klart mest på at japanerne stikker piben ind og vi beholder ham til sommer. Udskiftninger af så store profiler midt i en sæson er bare ikke optimalt og vi har virkelig brug for den top 6-placering i år!

    Comment


      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

      Man kan have lov at håbe at vi kan finde en rigtig 9'er, men selv for +10 mio har vi gentagende gange set konkurrerende klubber finde spillere som slet ikke lever op til prisskiltet.
      Jeg tror vi får umanerlig svært ved at finde en kvalificeret afløser for Jebali og jeg håber derfor klart mest på at japanerne stikker piben ind og vi beholder ham til sommer. Udskiftninger af så store profiler midt i en sæson er bare ikke optimalt og vi har virkelig brug for den top 6-placering i år!
      Jebali har haft lidt problemer mod de hurtigste hold, men er så integreret i det spil der for første gang peger mod det rigtige slutspil.
      Men Bjørn W har jo meget øje på forretningen OB , så der skal købes og sælges med fortjeneste. Men hvis det er enten Tverskov eller Jebali, der skal sælges nu, må jeg nok sige Jebali. Men håber det bliver nogle andre - Okosun og King og den slags.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
        Jebali har haft lidt problemer mod de hurtigste hold, men er så integreret i det spil der for første gang peger mod det rigtige slutspil.
        Men Bjørn W har jo meget øje på forretningen OB , så der skal købes og sælges med fortjeneste. Men hvis det er enten Tverskov eller Jebali, der skal sælges nu, må jeg nok sige Jebali. Men håber det bliver nogle andre - Okosun og King og den slags.
        Jeg tror det er en ret stor del af opgavebeskrivelsen for Björn, at vi skal til at have ordentlige beløb for vores spillere og sælge, når deres værdi er højest. Også derfor tror jeg, han får meget svært ved at sige nej, hvis der kommer et pænt bud på Jebali, der næppe nogensinde kommer til at have samme salgsværdi igen som han har nu.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

          Jeg tror det er en ret stor del af opgavebeskrivelsen for Björn, at vi skal til at have ordentlige beløb for vores spillere og sælge, når deres værdi er højest. Også derfor tror jeg, han får meget svært ved at sige nej, hvis der kommer et pænt bud på Jebali, der næppe nogensinde kommer til at have samme salgsværdi igen som han har nu.
          Jeg er helt enig, jeg undrer mig nogen gange over hvor I har de præcise angivelser af beløb fra, men hvis det skulle være muligt at afhænde Jebali for over 10 mio kr , skal vi efter min mening gøre det. Han er vigtig ja, men hvis OB på sigt skal blive en sælgende klub, er vi nødt til at sælge fra start 11 eren også, det er ikke gjort med reserverne ( og der er King og Okusun jo havnet). Det giver til gengæld mulighed for at hente nyt, og det har BW jo gjort særdeles kompetent ind til videre. Endelig vil det også hjælpe os af med ryet som Superligaens “elefant Kirkegaard “ hvor tidligere profiler kunne få den sidste store kontrakt på vej ud af karrieren, det har kostet dyrt de sidste mange år.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

            Jeg er helt enig, jeg undrer mig nogen gange over hvor I har de præcise angivelser af beløb fra, men hvis det skulle være muligt at afhænde Jebali for over 10 mio kr , skal vi efter min mening gøre det. Han er vigtig ja, men hvis OB på sigt skal blive en sælgende klub, er vi nødt til at sælge fra start 11 eren også, det er ikke gjort med reserverne ( og der er King og Okusun jo havnet). Det giver til gengæld mulighed for at hente nyt, og det har BW jo gjort særdeles kompetent ind til videre. Endelig vil det også hjælpe os af med ryet som Superligaens “elefant Kirkegaard “ hvor tidligere profiler kunne få den sidste store kontrakt på vej ud af karrieren, det har kostet dyrt de sidste mange år.
            Ja, med OB som "sælgende klub" medfører det at vi mister store talenter og profiler hurtigere end man ønsker sig der som fan.
            Men i den aktuelle situation skulle vi tage i betragtning at det er af overordnede betydning for klubben at komme i Too 6 nu endelig. Hvis der ikke lykkes så er det et bagslag for klubben og projektet. Det ville ryste klubben og sætte spørgsmål efter meget i hensigt af strategien og klubbens udvikling hvis vi smider det væk i foråret og står der (igen) med tomme hænder efter store ord om ambitioner
            Og Jebali er omdrejningspunkt og vigtigste spiller for vores offensivspil. En Jebali i topform øger muligheden for Top6 markant mens et salg kan vi næppe kompensere medmindre BW tryller og finder en offensivspiller på Gigovic-niveau som gør en forskel fra dag et og bruger ikke tid om at indspilles. Og om det lykkes tvivler. Gigovic var en unik mulighed pga den politiske situation og vi kan vel ikke forvente at det gentages.
            Håber derfor BW kigger mere på Top6 end på transferpenge og sælger kun for en pris hvor det er umuligt st sige "nej tak". Og 10 millioner er langt fra beløbet jeg ville risikere Top6 for.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

              Ja, med OB som "sælgende klub" medfører det at vi mister store talenter og profiler hurtigere end man ønsker sig der som fan.
              Men i den aktuelle situation skulle vi tage i betragtning at det er af overordnede betydning for klubben at komme i Too 6 nu endelig. Hvis der ikke lykkes så er det et bagslag for klubben og projektet. Det ville ryste klubben og sætte spørgsmål efter meget i hensigt af strategien og klubbens udvikling hvis vi smider det væk i foråret og står der (igen) med tomme hænder efter store ord om ambitioner
              Og Jebali er omdrejningspunkt og vigtigste spiller for voreser faktis offensivspil. En Jebali i topform øger muligheden for Top6 markant mens et salg kan vi næppe kompensere medmindre BW tryller og finder en offensivspiller på Gigovic-niveau som gør en forskel fra dag et og bruger ikke tid om at indspilles. Og om det lykkes tvivler. Gigovic var en unik mulighed pga den politiske situation og vi kan vel ikke forvente at det gentages.
              Håber derfor BW kigger mere på Top6 end på transferpenge og sælger kun for en pris hvor det er umuligt st sige "nej tak". Og 10 millioner er langt fra beløbet jeg ville risikere Top6 for.
              Jeg er faktisk helt enig i at top 6 er af stor vigtighed for klubben, ikke alt afgørende, men af stor vigtighed. Jeg er dog IKKE enig i at dette helt afhænger af Jebali. Han er en super god og vigtig spiller, som holdet pt er skruet sammen, men det kan et salg jo også lave om på og give andre muligheder. Hvis vi er så totalt afhængige af Jebali har vi da et seriøst problem hvis manden (igen) bliver skadet. Ingen er uundværlige, men jeg er enig med dig i, at sælge Jebali uden en erstatning på højt niveau er jo ikke attraktivt , og det tror jeg heller ikke Bjørn gør.
              Bjørn har for længe siden sagt at vi fans kommer til at se større forandringer i truppen end vi har haft tidligere, det er et vilkår i moderne fodbold hvis man vil følge konkurrenterne i toppen af ligaen.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

                Jeg er faktisk helt enig i at top 6 er af stor vigtighed for klubben, ikke alt afgørende, men af stor vigtighed. Jeg er dog IKKE enig i at dette helt afhænger af Jebali. Han er en super god og vigtig spiller, som holdet pt er skruet sammen, men det kan et salg jo også lave om på og give andre muligheder. Hvis vi er så totalt afhængige af Jebali har vi da et seriøst problem hvis manden (igen) bliver skadet. Ingen er uundværlige, men jeg er enig med dig i, at sælge Jebali uden en erstatning på højt niveau er jo ikke attraktivt , og det tror jeg heller ikke Bjørn gør.
                Bjørn har for længe siden sagt at vi fans kommer til at se større forandringer i truppen end vi har haft tidligere, det er et vilkår i moderne fodbold hvis man vil følge konkurrenterne i toppen af ligaen.
                Vores offensive var (og frygter bliver) tam uden Jebali men stærkt med ham. Han er omdrejningspunktet for vores offensivspil og en duelstærk hårdhitter og godt for balance i vores spil og selvom det er ikke godt så ser det sådan at vi stadig er afhængigt af ham. (Så krydser fingrene at han ikke bliver skadet).
                Det er kun fem men afgørende kampe som venter der, til dels mod meget stærke hold. Har tabt tiltro til Frø at være løsningen og der er Ikke tid at spille en ny profil ind.
                Hvis det ville være under en sæsonstart og tidligt i sæsonen og der kommer et godt budt så ville sælge, der ville ja være tid til at rette det. Men i den pressede situation vi står ind nu? Det er så tæt i ligaen og hvert pointtab kan blive straffet hård. Vi skulle satse på Top6 med alt vi har og der er Jebali meget vigtigt.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  ...Har tabt tiltro til Frø at være løsningen...
                  Men det havde du jo også til Alm.
                  Spøg til side, så tvivler jeg også på Frø, men hvis både Alm og Bjørn siger han er fremtiden (og at de tror på ham), så er jeg villig til at se mere og genoverveje min egen holdning.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jesper G Se indlæg

                    Men det havde du jo også til Alm.
                    Spøg til side, så tvivler jeg også på Frø, men hvis både Alm og Bjørn siger han er fremtiden (og at de tror på ham), så er jeg villig til at se mere og genoverveje min egen holdning.
                    Ja, det ville selvfølgelig glæde mig hvis det lykkes med Frø. Men det er kaaaaang tid nu hvor gan har rolllen som stortalent uden at der kommer et ægte gennembrud og bundniveauet er bare for lavt.
                    Og tvivler i øvrigt stadig i hensigt af Alm. Sikker: rækken lyver ikke og han har sikker del i det og lykkedes med at integrere de nye spiller hurtigt men ser stadig at BWs transfers var det som havde største del i at vende det. Og Alms (mangelnde) ageren under kampen og den måde han bruger udskiftninger koster i mine øjne og bliver uforståeligt for mig.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Ja, det ville selvfølgelig glæde mig hvis det lykkes med Frø. Men det er kaaaaang tid nu hvor gan har rolllen som stortalent uden at der kommer et ægte gennembrud og bundniveauet er bare for lavt.
                      Og tvivler i øvrigt stadig i hensigt af Alm. Sikker: rækken lyver ikke og han har sikker del i det og lykkedes med at integrere de nye spiller hurtigt men ser stadig at BWs transfers var det som havde største del i at vende det. Og Alms (mangelnde) ageren under kampen og den måde han bruger udskiftninger koster i mine øjne og bliver uforståeligt for mig.
                      Jeg har stor tillid til både Alm og BW , det havde jeg også da du var ude med riven i starten af sæsonen. Det var da godt vi ikke skiftede der, se bare på Aalborg. At du stadig ikke er overbevist er jo din ret, hver sin smag. Med hensyn til udskiftninger har jeg da også ind i mellem undret mig, men igen jeg har jo ikke samme indblik i truppen, spillerens fysik m.v så jeg respekterer Alms valg. Se iøvrigt seneste afsnit af Dahlslykkes blog om samme emne i SFÅ det virker fornuftigt balanceret. Om Frø kan lykkes ? Det er jeg mere i tvivl om, når han er bedst er han virkelig god, men bundniveauet er for lavt og vi ser det for tit. Som jeg skrev tidligere mener jeg at vi skal hente noget nyt ind hvis Jebali rejser, Frø alene kan desværre nok ikke løfte os yderligere …..og det er jo målsætningen. Som jeg læser Helvegs beskrivelse af Tongya har han også kompetencer centralt på banen , gad vide om der ligger et potentiale der ? Farten i midten bliver ikke så afgørende som på kanten, specielt ikke med Sabbi foran sig på 9 eren. Og presspillet er han jo dygtig til.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                        Ja, det ville selvfølgelig glæde mig hvis det lykkes med Frø. Men det er kaaaaang tid nu hvor gan har rolllen som stortalent uden at der kommer et ægte gennembrud og bundniveauet er bare for lavt.
                        Og tvivler i øvrigt stadig i hensigt af Alm. Sikker: rækken lyver ikke og han har sikker del i det og lykkedes med at integrere de nye spiller hurtigt men ser stadig at BWs transfers var det som havde største del i at vende det. Og Alms (mangelnde) ageren under kampen og den måde han bruger udskiftninger koster i mine øjne og bliver uforståeligt for mig.
                        Så når det går godt er det BWs fortjeneste, og når det går dårligt er det Alms skyld?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                          Så når det går godt er det BWs fortjeneste, og når det går dårligt er det Alms skyld?
                          Sikke en udledning fra hans skrevne kommentar. Pointen er Alm ikke skifter godt nok ud og BW har købt spillerne der kraftigst har medvirket til at vende tingene.
                          Ikke fordi jeg er enig

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                            Så når det går godt er det BWs fortjeneste, og når det går dårligt er det Alms skyld?
                            Det er overfortolket. Ser den større del i BWs transfers hvad ikke betyder at Alm ikke også har sin del. Men hvad BW leverede med spillere som gik ret direkte i start11 og øgede niveauet er i mine øje outstanding. Hvad tror du hvor vi ville stå nu med den "gamle" trup? Sidste år kunne ikke se meget fremskridt der. Der er de nye kræfter som gør en forskel og Alms fortjeneste er at integrere de hurtigt og sætte de ind rigtigt.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                              Det er overfortolket. Ser den større del i BWs transfers hvad ikke betyder at Alm ikke også har sin del. Men hvad BW leverede med spillere som gik ret direkte i start11 og øgede niveauet er i mine øje outstanding. Hvad tror du hvor vi ville stå nu med den "gamle" trup? Sidste år kunne ikke se meget fremskridt der. Der er de nye kræfter som gør en forskel og Alms fortjeneste er at integrere de hurtigt og sætte de ind rigtigt.
                              Men så gælder den modsatte tolkning vel også? At spillematerialet sidste år bare ikke var godt nok (og desuden slet ikke afstemt med Alms spillestil).

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                                Men så gælder den modsatte tolkning vel også? At spillematerialet sidste år bare ikke var godt nok (og desuden slet ikke afstemt med Alms spillestil).
                                Yep.
                                Men forstod aldrig at vi ikke gik lidt i kompromis med spillestilen sidste sæson, da det var ja helt tydeligt at truppen kunne ikke opfylde hvad Alm ville.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X