Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue Januar 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
    Jeg er ikke enig, 8 mio kr. i kassen for en 31 årlig som til sommer kun har et år tilbage af kontrakten kan accepteres. Hvis der så kan skaffes relevante og hurtigere erstatninger kan vi komme ud af vinduet med et friskere udtryk som vil gavne os på længere sigt, og som vil være stærkt nok til top 6 i år. Jebalis topniveau er det vi ser, jeg tvivler på han kan lægge mere på.
    Der er som Lennon skriver ingen garanti for top 6 med Jebali. Vi skal heller ikke koble Jebali og Gigovic , forlængelse med Gigo har intet med Jebali at gøre, heller ikke i forhold til erstatning. Spændende med endnu et aktivt vindue for striberne, nu handler vi aktivt på at realisere strategien, det er ikke længere tomme floskler.



    Fint nok. Vi er uenige.

    Min vurdering er bare at vi skal bruge ham for at komme i Top 6, gøre en god figur deroppe og at han til sommer også er nogle millioner værd. Så kan han smutte.
    Hvis de kommer med 12+ millioner kan det være at jeg skifter mening. For så er det god økonomi til at finde en kvalitets erstatning

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Tverskov ryger ikke. Han bliver. Men at skulle erstatte Jebali og Gigo kan nemt blive afgørende for at vi misser top 6 og derved går glip af mange millioner.
      Det får BW rigtig svært ved. Men det gør det selvfølgelig også når alle 3 er væk senest til sommer
      Ekstra bladet skriver i artiklen at hvis ikke Tverskov vil forlænge vil OB nok prøve at sælge ham nu for at tjene. Det synes jeg er rigtig dumt af OB, han er trods alt oppe i alderen og holdets anfører udadtil

      Comment


        Sælg, sælg, ikke forlæng med Jebali, Tverskov og Gigo.... vi har jo Frøen, Okosun og Thrándarson som alle jo løfter os til endnu større højder !

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

          Ekstra bladet skriver i artiklen at hvis ikke Tverskov vil forlænge vil OB nok prøve at sælge ham nu for at tjene. Det synes jeg er rigtig dumt af OB, han er trods alt oppe i alderen og holdets anfører udadtil
          Enig. Aldrig har jeg hørt noget så dumt. Og det siger vel også bare noget om den/de journalister der sidder og skriver det. De har ikke en hujende fis forstand på hvad der foregår i OB. Det er 100% ikke OBs plan at sælge Tverskov bare fordi han ikke vil forlænge. Han er alt alt alt for vigtig ift de få håndører vi kan få for ham

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
            Synes ikke 8 mio er en katastrofe. Heller ikke noget klassesalg, bevares, men kunne der ikke have været bud efter jebali allerede i sommer - efter hans meget stærke forår - hvor man så har lavet en gentleman aftale om, ved et rimeligt bud til vinter, så ryger han.

            Det her er sådan Bjørn kører butikken, som jeg ser det.
            Penge på bordet, gang i svingdøren, ikke så meget nostalgi.

            Gigovic bliver sæsonen ud, det tror jeg på. Og Bjørn har før vist, at han har en plan med de ting han gør, og at han forstår truppens behov.

            Top 6 er ikke væk, hvis vi sælger jebali. Top 6 er jo på ingen måde sikker, hvis vi beholder jebali.
            Enig i det skrevne.

            Jebalis afgang og om prisen er den rette afhænger 100% af erstatningen der kommer ind. Som du skriver er Top 6 ikke sikret med Jebali der bliver alligevel. Forstår godt at man vil cashe ind.

            Ift. Tverskov, så er det voldsomt at afhænde en kulturbærer og en leder for håndører. Omvendt er han erstattet i midterforsvaret og på trods af at han er dygtig, så er han imo ikke uundværlig på den defensive midt. Jeg kan godt se perspektivet i den presbold han får. Forlæng eller afsted. Med udgangspunkt i at jeg tror at Gigovic bliver sæsonen ud, så har vi folk i truppen der kan dække Tverskovs plads på banen. Største udfordring bliver hans lederskab.

            Last edited by Coach; 28-12-2022, 08:37.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Coach Se indlæg

              Enig i det skrevne.

              Jebalis afgang og om prisen er den rette afhænger 100% af erstatningen der kommer ind. Som du skriver er Top 6 ikke sikret med Jebali der bliver alligevel. Forstår godt at man vil cashe ind.

              Ift. Tverskov, så er det voldsomt at afhænde en kulturbærer og en leder for håndører. Omvendt er han erstattet i midterforsvaret og på trods af at han er dygtig, så er han imo ikke uundværlig på den defensive midt. Jeg kan godt se perspektivet i den presbold han får. Forlæng eller afsted. Med udgangspunkt i at jeg tror at Gigovic bliver sæsonen ud, så har vi folk i truppen der kan dække Tverskovs plads på banen. Største udfordring bliver hans lederskab.
              Jeg tror godt nok det eneste ultimatum man kan stille til Tverskov er at hvis han vil afsted, så bliver det ikke her til vinter. Han er fortsat anfører og sindssygt vigtig på midtbanen uanset om Gigovic er på vej væk eller ej. Desuden er der også noget med han rent privat er i færd med at afslutte sin bachelor her til sommer, så jeg tror egentlig heller ikke selv han er så indstillet på at skulle afsted før det kapitel er overstået, og han bliver sgu ikke solgt til andre danske klubber!

              Jebali skal ikke ryge for under 12 mio. Manden har lige spillet fast til et VM. Det skal have +10 mio kr. i værdi, selvom han er 31 år, uanset om vi så har en solid erstatning i pipeline eller ej. Jebali er pisse god og pissegode spillere på top 6-hold sælges ikke for mindre end 10 mio. kr.

              Comment


                8 mill. er ikke alverden, men 31-årige uden fart, med en del skader og CV fra Norden + oliestat er altså heller ikke den mest omsatte valuta i den her verden.

                OB får aldrig en højere markedsværdi end nu, det flotte VM in mente.

                Når Jebali er god, så er han for god til OB. Når han ikke er god (og ude af form), så er et salg på 8 mill fint.

                Comment


                  Dem som nævner Gytkjær er det et reelt rygte eller bare et ønske?

                  Comment


                    @obstemmer
                    Ligesom Fyens hører vi også at OB nærmer sig et salg af Issam Jebali til japanske Osaka. Rygterne taler om en pris på otte mio kr., men endnu er intet bekræftet. Vi følger sagen.​

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Enig. Aldrig har jeg hørt noget så dumt. Og det siger vel også bare noget om den/de journalister der sidder og skriver det. De har ikke en hujende fis forstand på hvad der foregår i OB. Det er 100% ikke OBs plan at sælge Tverskov bare fordi han ikke vil forlænge. Han er alt alt alt for vigtig ift de få håndører vi kan få for ham
                      Jeg er ikke så sikker på det. Som jeg har forstået Bjørn W skal vi regne med mere køb og salg end før. Jeg tror det vil pine ham, hvis en vigtig spiller sælges uden at klubben får en øre. Hvis Tverskov vil videre, og han har jo spillet for os længe, forsøger Bjørn W at sikre holdet med en alternativ løsning og sælger ham, hvis Tverskov vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

                        Jeg er ikke så sikker på det. Som jeg har forstået Bjørn W skal vi regne med mere køb og salg end før. Jeg tror det vil pine ham, hvis en vigtig spiller sælges uden at klubben får en øre. Hvis Tverskov vil videre, og han har jo spillet for os længe, forsøger Bjørn W at sikre holdet med en alternativ løsning og sælger ham, hvis Tverskov vil.
                        Men BW er tydeligvis også klar over, at der er en balance, der skal rammes - ellers havde han ikke hentet Martin Hansen og Bjørn Paulsen, to spillere, der ikke umiddelbart har noget salgspotentiale fremadrettet, men som har været afgørende for spillet på banen og mentaliteten i truppen. Det samme kan velsagtens siges om Tverskov. Jeg tror simpelthen ikke på, der vil kunne komme andet end håndører ind for ham med et halvt år tilbage af kontrakten, og så overstiger hans potentielle værdi på banen ift. jagten på top6 snildt det beløb.

                        Jebali kan jeg til gengæld godt forestille mig ryger videre, selvom 8 mil da er under, hvad jeg havde håbet på. Men det er trods alt mere end håndører, og med hans alder, kontraktsituation og nylige VM i mente, er det nu hans markedsværdi er klart størst. Jeg så gerne, at man havde lidt is i maven og så om ikke der kom andre interesserede klubber på banen, men omvendt vil en tidlig transfer jo også frigive midler som BW så kan bruge tidligt i vinduet.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                          Men BW er tydeligvis også klar over, at der er en balance, der skal rammes - ellers havde han ikke hentet Martin Hansen og Bjørn Paulsen, to spillere, der ikke umiddelbart har noget salgspotentiale fremadrettet, men som har været afgørende for spillet på banen og mentaliteten i truppen. Det samme kan velsagtens siges om Tverskov. Jeg tror simpelthen ikke på, der vil kunne komme andet end håndører ind for ham med et halvt år tilbage af kontrakten, og så overstiger hans potentielle værdi på banen ift. jagten på top6 snildt det beløb.

                          Jebali kan jeg til gengæld godt forestille mig ryger videre, selvom 8 mil da er under, hvad jeg havde håbet på. Men det er trods alt mere end håndører, og med hans alder, kontraktsituation og nylige VM i mente, er det nu hans markedsværdi er klart størst. Jeg så gerne, at man havde lidt is i maven og så om ikke der kom andre interesserede klubber på banen, men omvendt vil en tidlig transfer jo også frigive midler som BW så kan bruge tidligt i vinduet.
                          Men det er ikke kun penge for et salg der tæller i en klub. Lønbudgettet er lige så vigtigt, og jeg tror Tverskov er blandt de lønførende, men jeg vil alligevel blive overrasket hvis han sælges nu, da han jo mangler et halvt år af sin bachelor på Uni.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

                            Men det er ikke kun penge for et salg der tæller i en klub. Lønbudgettet er lige så vigtigt, og jeg tror Tverskov er blandt de lønførende, men jeg vil alligevel blive overrasket hvis han sælges nu, da han jo mangler et halvt år af sin bachelor på Uni.
                            Det er klart, og skulle BW have en fuldgod erstatning linet op allerede til vintervinduet ville det også være forståeligt, hvis man gerne vil sende ham videre allerede nu. Men det er bare meget af den rutinerede stamme og de kulturbærende elementer, der ryger midt i en sæson, hvis både Tver og Jebali bliver solgt.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
                              Dem som nævner Gytkjær er det et reelt rygte eller bare et ønske?
                              Ikke noget rygte men en gusten fornemmelse

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                @obstemmer
                                Ligesom Fyens hører vi også at OB nærmer sig et salg af Issam Jebali til japanske Osaka. Rygterne taler om en pris på otte mio kr., men endnu er intet bekræftet. Vi følger sagen.​
                                En anonym Wikipedia-bruger har allerede sendt ham til Gamba. Uden kilder osv. Og det er kun på den engelske side…
                                OB – Ingen hader os

                                Comment

                                Working...
                                X