Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Bjørn Wesstrøm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Det er en meget gratis påstand ja, at Minteh skulle være solgt for for 15-20 millioner af tidligere sportschefer, og jeg vil også gå så langt som at sige, at det er en meget spekulativ og ret usaglig påstand. Det svarer lidt til at sige, at Stig Inge Bjørnebye i AGF nok er en dygtigere end PC var, fordi han jo har kunne få en samlet pakke på omkring 60 millioner for Thomas Kristensen, når PC kun kunne få nogle få millioner for Jens Jønsson for en håndfuld år siden. Man er nødt til at anerkende, at markedet har ændret sig totalt, Allan Gaarde var helt åbenlyst heller ikke nogen særligt dygtig sportsdirektør, men han solgte alligevel Bassogog til Kina for et historisk højt beløb dengang pengene sad vanvittigt løst derude, Esbjerg solgte også Eddi Gomes for et to-cifret millionbeløb, det tror jeg man skal passe meget på med at overvurdere. Hvis vi kigger på bundlinjen, så er Minteh en 19-årig spiller der allerede nu begår sig hos de forsvarende hollandske mestre, spiller i CL-gruppekampe endda også som starter, og som er kampafgørende og laver ekstraordinære ting. Det er enormt mange penge værd, OB har reelt fået den værdi for en vare som den er værd, og da i hvert fald ikke meget mere end det. Hvis man havde solgt ham for 25-30 millioner i det nuværende marked, havde det været en fadæse.

    Og så er der også den mulighed, som mange ser ud til at overse, at det slet ikke er Wesström der har handlet Minteh-salget færdig, men at det er Thorborg. Når det handler om salg i den størrelsesorden, vil en ejer selvfølgelig altid være tæt på forløbet, og især i OBs tilfælde med en benhård forretningsmand og kontrolfreak som Thorborg, er det slet ikke usandsynligt, at han har sat sig selv for bordenden i de forhandlinger. Det er der formentligt meget få der ved, så hvis vi fortsætter din logik, kan man jo dårligt rose Wesströms rolle i forløbet, for vi kender den reelt ikke. Har han bare taget en telefon eller har han presset Newcastle til det yderste? Vi ved det ikke.

    Jeg kommer til at vurdere Wesström på hans evne til at skabe en sammenhæng der giver gode sportslige resultater ud fra de vilkår han har, det vil sige valg af træner(e), sammensætning og udvikling af trup, og hans evne til at gøre det indenfor de rammer der er lagt op til i strategien. Dernæst ligger evnen til at lave gode forretninger på de spillere han især selv har rekrutteret.

    Foreløbigt er det eneste han lever op til, at han har lavet gode forretninger, men ikke rigtigt på spillere han selv har en stor rolle i kom til klubben. Så det er svært ikke at være blevet mere skeptisk end da han ankom.
    Minteh er helt sikkert vildt god, Har et tydeligt potentiale. Men var også noget af et problembarn for klubben. Spillede vel godt i en håndfuld kampe og skidt i mindst lige så mange. Du behøver ikke overbevise mig om hans niveau, jeg har endnu ikke mødt nogen der var ligeså imponeret af ham som jeg selv var. Men jeg tror ikke det var så mejslet i sten hvad man skulle/kunne tage for ham på det tidspunkt. Især med den historik han havde i den halvsæson. Synes ikke det er langt ude i hampen at spekulere i, at andre i samme situation havde solgt ham for markant mindre. Og at det ville være en fadæse (hvilket jeg til dels er enig i) gør det ikke nødvendigvis urealistisk. I de foregående år er der foregået en del og taget en del beslutninger som jeg vil betegne som fadæser.

    Men min pointe var met mest, at jeg ikke synes det er helt fair at lave den der øvelse når man vurderer en træner/sportsdirektør: Han skal ikke have kredit for A fordi det var nemt og heller ikke B eller C fordi det måske var andre der stod for det. Når man laver den slags mellemregninger er det alt for nemt kun at give kredit for det der passer til ens forudindtagede holdning. Man skal primært vurdere dem på resultater og den udvikling der er på deres ansvarsområder.

    Og der er jeg sådan set 100% enig med dig i hvilke dele der er mest vigtige i vurderingen af BW. Salg af spillere er et spillere er et stykke nede på listen.

    Jeg tror også jeg er ret på linje med dig i vurderingen af BW. Overordnet set er jeg ikke så imponeret og er klart mere skeptisk end da han kom. Han kan snakke for sig og sælge en vision. Det er trods alt vigtigt. Men på rekruttering sejler det. Der er da hentet gode spillere i dette vindue, men det er nok også tæt på uundgåeligt når man henter så mange. Der er hentet for mange som jeg slet ikke kan se en ide i. Og har svært ved at se hvordan de er tænkt ift. de talenter vi har i forvejen - hvilket jeg synes er noget af det vigtigste og et af de områder hans forgængere har fejlet mest. Samlet set har jeg dog stadig større tiltro til hans kompetencer end jeg havde til JH/MH, men den bar er også meget lav.
    Last edited by Agbre; 05-10-2023, 10:40.

    Comment


      Ja ligesom 3F er hovedsponser for ligaen idag. Men det har stadig været Superligaen de sidste 32 år.
      https://scontent.frke1-1.fna.fbcdn.n...4A&oe=66483523

      Comment


        https://www.bt.dk/superligaen/svensk...med-kriminelle

        Comment


          Det lyder ikke godt. Og Mintehs skifte til agentvirksomheden Universal Twenty Two kunne vel henttde til at der er stadig relationer til den virksomhed med kriminelle forbindelser/ry.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Moderne fodbold er en forfærdelig størrelse, og man - eller i hvert fald jeg - drømmer mig tilbage. Jeg har altid undret mig en smule over, hvorfor BW fandt det attraktivt at arbejde i OB. Hvem ved - måske var der flere årsager til at han trængte til et miljøskifte.



            Comment


              sku vi nu æt lige...

              det kræver vel trods alt at BW har været vidende om at denne agentvirksomhed har tætte forbindelser til bandemiljøet før at det begynder at blive problematisk?

              Altså hvis det er en legitim agentvirksomhed - hvorfor skulle man så ikke handle med dem?

              Comment


                Det har været oppe i Sverige før: https://www.aftonbladet.se/sportblad...riminella-gang

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  sku vi nu æt lige...

                  det kræver vel trods alt at BW har været vidende om at denne agentvirksomhed har tætte forbindelser til bandemiljøet før at det begynder at blive problematisk?

                  Altså hvis det er en legitim agentvirksomhed - hvorfor skulle man så ikke handle med dem?
                  De er åbenbart gode nok for Luka Modric og Emiliano Martínez !

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                    De er åbenbart gode nok for Luka Modric og Emiliano Martínez !
                    Nu er Martinez fuldstændig sindsygt, så...
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      I forvejen har OB da bandereklamer, så hvad er problemet......

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                        sku vi nu æt lige...

                        det kræver vel trods alt at BW har været vidende om at denne agentvirksomhed har tætte forbindelser til bandemiljøet før at det begynder at blive problematisk?

                        Altså hvis det er en legitim agentvirksomhed - hvorfor skulle man så ikke handle med dem?
                        Tjo. Det er jo ikke den første ‘sag’ fra AIK-tiden. Jeg synes stadig, det er lidt påfaldende, at en mand med BWs CV gider OB. Et projekt der jo helt åbentlyst ikke bliver til noget.

                        At BW så ikke har gjort det ret godt, dét er en anden snak.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                          Tjo. Det er jo ikke den første ‘sag’ fra AIK-tiden. Jeg synes stadig, det er lidt påfaldende, at en mand med BWs CV gider OB. Et projekt der jo helt åbentlyst ikke bliver til noget.

                          At BW så ikke har gjort det ret godt, dét er en anden snak.
                          Okay, kan du uddybe den påstand for vi uvidende ? !

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                            Tjo. Det er jo ikke den første ‘sag’ fra AIK-tiden. Jeg synes stadig, det er lidt påfaldende, at en mand med BWs CV gider OB. Et projekt der jo helt åbentlyst ikke bliver til noget.

                            At BW så ikke har gjort det ret godt, dét er en anden snak.
                            Kan ikke se det er så underligt.

                            1. I AIK sad han på daværende tidspunkt som administrerende direktør, men ville gerne tættere på det sportslige igen (ville reelt gerne være sportsdirektør). De stillinger er der jo ikke mange af når det gælder etablerede klubber i bedste ligaer i Skandinavien - og det er sjældent de bliver ledige. Er der 1-3 jobåbninger om året på tværs af Norge/Sverige/Danmark?

                            2. At det har sejlet så meget de sidste 10-15 år tror jeg han/mange vil se som noget positivt. Så er det nemmere at komme ind og påberåbe sig selv som en succes hvis man skaber bare lidt fremgang. At det "åbenlyst ikke bliver til noget" er din naturlige opfattelse efter at være blevet skuffet af OB igen og igen. Har svært ved at se, at han skulle have en chance for at vurdere hvor håbløs opgaven er fra Stockholm.

                            3. OB er stadig "eneste klub" i Danmarks 3. største by. Superligaen er måske efter Allsvenskan ift. tilskuere, men er foran ift. sportsligt niveau og økonomi. Så selvom AIK er en større klub kan det ses som et skifte til en større liga. Det har han også selv udtalt. Jeg tænker heller ikke det er utænkeligt, at han er gået op i løn med skiftet til OB.

                            Comment


                              Slet
                              Last edited by Monrad; 23-10-2023, 19:18.

                              Comment


                                BW sælger villa i Odense.
                                https://fyens.dk/ob/ob-s-fodbolddire...villa-til-salg
                                Måske nogen med tilgang kan referere?
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X