Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Det er også fint nok, for ham, jeg synes bare ikke jeg kan bruge det til så meget når vores førstehold er i den forfatning den er i (krise).
    Men ja stor ros til fans og akademi.
    Men tror du virkelig at vores første hold i stærkeste opstilling er i krise?

    Ved godt vi ikke er i stærkeste opstilling, men de næste 2-3 runder med lidt held så er vi.

    Og jeg er sikker på at vi ikke er så ringe i morgen mod AGF som vi var mod FCM.

    Om det er nok i det lange løb ved jeg ikke, men er sgu ikke fair at dømme os ude efter 3 kampe uden de 3-4 vigtigste spillere i truppen.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

      Men tror du virkelig at vores første hold i stærkeste opstilling er i krise?

      Ved godt vi ikke er i stærkeste opstilling, men de næste 2-3 runder med lidt held så er vi.

      Og jeg er sikker på at vi ikke er så ringe i morgen mod AGF som vi var mod FCM.

      Om det er nok i det lange løb ved jeg ikke, men er sgu ikke fair at dømme os ude efter 3 kampe uden de 3-4 vigtigste spillere i truppen.
      Stor krise. Vi kommer heldigt i pokalfinalen. 11 mod 10 fcn i over en time. Finaler har sit eget liv så den tæller ikke. Men folk blev optimister på den kamp. Men holdet var i nedryknindfare hvis ikke Vejle havde ansat 2 fejlcasted trænere og GF spillede som om de vilke af med David. Vi mister anføreren og dermed en stor spiller som mange undervurderede inkl mig.

      Det her hold overlever ikke med den træner uden nye gode spillere og pt har BW skuffet på transfers og måske undervurderet ligaen.
      At BW så har gang i mange andre gode ting er en anden sag.

      Comment


        Ikke at jeg ikke også er så frustreret og skuffet..
        Men tænker også at vi skal slå koldt vand i blodet, vi har rigtig mange skader ja.

        Men det jeg tror virkelig kan ændre noget, er på målmands positionen (undskyld HC)
        Vi så det med FCN sidste sæson, et af de bedste hold i starten med vindahl, mister ham og for en usikker målmand ind og det forplantede sig bare i hele holdet, efter de så henter Andreas Hansen slutter de nogenlunde af og brager så derud af nu.

        Siger ikke at vi kommer i top 6 nu, det er nok ret usandsynlig.
        Men vi har simpelthen bare et meget bedre hold på papiret end Lyngby og Horsens, så længe vi ikke spiller 4-2-4 dog

        Comment


          Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

          Men tror du virkelig at vores første hold i stærkeste opstilling er i krise?

          Ved godt vi ikke er i stærkeste opstilling, men de næste 2-3 runder med lidt held så er vi.

          Og jeg er sikker på at vi ikke er så ringe i morgen mod AGF som vi var mod FCM.

          Om det er nok i det lange løb ved jeg ikke, men er sgu ikke fair at dømme os ude efter 3 kampe uden de 3-4 vigtigste spillere i truppen.
          Jeg er enig i at 3 kampe er et tyndt grundlag at melde en krise ud, problemet er bare at det ikke kun er 3 kampe det drejer sig om. Vi har jo været jævnt ringe størstedelen af sidste sæson. som så næsten blev godkendt af en pokalfinale, som vi alligevel endte med at tabe samt en mulig 7.plads som vi heller ikke kunne tage, da det skulle afgøres. Og ja vi har mange skader igen igen, men det kan vi altså ikke bruge til en skid andet end, endnu engang at bilde os selv ind at vi er meget bedre end det som stillingen og resultaterne viser. Jeg tager på stadion og støtter holdet 100% i kampen mod AGF og jeg håber naturligvis vi kan vende skuden, men hvis vi endnu engang bliver udspillet taktisk og udstillet på hjemmebane, så er situationen altså ved at være desperat ala dengang vi hentede Ove P. ind med EN eneste mission: at redde os fri fra nedrykning.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

            Jeg er enig i at 3 kampe er et tyndt grundlag at melde en krise ud, problemet er bare at det ikke kun er 3 kampe det drejer sig om. Vi har jo været jævnt ringe størstedelen af sidste sæson. som så næsten blev godkendt af en pokalfinale, som vi alligevel endte med at tabe samt en mulig 7.plads som vi heller ikke kunne tage, da det skulle afgøres. Og ja vi har mange skader igen igen, men det kan vi altså ikke bruge til en skid andet end, endnu engang at bilde os selv ind at vi er meget bedre end det som stillingen og resultaterne viser. Jeg tager på stadion og støtter holdet 100% i kampen mod AGF og jeg håber naturligvis vi kan vende skuden, men hvis vi endnu engang bliver udspillet taktisk og udstillet på hjemmebane, så er situationen altså ved at være desperat ala dengang vi hentede Ove P. ind med EN eneste mission: at redde os fri fra nedrykning.
            Enig, hverken pointudbyttet eller det spillemæssige indtryk har været godt, i denne sæson så vel som i størstedelen af sidste sæson. Og en tabt Pokalfinale giver højest lidt kredit på den konto, da den som sagt lever sit eget liv.
            Jeg vælger så at gøre status efter henholdsvis 7 kampe (hvor transfervinduet lukker) og 10 kampe (hvor der er den første længere pause - 14 dage). Mit skud er, at vi efter de to runder ligger henholdsvis 5 og 7 point efter top-6. Efter sejre over henholdsvis Horsens og Viborg (det må vi så først se ske). Sidste sæson gav 4 sejre i 22 kampe i grundspillet. Er to sejre i 11 kampe nok? Og er det ok, hvis spillet er blevet markant bedre? Personligt mener jeg det ikke, men det er der naturligvis andre i OSE der må vurdere.
            Men først står vi over for to af sæsonens værste kampe (for mig): AGF og BIF. Gammelt had forsvinder ikke så let. Gymnasterne som hadeobjekt op gennem 1980erne, og Bundbyerne som den den fandens medløberklub fra Pestegnen, som en del tumper også i vores del af landet har valgt at kaste deres kærlighed på. Jeg magter simpelthen ikke to nederlag hér, men frygter det værste. Når jeg gennemgår både spillematerialet og spillestil, har jeg svært ved at se, hvordan vi skal få point her. Her må spillerne og træneren gerne prøve på at modbevise mig, og vise, at de trods alt har noget ære i behold.

            Comment


              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...eerne-i-odense

              Men når alt kommer til, ligner det ikke, at OB har mange idéer til, hvordan klubben forstærker førsteholdstruppen.
              OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...eerne-i-odense

                Men når alt kommer til, ligner det ikke, at OB har mange idéer til, hvordan klubben forstærker førsteholdstruppen.
                dén køber jeg så ikke helt. Det er nok bare noget så kedeligt som at der ikke er pengene til at lege med...og så bliver det sgu svært.

                at spare sig til succes...tror sgu ikke på den - og slet ikke på den korte bane.

                Havde man tid nok så måske - men her sætter man sig mellem et par stole ved at holde fast i den der top 6 ting.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                  dén køber jeg så ikke helt. Det er nok bare noget så kedeligt som at der ikke er pengene til at lege med...og så bliver det sgu svært.

                  at spare sig til succes...tror sgu ikke på den - og slet ikke på den korte bane.

                  Havde man tid nok så måske - men her sætter man sig mellem et par stole ved at holde fast i den der top 6 ting.
                  Enig. Markedet har ændret sig meget de sidste 10 år og selvom vi måske bruger et par millioner hist og pist er det som dråbe i havet. Førhen kunne man købe gode spillere for 2-3 mill. Idag får du ikke meget for det beløb og er i konkurrence med 100 klubber om de samme spillere.

                  Mens vi har holdt status q har rigtig rigtig mange lign klubber flyttet sig. Og det er bare et fact. Vi kan ikke længere handle i andre superliga klubber mm de er transferfrie

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Enig. Markedet har ændret sig meget de sidste 10 år og selvom vi måske bruger et par millioner hist og pist er det som dråbe i havet. Førhen kunne man købe gode spillere for 2-3 mill. Idag får du ikke meget for det beløb og er i konkurrence med 100 klubber om de samme spillere.

                    Mens vi har holdt status q har rigtig rigtig mange lign klubber flyttet sig. Og det er bare et fact. Vi kan ikke længere handle i andre superliga klubber mm de er transferfrie
                    jeg har bestemt ikke været tilfreds med dette vindue men føler mig overbevist om at disse mere eller mindre mærkelige handler bunder i manglende midler.

                    Og så lavede man analyse arbejdet; fandt frem til vi lukkede for mange mål ind og hvis der bare lige blev strammet op her så kunne vi komme i betragtning til top 6.
                    - tror analysen har været rigtig - men løsningen med at bringe 1 mand ind og så relativt sent har klart ikke været nok. Hvis man satsede alt på at det var det der skulle forløse holdet så skulle BP have stået klar til første træningsdag. Og med Ivancevics glasben in mente så var det næppe nok med en stopper.

                    At der så også skulle hentes ind målmand ind var næppe en del af planen. Heldigvis handlede de rimeligt hurtigt for tænker i den grad HC har brug for en pause på bænken. Presset må have været enormt for så ung en mand så håber han får lidt ro på - og det hjælper ham så han kommer stærkt tilbage.

                    3 kampe inde i den nye turnering og allerede nu tænker jeg; "there is always next season"...det var lige præcis den her start jeg havde frygtet vi fik.

                    Comment


                      Markedet har ændret sig, bestemt.

                      Min kritik af BW er, at i stedet for at hente 3-4 spillere, som ikke rykker os en tøddel, så burde man spare på midlerne og hente måske én spiller, der reelt tilfører værdi.

                      Jeg vil uendeligt meget hellere supplere med akademispillerne end Mucolli, King og Omar J. Spillere som ovenstående rykker intet og er udtryk for den kortsigtede tænkning, der har bragt klubben i forfald over mere end et årti.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                        Markedet har ændret sig, bestemt.

                        Min kritik af BW er, at i stedet for at hente 3-4 spillere, som ikke rykker os en tøddel, så burde man spare på midlerne og hente måske én spiller, der reelt tilfører værdi.

                        Jeg vil uendeligt meget hellere supplere med akademispillerne end Mucolli, King og Omar J. Spillere som ovenstående rykker intet og er udtryk for den kortsigtede tænkning, der har bragt klubben i forfald over mere end et årti.
                        Meget enig. Jeg havde også forventet mere efter at BW overtog styringen. Men det ligner at vi ikke kan hente bedre pga forskellige årsager. Hvis det var så nemt havde de nok gjort det

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Meget enig. Jeg havde også forventet mere efter at BW overtog styringen. Men det ligner at vi ikke kan hente bedre pga forskellige årsager. Hvis det var så nemt havde de nok gjort det
                          Jeg er også enig med dig.

                          Som jeg ser det har OB to muligheder:

                          1) Øg budgettet, bevar top-6-ambitioner
                          2) Spar på pengene, byg op langsigtet med akademiet, skrot top-6-ambitioner for en periode.

                          Lige nu gør OB ikke rigtigt noget af det.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                            Markedet har ændret sig, bestemt.

                            Min kritik af BW er, at i stedet for at hente 3-4 spillere, som ikke rykker os en tøddel, så burde man spare på midlerne og hente måske én spiller, der reelt tilfører værdi.

                            Jeg vil uendeligt meget hellere supplere med akademispillerne end Mucolli, King og Omar J. Spillere som ovenstående rykker intet og er udtryk for den kortsigtede tænkning, der har bragt klubben i forfald over mere end et årti.
                            Meget enig, især fordi de ikke er væsentligt bedre end akademispillerne.
                            Alle viste at vi er udfordret på cf og DM, og måske også på målmanden

                            Nu blev vi også udfordret på målmanden fordi der er usikkerhed pga manglende kvalitet.

                            Det er hul i hovedet, at holde fast i målsætning eller øge den, når man ikke kommer med penge.
                            Der skal laves en stor engangs investering for at skabe det hjul og økonomi som er selvbærende

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Meget enig. Jeg havde også forventet mere efter at BW overtog styringen. Men det ligner at vi ikke kan hente bedre pga forskellige årsager. Hvis det var så nemt havde de nok gjort det
                              Præcis, når AGF eksempelvis kan hente en Mads Emil Madsen for næsen af os, så er det fordi de er villige til et bruge en tand mere end vi er. Han havde virkelig pyntet på vores hold.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                                Præcis, når AGF eksempelvis kan hente en Mads Emil Madsen for næsen af os, så er det fordi de er villige til et bruge en tand mere end vi er. Han havde virkelig pyntet på vores hold.
                                De er ikke alene villige. De har også pengene og har overhalet os væsentlig på økonomien

                                Comment

                                Working...
                                X