Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Ja, det er altid svært at ramme rigtigt; men for nogen lykkes det altså bedre end andre. I den nye sæson, der er det faktisk kun os, der har én skaldet placering i top 6 siden 2011; mens alle andre enten har opnået mere end 1 TOP 6 placering, har vundet medaljer, har opnået europæisk deltagelse eller alle 3 ting. Jeg bilder mig selv ind, at grunden til at de har gjort det skyldes større held med rekruttering end vi har haft. Og heldet med rekruttering det øges proportionalt med en ledelse, der har de rigtige kontakter, de rigtige evner, det rigtige set-up. Det kan vi så håbe på, at det er vi ved at få. Det betyder ikke, at det har vi allerede. Og jeg tvivler stadig på vores profilers holdbarhed over en hel sæson. Og tvivler stadig på at Kanté og Grubbe rykker meget på den balance; når man holder det op mod at AaB f.eks har hentet Lars Kramer og Allan Sousa.

    Og det er altså AaB, vi skal kunne måle os selv med. Hvis vi skal gøre håb om at komme i top 6. Og sorry; jeg tror stadig på at vores trup og hold halter slemt efter vores konkurrenter. Indtil andet er bevist.

    MvH ChrisOB
    Slet ikke uenig i Aab sammenligningen. Vi kan jo så bare håbe at de profiler vi skal have har samme klang og snart er på vej.
    For på papiret er det sgu godt hentet af Aab. Og så begge transferfrie

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Det er selvfølgelig også en form for ingeniørkunst at nedtale konkurrenters evt niveau i stedet for at fokusere på eget holds styrker, også selv om det selvfølgelig er en faktor, man skal indregne.

      Alt andet lige så har både AGF, Randers og FCN lige nu, qua enten deres tidligere placeringer, transfersummer og deltagelse (og avancement til knock out fasen) i et europæisk gruppespil bedre økonomiske og anseelsesmæssige forudsætninger for at udvide deres rekruttering, så de stadig er konkurrence dygtige i forhold til os

      Vores bundniveau var lavere end dem der rykkede ned, så jeg har stadig svært ved at se, at vi skulle være bedre end dem, du ligger os i pulje med.

      Men it remains to be seen. Jeg tror du overvurderer både os og tilsvarende undervurderer den pulje af konkurrenter, der ligger under FCK, FCM og Brøndby.

      Jeg tror du argumenterer mere ud fra, hvad du håber, end hvad der er realistisk.

      MvH ChrisOB
      Jeg er helt enig. Håb er ikke en strategi. Vi kan godt håbe SIF og Viborg falder sammen pga program og salg. Men de kan lige så godt som os komme i top 6.
      GF var kørt fast med David, er ret sikker på der kommen noget forløsning der. Fcn fik et wake up Call og laver næppe samme fejl igen. Alt i alt så så spåede jeg en 8 plads ved sidste sæsonstart. Jeg vil spå igen og sige nummer 7. Men det er med hjertet , min forstand siger vi bliver nummer 9.
      Det kan naturligvis ændre sig hvis vi får de 3 forstærkninger i Tver og Jebali klassen som man på en god dag kan tolke ud af BW’s interviews.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Slet ikke uenig i Aab sammenligningen. Vi kan jo så bare håbe at de profiler vi skal have har samme klang og snart er på vej.
        For på papiret er det sgu godt hentet af Aab. Og så begge transferfrie
        Dér var den igen... Håb. Det er jo reelt dét vi har, på bekostning af konkrete, faktiske realiteter. At AaB henter de to er ikke ensbetydende med, at det hele kommer til at fungere, fordi de stadig mister Rinne og Thelander. Men pointen er, at et hold der indtil nu, måske, kun er blevet forstærket på én plads (Ivancevic), de har altså lavere sandsynlighed for at lykkes uden flere forstærkninger i samme dur. Og dér står Grubbe og Kanté altså bare meget svagere end Kramer og Sousa. Man kan også som QuesT forsøge at retfærdiggøre sin voksende tro på top 6 ved at nedtale konkurrenternes muligheder for at lykkes i næste sæson; men der vil stadig være tale om håb, i værste fald ren ønsketænkning. Indtil konkrete resultater rent faktisk materialiserer sig.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

          Hvis vi nu antager at FCM, FCK, BIF og Aab er sikre på top 6, så er der 2 pladser at spille om.

          Silkeborg skal spille Europa det skal Viborg også, så de kommer nok til at kæmpe om af få point.
          AGF mangler en træner, når han kommer skal holdet spilles sammen igen og de henter nok også 3-4 nye.
          Randers faldt i niveau til sidst på sæsonen finder de niveauet igen i den kommende sæson, eller var det det for dem.

          Dem der ligger omkring os har ikke styrket sig endnu, så lad os nu lige se hvad de gør og hvad vi gør når vinduet åbner.
          Men tvivler på at SIF kommer i top 6 næste sæson.

          Tror de sidste to pladser er mellem AGF, Randers og os, måske FCN hvis de ikke sælger for mange.
          I din antagelse synes jeg slet ikke det er nødvendigt at tage aab med. Bevares har de da købt fint ind hidtil. Men ryger Fossum også, som der har gået mange rygter omkring så mister de 3 kæmpe profiler I ham, rinne og Thelander.
          i mesterskabsspillet fik de 7 point I 10 kampe, så de skal absolut også se sig over skulderen, hvis OB, AGF og/eller FCN begynder at røre på sig.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

            I din antagelse synes jeg slet ikke det er nødvendigt at tage aab med. Bevares har de da købt fint ind hidtil. Men ryger Fossum også, som der har gået mange rygter omkring så mister de 3 kæmpe profiler I ham, rinne og Thelander.
            i mesterskabsspillet fik de 7 point I 10 kampe, så de skal absolut også se sig over skulderen, hvis OB, AGF og/eller FCN begynder at røre på sig.
            Det er at blande pærer og bananer. Jeg tror de 7 point er mere, end vi havde klaret i det samme selskab, ligesom jeg er overbevist om, at hver eneste hold, der havnede i top 6, de ville også slutte foran os i taberslutspillet. Det du gør er at relativere AaB's præstation i slutspillet kontra den lavere konkurrence-situation, der uundgåeligt er i et taberslutspil, hvor alle hold ikke var dygtige nok til at slutte over de 6, der kom i det rigtige slutspil.

            Det er altså farlig ingeniørkunst. Og det er præcis den slags holdninger, der også gennemsyrer klubben; der måske får dem til at tro, at vi ikke selv skal optimere os så meget, fordi konkurrenterne mister den og den spiller, og vi har vores hold intakt. AaB vil, med eller uden Fossum, Thelander og Rinne stadig være favoritter til at snuppe top 6 pladsen foran et hold, der fik 17 points færre end dem på 22 kampe i sidste sæson.

            Deres præstation i top 6 har reelt intet at skulle sige i forhold til det nye grundspil, hvor alle møder alle.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

              Hvis vi nu antager at FCM, FCK, BIF og Aab er sikre på top 6, så er der 2 pladser at spille om.

              Silkeborg skal spille Europa det skal Viborg også, så de kommer nok til at kæmpe om af få point.
              AGF mangler en træner, når han kommer skal holdet spilles sammen igen og de henter nok også 3-4 nye.
              Randers faldt i niveau til sidst på sæsonen finder de niveauet igen i den kommende sæson, eller var det det for dem.

              Dem der ligger omkring os har ikke styrket sig endnu, så lad os nu lige se hvad de gør og hvad vi gør når vinduet åbner.
              Men tvivler på at SIF kommer i top 6 næste sæson.

              Tror de sidste to pladser er mellem AGF, Randers og os, måske FCN hvis de ikke sælger for mange.
              Viborg får svært ved at komme i gruppespil, så deres eventyr er nok hurtigt ovre.

              Silkeborg er sikre på gruppespil og dermed også mere attraktive, både for nuværende spillere og for eventuelle tilgange.

              Det er ikke sikkert europæisk fodbold giver ringe resultater, Randers klarede det fint sidste sæson.

              Jeg er enig i at FCK, BIF og Herning er “sikre”
              i det sjove slutspil og derfor i seedningslag 1
              Jeg vil vurdere Randers og AaB i næste lag.

              Vi kommer imo i 3. Lag sammen med SIF, Viborg og FCN

              I 4. lag vil putte AGF, Horsens og Lyngby
              Last edited by Magge; 01-06-2022, 13:40.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                Dér var den igen... Håb. Det er jo reelt dét vi har, på bekostning af konkrete, faktiske realiteter. At AaB henter de to er ikke ensbetydende med, at det hele kommer til at fungere, fordi de stadig mister Rinne og Thelander. Men pointen er, at et hold der indtil nu, måske, kun er blevet forstærket på én plads (Ivancevic), de har altså lavere sandsynlighed for at lykkes uden flere forstærkninger i samme dur. Og dér står Grubbe og Kanté altså bare meget svagere end Kramer og Sousa. Man kan også som QuesT forsøge at retfærdiggøre sin voksende tro på top 6 ved at nedtale konkurrenternes muligheder for at lykkes i næste sæson; men der vil stadig være tale om håb, i værste fald ren ønsketænkning. Indtil konkrete resultater rent faktisk materialiserer sig.

                MvH ChrisOB
                Den dag jeg opgiver håbet er der jo ingen grund til at være sportsfan. Specielt ikke fan af OB. Som fan er det tilladt at håbe.
                Alt det andet er overladt til den umiddelbart mest kompetente direktør i OBs historie. Det har jeg det pt fint med

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Den dag jeg opgiver håbet er der jo ingen grund til at være sportsfan. Specielt ikke fan af OB. Som fan er det tilladt at håbe.
                  Alt det andet er overladt til den umiddelbart mest kompetente direktør i OBs historie. Det har jeg det pt fint med
                  Jeg beder dig ikke om at opgive håbet. Jeg beder folk om at overveje om deres meninger omkring mulighederne i næste sæson ikke mest er baseret på håb, fremfor reel tro på at den nuværende trup, uforstærket, kan indfri håbene.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Viborg får svært ved at komme i gruppespil, så deres eventyr er nok hurtigt ovre.

                    Silkeborg er sikre på gruppespil og dermed også mere attraktive, både for nuværende spillere og for eventuelle tilgange.

                    Det er ikke sikkert europæisk fodbold giver ringe resultater, Randers klarede det fint sidste sæson.

                    Jeg er enig i at FCK, BIF og Herning er “sikre”
                    i det sjove slutspil og derfor i seedningslag 1
                    Jeg vil vurdere Randers og AaB i næste lag.

                    Vi kommer imo i 3. Lag sammen med SIF, Viborg og FCN

                    I 4. lag vil putte AGF, Horsens og Lyngby
                    Der bliver 2 hold som stikker af i toppen.
                    1 eller 2 hold som bliver hægtet af i bunden.
                    1 hold som overrasker.
                    Resten bliver leverpostej, enkelte dog med en rødbede ovenpå, men de fleste som tarvelig daggammel med indtørrede kanter.
                    ​​​​
                    Chancen for at vi havner blandt sidstnævnte er vel ca. lige så stor, som det er at FcK og FcM bliver de 2 hold i toppen.

                    Tænker de tarvelige leverposteje får en enkelt plads at kæmpe om hvad angår top-6.

                    Top = 2xFC
                    Bund = Den ene oprykker
                    Overraskelse = Den anden
                    Postej med toppings = BIF og AaB
                    Tarvelig postej = Resten
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                      Dér var den igen... Håb. Det er jo reelt dét vi har, på bekostning af konkrete, faktiske realiteter. At AaB henter de to er ikke ensbetydende med, at det hele kommer til at fungere, fordi de stadig mister Rinne og Thelander. Men pointen er, at et hold der indtil nu, måske, kun er blevet forstærket på én plads (Ivancevic), de har altså lavere sandsynlighed for at lykkes uden flere forstærkninger i samme dur. Og dér står Grubbe og Kanté altså bare meget svagere end Kramer og Sousa. Man kan også som QuesT forsøge at retfærdiggøre sin voksende tro på top 6 ved at nedtale konkurrenternes muligheder for at lykkes i næste sæson; men der vil stadig være tale om håb, i værste fald ren ønsketænkning. Indtil konkrete resultater rent faktisk materialiserer sig.

                      MvH ChrisOB
                      Man kan jo også bare blive ved med at tro på at der ikke kommer til at ske noget.

                      At en person der har været 15 i AIK og gjort dem til en af de største klubber i Sverige ikke kan finde ud af at gøre sit job.
                      Eller tro på at han er MH eller JH om igen, der er jeg bare ikke.

                      Og det er helt i orden at du ikke tror at græsset er grønne på den anden side, så du bliver bare på denne side af åen og spiser svedet gulligt græs, men jeg tager sgu chancen og går med BW over på den anden side af åen og håber på at græsset er grønnere.

                      Om det er det kan jeg så fortælle dig når vi når helt derover (læs: efter handelsvinduet).

                      Og ja gud fanden er der håb i det, men i dine vurderingen er der jo også håbe eller vurdering ud fra hvordan det er gået de sidste par år.
                      Det er vel stort set det samme.

                      Comment


                        #41
                        Her er OBs opstart program efter ferien

                        https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/der-er...esonopstarten/

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                          Jeg beder dig ikke om at opgive håbet. Jeg beder folk om at overveje om deres meninger omkring mulighederne i næste sæson ikke mest er baseret på håb, fremfor reel tro på at den nuværende trup, uforstærket, kan indfri håbene.

                          MvH ChrisOB
                          Det vi gør når vi håber er at vi er ret sikre på at der kommer flere spillere ind.
                          Jeg giver dig da helt ret i at hvis vi skulle møde alle de andre 11 hold to gange lige nu så ville vi med lidt helt blive 10'er.

                          Men nu er det jo ikke lige nu vi skal spille de nye 22 kampe.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                            Man kan jo også bare blive ved med at tro på at der ikke kommer til at ske noget.

                            At en person der har været 15 i AIK og gjort dem til en af de største klubber i Sverige ikke kan finde ud af at gøre sit job.
                            Eller tro på at han er MH eller JH om igen, der er jeg bare ikke.

                            Og det er helt i orden at du ikke tror at græsset er grønne på den anden side, så du bliver bare på denne side af åen og spiser svedet gulligt græs, men jeg tager sgu chancen og går med BW over på den anden side af åen og håber på at græsset er grønnere.

                            Om det er det kan jeg så fortælle dig når vi når helt derover (læs: efter handelsvinduet).

                            Og ja gud fanden er der håb i det, men i dine vurderingen er der jo også håbe eller vurdering ud fra hvordan det er gået de sidste par år.
                            Det er vel stort set det samme.
                            Jeg nærer både et håb og en tro på, at BW ikke bliver en ny Jesper Hansen eller Hemme. Eller Poul Skovl, for den sags skyld. Baseret på både CV, ord og handlinger indtil nu. Det ændrer ikke på, at det nuværende hold skal forstærkes markant på flere pladser, for at jeg tror at det rykker noget på det nuværende hold. Vi snakker målmand (indtil videre). Vi snakker venstre back, centerforsvar, central midtbane; på 9'er positionen. Det sker jo ikke på én gang. Lad mig spørge: Tror du én eller to forstærkninger per nuværende er "nok"?

                            Græsset kan blive grønnere på den anden side... af de næste 3 vinduer, hvis du spørger mig. 1 er ikke nok.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                              Det vi gør når vi håber er at vi er ret sikre på at der kommer flere spillere ind.
                              Jeg giver dig da helt ret i at hvis vi skulle møde alle de andre 11 hold to gange lige nu så ville vi med lidt helt blive 10'er.

                              Men nu er det jo ikke lige nu vi skal spille de nye 22 kampe.
                              Nej, men det skal vi om godt halvanden måned. Og i den periode tror du at det nuværende hold, plus et par forstærkninger, pludselig bliver anderledes end i hele denne overståede sæson? Det vil jeg kalde "naivt".

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                #45
                                Jeg har I et stykke tid været positiv, men fik en snert af tvivl ved medaljeoverrækkelsen i torsdags. Fik øje på Thomas Christensen som stod for det, og hvis han, og for den sags skyld Thorborg, stadig har indflydelse på det sportslige daler mit humør. Hvis BW derimod får en økonomisk ramme at arbejde inden for tror jeg stadig på succes.

                                Comment

                                Working...
                                X