Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue sommer 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

    Jamen bare at rygter trods alt bare er rygter.

    Men har virkelig frygtet af næste handle (eller rygte for den sags skyld) ville være en eller anden no-name type som ingen nogensinde har hørt om (Kante, Omar Jebali)
    Eller et eller andet leverpostej (Mucolli, Kløve u name it)

    Det er bare befriende hvis vi sigter højere end det.
    Ja sgu, ligesom da vi næsten hentede McGeady
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

      Sæt Gojak frem i sted af Frø og Aron ved siden af Tverskovs og er med. :-)
      (Og en anden vb, gerne Adelgaard)
      Og du påstår at være fra Dortmund? Tsk Tsk Tsk ​​​​​​

      Centralt i banen har vi brug for at der er spillere der er sikre på bolden og pasningssikre, fordi vi er sårbare i forhold til omstillinger, vi må ikke smide alle de bolde som vi gør, hvilket også er en ting vi skal ligge på i vores spil, som Charly er god til, at lave frispark højt på banen så de ikke får deres omstilling.

      Rent defensivt spiller vi med to backs to centerforsvarer og Tverskov liggende inde foran, vi har brug for en link-up spiller til at spille rollen lidt foran Tverskov.

      ​​​​​​Så når vi bliver presset højt så kan vi stå sådan

      "" "" "" " BP""""""""""""Tverskov" "" "" "" ""Mihajlo

      ​​​​​​Nico" "" "" "" "" "" "" ""Gojak" "" "" "" "" "" Skjelvik

      Og når modstanderen falder dybt for at modtage bolden, så følger Mihajlo efter og Tverskov falder ned på hans plads.
      ​​​​​
      I forhold til Frø så må han gerne være mere mobil i det etablerede angrebsspil, han har lagt på i sine afslutninger fra distancen og er også blevet god til at finde venstre halvrum, han mangler at gøre det samme i højre og komme mod baglinjen når Isaam falder ned som falsk 9'er.

      ​​​​​​Vi har brug for at være en trussel i dybden og spille aggressivt, ikke forsøge at spille et 433 system defensivt: https://m.youtube.com/watch?v=ZI_mS6cIC5w :-)

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Jeg hører at man kigger og er i dialog omkring ham her. På leje

        https://www.transfermarkt.com/amer-g...spieler/293210

        Men han er langt fra den eneste der arbejdes på garanteret(uden jeg ved det konkret). Man er nød til at have flere ting igang på samme tid for måske at 1 ting lykkedes når man kigger på højere hylder.
        Så chancen for at det bliver ham er nok ikke stor så lad være med at hæng når/hvis det ikke sker. Men den er god/legit nok
        Så det nu ind på hans Instagram og skriv Come to Odense

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

          Og du påstår at være fra Dortmund? Tsk Tsk Tsk ​​​​​​

          Centralt i banen har vi brug for at der er spillere der er sikre på bolden og pasningssikre, fordi vi er sårbare i forhold til omstillinger, vi må ikke smide alle de bolde som vi gør, hvilket også er en ting vi skal ligge på i vores spil, som Charly er god til, at lave frispark højt på banen så de ikke får deres omstilling.

          Rent defensivt spiller vi med to backs to centerforsvarer og Tverskov liggende inde foran, vi har brug for en link-up spiller til at spille rollen lidt foran Tverskov.

          ​​​​​​Så når vi bliver presset højt så kan vi stå sådan

          "" "" "" " BP""""""""""""Tverskov" "" "" "" ""Mihajlo

          ​​​​​​Nico" "" "" "" "" "" "" ""Gojak" "" "" "" "" "" Skjelvik

          Og når modstanderen falder dybt for at modtage bolden, så følger Mihajlo efter og Tverskov falder ned på hans plads.
          ​​​​​
          I forhold til Frø så må han gerne være mere mobil i det etablerede angrebsspil, han har lagt på i sine afslutninger fra distancen og er også blevet god til at finde venstre halvrum, han mangler at gøre det samme i højre og komme mod baglinjen når Isaam falder ned som falsk 9'er.

          ​​​​​​Vi har brug for at være en trussel i dybden og spille aggressivt, ikke forsøge at spille et 433 system defensivt: https://m.youtube.com/watch?v=ZI_mS6cIC5w :-)
          Nu er ikke fra Lüdenscheid-Nord men bor lidt mere sydpå. ;-)
          Synes der tilhører en kriger på en OB-midtbane og derfor er Aron for mig førte valg. Jebali er vores bedste fodboldspiller og så bliver der indskifter/backup-rollen for Frø. Han skal bare finde en anden attitude og mere stabilitet før ser ham som fast mand. Alt for meget luksus spiller for mig med glimrende øjeblikker og aktioner men også alt for meget udfald.
          I hensigt af det link der er ned at Rammstein spiller aggressivt men om de er en trussel i dybden er ikke helt sikker ... ;-)
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Nu er ikke fra Lüdenscheid-Nord men bor lidt mere sydpå. ;-)
            Synes der tilhører en kriger på en OB-midtbane og derfor er Aron for mig førte valg. Jebali er vores bedste fodboldspiller og så bliver der indskifter/backup-rollen for Frø. Han skal bare finde en anden attitude og mere stabilitet før ser ham som fast mand. Alt for meget luksus spiller for mig med glimrende øjeblikker og aktioner men også alt for meget udfald.
            I hensigt af det link der er ned at Rammstein spiller aggressivt men om de er en trussel i dybden er ikke helt sikker ... ;-)
            Fair nok :-)

            Det er fint at have en midtbane kriger, der skal bare være styr på rækkefølgen, først så bliver de nød til at kunne spille fodbold, ellers så får du ikke noget som helst 433 system til at fungere. Jeg kan ikke komme i tanke om et hold der har fungeret med dårlige boldspillere centralt i et 433 system. Så må man spille de der krigertyper andre steder, backen eller som i OB i centerforsvaret hvor man trods alt har både Mihajlo og BP der godt kan krige den.

            Hele ideen bag den slags fodbold er at man er pasningssikker og god på bolden inde centralt. Fordi hvis man ikke er det så smider man bolden for let og så giver man omstillinger til modstanderen og dem scorer de på regelmæssigt, især hvis man gerne vil stå højt på banen og det er der altså ikke noget krigeri der kan redde en fra. Samtidigt så skal din midtbane fungere som støtte til både kant og back når man fører bolden frem, det kræver jo at man er pasningssikker og i virkeligheden skal midtbanen også kunne komme med i feltet og skabe overtalssituationer.
            ​​​
            ​​
            Hvis jeg ikke husker galt så udtalte Hermansen på et tidspunkt at da man skulle lave strategien at
            ​ der skelede man til Ajax, hvilket giver mening, de er gode til at uddanne unge spillere, spiller aggressivt og direkte. I 2019 kom de til semifinalen i Champions League, ved at spille simpelt, direkte og aggressivt, og slog Real Madrid og Juve ud på vejen med et hold der var 21,5 år i snit. Så jeg kan sagtens se hvorfor man ville kigge den vej og tage det system til sig. Men de spillede altså ikke med targetspillere centralt i banen. Så man har kigget den vej da man lavede strategien, hvilket giver god mening, men så har man valgt at spille med targetspillere inde centralt i banen, det fatter jeg ikke en skid af, det er bizart og en øjenbæ af dimensioner. Det kan være jeg skal skrive en mail eller et eller andet

            Rammstein er klart en trussel i dybden, det når din dybe sjæl og korrumperer den.
            Last edited by Striwetforlivet!; 12-08-2022, 22:52.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

              Når vi spiller det system vi gør hvor vi gerne vil spille offensivt og helst stå højt. Så er vi bare skrøbelige i forhold til omstillinger og dem får vi mange af imod os når vi smider så mange bolde centralt i banen.

              Hvis vi gerne vil have at vores backs skal stoppe modstanderens omstillinger så skal vi ikke smide boldene når vi står så lavt.

              Samtidigt er vi sat op til i vores fronttrio at skulle være giftige på omstillinger, men det kræver at vi kan vende spillet og få flyttet bolden frem i banen, hurtigt, og det kræver at vi har pasningssikre spillere liggende centralt, vi er for lette at stå højt imod, Charly kan presse modstanderne lidt tilbage, men vi har brug for at det er over hele linjen i front.

              Tverskov er fint dygtigt defensivt til at ligge som en skærm inden foran vores forsvar vi kunne lade en centerforsvar følge en modstanders angriber hvis de falder dybt for at modtage bolden og så lade Tverskov tage pladsen i CF.

              Om vi spiller direkte eller bevarer boldbesiddelsen skal være afhængigt af om vi ønsker det eller ej, vi er ekstremt dårlige til at spille etablerede angrebsspil fordi vi ikke kan holde på bolden, men det er en nødvendighed at gøre til tider, eksempelvist i Randers kampen hvor vi er foran med to, der skal vi kunne holde på bolden og presse dem tilbage.
              ​​​​​​
              ​​​​​​Sidst tror jeg at Mihajlo/BP kombinationen kommer til at stabilisere vores forsvar betydeligt, der er væsentligt mere fart i de to end der er i KL.
              Du skriver mange helt rigtige ting her, men jeg synes også at du selv understreger lidt, hvorfor Halimi nok ikke er løsningen som en makker til Tverskov. Halimi er helt utvivlsomt bedre på bolden end Okosun og Aron, men han er også en spiller der satser meget og har stor risiko i sit spil, og den vej igennem kommer til at smide mange bolde væk der kan give omstillinger, og det bedste eksempel på det er jo dengang i Horsens, hvor han i stedet for at holde fast i bolden med et minut tilbage af overtiden, vælger at prøve at drible ind i feltet og sætte 2 mand af for at afgøre kampen og taber bolden, og den omstilling han der helt tåbeligt forærer væk fører til 2-2 målet der gør, at Brøndby smider mesterskabet. Og det er bare den type Halimi er.

              Du redegører meget godt for, synes jeg, at det vi har brug for derinde er en spiller der har kvalitet på bolden, men samtidig er det også nødt til at være en spiller der er klog på bolden og kan tage temperaturen, for vores hold kan ikke tåle at blive ved med at give så mange kontrachancer og mål væk. Jeg kan ikke se, at det er Halimi, skal vi have en spiller der tager de chancer han gør, skal han længere frem på banen. For vi er også nødt til at have en spiller ved siden af Tverskov, der når vi taber bolden og bliver fanget med vores backs og 4 forreste højt, er virkelig god og disciplineret i restforsvaret og kan tage trykket af den første kontrafase. Det er slet slet ikke Halimi.

              Nogle vil helt sikkert synes det er et tørt og middelmådigt navn, men jeg synes man bør kigge i retning af en spiller som Bjarke Jacobsen der spiller i Tyskland lige nu. Han var den type spiller, fint niveau på bolden, ikke noget vildt men rolig og klog i sine beslutninger og kan også godt sætte den på spil og skabe noget, når åbningerne er der. God fysik og duelstærk og et solidt anker på midtbanen der sjældent lavede store fejl eller blev fanget ude af position. Det er sådan en type spiller vi har brug for lige nu, og kan vi finde en med højere niveau end Jacobsen er han meget velkommen, det er forhåbentligt her Bjørn kan vise sine kvaliteter, men snakken om "en link-spiller at sætte i scene, når vi har bolden og som kan holde fast i den" er som Engstrøm og Ohm beskrev det i seneste udgave af SFÅ: Skræmmende. Når man tænker i de baner, tyder det desværre på, at det ikke er gået op for dem, at man står i den mest alvorlige situation man har stået i siden Troels Bech blev fyret i efteråret 2014.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                Du skriver mange helt rigtige ting her, men jeg synes også at du selv understreger lidt, hvorfor Halimi nok ikke er løsningen som en makker til Tverskov. Halimi er helt utvivlsomt bedre på bolden end Okosun og Aron, men han er også en spiller der satser meget og har stor risiko i sit spil, og den vej igennem kommer til at smide mange bolde væk der kan give omstillinger, og det bedste eksempel på det er jo dengang i Horsens, hvor han i stedet for at holde fast i bolden med et minut tilbage af overtiden, vælger at prøve at drible ind i feltet og sætte 2 mand af for at afgøre kampen og taber bolden, og den omstilling han der helt tåbeligt forærer væk fører til 2-2 målet der gør, at Brøndby smider mesterskabet. Og det er bare den type Halimi er.

                Du redegører meget godt for, synes jeg, at det vi har brug for derinde er en spiller der har kvalitet på bolden, men samtidig er det også nødt til at være en spiller der er klog på bolden og kan tage temperaturen, for vores hold kan ikke tåle at blive ved med at give så mange kontrachancer og mål væk. Jeg kan ikke se, at det er Halimi, skal vi have en spiller der tager de chancer han gør, skal han længere frem på banen. For vi er også nødt til at have en spiller ved siden af Tverskov, der når vi taber bolden og bliver fanget med vores backs og 4 forreste højt, er virkelig god og disciplineret i restforsvaret og kan tage trykket af den første kontrafase. Det er slet slet ikke Halimi.

                Nogle vil helt sikkert synes det er et tørt og middelmådigt navn, men jeg synes man bør kigge i retning af en spiller som Bjarke Jacobsen der spiller i Tyskland lige nu. Han var den type spiller, fint niveau på bolden, ikke noget vildt men rolig og klog i sine beslutninger og kan også godt sætte den på spil og skabe noget, når åbningerne er der. God fysik og duelstærk og et solidt anker på midtbanen der sjældent lavede store fejl eller blev fanget ude af position. Det er sådan en type spiller vi har brug for lige nu, og kan vi finde en med højere niveau end Jacobsen er han meget velkommen, det er forhåbentligt her Bjørn kan vise sine kvaliteter, men snakken om "en link-spiller at sætte i scene, når vi har bolden og som kan holde fast i den" er som Engstrøm og Ohm beskrev det i seneste udgave af SFÅ: Skræmmende. Når man tænker i de baner, tyder det desværre på, at det ikke er gået op for dem, at man står i den mest alvorlige situation man har stået i siden Troels Bech blev fyret i efteråret 2014.
                Jeg kan godt huske situationen i Horsens, men jeg synes også den er ret tung og binde en spiller op på. Det kunne godt være han havde gjort noget andet i dag.

                Når det er sagt, så vil jeg ikke afvise at der nok er noget ren desperation fra min side i forhold til vores midtbane.

                Det vi har brug for på den midtbane er ikke defensivt, vi spiller med to backs, to centerforsvarer og en defensiv midt i Tverskov, det SKAL fungere. Det vi har brug for er en spiller der som tidligere skrevet, er god på bolden og pasningssikker, som kan binde vores spil bedre sammen og sørge for at få vores backs med i spillet og gøre at vores fronttrio er en trussel, gerne vil spille mellem kæderne, stikninger etc. Samtidigt skal spilleren også kunne komme med i modstanderens felt og skabe overtalssituationer.

                ​​​​​​I forhold til at han skulle spille som temperaturmåler så er jeg lidt, meh, jeg synes egentligt Tverskov er fin til at holde tempoet i kampen, det var meget tydeligt i sidste hvor Østrøm spillede på midten at det er Tverskov der holder tempoet for os. Dog er der brug for en der KAN spille en temperaturmåler, fordi vi er royalt på røven hvis Tverskov sætter sig med en skade.
                ​​​​​​
                Jeg synes ikke Bjarke Jacobsen er den rigtige fordi han er alt for defensiv og også for tung. Det kan måske som du tidligere var inde på lyde mærkeligt når vi, har defensive problemer, men dem har vi fordi vi er lette at presse tilbage i banen ( og har spillet med en for tung bagkæde, der står højt og giver omstillinger væk) og vi har meget svært ved at komme ud af det pres, fordi det reelt kun er Tverskov i vores bagkæde der kan spille bolden op mellem kæderne og det ved modstanderne godt, så de lukker kanalerne hvergang Tverskov har bolden. Så har du Jørgen når han spiller venstrestopper der har andre kanaler frem i banen, men indtil videre er det ikke blevet til så meget og Mihajlo og BP er bedre stoppere.

                ​​​​​​I forhold til SFÅ så har jeg hørt programmet, og Ohm er på listen som en af favorit deltagerne, hvor han må tage konkurrencen op med Stasiak og Mayerhofer. Det Ohm også siger det er at der ikke er behov for at Tverskov og en anden gør og falder over hinanden inde foran feltet, og det er jeg meget enig i, du skal ha en ind der kan ligge lige foran, som Stasiak siger en flowspiller og som Mayerhofer siger der ikke klotter over bolden.


                ​​​​​

                ​​​​​
                Last edited by Striwetforlivet!; 13-08-2022, 00:37.

                Comment


                  Jeg ved ikke nok til at kunne byde ind med hvem der helt sikkert skal spille hvor, og hvem vi skal købe/leje. Men er det hele ikke lidt lige meget, så længe spillerne tilsyneladende ikke er i form til Superligaen. Vil den nye fysiske træner mon kunne ændre på det? Og kan det gøres samtidig med turneringen?

                  Comment


                    Halimi sendt hjem uden kontrakt. OBstruktion spurgte BW idag

                    Comment


                      https://twitter.com/OBstruktion1887/...7Ctwgr%5Etweet

                      Comment


                        Fint - og god vind til ham. Vi kan fodre svin med offensive spillere. Skulle man endelig kigge efter noget dér, så skulle det være en klassisk 9er.

                        Et kongerige for en klassisk central midtbanespiller, der kan gå ind på holdet her og nu.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Halimi sendt hjem uden kontrakt. OBstruktion spurgte BW idag
                          Nok meget godt. Han virker lidt som en luksus spiller, dem har vi rigeligt af i forvejen. Nøj hvor ville jeg ønsker vi hentede en Casper Nielsen type til midtbanen.

                          Comment


                            Som forventet. Det kan godt vi har en 10'er i tankerne, men så vælger jeg i denne omgang at tro, det er fordi vi har en (på papiret) god 10'er indenfor rækkevidde, som kan forstærke os øjeblikkeligt. Halimi har sandsynligvis været et sammensurium af agentpleje og at hans type kunne bruges i nogle træningsøvelser, hvis man eksempelvis har skulle skåne Jebali eller Sabbi, som først lige er ved at komme tilbage fra skader.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                              Som forventet. Det kan godt vi har en 10'er i tankerne, men så vælger jeg i denne omgang at tro, det er fordi vi har en (på papiret) god 10'er indenfor rækkevidde, som kan forstærke os øjeblikkeligt. Halimi har sandsynligvis været et sammensurium af agentpleje og at hans type kunne bruges i nogle træningsøvelser, hvis man eksempelvis har skulle skåne Jebali eller Sabbi, som først lige er ved at komme tilbage fra skader.
                              Jeg tænker det var agent pleje mest. Det var Café ejeren der repræsenterede ham nemlig. Han er ofte i Ådalen

                              Comment


                                Jeg så på Instagram at caglar koycu skrev om at prøve at få adem ljajic til Superligaen... Kan ikke se det mere... Men ligner det er over OB niveau uden at kende ham..

                                Comment

                                Working...
                                X