Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue sommer 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

    AGFs sommer var den første i flere år hvor de reelt købte spillere, i den mellemliggende periode har man solgt en masse for OK beløb (Højer, Stage, Bundu og Jovanovic blev solgt for +50 mil i alt) samtidig har man fået skåret en masse af de løntunge spillere - Derudover har de også haft en kæmpe fremgang i sponsorindtægter under David Nielsen.

    Derfor kan de have sådan et budget.
    Det samme kan vel også siges om os i en eller anden form hvis vi må gå 4 år tilbage…. Jovanovic blev solgt i 2018.

    Vi har solgt MJ,OC,Kadrii,Grubbe og Casper N og lidt fra akademiet for nyligt (og helt sikkert nogen jeg har glemt) for 55-60 mill+ bare de sidste 3 år….
    Vi har også fået næsten 100 nye sponsorer det sidste års tid.. Mange små imellem. Men alligevel..

    Vi bruger stadigvæk kun 10-20% af hvad de gør

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Det samme kan vel også siges om os i en eller anden form hvis vi må gå 4 år tilbage…. Jovanovic blev solgt i 2018.

      Vi har solgt MJ,OC,Kadrii,Grubbe og Casper N og lidt fra akademiet for nyligt (og helt sikkert nogen jeg har glemt) for 55-60 mill+ bare de sidste 3 år….
      Vi har også fået næsten 100 nye sponsorer det sidste års tid.. Mange små imellem. Men alligevel..

      Vi bruger stadigvæk kun 10-20% af hvad de gør
      Til gengæld bruger vi flere penge på akademiet end de gør :-)

      Comment


        I øvrigt i forhold til AGF, så skulle det kun være FCK der overgår dem i sponsor indtægter.
        Hvilket nok også er en af grundene til de virkelig kan skrue op på transfer budget

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

          Til gengæld bruger vi flere penge på akademiet end de gør :-)
          Ikke ret længe så vidt jeg hører…

          Og nu var det også mere transferbudgettet der var emnet

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
            I øvrigt i forhold til AGF, så skulle det kun være FCK der overgår dem i sponsor indtægter.
            Hvilket nok også er en af grundene til de virkelig kan skrue op på transfer budget
            Også mere end i Brøndby?

            Ja okay. Efter lidt research er det lidt vildt hvad de har gang i deroppe

            4 Koncern partnere som nok ligger beløb over 1 mill. Nok meget mere

            47 guldsponsorer á 527.000= 24,77 mill
            23 Sølvsponsorer á 307.000= 7,07 mill
            98 Bronzesponsorer á 120.000= 11,76 mill

            Og så har de en del mindre sponsorer som til sammen ligger 5-10 mill ydeligere

            Så det er minimum 50 mill i sponsorater. Måske 60. Sindssygt. Så forstår jeg det hele lidt bedre
            Last edited by fmprOB; 14-06-2022, 18:11.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Også mere end i Brøndby?
              Mener også at havde hørt det i mediano, men det nævnes også i den her artikel - > https://steenhouman.com/2021/11/16/a...erkt-regnskab/

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

                Mener også at havde hørt det i mediano, men det nævnes også i den her artikel - > https://steenhouman.com/2021/11/16/a...erkt-regnskab/
                Jo tak. De er stukket fra os.. Ingen tvivl om det. Men det er jo på sponsorsiden det hele sker. Hverken i spillersalg eller europæiske kampe(!) er de væsentligt over os

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Jo tak. De er stukket fra os.. Ingen tvivl om det. Men det er jo på sponsorsiden det hele sker. Hverken i spillersalg eller europæiske kampe(!) er de væsentligt over os
                  Nej det er vores held det er gået dem skidt i Europa og i ligaensidste år!
                  En gylden årgang eller et europæisk gruppespil og så ser vi dem ikke igen lige forløbigt..
                  Men det virker så ikke til at de har en ligeså klar plan som os, aab mm.hvilket nok også gør at de ikke er stykket af endnu

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

                    Nej det er vores held det er gået dem skidt i Europa og i ligaensidste år!
                    En gylden årgang eller et europæisk gruppespil og så ser vi dem ikke igen lige forløbigt..
                    Men det virker så ikke til at de har en ligeså klar plan som os, aab mm.hvilket nok også gør at de ikke er stykket af endnu
                    Enig. Men det er en skræmmende økonomi. Og et næsten gratis stadion på vej.
                    Vi vil være lysår bagud om 3-5 år mm Bjørn kickstarter noget vildt

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      Fatter ikke, hvor AGF har midler fra....
                      Gymnasterne har samlet pant ind til deres stævner

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Også mere end i Brøndby?

                        Ja okay. Efter lidt research er det lidt vildt hvad de har gang i deroppe

                        4 Koncern partnere som nok ligger beløb over 1 mill. Nok meget mere

                        47 guldsponsorer á 527.000= 24,77 mill
                        23 Sølvsponsorer á 307.000= 7,07 mill
                        98 Bronzesponsorer á 120.000= 11,76 mill

                        Og så har de en del mindre sponsorer som til sammen ligger 5-10 mill ydeligere

                        Så det er minimum 50 mill i sponsorater. Måske 60. Sindssygt. Så forstår jeg det hele lidt bedre
                        En kontrapointe til det du skriver, som OB slet ikke gør sig i, er kvindefodbold. AGF har igen i år oprustet på kvindesiden, det går der også nogle penge til, hvad jeg ved af så har spillerne nogle fine symbolske kontrakter et par deltidsansatte samt en på fuldtid. Det er selvfølgelig ikke alverden, men det løber vel op i 5 millioner ekstra. Det er 5 millioner som OB ikke bruger.

                        En vigtig pointe er at Salling Group, Bravida og Arbejdernes Landsbank er koncernpartner i AGF, det er alle 3 pengestærke navne at have bag sig. Jeg ved intet om Albanis regnskab og hvor meget der ryger videre til Royal Unibrew.

                        Og ja OB er også på niveau når det kommer til salg, men om pengene ender hos Niels eller i OB ved man jo ikke - Jeg tvivler stærkt på at pengene fra salg i AGF ryger videre til Salling Group, nok nærmere nogle aktionærer.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

                          En kontrapointe til det du skriver, som OB slet ikke gør sig i, er kvindefodbold. AGF har igen i år oprustet på kvindesiden, det går der også nogle penge til, hvad jeg ved af så har spillerne nogle fine symbolske kontrakter et par deltidsansatte samt en på fuldtid. Det er selvfølgelig ikke alverden, men det løber vel op i 5 millioner ekstra. Det er 5 millioner som OB ikke bruger.

                          En vigtig pointe er at Salling Group, Bravida og Arbejdernes Landsbank er koncernpartner i AGF, det er alle 3 pengestærke navne at have bag sig. Jeg ved intet om Albanis regnskab og hvor meget der ryger videre til Royal Unibrew.

                          Og ja OB er også på niveau når det kommer til salg, men om pengene ender hos Niels eller i OB ved man jo ikke - Jeg tvivler stærkt på at pengene fra salg i AGF ryger videre til Salling Group, nok nærmere nogle aktionærer.
                          Det hele bunder nok i at vi har en millionær som ejer og et OSE. Så hvis du sponserer 2 mill ved du ikke helt om det går til nye gryder, hotelværelser eller nye greens på Eventyr Golf. Og som du siger. Hvor meget ryger tilbage til Niels efter han har lånt os mange penge gennem alle de her år.
                          Her er gennemsigtigheden også større i Århus.

                          Jeg kan desuden også godt lide at de har synlige priser på deres sponsorpakker. Det er muligt at vi har 200 flere sponsorer end dem. Men deres er meget større og pengestærke. Vildt at der kan være SÅ stor forskel på Århus og Odense

                          Comment


                            Er der ikke nogle folk der har bare et lille rygte, ved godt vi stadig er tidlig i vinduet. Men måske nogle har hørt noget på et skummelt værtshus i Odense sent om natten

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Brians Se indlæg
                              Er der ikke nogle folk der har bare et lille rygte, ved godt vi stadig er tidlig i vinduet. Men måske nogle har hørt noget på et skummelt værtshus i Odense sent om natten
                              Ikke et pip. Men mon ikke at der arbejdes på en del allerede. Nu mangler vi jo heller ikke spillere. Det er kun JJ der var omkring start 11 og der starter 2 nye på mandag.
                              Så man har jo ikke vanvittig travlt og skal i realiteten måske have lidt ud før der kan komme noget ind

                              Jeg håber de træner i Ådalen på mandag for så kører jeg derned og kigger lidt

                              Comment


                                BTs transfervinduet nævner helt kort at der sker noget omkring Sabbi. De ved ikke noget konkret men der er interesse fra udlandet...
                                Fynbo bosat i København | Har støttet Striwerne siden 02/03

                                Comment

                                Working...
                                X