Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue sommer 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg forstår godt mange fans skepsis mht. Agon Mucolli`s 4 årige kontrakt. Sidst vi havde noget lignende var Kløves 4 årige forlængelse, som også med rette blev kraftigt debatteret. Men der er dog en afgørende forskel. Kløves forlængelse blev lavet af MH, medens Agons kontrakt er lavet af Bjørn, hvis dømmekraft, jeg indtil videre har væsentligt større tillid til. Derfor er jeg positiv.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
      Jeg forstår godt mange fans skepsis mht. Agon Mucolli`s 4 årige kontrakt. Sidst vi havde noget lignende var Kløves 4 årige forlængelse, som også med rette blev kraftigt debatteret. Men der er dog en afgørende forskel. Kløves forlængelse blev lavet af MH, medens Agons kontrakt er lavet af Bjørn, hvis dømmekraft, jeg indtil videre har væsentligt større tillid til. Derfor er jeg positiv.
      Og så lige en 6-7 år til forskel også også væsentligt.

      Jeg har lige skrevet sammen med en af mine kontakter. Uden at han ved noget som helst vurderer han at vi har givet 1-1,5 mill norske kroner for denne handel. Måske en kende mere hvis vi har været desperate. Så imellem 725.000-1,1 mill danske. Det er jo ikke det vilde hvis han har ret. Og ikke den store risiko hvis det går galt.
      Så har han godt nok en 4 årig kontrakt. Men vi må sige at BW har vist sig yderst effektiv i at rydde op

      Comment


        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        Hm. Det stinker af en Alm-signing. det var Alm, der fik Agon på holdet i Vejle, og efter Alm røg, så røg Agon også kort efter. Har vi ikke rigeligt med primadonnaer oppe foran? Jeg håber dælme, at Agon er modnet efter sin karusseltur, hvor han måtte stå med hatten i hånden overfor 3-4 klubber (han var i Esbjerg, fik ikke kontrakt, samme i Silkeborg og vistnok Vendsyssel), og så tog fredericia ham til sidst. Han er faldet totalt med hele holdet oppe i Norge, så håber godt nok ikke det er en dyr signing.

        Det lugter også af, at vi er ved at skibe nogen af i angrebet - der er simpelthen for mange, truppen er ret ubalanceret pt. Sabbi er næppe til at sælge, men måske en MLS-klub vil give lidt? Der kunne også komme et bud på Breum, som man ikke vil sige nej til af økonomiske hensyn.
        Tja, der er en ret mærkelig karriere han hidtil har. Men før en spiller skuffer mig på banen eller under træningen vil altid håbe at vi har fundet noget der. Der er ja ikke umuligt at en problematisk udvikling/historie vendes. Så for mig er det spændende hvad han kan tilbyde med.
        Hvad bekymrer mig mere er ubalancen jeg ser: vi har et hav af kantspiller: Breum, Sander, Mucolli, Sabbi, Hornemann. Og Jebali og Frø blev brugt der til dels også til mindst når bgge var på banen). Til gengæld har vi kun Tverskov, Aron og Ikosun som fylder på midtbanen. Det er et stærkt misforhold af offensive og defensive/strukturerende kræfter i truppen og det holder ikke over en hele sæson. Hvem kan erstatte hvis der kommer karantæner sksder eller endda en langtidsskadet af én af de tre? Grubbe er tænkt som HB og vi skal desuden først se om han allerede er klar for Superligaen. Østrøm ser man åbenbart også ikke som 6er og han gik i stå med udviklingen pga mangelnde spilletid.. Når kigger på den aktuelle trup så er Jebali den eneste med evnerne at blive nødløsning der. Men herre bevares: en angriber som kæmper om VM-deltsgelse som nødløsning der? Hvad siger det om trupsamnensætning?
        Håber BW arbejder stadig med en offensivspiller ud og en 6er eller 8er ind. Ellers bliver virkelig skuffet.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

          Tja, der er en ret mærkelig karriere han hidtil har. Men før en spiller skuffer mig på banen eller under træningen vil altid håbe at vi har fundet noget der. Der er ja ikke umuligt at en problematisk udvikling/historie vendes. Så for mig er det spændende hvad han kan tilbyde med.
          Hvad bekymrer mig mere er ubalancen jeg ser: vi har et hav af kantspiller: Breum, Sander, Mucolli, Sabbi, Hornemann. Og Jebali og Frø blev brugt der til dels også til mindst når bgge var på banen). Til gengæld har vi kun Tverskov, Aron og Ikosun som fylder på midtbanen. Det er et stærkt misforhold af offensive og defensive/strukturerende kræfter i truppen og det holder ikke over en hele sæson. Hvem kan erstatte hvis der kommer karantæner sksder eller endda en langtidsskadet af én af de tre? Grubbe er tænkt som HB og vi skal desuden først se om han allerede er klar for Superligaen. Østrøm ser man åbenbart også ikke som 6er og han gik i stå med udviklingen pga mangelnde spilletid.. Når kigger på den aktuelle trup så er Jebali den eneste med evnerne at blive nødløsning der. Men herre bevares: en angriber som kæmper om VM-deltsgelse som nødløsning der? Hvad siger det om trupsamnensætning?
          Håber BW arbejder stadig med en offensivspiller ud og en 6er eller 8er ind. Ellers bliver virkelig skuffet.
          Føler mig pænt overbevist om at vi nok skal få en central midtbane spiller ind. Måske 2 hvis den ene er Ejdum

          Så kunne man jo lade alle disse offensive spillere kæmpe som en gal det næste halve til hele år for at få spilletid. Se hvem der dur eller ej. Så kan man begynde at sende en enkelt eller 2 den anden vej. Den eneste grund til at man aktivt skulle forsøge at komme af med en enkelt er, hvis det ikke er råd til noget centralt efter Paulsen transferen.

          Comment


            Når man ser Tipsbladets opgørelse over transfer er det ret imponerende hvor mange han er sluppet af med. Det var også nødvendigt.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              Det bliver noget af en opgave for Alm at skulle udvælge 18 hver gang. Eller rettere sagt frasortere en masse gode spillere. Specielt hvis Paulsen og en profil til central midt også kommer.. Så skal der frasorteres 8 hver gang. Bliver vanskeligt hvis alle er klar

              Jeppe Tverskov 30/6-2023
              Sayouba Mandé 30/6-2023
              Jørgen Skjelvik 30/6-2023
              Aron Elis Thrandarson 30/6-2023
              Sander Svendsen 30/6-2023
              Kanté Mohamed Kefing 30/6-2023(lejet)

              Emmanuel Sabbi 30/6-2024
              Ayo Simon Okosun 30/6-2024
              Issam Jebali 30/6-2024
              Bashkim Kadrii 30/6-2024
              HC Bernat 30/6-2024
              Christian Vestergaard 30/6-2024(udlejet)
              Mads Frøkjær 30/6-2024
              Kasper Larsen 30/6-2024
              Robin Østrøm 30/6-2024
              Magnus W Nielsen 30/6-2024

              Nicholas Michelson 30/6-2025
              Luca Kjerrumgaard 30/6-2025
              Max Fenger 30/6-2025
              Mihajlo Ivancevic 30/6-2025
              Joel King 30/6-2025

              Jakob Breum 30/6-2026
              Gustav Grubbe 30/6-2026
              Charly Nouck Hornemann 30/6-2026
              Agon Mucolli 30/6-2026



              Men mon ikke at Kanté,Østrøm,Magnus og Luca er forholdsvis sikre. Så skal der altså findes 4 mere. Man vil jo gerne se Charly og Grubbe få noget spilletid

              Comment


                Aner ikke om i har skrevet det før, men Ryan prøvekøres i SJE og var med mod AGF

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Johnbonny Se indlæg
                  Aner ikke om i har skrevet det før, men Ryan prøvekøres i SJE og var med mod AGF
                  Synes SE er ved at få banket et meget godt 1. d
                  ivisionshold samme (selv om der er lidt OB light over dem).
                  Last edited by Online; 09-07-2022, 00:22.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                    Han må da have drukket af natpotten.
                    Jeg forstod det nu som at Steinlein nævnte OB i den kontekst at han/vi ikke ved hvem der bliver 3 eller måske fjerde udfordre til FCM/K .. det skulle helt sikkert næppe forstås som han meldte OB ind i mesterskabskampen.

                    Believe OB

                    œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Jeg har set en enkel kamp live med Agon i 1. Div, og en håndfuld på tv. Han kan noget, som ikke ret mange i 1. Div kan. Han har noget "x-faktor" som falder i øjenene. Han kunne dog også være lidt usynlig i lange perioder, men på et gråt FCF-hold, var han et af de farverige indslag.

                      Der er så meget fokus på de helt unge spillere i dag, at en 23-årig spiller nærmest ses som "over the hill", hvis han ikke er slået endeligt igennem, men virkeligheden er, at man stadig er ung, både fysisk og mentalt, når man er 23. Han har noget topniveau der sagtens kan spille Superliga. Men hans bundniveau skal hæves/været blevet hævet i Norge, hvis han for alvor skal gøre en forskel.

                      Jeg ser ham som en lottokupon, og en relativt billig én af slagsen. Hvis vi kan forløse ham, kan det give en ret fin genvinst. Kan vi ikke, har vi ikke tabt det store.
                      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                      Kluden Krew - O'ense Internationals

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                        Jeg har set en enkel kamp live med Agon i 1. Div, og en håndfuld på tv. Han kan noget, som ikke ret mange i 1. Div kan. Han har noget "x-faktor" som falder i øjenene. Han kunne dog også være lidt usynlig i lange perioder, men på et gråt FCF-hold, var han et af de farverige indslag.

                        Der er så meget fokus på de helt unge spillere i dag, at en 23-årig spiller nærmest ses som "over the hill", hvis han ikke er slået endeligt igennem, men virkeligheden er, at man stadig er ung, både fysisk og mentalt, når man er 23. Han har noget topniveau der sagtens kan spille Superliga. Men hans bundniveau skal hæves/været blevet hævet i Norge, hvis han for alvor skal gøre en forskel.

                        Jeg ser ham som en lottokupon, og en relativt billig én af slagsen. Hvis vi kan forløse ham, kan det give en ret fin genvinst. Kan vi ikke, har vi ikke tabt det store.
                        Ikke tabt det store? Han har en fireårig kontrakt. Der er lang tid for en lottokupon.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                          Ikke tabt det store? Han har en fireårig kontrakt. Der er lang tid for en lottokupon.
                          Men han er relativt ung og nok ikke specielt dyr. Han er en spiller man kender i Norge og jeg tror ikke at han bliver svær at sende videre skulle han falde i gennem i OB. Stadig en mærkelig signing imo., men lad os se hvad det ender med.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
                            Jeg er enig med flertallet i, at vi er ved at have ret mange spillere til få offensive pladser, men jeg forstår ikke dem der mener at Frøkjær absolut skal spille fremfor Mucoli. Hvis Mucoli er bedre og ikke mindst mere stabil end Frøkjær (det kræver ikke meget), så skal han selvfølgelig spille. Så må Frøkjær enten steppe op eller tage til takke med bænken. Frøkjær har fået rigeligt med chancer for at finde stabiliteten og er mindre end ét år yngre, så det er jo ikke fordi Mucoli er uden perspektiv. Og ja, det kan godt være at Mucoli tidligere har været kendt for lidt attitudeproblemer og måske et en luksusspiller, men helt ærligt, så gælder det jo også Frøkjær.
                            Jeg byder i hvert fald Muculi velkommen og håber at han overrasker positivt.
                            Nu er Agon hentet og Alm skal naturligvis stille med de bedste, så er det Agon skal han selvfølgelig også spille. Der hvor kæden falder lidt af for mig er at vi pt. har så åbenlyse mangler på holdet og så vælger man at hente endnu en wing hvor vi både på kvantitet og kvalitet er godt dækket ind på positionen. Jeg tror ikke at Agon er bedre end Breum eller Frø, og ihvertfald næppe væsentligt. I det lys har jeg virkelig svært ved at forstå tilgangen, men måske det betyder farvel til Sander eller Sabbi og så giver det lidt mere mening. Hvor om alting er, manden er landet så der skal lyde et varmt velkommen til Odense og han skal naturligvis have chancen for at vise at han kan og vil OB

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                              Ikke tabt det store? Han har en fireårig kontrakt. Der er lang tid for en lottokupon.
                              Det er stadig ikke den store udskrivning, men jeg havde nok også gået efter en to- eller treårig kontrakt.

                              Men måske Mucolli og hans agents førsteprioritet var en klub, der ville give en lang kontrakt, der kunne give noget ro på ift. til udvikling og fremtid. Det ville jeg i givet fald tage som et godt tegn, frem for en Ankersen-type, der mentalt allerede er i den næste klub i karrieren, lige meget hvor de er.
                              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                              Kluden Krew - O'ense Internationals

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                                Jeg har set en enkel kamp live med Agon i 1. Div, og en håndfuld på tv. Han kan noget, som ikke ret mange i 1. Div kan. Han har noget "x-faktor" som falder i øjenene. Han kunne dog også være lidt usynlig i lange perioder, men på et gråt FCF-hold, var han et af de farverige indslag.

                                Der er så meget fokus på de helt unge spillere i dag, at en 23-årig spiller nærmest ses som "over the hill", hvis han ikke er slået endeligt igennem, men virkeligheden er, at man stadig er ung, både fysisk og mentalt, når man er 23. Han har noget topniveau der sagtens kan spille Superliga. Men hans bundniveau skal hæves/været blevet hævet i Norge, hvis han for alvor skal gøre en forskel.

                                Jeg ser ham som en lottokupon, og en relativt billig én af slagsen. Hvis vi kan forløse ham, kan det give en ret fin genvinst. Kan vi ikke, har vi ikke tabt det store.
                                Enig. Jeg tror de ser en god mulighed for en billig penge. Og skulle det gå galt er det ingen problem at sende ham videre.

                                Lige nu er Bjørn jo ved at gøre det samme som i FCK og FCM. Fuldstændig at overbooke offensiven for så at se hvem der klarer sig.
                                Generelt har FCK/FCM vel også lidt mindre rotation og muligheder jo længere du kommer ned mod meget mål.

                                ”Men det er jo centerforsvaret og central midtbane der trænger mest”…
                                Jo jo. Men efter sigende er Paulsen på vej til CF og hvem ved hvad der er gang i til den centrale midtbane. Det kan jo være nogle cases der bare tager længere tid.
                                På den centrale midt med de 2 stk 6`ere er Tverskov,Aron og Okosun 100% klar. Så jeg tænker ikke at man er i panik på den plads og bruger den tid der skal til.
                                Det kniber lidt mere i det centrale forsvar. Men her kan man jo bare håbe at Paulsen er et stenkast væk fra at blive præsenteret. For der er brug for ham

                                Edit: Kan jo også være at tanken er at Paulsen skal dække af på 6`eren i nødstilfælde og man så nøjes med at skrive med Ejdum. Så burde man være ok dækket ind.
                                Kasper Larsen,Ivan og Paulsen burde også være ok til det centrale forsvar med Tverskov som yderste nødløsning.
                                Last edited by fmprOB; 09-07-2022, 07:16.

                                Comment

                                Working...
                                X