Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superligaen 2021/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    De seneste mange kampe inkl. dem i grundspillet synes jeg ikke har afsløret OB som et Horsens-look-alike hold.
    Enig. Vi har meget mere fodbold,struktur og linie i vores hold end Horsens og andre nedrykker hold. Men uanset hvordan vi vender og drejer det, så skal der 2-3 rigtig stærke spillere ind på centrale pladser for at vi kan spille med om top 6.
    Vi skal passe på med at blive forblændet af endnu en god afslutning i nedrykningsspillet, men det er selvfølgelig svært ikke at være bare lidt positiv

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Med dagens resultater lukkede vi definitivt for nedrykningssnak, syntes nu aldrig vi har været i fare overhovedet.

      Nu kan vi så sætte alt fokus på pokalen, som vil være uendelig fedt at vinde, især hvis det bliver Herning/Ikast vi slår i finalen.

      Hvis vi vinder pokalen bliver farcen omkring den cirkus kamp hvor vinderne af taberslutspillet får en mulighed for at tage en Europa plads.
      Det er direkte pinligt at nr 8 i givet fald, skal ud og prøve at rette op på den danske tilbagegang.
      Håber aldrig det sker at et hold fra taberslutspillet vinder den finale.
      Ja taberslutspillet har det med at forblænde folk for realiteterne; at det netop ER et taberslutspil. 6 hold, der også bedømt ud fra de indbyrdes kampe, på ingen måder er lige så gode som dem, der spiller i top 6, spiller mod hinanden. Godt, hvis vi kan blive de bedste blandt dem. Det betyder på ingen måder, at vi så er konkurrencedygtige over 22 kampe næste år. Best of the rest er ingen garanti for udvikling af den generelle konkurrenceevne. Dér tror jeg vi har bedre muligheder igennem spiller til - og afgange. Stadigvæk.

      Igen i dag svinger vores gode offensivspillere for meget i kvalitet i forhold til den sidste aflevering, den sidste afgørende aktion.

      Det kan man ikke bygge et troværdigt top-6 hold på over 22 kampe; som er dét, der tæller - ikke 10 kampe mod mere eller mindre dårligere modstandere.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

        Ved godt at der er taber slutspillet vi er ved at dominere, men alligevel er det ikke kun fint for os fans men også for spillere at opleve succes og tanke selvtillid. Og da de ikke bange at det fører til en " vi kunne se sidst at vi er gid nok og på rette vej til top6"-reaktion hos ledelse da der er nu en fagmand som sidder ved roret og BW er vel helt klar over at der venter en opbygning og der skal kvalitet ind.
        Aktuelt er det bare fint at fejre momentum.
        I øvrigt viser sig til mindst en af de nye vi hentede i vinteren allerede nu som forstærkelse: Ivancevic bliver bedre med hver kamp han spiller for os og i dag var han en beast i forsvaret. Og viden attitude han har er også noget vi har behov for i holdet.
        Man kan sagtens fejre momentum, samtidig med at have en realistisk vinkel på, hvor vi befinder os inde i verden. Ikke? Lige nu er det da sjovt; men det er ikke mere end halvanden måned siden, at vi kagede rundt mod ét af de hold, der formentligt rykker ned. Vi er aldrig længere væk fra dét bundniveau end den næste kamp.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

          Ja taberslutspillet har det med at forblænde folk for realiteterne; at det netop ER et taberslutspil. 6 hold, der også bedømt ud fra de indbyrdes kampe, på ingen måder er lige så gode som dem, der spiller i top 6, spiller mod hinanden. Godt, hvis vi kan blive de bedste blandt dem. Det betyder på ingen måder, at vi så er konkurrencedygtige over 22 kampe næste år. Best of the rest er ingen garanti for udvikling af den generelle konkurrenceevne. Dér tror jeg vi har bedre muligheder igennem spiller til - og afgange. Stadigvæk.

          Igen i dag svinger vores gode offensivspillere for meget i kvalitet i forhold til den sidste aflevering, den sidste afgørende aktion.

          Det kan man ikke bygge et troværdigt top-6 hold på over 22 kampe; som er dét, der tæller - ikke 10 kampe mod mere eller mindre dårligere modstandere.

          MvH ChrisOB
          Det er ikke altid, jeg er enig med dig. Men det er jeg grundlæggende her. Synes langt spillet har været prangende, og uden Jebalis og Tverskovs individuelle kvaliteter, så havde vi nemt ligget i møget. Jeg kan heller ikke se, at vi sådan lige skulle svinge os op i nærheden af et solidt Randers-hold, eller AaB eller Silkeborg, for den sags skyld. Dertil kræves der dels et par spillere mere, der kan bære mere på holdet, men også en tydeligere struktur, end det vi ser. I bund-spillet får vi tid på bolden - meget godt demonstreret af et tandløst AGF-hold i dag - som vi aldrig ville få imod topholdene.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

            Det er ikke altid, jeg er enig med dig. Men det er jeg grundlæggende her. Synes langt spillet har været prangende, og uden Jebalis og Tverskovs individuelle kvaliteter, så havde vi nemt ligget i møget. Jeg kan heller ikke se, at vi sådan lige skulle svinge os op i nærheden af et solidt Randers-hold, eller AaB eller Silkeborg, for den sags skyld. Dertil kræves der dels et par spillere mere, der kan bære mere på holdet, men også en tydeligere struktur, end det vi ser. I bund-spillet får vi tid på bolden - meget godt demonstreret af et tandløst AGF-hold i dag - som vi aldrig ville få imod topholdene.
            Lige nu handler det om at nyde nuet, der kan blive endnu bedre (eller værre) torsdag aften. Det fokuserer jeg også på. Det skal man også gøre som fan. Så jeg glæder mig da over de 3 sejre i træk og de 7 kampe ubesejret. Men intet har sådan set ændret sig. Og det er ikke bare for at lede efter hår i de berømte supper; det er helt realistisk set på det. Så det er bare med at tage én kamp ad gangen; den kamp på torsdag bliver en rigtig herrefight, der kan komme helt ned til straffespark, hvis du spørger mig.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Enig. Vi har meget mere fodbold,struktur og linie i vores hold end Horsens og andre nedrykker hold. Men uanset hvordan vi vender og drejer det, så skal der 2-3 rigtig stærke spillere ind på centrale pladser for at vi kan spille med om top 6.
              Vi skal passe på med at blive forblændet af endnu en god afslutning i nedrykningsspillet, men det er selvfølgelig svært ikke at være bare lidt positiv
              Der er jo også noget der tyder på at det bliver et aktivt vindue for OB, men med Tverskovs spil i går ser jeg ikke noget akut behov for at tilføje en 6'er, faktisk burde der forlænges med ham hurtigst muligt og giv ham pladsen hvis han er interesseret i det. Breum blev på hans mål kåret til MOM, men imø var det Tverskov der skulle have haft den. Kan KL og Ivancevic holde niveau fra i går ser det også fint ud.

              Believe OB

              œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Enig. Vi har meget mere fodbold,struktur og linie i vores hold end Horsens og andre nedrykker hold. Men uanset hvordan vi vender og drejer det, så skal der 2-3 rigtig stærke spillere ind på centrale pladser for at vi kan spille med om top 6.
                Vi skal passe på med at blive forblændet af endnu en god afslutning i nedrykningsspillet, men det er selvfølgelig svært ikke at være bare lidt positiv
                Ja okay Horsens Look Alike er måske at stramme den lige rigeligt. Især på lægterne er der stor afstand til Horsens. Så må vi se om det lader sig gøre de kommende sæsoner, at gøre OB interessant for omverdenen igen.
                Det er enormt glædeligt at vi vinder, det giver da ro her og nu. Vi havde en heldig lodtrækning og fik FCN og Vejle hjemme samt sønderjyske i krise i de første tre kampe, hvilket gav et godt afsæt inden Viborg kampen som var en større styrkeprøve. To sejre over AGF er en Mega fryd, også selvom de er faldet helt sammen og blevet totalt tamme.

                Som skrevet i det første indlæg, så kommer jeg selvfølgelig på stadion, jubler over scoringerne, bander over fejlene og glæder mig over sejrene. Men jeg fejrer ikke en syvende plads dom om vi har vundet noget betydningsfuldt, og jeg forventer ikke der kommer flag på busserne i Odense.

                Jeg startede med at kigge frem mod næste sæson i det øjeblik vi missede top 6, og når jeg kigger på vores trup og spil så, er syntes jeg stadig der er mangler på holdet. Hvis der bliver tilført 2-3-4 nye til sommer, så kommer der hurtigt til at gå en halv sæson med at få dem spillet ind på holdet.
                Hvis jeg kigger på top 6 forventningerne til næste sæson, så vil jeg mene de tre pladser til FCK, Brøndby og Herning er afsat.
                Dernæst ser Randers rigtig stabile ud, og har økonomien til at beholde truppen, eller måske endda forstærke sig.
                AaB ser stærke ud og ligner også et hold vi skal slås med om det.
                Silkeborg får den svære anden sæson i ligaen, og kan meget vel sælge nogle af deres bedste, så umidlbart tror jeg ik på dem i top 6.
                Så hvem skal have den plads Silkeborg efterlader, bliver AGF genrejst, er FCN efterhånden blevet spillet godt sammen igen, og hiver et nyt talent op som brænder ligaen af?
                Bliver OB forstærket tilstrækkeligt og finder noget stabilt frem i grundspillet ?


                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                  Ja okay Horsens Look Alike er måske at stramme den lige rigeligt. Især på lægterne er der stor afstand til Horsens. Så må vi se om det lader sig gøre de kommende sæsoner, at gøre OB interessant for omverdenen igen.
                  Det er enormt glædeligt at vi vinder, det giver da ro her og nu. Vi havde en heldig lodtrækning og fik FCN og Vejle hjemme samt sønderjyske i krise i de første tre kampe, hvilket gav et godt afsæt inden Viborg kampen som var en større styrkeprøve. To sejre over AGF er en Mega fryd, også selvom de er faldet helt sammen og blevet totalt tamme.

                  Som skrevet i det første indlæg, så kommer jeg selvfølgelig på stadion, jubler over scoringerne, bander over fejlene og glæder mig over sejrene. Men jeg fejrer ikke en syvende plads dom om vi har vundet noget betydningsfuldt, og jeg forventer ikke der kommer flag på busserne i Odense.

                  Jeg startede med at kigge frem mod næste sæson i det øjeblik vi missede top 6, og når jeg kigger på vores trup og spil så, er syntes jeg stadig der er mangler på holdet. Hvis der bliver tilført 2-3-4 nye til sommer, så kommer der hurtigt til at gå en halv sæson med at få dem spillet ind på holdet.
                  Hvis jeg kigger på top 6 forventningerne til næste sæson, så vil jeg mene de tre pladser til FCK, Brøndby og Herning er afsat.
                  Dernæst ser Randers rigtig stabile ud, og har økonomien til at beholde truppen, eller måske endda forstærke sig.
                  AaB ser stærke ud og ligner også et hold vi skal slås med om det.
                  Silkeborg får den svære anden sæson i ligaen, og kan meget vel sælge nogle af deres bedste, så umidlbart tror jeg ik på dem i top 6.
                  Så hvem skal have den plads Silkeborg efterlader, bliver AGF genrejst, er FCN efterhånden blevet spillet godt sammen igen, og hiver et nyt talent op som brænder ligaen af?
                  Bliver OB forstærket tilstrækkeligt og finder noget stabilt frem i grundspillet ?

                  Analysen er fin og jeg kigger også på top 6 og tænker, hvem er vi lige bedre end her. Næppe et eneste af holdene, selvom vi ikke har tabt længe. Der er bare et niveau op, så selvom vi er best of the rest, så er vi ikke rigtig tæt på de 6 øverste som de tager sig ud nu. Der skal 2-3 pletskud til og så kan vi håbe eksempelvis Brøndby ikke finder den angriber de mangler, aab ikke får erstattet Thelander og måske Fossum med fornøden kvalitet, og SIF sælger ud af deres profiler. Det kan åbne flere døre, for der er jo som med AGF I år også hold som skuffer markant, selvom holdet på papiret er fint. Her er det så vigtigt det er os som hæver niveauet de her 5/10%, så det er os og ikke eksempelvis fcn eller agf, der overtager den/de ledig(e) plads, som med al sandsynlighed kommer.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    Der er jo også noget der tyder på at det bliver et aktivt vindue for OB, men med Tverskovs spil i går ser jeg ikke noget akut behov for at tilføje en 6'er, faktisk burde der forlænges med ham hurtigst muligt og giv ham pladsen hvis han er interesseret i det. Breum blev på hans mål kåret til MOM, men imø var det Tverskov der skulle have haft den. Kan KL og Ivancevic holde niveau fra i går ser det også fint ud.
                    Om Tver vil forlænge er et åbent spørgsmål.

                    KL-Ivancevic så gode ud i går, men det var jo mod et rystende ringe AHF-hold, der lossede lange bold op, som KL-Ivancevic i ro og mag kunne cleare.

                    Det skal jo ikke være målestokken.

                    Jeg synes, Tver er enormt god som 6er, og kan vi forlænge med ham, så skal han spille der. I så fald skal duoen KL-Ivancevic dog styrkes med en profil. Østrøm tænker jeg er helt ude af billedet på dén plads. Om det er begrundet eller ej - tja.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                      Ja okay Horsens Look Alike er måske at stramme den lige rigeligt. Især på lægterne er der stor afstand til Horsens. Så må vi se om det lader sig gøre de kommende sæsoner, at gøre OB interessant for omverdenen igen.
                      Det er enormt glædeligt at vi vinder, det giver da ro her og nu. Vi havde en heldig lodtrækning og fik FCN og Vejle hjemme samt sønderjyske i krise i de første tre kampe, hvilket gav et godt afsæt inden Viborg kampen som var en større styrkeprøve. To sejre over AGF er en Mega fryd, også selvom de er faldet helt sammen og blevet totalt tamme.

                      Som skrevet i det første indlæg, så kommer jeg selvfølgelig på stadion, jubler over scoringerne, bander over fejlene og glæder mig over sejrene. Men jeg fejrer ikke en syvende plads dom om vi har vundet noget betydningsfuldt, og jeg forventer ikke der kommer flag på busserne i Odense.

                      Jeg startede med at kigge frem mod næste sæson i det øjeblik vi missede top 6, og når jeg kigger på vores trup og spil så, er syntes jeg stadig der er mangler på holdet. Hvis der bliver tilført 2-3-4 nye til sommer, så kommer der hurtigt til at gå en halv sæson med at få dem spillet ind på holdet.
                      Hvis jeg kigger på top 6 forventningerne til næste sæson, så vil jeg mene de tre pladser til FCK, Brøndby og Herning er afsat.
                      Dernæst ser Randers rigtig stabile ud, og har økonomien til at beholde truppen, eller måske endda forstærke sig.
                      AaB ser stærke ud og ligner også et hold vi skal slås med om det.
                      Silkeborg får den svære anden sæson i ligaen, og kan meget vel sælge nogle af deres bedste, så umidlbart tror jeg ik på dem i top 6.
                      Så hvem skal have den plads Silkeborg efterlader, bliver AGF genrejst, er FCN efterhånden blevet spillet godt sammen igen, og hiver et nyt talent op som brænder ligaen af?
                      Bliver OB forstærket tilstrækkeligt og finder noget stabilt frem i grundspillet ?

                      Ud over JJT hvor er det så OB skal skifte ud?

                      HC, Nicho, Mihajlo og Tverskov virker sikre.

                      Højre back har tre alternativer.

                      Aron virker sikker men der mangler en ny for JJT. Bliver det Tverskov så mangler der en der.

                      Foran på midten er det Jebali og Frøkjær. Det virker vel rimelig sikkert.

                      Sabbi/.. Max/Kadrii/Luca.. Breum/Sander

                      Så det er vel noget til højrekanten ..

                      Jeg tænker start11 .. nuværende der erstattes må være reserver … med nye unge ..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        Ud over JJT hvor er det så OB skal skifte ud?

                        HC, Nicho, Mihajlo og Tverskov virker sikre.

                        Højre back har tre alternativer.

                        Aron virker sikker men der mangler en ny for JJT. Bliver det Tverskov så mangler der en der.

                        Foran på midten er det Jebali og Frøkjær. Det virker vel rimelig sikkert.

                        Sabbi/.. Max/Kadrii/Luca.. Breum/Sander

                        Så det er vel noget til højrekanten ..

                        Jeg tænker start11 .. nuværende der erstattes må være reserver … med nye unge ..
                        Hvis jeg var direktør dernede ville jeg gå efter en venstreback, central forsvarsspiller, central midtbanespiller og en 9`er.
                        Dette forudsætter at Tverskov bliver og indtager midtbanen samt jørgen og kadrii smutter.

                        Jeg er fortaler for at vi beholder HC som førstemålmand men det er klart at på den korte bane kunne det være en plads der kunne forstærkes hvis ledelsen begyndte at ryste lidt på hånden. Det tror jeg dog ikke at de gør

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Hvis jeg var direktør dernede ville jeg gå efter en venstreback, central forsvarsspiller, central midtbanespiller og en 9`er.
                          Dette forudsætter at Tverskov bliver og indtager midtbanen samt jørgen og kadrii smutter.

                          Jeg er fortaler for at vi beholder HC som førstemålmand men det er klart at på den korte bane kunne det være en plads der kunne forstærkes hvis ledelsen begyndte at ryste lidt på hånden. Det tror jeg dog ikke at de gør
                          Kan godt følge dig, især at du vil have Jørgen væk hvis en VB skal ind.
                          Tror vi kommer til at se mere til King også efter sommer, han skal nok blive en god VB når han lige vender sig til det hele.

                          Og hvis dem vi så henter ind er gode og dygtige spillere ikke det leverpostej vi har set i mange år efterhånden.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            Ud over JJT hvor er det så OB skal skifte ud?

                            HC, Nicho, Mihajlo og Tverskov virker sikre.

                            Højre back har tre alternativer.

                            Aron virker sikker men der mangler en ny for JJT. Bliver det Tverskov så mangler der en der.

                            Foran på midten er det Jebali og Frøkjær. Det virker vel rimelig sikkert.

                            Sabbi/.. Max/Kadrii/Luca.. Breum/Sander

                            Så det er vel noget til højrekanten ..

                            Jeg tænker start11 .. nuværende der erstattes må være reserver … med nye unge ..
                            Hvilke tre alternativer er der på højre back?
                            Sabbi syntes jeg sket ikke har top 6 niveau.
                            Aron havde ganske vist en fin opblomstring i foråret, og Okosun også et nogle gode kampe, men har imo ikke stabilitet nok til at skabe tryghed på midten.

                            Vores centrale forsvar har set okay ud de sidste par kampe, men har heller ikke været sat under det store pres. Ivancevic har taget nogle skridt i den rigtige retning, og kan måske blive fremtidens mand. Hvem skal så spille ved siden af ham, og hvem skal agere reserver. Er Østrøm afskrevet , er KL ovre det eller skal vi satse på ham endnu en sæson.
                            Tverskov er lige nu et stort spørgsmål, skal han være i cf, rykkes op som 6’er og er der kvalitet nok i ham der når vi igen får noget kvalitets modstand at måle det ud fra. Er han overhovedet i klubben næste sæson?
                            Venstre back er også et åbent spørgsmål, er King og eller Jørgen gode nok?

                            Har vi en solid stamme op gennem banen, hvor relationerne mellem kæderne er til stede, og har vi ledertyperne som de unge kan læne sig op ad?

                            Selvom det gør ondt, og jeg meget nødigt vil kassere HC, så er vi også nød til at erkende at hans niveau ikke har været mærkbart stigende i sæsonen. Er han top 6 niveau ?

                            Så har vi Kadrii og Kløve, skal de sendes videre eller skal de forblive dyrt fyld ?

                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Ud over JJT hvor er det så OB skal skifte ud?

                              HC, Nicho, Mihajlo og Tverskov virker sikre.

                              Højre back har tre alternativer.

                              Aron virker sikker men der mangler en ny for JJT. Bliver det Tverskov så mangler der en der.

                              Foran på midten er det Jebali og Frøkjær. Det virker vel rimelig sikkert.

                              Sabbi/.. Max/Kadrii/Luca.. Breum/Sander

                              Så det er vel noget til højrekanten ..

                              Jeg tænker start11 .. nuværende der erstattes må være reserver … med nye unge ..
                              hvis man mener det med top 6 ambitioner så kan der forstærkes over det hele....forsvaret - er på ingen måde overbevist om kasper larsen, ivancevic begynder tilgengæld at vise lidt men her kunne godt bruges en forstærkning.

                              central midt; jjt smutter, kløve kunne man håbe at få sendt afsted. Det hælper at okosun har set markant bedre ud her i foråret men vi mangler folk inde centralt - og man kunne jo også håbe på lidt mere kvalitet

                              oppe foran; sabbi syntes jeg til stadighed vi får alt for lidt ud af. Kadrii tror vi på han får det vendt rundt? For ellers så skal der hentes en konkurrent ind til fenger

                              Comment


                                Vi kommer langt med en profil til hver (centrale) kæde. En midterforsvarer, en 6er og en 9er.

                                Alt efter om Tver forlænger eller ej, så kan man rykke lidt på hvor behovet er størst.

                                Comment

                                Working...
                                X