Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superligaen 2021/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Du har helt ret med din analyse meeeeen: glæder mig bare alt for meget hvis de klubber som dominerer de nationale ligaer pga deres økonomiske muligheder og indflydelse i sportpolitik får et spark i røven. Derfor er Bayern også for mig hadeklub No.1 her i Tyskland. Det er klubber som i årevis ødelægger positive udviklinger i andre klubber med deres økonomiske muligheder og transferageren.
    Så om det ren rationalt ikke et det klogeste så er glæden om deres ulykke altid stærkere. Og jo, så kan leve lidt længere uden pølsemix hvis det betyder at klubber som FCK/FCM bare skuffer og gør sig til grin. Så er det bare for mig. :-)
    Kan sagtens følge dig, men det ændres ikke med mindre der kommer lønloft, ligelig fordeling af TV-penge, og andre tiltag som kan udligne forskellen.
    Så længe de klubber har en stabil grundpille, en ambitiøs ledelse og kan tiltrække pengestærke investorere så forstærker de sig bare det mere som skal til for , at vinde mesterskaber, eller komme i europæisk gruppespil, og det øger afstanden til klubber som OB, som hænger uhjælpelig fast i den intetsigende grå ligegyldighed hvor missede ambitioner ikke betyder alverden.
    Hvis vi endelig får avlet et stort talent ala Falk, så vil han helt naturligt kigge sig om efter klubber som matcher hans ambitioner. Der findes da ingen spillere i verden med evner, og talent udover gennemsnittet som i længden gider spilde tiden i Nørre Røvballe Boldklub hvis større adresser er en mulighed.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      At følge OB er som at se 90 årsdagen nytårsaften, man ved hvad der sker, har set det utallige gange før, men man tænder alligevel for det næste år.

      Grundspillet gik som forventet, og vi var aldrig i nærheden af top 6, men har stået solidt plantet i ingenmandsland hvor vi lever op til prædikatet som de grå mus.
      Ledelsen tornede frem med en ny strategi, og stod dumstædigt fast på at have ambitioner om top 6 selvom truppen skriger af mangel på kvalitet. De havde gjort både sig selv og omgivelserne en tjeneste, ved at melde ud at målsætningen var top 6 i 3 af de næste 5 sæsoner, det kunne give ro i truppen og hos omgivelserne. Hemmingsens tåkrummende fremtræden, og fastholdelse af påstanden om at vi har en top 6 trup står nu som et lysende eksempel på manglende indsigt og selverkendelse i OB.

      Er truppen så blevet mere samspillet, og er der udvikling at spore i spillestil eller hos nogle af spillerne?
      næ faktisk ikke nævneværdigt. Vi spiller nogle gode kampe mod storklubberne, men det er for mig at se ikke et tegn på potentiale i truppen, men som man altid ser når småklubberne møder gode hold, så spiller de middelmådige spillere pludselig over evne og har ekstra gejst og tænding. Mens man ser deres sande niveau når de møder jævn modstand.

      Rykker vi ned?
      Nej det tror jeg ikke, er ret sikker på vi om 4-5 kampe har sikret os, og de sidste 5-6 kampe derfor bliver helt uden betydning.

      Vi har fået ny sportsdirektør giver det håb for de kommende sæsoner ?
      De indkøb der blev foretaget i vinter peger ikke i positiv retning, udover alderen. Men de skal absolut ikke afskrives, de skal have fuld spilletid resten af sæsonen, og så vil der være et mere retfærdigt grundlag at vurdere ud fra. Jeg ved ikke om BW er manden bag de indkøb, hører rygter i begge retninger, så jeg venter i spænding på sommervinduet, hvor vi får at se om tom snak flytter klubben nu når det er på svensk.

      På tribunerne er der sket et kæmpe fremskridt og det ser for alvor ud til at fanscenen i Odense er tilbage, efter Jesper Hansen stod i spidsen for at fremmedgøre klubben og grave en kæmpe grøft mellem fans og klub.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Blot lidt tidsfordriv....
        Lige en hurtig stilling udfra kampe der er spillet mellem holdene i det kommende kvalifikationsspil/nedrykning....
        Så alt kan vel ske.... Lad os håbe vi lukker den hurtigt.....

        Comment


          Oprindeligt indsendt af tjdebat Se indlæg
          Blot lidt tidsfordriv....
          Lige en hurtig stilling udfra kampe der er spillet mellem holdene i det kommende kvalifikationsspil/nedrykning....
          Så alt kan vel ske.... Lad os håbe vi lukker den hurtigt.....
          Vi tog 13 point mod de 5 hold over 10 kampe i de første 22 kampe. Det er jo et OK snit - hvis vi henter 13 point igen, så bliver vi naturligvis i ligaen.
          Det der dog bekymrer er, at vi ikke ligner et hold, der har fået mere styr på det defensive siden efteråret.
          vores pointsnit de sidste 11 kampe - hvor vi har mødt alle hold én gang er 7/11 = 0,6 - det er jo grotesk lavt (14/11= 1,3 de første 11 kampe). Hvis det ikke bliver forbedret, går det galt.
          Det er også derfor, at jeg ikke forstår dem, som ikke er alvorligt bange for nedrykning. Vi er på en nedadgående pointkurve.

          Comment


            Imponerende af en top-6 trup.......

            https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...af-de-vaerste/

            Comment


              Fynboerne spiller knapt nok som et solidt 1. divisionshold og ligger på havets bund og skal op og have luft. Snarest. Om det skal gå ud over enkelte spillere eller trænere vil snart blive afgjort.
              skriver Leif på FS.

              De kan jo skifte træner Hemme er ledig.

              Jeg skriger ikke Alm ud, men han skal også kigge indad.
              Jeg er ikke Jørgen fan, men tænker ikke King har spillet sig på. Om Ivan skal spille er mere tricky.
              Sander skal på bænken og Breum skal have chancen mod fodbold samlebåndet fra Farum.
              Under alle omstændigheder skal der skralles igennem mod de hurtige raketter fra Farum.


              Comment


                Det er total grotesk at vi ifølge FS stadig træner på kunst. Så havde det været bedre at træningen forgik på dyrskuepladsen før kampen mod Vejle, her ligner underlaget vel mest banen på Vejle Stadion for tiden.

                Comment


                  Det er ikke kun negativt at vi er blevet gabende uinteressante for TV stationerne, det betyder at vi får en masse kl 14 kampe.. det er fedt
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                    Vi tog 13 point mod de 5 hold over 10 kampe i de første 22 kampe. Det er jo et OK snit - hvis vi henter 13 point igen, så bliver vi naturligvis i ligaen.
                    Det der dog bekymrer er, at vi ikke ligner et hold, der har fået mere styr på det defensive siden efteråret.
                    vores pointsnit de sidste 11 kampe - hvor vi har mødt alle hold én gang er 7/11 = 0,6 - det er jo grotesk lavt (14/11= 1,3 de første 11 kampe). Hvis det ikke bliver forbedret, går det galt.
                    Det er også derfor, at jeg ikke forstår dem, som ikke er alvorligt bange for nedrykning. Vi er på en nedadgående pointkurve.
                    jeg mener i den grad man bør frygte at vi ryger ned....må dog sige at jeg begynder at overveje om ikke det var det der skulle til - for det første ville man nok lettere kunne få sat gang i at få de unge ind på holdet.

                    Udover det så tænker jeg at vi alt andet lige må kunne blande os i toppen af 1 division - prøv lige at tænk på det; sejre - og flere af dem, måske endda i træk. Ja det vil så være i den næstbedste række men lige nu tror jeg næsten jeg vil foretrække det frem for den her konstante elendighed vi er vidne til. 4 sejre i 22 kampe - det kan man simplethen ikke være bekendt

                    Comment


                      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...25-aar-tilbage

                      Vurderer du, at OB reelt er i nedrykningsfare?

                      - Det synes jeg absolut. OB har et meget lavt pointsnit baseret på de seneste 11 kampe. Faktisk har Vejle fået dobbelt så mange point i de seneste 11 kampe. Jeg er ikke så god til matematik, men jeg kan dog regne ud, at hvis de tendenser fortsætter, ser det ikke godt ud for OB”.
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...25-aar-tilbage

                        Vurderer du, at OB reelt er i nedrykningsfare?

                        - Det synes jeg absolut. OB har et meget lavt pointsnit baseret på de seneste 11 kampe. Faktisk har Vejle fået dobbelt så mange point i de seneste 11 kampe. Jeg er ikke så god til matematik, men jeg kan dog regne ud, at hvis de tendenser fortsætter, ser det ikke godt ud for OB”.
                        Næste gang må den kære Davidsen lige citere mig, når han tager mine formuleringer fra Forum ;o)

                        Jeg: "vores pointsnit de sidste 11 kampe - hvor vi har mødt alle hold én gang er 7/11 = 0,6 - det er jo grotesk lavt"
                        Davidsen: "Den nuværende situation er meget kritisk. De seneste 11 kampe har givet syv point, og det er jo et grotesk lavt snit"

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...25-aar-tilbage

                          Vurderer du, at OB reelt er i nedrykningsfare?

                          - Det synes jeg absolut. OB har et meget lavt pointsnit baseret på de seneste 11 kampe. Faktisk har Vejle fået dobbelt så mange point i de seneste 11 kampe. Jeg er ikke så god til matematik, men jeg kan dog regne ud, at hvis de tendenser fortsætter, ser det ikke godt ud for OB”.
                          Vel første gang MD også har set at der er noget galt med ledelsen. Det er jo godt med den erkendelse, så går de måske mere til stålet i næste interview.
                          Og så alligevel har MD ladet sig forføre til at OB har et top 6 hold. Det er langt fra tilfældet.
                          Der er 4 top 6 hold i Danmark
                          Fcm
                          Fck
                          Bif
                          AAB

                          Så er der dem der drømmer om det og set på truppene, så er Randers og GF foran os. Sif har et spændende hold, og det efterlader os der hvor der skal stolpe ind til for at vi er top 6.
                          Dybest set har vi Tver, og Jebali som sikre top 6 spillere, så har vi Aron som via fight og indstilling måske er det.
                          3 mænd ud af truppen giver ikke et top 6 hold, og de spændende unge er jo efterladt uden et hold med rygrad så de kan spilles stille ind.
                          Jo vi har mange mellemspillere, men har svært ved at se, at Kløve, Bashkim, Aja, KL eller Jørgen kan skiftes ind og ændre en kamp.
                          Thorborg er selvfed og ingen i nærheden tør tale ham imod eller udfordre ham. Ingen tør fortælle, at der skal penge til
                          Egenrådighed og samling af magten, det ligner noget vi også ser i Rusland, bare langt mere forfærdeligt øst på. OB er på trods af vores hjerter for klubben trods alt kun en fodboldklub.

                          Comment


                            https://www.bt.dk/fodbold/bts-fodbol...il-en-tragedie
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Det er fakta.
                              Bjørn kan ikke vende det uden penge.
                              NT må beslutte om han fortsat vil være arrig 3 dage efter kampdag. Eller om det ikke ville være godt for hans liv med et rigtigt top 6 hold. Et sikkert top 6 hold kræver 4. Højest budget indtil klubben er bæredygtig.

                              Comment


                                Jeg bemærker også at SFÅ, ifølge MD, gerne vil tale med NT om situationen i klubben, men at han ikke ønsker at stille op.
                                Måske ikke så overraskende, mere vildt synes jeg det er at BW ikke ønsker at tale med Tipbladet, men bare sender nogle få
                                intetsigende sætninger, lidt autopilot. Da BW kom til klubben som den store frelser, var det åbenbart sjovere at sole sig i de beundrende
                                blikke. Er han på tre måneder smittet med OB-sygen

                                Comment

                                Working...
                                X