Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Rigtig godt for HH. Det skal ikke undre mig han får stor succes med projektet i sønderjyske. Nu følger jeg ikke OB på de indre linjer, men som type kender jeg ham som en forholdsvis stille og velreflekterende person, der på den via minder ret meget om den mand vi i sidste ende valgte at pege på, da der skulle findes ny cheftræner. Derfor var det måske også lidt vattet ikke at gå med ham, men det bliver vi givetvis klogere på over de kommende par sæsoner. Han har i hvert fald en stor opgave foran sig, da de rige ejere derovre nok ikke ser med særlig stor begejstring på en nedrykning

    Comment


      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
      Rigtig godt for HH. Det skal ikke undre mig han får stor succes med projektet i sønderjyske. Nu følger jeg ikke OB på de indre linjer, men som type kender jeg ham som en forholdsvis stille og velreflekterende person, der på den via minder ret meget om den mand vi i sidste ende valgte at pege på, da der skulle findes ny cheftræner. Derfor var det måske også lidt vattet ikke at gå med ham, men det bliver vi givetvis klogere på over de kommende par sæsoner. Han har i hvert fald en stor opgave foran sig, da de rige ejere derovre nok ikke ser med særlig stor begejstring på en nedrykning
      Man turde vel ikke prøve med en helt grøn.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
        Man turde vel ikke prøve med en helt grøn.
        Hvilket måske ellers ville være klogere.
        Når de vælger en etableret træner, hvor OB som med alt andet ledelsen foretager sig, melder op som værende af højeste klasse, så lægger man pres på både sig selv, og den valgte træner.

        Igen kan man undre sig.
        Tænk en ro det havde givet hvis man meldte ud i denne retning.
        Vi starter en ny strategi og spillestil, derfor er top 6 ambitionerne sat til 3 ud af de næste 5 sæsoner således at der er tid til at implementere både ny træner, spillestil og kommende spillere.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ar-ingen-penge

          Derfor kan man vel godt sige at den og den spiller er ikke gode nok til det jeg gerne vil med holdet og der er ingen brugbare alternativer i truppen eller på akademiet så der må du godt kigge efter en.
          Eller der mangler et dumt svin der ikke er bange for at gå til grænsen eller der mangler en motivator på banen eller …

          Den der ansvarsfraskrivelse vidner for mig en mentalitet der ikke vinder ret meget og når chefen ikke selv tager ansvar, hvorfor skal medarbejderne så??

          Der er da ikke en chef i en virksomhed der bare trækker på skuldrene og siger at det er HR’s opgave … come on …
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ar-ingen-penge

            Derfor kan man vel godt sige at den og den spiller er ikke gode nok til det jeg gerne vil med holdet og der er ingen brugbare alternativer i truppen eller på akademiet så der må du godt kigge efter en.
            Eller der mangler et dumt svin der ikke er bange for at gå til grænsen eller der mangler en motivator på banen eller …


            Den der ansvarsfraskrivelse vidner for mig en mentalitet der ikke vinder ret meget og når chefen ikke selv tager ansvar, hvorfor skal medarbejderne så??

            Der er da ikke en chef i en virksomhed der bare trækker på skuldrene og siger at det er HR’s opgave … come on …
            Det står der da heller ikke noget om, at han ikke gør.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

              Det står der da heller ikke noget om, at han ikke gør.
              “Han beretter også om agent-verdenen, og hvorfor han som træner har valgt at holde sig væk fra spillerhandler og rekruttering. Det fortæller han om i Fotbollskanalens podcast Lundh:

              - Som cheftræner har jeg valgt at holde mig væk fra rekruttering i det hele taget.


              ”Som oftest er det en sportschef eller sportsdirektør, der foretager indkøbene i en fodboldklub, men mange gange er træneren også med på råd, da det er ham, der står for at få spillerne til at præstere på banen.

              Den del vælger Andreas Alm altså at holde sig fra”.


              Så det ligger jeg i at han ikke er med på råd ikke spørger efter noget. Har dog ikke hørt podcasten så ved ikke hvordan han reelt har udtalt sig …


              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ar-ingen-penge

                Derfor kan man vel godt sige at den og den spiller er ikke gode nok til det jeg gerne vil med holdet og der er ingen brugbare alternativer i truppen eller på akademiet så der må du godt kigge efter en.
                Eller der mangler et dumt svin der ikke er bange for at gå til grænsen eller der mangler en motivator på banen eller …

                Den der ansvarsfraskrivelse vidner for mig en mentalitet der ikke vinder ret meget og når chefen ikke selv tager ansvar, hvorfor skal medarbejderne så??

                Der er da ikke en chef i en virksomhed der bare trækker på skuldrene og siger at det er HR’s opgave … come on …
                Jeg vil 100 gange hellere have en cheftræner der er med til at vende tommelfingeren op eller ned til spillere, som sportdirektøren/scouts har fundet, end en cheftræner der henter jönsson, KEP, trahne, kløve og hvad har vi...

                Det er vel utopi at forstille sig at AA ikke er inde over transfers

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

                  Jeg vil 100 gange hellere have en cheftræner der er med til at vende tommelfingeren op eller ned til spillere, som sportdirektøren/scouts har fundet, end en cheftræner der henter jönsson, KEP, trahne, kløve og hvad har vi...

                  Det er vel utopi at forstille sig at AA ikke er inde over transfers
                  Ikke jfr. ham selv …

                  ” - Som cheftræner har jeg valgt at holde mig væk fra rekruttering i det hele taget. Som agent vil du helst have kontakt til træneren, men der er ikke mange agenter, som har kontakt til mig. Hvis de har, så handler det om andet end interesse i enkelte spillere, siger Andreas Alm.

                  - Jeg har valgt det, da det ikke står i min kontrakt. Jeg har ingen informationer herom. Jeg har ingen penge på kontoen som cheftræner. Jeg kan ikke lave kontrakter, hverken med staben eller nogen spillere. Jeg kan ikke engang købe en kuglepen”
                  Last edited by Plum; 18-04-2022, 10:09.
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                    Ikke jfr. ham selv …

                    ” - Som cheftræner har jeg valgt at holde mig væk fra rekruttering i det hele taget. Som agent vil du helst have kontakt til træneren, men der er ikke mange agenter, som har kontakt til mig. Hvis de har, så handler det om andet end interesse i enkelte spillere, siger Andreas Alm.

                    - Jeg har valgt det, da det ikke står i min kontrakt. Jeg har ingen informationer herom. Jeg har ingen penge på kontoen som cheftræner. Jeg kan ikke lave kontrakter, hverken med staben eller nogen spillere. Jeg kan ikke engang købe en kuglepen”
                    Jeg læser det mere som at AA ikke selv kan/vil trumfe igennem at vi henter spiller X i klub X

                    Men nægter simpelthen at tror at vi henter spillere som AA ikke har sagt god for, så kan det godt være han ikke har scoutet ham personligt, men kun har fået en beskrivelse af spilleren.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      “Han beretter også om agent-verdenen, og hvorfor han som træner har valgt at holde sig væk fra spillerhandler og rekruttering. Det fortæller han om i Fotbollskanalens podcast Lundh:

                      - Som cheftræner har jeg valgt at holde mig væk fra rekruttering i det hele taget.


                      ”Som oftest er det en sportschef eller sportsdirektør, der foretager indkøbene i en fodboldklub, men mange gange er træneren også med på råd, da det er ham, der står for at få spillerne til at præstere på banen.

                      Den del vælger Andreas Alm altså at holde sig fra”.


                      Så det ligger jeg i at han ikke er med på råd ikke spørger efter noget. Har dog ikke hørt podcasten så ved ikke hvordan han reelt har udtalt sig …

                      Jeg læser det som om, han ikke anbefaler spillere direkte, at han ikke nødvendigvis godkender enkelte spillerhandler eller er inde over, når den endelige transferbeslutning tages. Men jeg er overbevist om, at han er med til at klarlægge den nuværende spillertrups styrker og mangler - det er det så op til sportsdirektøren at handle ud fra.

                      Edit: Det sidste citat er da vist forøvrigt ikke et direkte citat fra Alm, men journalistens tolkning - og det er vel den eneste del, der antyder, at hans holdning til truppens styrker og svagheder for eksempel ikke bliver taget med i betragtning, når der lægges transferplaner.
                      Last edited by Orskov; 18-04-2022, 12:54.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                        Ikke jfr. ham selv …

                        ” - Som cheftræner har jeg valgt at holde mig væk fra rekruttering i det hele taget. Som agent vil du helst have kontakt til træneren, men der er ikke mange agenter, som har kontakt til mig. Hvis de har, så handler det om andet end interesse i enkelte spillere, siger Andreas Alm.

                        - Jeg har valgt det, da det ikke står i min kontrakt. Jeg har ingen informationer herom. Jeg har ingen penge på kontoen som cheftræner. Jeg kan ikke lave kontrakter, hverken med staben eller nogen spillere. Jeg kan ikke engang købe en kuglepen”
                        Men det her har jo været oppe i mange interviews med Alm både før og efter han blev ansat. De har også sagt, at han selvfølgelig er meget med i den interne dialog omkring truppen og hvilke område/positioner de gerne vil opgradere ift. spillestilen. Mener også de har sagt, at han ofte bliver taget med på råd i vurderingen af spillere, men at han på ingen måde selv aktivt søger at involvere sig i det.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                          Men det her har jo været oppe i mange interviews med Alm både før og efter han blev ansat. De har også sagt, at han selvfølgelig er meget med i den interne dialog omkring truppen og hvilke område/positioner de gerne vil opgradere ift. spillestilen. Mener også de har sagt, at han ofte bliver taget med på råd i vurderingen af spillere, men at han på ingen måde selv aktivt søger at involvere sig i det.
                          Det vil godt nok være at gøre det svært for både sig selv og sportsdirektøren, hvis Alm slet ikke vil blande sig noget omkring hvilke positioner og typer han synes truppen mangler. Det er der slet ingen tvivl om han selvfølgelig er. Men i modsætning til både JM og KN så er jeg også ret sikker på at han ikke bruger tid på at banke på hos BW og sige at han har set en eller anden svensker i Häcken spille skide godt og bede om ham. Her tror jeg han koncentrere sig om det han har at arbejde med til daglig og så overlader han scouting fuldstændig til dem som har ansvaret for den del af jobbet, og kommer kun på banen når det begynder at være relativt konkret.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                            Men det her har jo været oppe i mange interviews med Alm både før og efter han blev ansat. De har også sagt, at han selvfølgelig er meget med i den interne dialog omkring truppen og hvilke område/positioner de gerne vil opgradere ift. spillestilen. Mener også de har sagt, at han ofte bliver taget med på råd i vurderingen af spillere, men at han på ingen måde selv aktivt søger at involvere sig i det.
                            Jeg tror bare at han som den ordentlige svensker han er ikke orker alt det kræmmervirksomhed fra grådige og løgnagtige agenter. Jeg respekterer fuld ud hans beslutning. Og selvfølgelig tager Bjørn ham med på råd. Selvfølgelig.
                            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                            OB - engang var vi gode

                            Comment


                              https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/torsda...JrugBIfsdA2MNQ

                              Stærkt nok, synes jeg...

                              Comment


                                Jeg har lige hørt fra en solid kilde der færdes i de rigtige miljøer at Alm er DMW og det kun er spørgsmål om kort tid før at han bliver fyret

                                Jeg stoler på min kilde som før har haft ret om flere ting. Mere ved jeg ikke. Nu er den givet videre

                                Comment

                                Working...
                                X