Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    På trods af, at BW stadigvæk er lønnet i AIK, er jeg sikker på at han og Alm har haft en løbende dialog her i efteråret. Han har garanteret set alle kampe og fået en fornemmelse af / ideer til, hvordan truppen skal sammensættes, så strategien følges fremadrettet (indenfor de rammer han er blevet lovet).

    Tror vi mere eller mindre ser en reaktion fra hans første arbejdsdage og ikke først i slutningen af vintervinduet (bare min egen mavefornemmelse).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg

      Har et håb om at man har erkendt at der skal en ny sportsdirektør til for at tage de rigtige beslutninger, også et håb om at Alm, har brugt denne halvsæson til at afprøve de etablerede spillere og dannet sig et overblik over hvem han kan bruge i fremtiden.

      Det har så gået ud over nogle af de unge spillere, forhåbentlig ser vi noget andet sidste halvdel af denne sæson.

      Vil vente med at bedømme Alm før sæsonen er slut. Ligenu er der mange kampe til papirkurven, og indimellem enkelte gode, ala igår hvor en mere skarphed specielt fra Baskim kunne have givet en storsejr.
      Hvis Alm helt bevidst har gået efter at se hvilke etablerede spillere der kunne gøre sig på holdet, og derfor har syltet nogle af de unge, så kan han jo ikke samtidig have skelet til at stille stærkeste start 11 hver gang. Jeg tror ikke det er sådan han har tænkt.

      Alm er ansat til at nå top 6 i denne sæson. Derfor tror jeg helt bestemt han har stillet, med hvad han mente var stærkeste hold hver gang. Efter hans mening som oftest folk omkring 30.

      I din logik, vil han vel så bruge de unge mere i foråret?
      Det tror jeg kun kommer til at ske, hvis de ældre alternativer bliver fjernet fra truppen.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

        Enig. Jeg føler først det er fra det nye års begyndelse, at vi for alvor kan begynde at bedømme ham. Især hvis Hemmes ord om seriøse forstærkninger allerede fra nytår holder.
        Det er lidt den typiske OB, og vel det eneste de har lykkedes nogenlunde med de sidste 10 år:

        Lige om lidt bliver det godt.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

          Hvis Alm helt bevidst har gået efter at se hvilke etablerede spillere der kunne gøre sig på holdet, og derfor har syltet nogle af de unge, så kan han jo ikke samtidig have skelet til at stille stærkeste start 11 hver gang. Jeg tror ikke det er sådan han har tænkt.

          Alm er ansat til at nå top 6 i denne sæson. Derfor tror jeg helt bestemt han har stillet, med hvad han mente var stærkeste hold hver gang. Efter hans mening som oftest folk omkring 30.

          I din logik, vil han vel så bruge de unge mere i foråret?
          Det tror jeg kun kommer til at ske, hvis de ældre alternativer bliver fjernet fra truppen.
          Jeg formoder, at der er en god dialog i trænerteamet, så det ikke ensidigt er AA's holdning, selvom han naturligvis træffer beslutningerne i den sidste ende. HH er jo genganger, fra da MH og JM også mest brugte de gamle. Vi kan vel ikke udelukke at der er en romantisering af de unges reelle styrke?


          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
            Jeg formoder, at der er en god dialog i trænerteamet, så det ikke ensidigt er AA's holdning, selvom han naturligvis træffer beslutningerne i den sidste ende. HH er jo genganger, fra da MH og JM også mest brugte de gamle. Vi kan vel ikke udelukke at der er en romantisering af de unges reelle styrke?

            Det kan man afgjort ikke nej. Jeg tror personligt også at eksempelvis AJA pt. er bedre end både Vestergaard og Østrøm, ligesom jeg heller ikke tror at Breum pt. er bedre end konkurenterne til vk. Det er vel i bund og grund også derfor at det i virkeligheden er ledelsens insisteren på top6 der hæmmer de unges udvikling, snarere end en forstokket Alm som insistere på at bruge de gamle. Jeg mener ikke at truppen pt. Er til top6, når kravet så alligevel er top 6 i indeværende sæson, så er der bare behov for at stille med stærkeste start11 i forsøget på at nå det tåbelige mål.

            Hvis opgaven for Alm i stedet hed, “byg et hold op over de næste 2 år, målet er at slås med om europa i 23/24”, kan jeg sagtens forestille mig at vi havde set flere minutter til talenterne i indeværende sæson, for nok er Vestergaard og Østrøm pt. ikke bedre end AJA, men jeg er ikke i tvivl om at de ville blive det hvis bare de fik spilletid til at udvikle sig.

            Jeg finder det latterligt at så meget spilletid pt. går til spillere som dels ikke passer ind i Alms system, og dels ikke har nogen som helst form for langsigtet sportslig eller økonomisk potentiale, blot fordi at de her og nu, i et virkelig tyndt felt, er bedste mand til pladsen. Det er et strategisk selvmål, som oven i købet ikke får os i top 6. Lose-lose-lose

            Comment


              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
              Det kan man afgjort ikke nej. Jeg tror personligt også at eksempelvis AJA pt. er bedre end både Vestergaard og Østrøm, ligesom jeg heller ikke tror at Breum pt. er bedre end konkurenterne til vk. Det er vel i bund og grund også derfor at det i virkeligheden er ledelsens insisteren på top6 der hæmmer de unges udvikling, snarere end en forstokket Alm som insistere på at bruge de gamle. Jeg mener ikke at truppen pt. Er til top6, når kravet så alligevel er top 6 i indeværende sæson, så er der bare behov for at stille med stærkeste start11 i forsøget på at nå det tåbelige mål.

              Hvis opgaven for Alm i stedet hed, “byg et hold op over de næste 2 år, målet er at slås med om europa i 23/24”, kan jeg sagtens forestille mig at vi havde set flere minutter til talenterne i indeværende sæson, for nok er Vestergaard og Østrøm pt. ikke bedre end AJA, men jeg er ikke i tvivl om at de ville blive det hvis bare de fik spilletid til at udvikle sig.

              Jeg finder det latterligt at så meget spilletid pt. går til spillere som dels ikke passer ind i Alms system, og dels ikke har nogen som helst form for langsigtet sportslig eller økonomisk potentiale, blot fordi at de her og nu, i et virkelig tyndt felt, er bedste mand til pladsen. Det er et strategisk selvmål, som oven i købet ikke får os i top 6. Lose-lose-lose
              Det er et rimeligt stort dilemma. “Skaf os i top-6” og så er opgaven stillet for AA, men tror han de unge kan løse opgaven, eller kan de gamle..? Hvis han implementere for mange unge for hurtigt, glipper top-6, og hvis det er med de gamle, kan top-6 også glippe, men de holder så de unge ude af holdet. Var ideen så ikke bedre, at man indså, at top-6 ikke skal være i år, og så fik implementeret de unge, så de er helt klar til 2022/23..? Det er vel næsten som, hvad kom først, hønen eller ægget..!
              Last edited by Superior; 29-11-2021, 16:49.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                Jeg formoder, at der er en god dialog i trænerteamet, så det ikke ensidigt er AA's holdning, selvom han naturligvis træffer beslutningerne i den sidste ende. HH er jo genganger, fra da MH og JM også mest brugte de gamle. Vi kan vel ikke udelukke at der er en romantisering af de unges reelle styrke?

                I sidste ende er det jo Alms beslutning og ansvar, og der sker næppe noget vedr. startopstilling, hvis ikke Alm er enig.
                Michelsen og hemme gjorde det samme, og jeg var også efter dem på det punkt.

                Men rigtigt, det kan slet ikke udelukkes at de unge er et niveau under, eller to måske. Men hvordan udvikler man en ung spiller til at blive superligaspiller og salgsobjekt.?

                Og hvis de ikke er gode nok til at spille, eller kan blive gode nok, hvorfor er de så i truppen? Fordi strategien siger de skal være der?

                Comment


                  https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-udgiver-roman

                  Der er altså intellektuelt gods i vores nye træner. Sikke en interessant bog!

                  Hvor ville jeg ønske, at jeg var lidt mere imponeret af Alm rent taktisk, for jeg kan virkelig godt lide ham som type, og jeg hilser det varmt velkommen, at han ikke er en bulderbasse som så mange andre trænere.

                  Comment


                    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...lausul/9036072

                    Der er åbenbart ikke mange penge at hente på afgivelse af HH. Men glimmerende at han får en chance, bare han ikke få dem trykker op over stregen - så ved jeg nemlig godt hvem som kommer tæt på eller under.

                    Comment


                      Vi har haft en snak med Andreas Alm om opgøret mod Randers i pokalkvartfinalen og hans første halvsæson i OB.

                      Video: Alm om Randers-opgør og hans første halvsæson i klubben - OBstruktion

                      Comment


                        Så blev det officielt

                        AA skal have ny assistent
                        https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...sen-og-lodberg

                        Comment


                          Fra OB dk:
                          https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/henrik...-soenderjyske/

                          Tak for godt arbejde, HH! Og god vind fremover!

                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            Fra OB dk:
                            https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/henrik...-soenderjyske/

                            Tak for godt arbejde, HH! Og god vind fremover!
                            Enig, dog ikke for god vind - vi har nogle ret centrale opgør med Sønderjyske.

                            Comment


                              Tak for indsatsen HH, held og lykke med karrieren fremover, dog undtaget alle kampe imod OB :)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                                Enig, dog ikke for god vind - vi har nogle ret centrale opgør med Sønderjyske.
                                Selvfølgelig, selvfølgelig!
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X