Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

    Og hvis ALM siger, at det er nødvendigt med en anden anfører, tror jeg da på, det kan lade sig gøre. Det er nemlig helt nødvendigt nu. Aron eller Tverskov er de to eneste emner. Og dog, måske kunne anførerbindet sætte BK i gang.
    Et anførerbind skal ikke sætte nogen i gang. Det skal være på en leder, der sætter andre i gang. Jeg har ingen lederegenskaber set ved BK. Og så er han jo aktuelt temmelig langt ude i kulden.

    Tver er oplagt anfører. Men det bliver noget juks for Alm at give ham det tilbage, jf. al polemikken.

    I det hele taget træffer Alm enormt sære beslutninger.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

      Og hvis ALM siger, at det er nødvendigt med en anden anfører, tror jeg da på, det kan lade sig gøre. Det er nemlig helt nødvendigt nu. Aron eller Tverskov er de to eneste emner. Og dog, måske kunne anførerbindet sætte BK i gang.
      Bashkim er ved at lede sig selv. En anfører må man læner sig op til og der er ikke muligt hvis den er ramt mentalt og kæmper med sig selv. Tror også anføreren et bliver overvurderet. Det går om trupsammensætning og systemet. Trupsammensætningen er dårligt og i hensigt af systemet vi i spiller katastrofalt.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Njaa. Enrico sagde jo netop igår at alle i bestyrelsen vidste at det ikke var godt nok og at man er skuffet over resultaterne generelt. At man var dårlige til at købe ind og at det var ligegyldigt at man fik 2,5 eller 10 mill til en spiller for når man ikke brugte dem bedre.
        Og at det var her at BW skulle gøre en forskel. Fordi de jo netop havde erkendt at det havde de ikke kompetencerne til selv

        Det er da selverkendelse.. Godt nok for sent. Men alliwl
        Det er jo fint nok alt det Enrico siger og han har sagt mange fine ting lige fra han startede i OB og indtil nu, der er ingen tvivl om at manden godt ved hvad vi fans gerne vil høre. Problemet er bare at vi stadig mangler at se OB rykke sig i et tempo som bare minder en smule om måden vores konkurrenter rykker sig på. Vi er håbløst bagefter på alt for mange parametre. Enrico har jo stadig en sportchef som før, under og efter hver sæson står og prøver at bilde os alle ind at vores HOLD er meget bedre end det er. Nu giver de et par af A-nøglerne til Bjørn W. og satser så hele butikken på at han og Alm + en lettere udvidet stab kan forløse "potentialet" og det vil da være dejligt og guderne skal vide at jeg håber det af hele mit stribede hjerte. Men efter alt det snak og alle de skuffelser og frustrationer som hele OB-kedelsen har budt os de seneste 10 år, så tillader jeg mig at være skeptisk indtil jeg ser reelle fremskridt på og omkring vores superligahold og klub i det hele taget (sammenlignet med vores konkurrenter).

        Comment


          Jeg håber virkelig at Alm ikke viser sig at være en Solskjær Light. Den store forskel er selvfølgelig, at Alm ganske simpelt ikke har et godt hold. Men en god træner kan da hæve nogen over middelmådigheden - og sætte de rette hold.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            Jeg ved ikke helt hvor denne udmelding i FS bør placeres, men i flg. FS har HH øjensynligt en klausul i hans kontrakt hvis han bliver tilbudt en cheftrænerstilling og med den gode relation HH har til Esben Hansen er det sandsynligt at han forlader OB snart. Favorit til at blive ny assistent for Alm er, også iflg. FS, Frank Hjortebjerg som pt. er i FCN og tidligere har været i BIF under Zorniger og tidligere i Næsby.
            Believe OB

            œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Jeg ved ikke helt hvor denne udmelding i FS bør placeres, men i flg. FS har HH øjensynligt en klausul i hans kontrakt hvis han bliver tilbudt en cheftrænerstilling og med den gode relation HH har til Esben Hansen er det sandsynligt at han forlader OB snart. Favorit til at blive ny assistent for Alm er, også iflg. FS, Frank Hjortebjerg som pt. er i FCN og tidligere har været i BIF under Zorniger og tidligere i Næsby.
              Spændende. Ville være trist at miste HH, men Hjortebjerg er da et interessant navn som afløser, og med et lokalt islæt, selvom han ikke er OB-mand. Hans rygte er i hvert fald, at han skulle være super dygtig rent fagligt, og han vil sikkert være en stærk taktiske sparring til Alm, og måske en eventuel afløser på sigt. Jeg er faktisk overrasket, hvis han kan lokkes væk fra FCN for at tage et lignende job, der ville jeg egentlig tro, at han ville foretrække det bedre miljø i FCN, men han bor så vidt jeg ved stadig i Odense med sin familie, så det kan jo også spille ind.

              Det eneste der vil gå mig på over den ansættelse er, at den jo bare understreger, hvor inkompetent OB er på ledelsesniveau. Vi ansatte Kent Nielsen fordi, at vi skulle til at spille possession-fodbold med teknisk orienterede typer, indtil at det gik galt, og så skulle vi absolut IKKE spille den slags fodbold mere, nu skulle det være Michelsen og mere direkte fodbold med længere bolde og masser af fysik i holdet, mere klassisk OB-DNA, og nu ser det gud hjælpe mig ud til, at vi er på vej i den anden retning igen med Alm der klart prioriterer mere tekniske spillere, samt Feher og måske Hjortebjerg som assistenter, som er FC Nordsjælland-folk og har possession-fodbold som DNA.

              At kalde det "slingrekurs" vil i hvert fald ikke være nogen overdrivelse.

              Comment


                Andreas Alm er i OB fordi han ikke er bedre, men at han er så langt væk som han er overrasker. Han er leverpostej, den billige. Hvorfor er det OB der hyrer sådan en træner?
                Hvis ledelsen har bare en lille smule fodboldforstand, så ville de kunne se meget store taktiske mangler hos ham.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                  Andreas Alm er i OB fordi han ikke er bedre, men at han er så langt væk som han er overrasker. Han er leverpostej, den billige. Hvorfor er det OB der hyrer sådan en træner?
                  Hvis ledelsen har bare en lille smule fodboldforstand, så ville de kunne se meget store taktiske mangler hos ham.
                  Han blev valgt fordi han ikke blander sig i indkøb.
                  Det kan være en kvalitet hvis man havde et godt team til den disciplin. Det har vi så langt fra, så…,,

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                    Han blev valgt fordi han ikke blander sig i indkøb.
                    Det kan være en kvalitet hvis man havde et godt team til den disciplin. Det har vi så langt fra, så…,,
                    Han blev valgt fordi han har skabt imponerende resultater hos AIK samt fået et BK Häcken hold til at sprudle OG var meget involveret i udviklingen og salget af Alexander Isak bla.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                      Andreas Alm er i OB fordi han ikke er bedre, men at han er så langt væk som han er overrasker. Han er leverpostej, den billige. Hvorfor er det OB der hyrer sådan en træner?
                      Hvis ledelsen har bare en lille smule fodboldforstand, så ville de kunne se meget store taktiske mangler hos ham.
                      Jeg synes dog, at det er uambitiøst at hyre en ny træner uden at kaste nogle penge til indkøb efter projektet. Især i et sommervindue, som traditionelt er der man handler mest.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af obcph Se indlæg

                        Jeg synes dog, at det er uambitiøst at hyre en ny træner uden at kaste nogle penge til indkøb efter projektet. Især i et sommervindue, som traditionelt er der man handler mest.
                        Det er totalt uambitiøst, derfor er jeg også langt henad vejen villig til at give Alm fripas for den her sæson. Han har overtaget en dårligt sammensat trup med spillere i toppen af hierarkiet der ikke passer ind i det han vil, og en trup som mangler ledere og helt sikkert ikke er sat i forhold til kulturen. Der skulle et lille mirakel til, hvis den her sæson skulle ende med at blive god.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          Det er totalt uambitiøst, derfor er jeg også langt henad vejen villig til at give Alm fripas for den her sæson. Han har overtaget en dårligt sammensat trup med spillere i toppen af hierarkiet der ikke passer ind i det han vil, og en trup som mangler ledere og helt sikkert ikke er sat i forhold til kulturen. Der skulle et lille mirakel til, hvis den her sæson skulle ende med at blive god.
                          Forventer ikke mere en god sæson (udover måske i Sydbank-pokalen), er allerede tilfreds hvis den ikke bliver en gyser. Og at undgå det gjorde vi i dag er stort skridt. :-)
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Det er totalt uambitiøst, derfor er jeg også langt henad vejen villig til at give Alm fripas for den her sæson. Han har overtaget en dårligt sammensat trup med spillere i toppen af hierarkiet der ikke passer ind i det han vil, og en trup som mangler ledere og helt sikkert ikke er sat i forhold til kulturen. Der skulle et lille mirakel til, hvis den her sæson skulle ende med at blive god.
                            Enig. Jeg føler først det er fra det nye års begyndelse, at vi for alvor kan begynde at bedømme ham. Især hvis Hemmes ord om seriøse forstærkninger allerede fra nytår holder.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                              Det er totalt uambitiøst, derfor er jeg også langt henad vejen villig til at give Alm fripas for den her sæson. Han har overtaget en dårligt sammensat trup med spillere i toppen af hierarkiet der ikke passer ind i det han vil, og en trup som mangler ledere og helt sikkert ikke er sat i forhold til kulturen. Der skulle et lille mirakel til, hvis den her sæson skulle ende med at blive god.
                              Enig. Derudover er det resultatet af, at vi ikke fik en ny træner ind i vinters. AaB fik meget på puklen over at sælge en mulig top6 ved at hente Cifuentes ind og lade ham implementere en ny stil midt i sæsonen, men det var det rigtige, langsigtede valg, som de nyder godt af i denne sæson. At vi ikke turde sælge en allerede forduftet sæson og hente en ny træner ind med tid til at spille holdet sammen i nedrykningsspillet og se truppen an før sommerpausen virkede helt absurd på det tidspunkt - og det er ikke blevet mere forståeligt siden.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af obcph Se indlæg

                                Jeg synes dog, at det er uambitiøst at hyre en ny træner uden at kaste nogle penge til indkøb efter projektet. Især i et sommervindue, som traditionelt er der man handler mest.
                                Har et håb om at man har erkendt at der skal en ny sportsdirektør til for at tage de rigtige beslutninger, også et håb om at Alm, har brugt denne halvsæson til at afprøve de etablerede spillere og dannet sig et overblik over hvem han kan bruge i fremtiden.

                                Det har så gået ud over nogle af de unge spillere, forhåbentlig ser vi noget andet sidste halvdel af denne sæson.

                                Vil vente med at bedømme Alm før sæsonen er slut. Ligenu er der mange kampe til papirkurven, og indimellem enkelte gode, ala igår hvor en mere skarphed specielt fra Baskim kunne have givet en storsejr.

                                Comment

                                Working...
                                X