Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Bobolarsen
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Vi skal også lige lade ham køre vinduet helt i mål. Det er nok sidst i vinduet en ligegyldig klub som OB kan komme i betragtning til de gode spillere.
    jeg forstår stadig ikke rigtig transfers som Mucolli og King, men kan han trylle to store profiler op af hatten her i slutningen af vinduet, så er det jo bedre end han går ud nu og finder spillere på den sædvanlige hylde.
    Forhåbentlig får sådan en frygtelig start her også øjnene op hos Thorborg for at der ikke kun skal investere i store hoteller, hvis han skal holde ud at se fodbold i weekenden.
    Tror Mucolli bevidst er købt til bredden. Man regner nok med at sælge Sabbi i nærmest fremtid, og kan næsten ikke forestille mig at Sander bliver. Så er vi pludselig tynde på kanterne. Og udfra de highlights jeg har set, så er Mucolli altså kant og ikke ti'er, som andre har påstået? Ved ikke om jeg har ret dog.
    Kunne forestille mig man kommer til at satse hovedsageligt på talenterne på kanterne. Det giver også god mening, da det er en af de positioner der er 'low risk - high reward'

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

    Helt enig. Hemmingsen var blevet korsfæstet for at hente bjørn p og mucolli.
    Men Bjørn wess har alligevel fået ryddet en del op, og har vidst selv sagt, at det vil tage nogle vinduer for ham, at få truppen på plads.
    Jeg stoler på ham.

    Min største anke er, at alt er lagt på, at Bjørn lykkes. Jeg synes det virker for spinkelt.
    Vi skal også lige lade ham køre vinduet helt i mål. Det er nok sidst i vinduet en ligegyldig klub som OB kan komme i betragtning til de gode spillere.
    jeg forstår stadig ikke rigtig transfers som Mucolli og King, men kan han trylle to store profiler op af hatten her i slutningen af vinduet, så er det jo bedre end han går ud nu og finder spillere på den sædvanlige hylde.
    Forhåbentlig får sådan en frygtelig start her også øjnene op hos Thorborg for at der ikke kun skal investere i store hoteller, hvis han skal holde ud at se fodbold i weekenden.

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    jeg er helt enig i at de seneste 6 mdr. har vist at Bo ikke helt magter den del af spillet med offensiv tilgang. Jeg synes dog at han i sin første tid lykkedes fint med at løfte bl.a. Evander der havde det svært med Priskes noget tilknappede facon. Så på den korte bane tror jeg Bo kunne være god, men han vil jo ikke nøjes med en aftale indtil nytår, og langsigtede løsninger er (plejer at være) de mest holdbare.
    Hvis vi henter Bo Henriksen skal det naturligvis være en længere aftale. Og ja taktikken vil så skulle justeres til en mere omstillingsbaseret tilgang , men det mener jeg faktisk også vil gavne os med det spillermateriale vi har og den måde vi historisk har haft mest succes som klub og jeg er også sikker på det vil matche meget mere den stil de kører på akademiet.

    Hvis vi fortsætter den taktik vi kører med nu, så rykker vi med stor sandsynlighed ned. Det er ikke kun Alms skyld men lige så meget de rammer han har fået at arbejde i. Giv Bo Henriksen 3-4 år som cheftræner med Frank H. og Søren K. som assistenter, samt et par justeringer af truppen efter hans ønske, så vil jeg vædde på vi vil få glæden tilbage både i truppen og på tribunerne.

    Leave a comment:


  • Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    jeg er helt enig i at de seneste 6 mdr. har vist at Bo ikke helt magter den del af spillet med offensiv tilgang. Jeg synes dog at han i sin første tid lykkedes fint med at løfte bl.a. Evander der havde det svært med Priskes noget tilknappede facon. Så på den korte bane tror jeg Bo kunne være god, men han vil jo ikke nøjes med en aftale indtil nytår, og langsigtede løsninger er (plejer at være) de mest holdbare.
    Endnu en kortsigtet løsning ville være håbløst, imo. Det har vi haft nok af med JM, som man beholdte selvom alle vidste, han snart var fortid, og MHs vikartjans, hvor man af en eller anden grund ikke hentede Alm ind med det samme.
    Af andre løsninger kunne Ole Tobiasen vel snildt være et bud igen, og ellers er det vel ikke usandsynligt at BW kigger hinsidan.

    Leave a comment:


  • Lennon
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    I fald Alm fyres, håber jeg, BW kigger indad. Han er lige så meget til eksamen. Han siger de rigtige ting, men har har ikke hentet én eneste spiller, der for alvor kan gøre en forskel.

    JH og MH havde fået klø for sådan et transfervindue. Vi har lades os dupere af ord og attitude indtil videre.
    Helt enig. Hemmingsen var blevet korsfæstet for at hente bjørn p og mucolli.
    Men Bjørn wess har alligevel fået ryddet en del op, og har vidst selv sagt, at det vil tage nogle vinduer for ham, at få truppen på plads.
    Jeg stoler på ham.

    Min største anke er, at alt er lagt på, at Bjørn lykkes. Jeg synes det virker for spinkelt.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Strategien tilskriver jo at vi skal spille i en offensivt indstillet spillestil. Det synes jeg lidt Bo H har bevist i FCM han ikke har fået til at fungere optimalt trods pæne arbejdsbetingelser. Jeg tror Bo H ville være god, hvis han fik lov at spille bundholdsfodbold. Han har Okosun og BP som er ønskespillere for ham, fordi han er dygtig til at få sit hold til at stå lavt, men samtidig investere med mange mand i feltet, når hans hold kommer frem over isen. Her er jeg ikke i tvivl om han nok skulle skrabe point nok sammen til overlevelse, om så Jebali, Sabbi og Ivan var ude i hele sæsonen. Jeg synes dog det er for tidligt at bryde helt med strategi og langsigtede ambitioner efter 3-4 runder. Her må kunne findes en bedre profil, som kan imødekomme lidt mere af det vi gerne vil, men som formår at få lidt mere ud af spillerne. Lige nu ligner det desværre Alm har tabt omklædningsrummet, når vi i flere kampe ikke ser nogen tage ansvar på banen når det ikke køre. I fcm-kampen var det Kadrii der pludselig indkaldte til krisemøde da fcm scorer til 4-1 eller måske først ved 5-1. Han har ellers på intet tidspunkt virket specielt begejstret for Alm, så det synes jeg var meget sigende.
    jeg er helt enig i at de seneste 6 mdr. har vist at Bo ikke helt magter den del af spillet med offensiv tilgang. Jeg synes dog at han i sin første tid lykkedes fint med at løfte bl.a. Evander der havde det svært med Priskes noget tilknappede facon. Så på den korte bane tror jeg Bo kunne være god, men han vil jo ikke nøjes med en aftale indtil nytår, og langsigtede løsninger er (plejer at være) de mest holdbare.

    Leave a comment:


  • Lennon
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Jeg er også selv spændt på om den holder stik. For jeg ved godt at man stikker snuden frem med sådan et rygte og hvis det ikke holder stik så mister man lidt “kredit” uden dog at der går “svinet” i det

    Men det er en rigtig god kontakt jeg har der skrev det til mig her i eftermiddags ud af den blå luft. Han har før haft ret om flere ting(mest uden for OB regi) da han mest færdes i agentkredse og i en anden dansk klub. Men jeg stoler 110% på ham. Han siger at det kommer fra mere end 1 person og det er idag at han har hørt det.

    Så vi må se. Men afløseren burde være klar. Han hedder Frank Hjortebjerg. Jeg er helt tosset med den måde han træner og kommunikerer på
    Ingen vil mistænke dig for at minde det mindste om svinet.
    that guy had issues.

    Jeg er bare glad for du deler, når du har noget.

    Frank H kunne være spændende, uden jeg lige har fingeren på pulsen.
    Jeg er bare urolig over, at det heller ikke var denne træner der var den rigtige. Jeg tænker, hvorfor skulle det så være den næste.

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    I fald Alm fyres, håber jeg, BW kigger indad. Han er lige så meget til eksamen. Han siger de rigtige ting, men har har ikke hentet én eneste spiller, der for alvor kan gøre en forskel.

    JH og MH havde fået klø for sådan et transfervindue. Vi har lades os dupere af ord og attitude indtil videre.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Alligevel vildt hvis det er kommet så bredt ud allerede. Hmm. Vi ser nok inden for den næste uge om det passer
    Det lyder sandsynligt, og jeg gætter at senest mandag formiddag hvis ikke AA har som minimum få sat en prop i defensiven på søndag mod GF .. det er muligt vi taber på søndag, men vi må ikke blive ydmyget på samme måde som dels 35 min. mod RFC og hele anden halvleg mod FCM.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Hmic Se indlæg
    Kan kun tilslutte mig “rygtet”. Hørte at Alm var dead man walking allerede i fredags. Rygtet kommer en i ledelsen i Dalum fodboldafdeling som åbenbart har lidt kendskab til miljøet i Odense….
    Alligevel vildt hvis det er kommet så bredt ud allerede. Hmm. Vi ser nok inden for den næste uge om det passer

    Leave a comment:


  • Hmic
    replied
    Kan kun tilslutte mig “rygtet”. Hørte at Alm var dead man walking allerede i fredags. Rygtet kommer en i ledelsen i Dalum fodboldafdeling som åbenbart har lidt kendskab til miljøet i Odense….

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Jeg har stor tiltro til FH, men der altså stor forskel på at være assisterende træner og på at være cheftræner. Som jeg har forstået rollefordelingen pt. er det FH der er ansvarlig for de fleste træningsøvelser og udførelsen af dem, og Alm der har et mere overordnet ansvar for udvikling af spilsystemer og taktiske oplæg. Det vil vel betyde rolleskift for FH hvis han skal være "chefen for det hele" sandsynligvis med en ny assistent som så skal overtage hans nuværende jobbeskrivelse. Bo er vel kendt for hans mandskabspleje med "kærlighed og tillid til alle " hvor han ofte har haft held med at løfte spillere der måske hænger med næbet som jeg tror er tilfældet i OB pt, men jeg har svært ved at se Bo i vores 4-2-3-1 en superoffensiv tilgang. Så jeg tror jeg vælger at have tillid til FH kan løfte opgaven så godt som BH kan, så hvis BW vurdere det er løsningen på kvalerne så er det nok den bedste løsning for OB. Iøvrigt taler FH samme dejlige sprog som både Tonny og Bo.
    Strategien tilskriver jo at vi skal spille i en offensivt indstillet spillestil. Det synes jeg lidt Bo H har bevist i FCM han ikke har fået til at fungere optimalt trods pæne arbejdsbetingelser. Jeg tror Bo H ville være god, hvis han fik lov at spille bundholdsfodbold. Han har Okosun og BP som er ønskespillere for ham, fordi han er dygtig til at få sit hold til at stå lavt, men samtidig investere med mange mand i feltet, når hans hold kommer frem over isen. Her er jeg ikke i tvivl om han nok skulle skrabe point nok sammen til overlevelse, om så Jebali, Sabbi og Ivan var ude i hele sæsonen. Jeg synes dog det er for tidligt at bryde helt med strategi og langsigtede ambitioner efter 3-4 runder. Her må kunne findes en bedre profil, som kan imødekomme lidt mere af det vi gerne vil, men som formår at få lidt mere ud af spillerne. Lige nu ligner det desværre Alm har tabt omklædningsrummet, når vi i flere kampe ikke ser nogen tage ansvar på banen når det ikke køre. I fcm-kampen var det Kadrii der pludselig indkaldte til krisemøde da fcm scorer til 4-1 eller måske først ved 5-1. Han har ellers på intet tidspunkt virket specielt begejstret for Alm, så det synes jeg var meget sigende.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Spændende og tak fordi du deler den. Frank H. vil også være fint med mig. Men jeg har altså et håb om at vi henter Bo Henriksen så Frank H. kan fortsætte som assistent nogle år mere . Jeg synes Bo Henriksen er en fantastisk træner både taktisk og hans mandskabsbehandling er i en klasse for sig. Og så taler han også samme sprog som Tonni Hermansen.
    Jeg har stor tiltro til FH, men der altså stor forskel på at være assisterende træner og på at være cheftræner. Som jeg har forstået rollefordelingen pt. er det FH der er ansvarlig for de fleste træningsøvelser og udførelsen af dem, og Alm der har et mere overordnet ansvar for udvikling af spilsystemer og taktiske oplæg. Det vil vel betyde rolleskift for FH hvis han skal være "chefen for det hele" sandsynligvis med en ny assistent som så skal overtage hans nuværende jobbeskrivelse. Bo er vel kendt for hans mandskabspleje med "kærlighed og tillid til alle " hvor han ofte har haft held med at løfte spillere der måske hænger med næbet som jeg tror er tilfældet i OB pt, men jeg har svært ved at se Bo i vores 4-2-3-1 en superoffensiv tilgang. Så jeg tror jeg vælger at have tillid til FH kan løfte opgaven så godt som BH kan, så hvis BW vurdere det er løsningen på kvalerne så er det nok den bedste løsning for OB. Iøvrigt taler FH samme dejlige sprog som både Tonny og Bo.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Spændende og tak fordi du deler den. Frank H. vil også være fint med mig. Men jeg har altså et håb om at vi henter Bo Henriksen så Frank H. kan fortsætte som assistent nogle år mere . Jeg synes Bo Henriksen er en fantastisk træner både taktisk og hans mandskabsbehandling er i en klasse for sig. Og så taler han også samme sprog som Tonni Hermansen.
    Jeg er lunken ved Bo. Syntes han har det hele i munden. Kan ikke holde ham ud under kampene
    Men er sikker på at de fleste ville elske ham pga den person han er

    Jeg tror dog han holder en lille pause og ryger direkte ind som kommentator igen. Enten for Viasat eller Tv2

    Hjortebjerg som El Presidenté. Ja tak

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Spændende og tak fordi du deler den. Frank H. vil også være fint med mig. Men jeg har altså et håb om at vi henter Bo Henriksen så Frank H. kan fortsætte som assistent nogle år mere . Jeg synes Bo Henriksen er en fantastisk træner både taktisk og hans mandskabsbehandling er i en klasse for sig. Og så taler han også samme sprog som Tonni Hermansen.
    Igen - nu må vi se, hvad der reelt sker med Alm. Stiller han op på samme vis som tidligere mod AGF, så har jeg endegyldigt mistet tålmodigheden, trods jeg godt kan lide Alm, og jeg ikke tror på den store effekt af et trænerskifte i OB på langt sigt. Men her og nu skal der ske noget. Ellers rykker vi ned.

    Bo Henriksen? Jeg er, som med David Nielsen, i tvivl om det faglige niveau.

    På sigt håber jeg på FH, men det er måske et år eller to for tidligt aktuelt?

    Leave a comment:

Working...
X