Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

    Prøv at læse ALLE indlæg igennem og du finder hurtigt ud af, at flertallet er langt fra positive.
    Udvalget agerer sikkert efter det økonomiske budget, der er til rådighed og med de inputs der findes om og på markedet.
    Jeg ville nødigt være vidne til resultatet, hvis du skulle vælge ud fra de samme kriterier.
    Hvis du kigger de sidste 10 sæsoner igennem og ser på resultaterne kontra den målsætning som klubben selv har opstillet, kigger på mængden af indkøb og kigger på
    hvor succesfulde trænerne har været så vil du få et meget godt hint om hvorfor der er stor skepsis i forhold til ledelsens handlinger. At folk er skeptiske er ikke ensbetydende med at de ikke bakker op, tror nu nok flertallet herinde møder op på stadion uanset om de tror på ledelsens fatamorgana eller ej.

    Jeg er ikke fuldtidsansat til at finde spillere i OB det kan både være godt eller skidt. Men jeg kan da se andre klubber med samme eller med mindre budgetter langt overmatcher OB både hvad angår bedste sæson inden for 10 år og også hvad salg angår.

    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      Hãcken har vist det næststørste budget i Sverige, langt efter Malmø dog.
      Det vil jeg gerne se noget dokumentation på, jeg er ret sikker på at Norrköping, Göteborg, Hammarby, AIK og Djurgården er tættere på end Häcken er.

      Häcken har trods alt et stadion med plads til 6300, hvilket er det næstmindste i den svenske liga

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        Hãcken har vist det næststørste budget i Sverige, langt efter Malmø dog.
        Syntes jeg hørte i SFÅ at det nærmere var 5-7 største budget

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Syntes jeg hørte i SFÅ at det nærmere var 5-7 største budget
          Det er helt sikkert ikke et af de største budgetter i hvert fald. Häcken har ikke det største budget i Göteborg, det har IFK der har 4 gange så mange tilskuere til deres kampe og har en masse store navne bl.a. tidligere landsholdsspillere. Häcken har marginalt flere tilskuere til deres kampe end GAIS der også er fra Göteborg men som ligger i næstbedste række og som historisk er en klart større klub i Göteborg.

          Häcken skal nok være efter i hvert fald Malmö, AIK, Hammarby, Djurgården, IFK Göteborg og Norrköping på budget, måske også flere. Man kan jo bare gå ind og se på Transfermarkt, hvad de nævnte klubber køber og sælger spillere for sammenlignet med Häcken. De er ikke i nærheden af top 2, og nok også klart efter top 5.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

            Det er helt sikkert ikke et af de største budgetter i hvert fald. Häcken har ikke det største budget i Göteborg, det har IFK der har 4 gange så mange tilskuere til deres kampe og har en masse store navne bl.a. tidligere landsholdsspillere. Häcken har marginalt flere tilskuere til deres kampe end GAIS der også er fra Göteborg men som ligger i næstbedste række og som historisk er en klart større klub i Göteborg.

            Häcken skal nok være efter i hvert fald Malmö, AIK, Hammarby, Djurgården, IFK Göteborg og Norrköping på budget, måske også flere. Man kan jo bare gå ind og se på Transfermarkt, hvad de nævnte klubber køber og sælger spillere for sammenlignet med Häcken. De er ikke i nærheden af top 2, og nok også klart efter top 5.
            De nævnte bestemt i SFÅ at AA havde præsteret over budget i Häcken. Så mon ikke 6-7 største budget passer meget godt

            Comment


              Er jeg den eneste der er lidt ængstelig oversigten til 4-3-3 igen.? Det vi har set med den opstilling, synes jeg godt nok har været tyndt indtil videre. Der kan selvfølgelig gøres meget med taktikken, men tvivler på resultatet.

              I mine øjne, er den største udfordring med den opstilling, at vores offensiv har været forfærdelig når vi spiller med én på toppen.

              vi har Jebali, kadrii, Fenger og hyllegård. Jebali kan ikke spille 9'er. Det må han efterhånden have bevist. I det hele taget ser jeg ikke en plads der passer rigtig godt til jebali i 4-3-3.
              Kadrii er klart bedst med en makker ved siden af sig. Det samme med Fenger og hylle.

              Derfor ville jeg rigtig gerne holde fast i en angriber-duo. Gerne i en 4-4-2, med eller uden diamant og kanter.

              Hvad siger I.? Kan det lykkes med den nuværende trup.?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                Er jeg den eneste der er lidt ængstelig oversigten til 4-3-3 igen.? Det vi har set med den opstilling, synes jeg godt nok har været tyndt indtil videre. Der kan selvfølgelig gøres meget med taktikken, men tvivler på resultatet.

                I mine øjne, er den største udfordring med den opstilling, at vores offensiv har været forfærdelig når vi spiller med én på toppen.

                vi har Jebali, kadrii, Fenger og hyllegård. Jebali kan ikke spille 9'er. Det må han efterhånden have bevist. I det hele taget ser jeg ikke en plads der passer rigtig godt til jebali i 4-3-3.
                Kadrii er klart bedst med en makker ved siden af sig. Det samme med Fenger og hylle.

                Derfor ville jeg rigtig gerne holde fast i en angriber-duo. Gerne i en 4-4-2, med eller uden diamant og kanter.

                Hvad siger I.? Kan det lykkes med den nuværende trup.?
                Det vil naturligvis altid være lidt en smagssag hvad man er til og hvordan man vurdere den nuværende trup. Jeg mener det bedste fodbold OB har spillet i lang tid var det vi startede sæsonen med hvor vi stillede med noget der minder om en 4-3-3 med Frø, Jebali og Sabbi fremme og Opondo som den mest offensive på midtbanen. Jeg er derfor meget positiv over udsigten til en offensivt indstillet 4-3-3 med angreb over fløjene, ikke fordi jeg som sådan har en favorit formation, men fordi det er den opstilling hvor jeg mener at vi bedst får bragt vores mest interessante spillere i scene.

                Jeg håber inderligt at vi går væk fra den nuværrende 4-4-2 uden kanter, hvor vi bare har pakket midtbanen med fysisk stærke tonser spillere og losser lange bolde op i hovedet på Okosun - jeg er med på at der er mange som godt kan lide det aggresive udtryk holdet har vist på det sidste, men resultatmæssigt har det på ingen måde vist sig effektivt og ihvertfald ikke bedre end andre systemer der har været forsøgt.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                  Er jeg den eneste der er lidt ængstelig oversigten til 4-3-3 igen.? Det vi har set med den opstilling, synes jeg godt nok har været tyndt indtil videre. Der kan selvfølgelig gøres meget med taktikken, men tvivler på resultatet.

                  I mine øjne, er den største udfordring med den opstilling, at vores offensiv har været forfærdelig når vi spiller med én på toppen.

                  vi har Jebali, kadrii, Fenger og hyllegård. Jebali kan ikke spille 9'er. Det må han efterhånden have bevist. I det hele taget ser jeg ikke en plads der passer rigtig godt til jebali i 4-3-3.
                  Kadrii er klart bedst med en makker ved siden af sig. Det samme med Fenger og hylle.

                  Derfor ville jeg rigtig gerne holde fast i en angriber-duo. Gerne i en 4-4-2, med eller uden diamant og kanter.

                  Hvad siger I.? Kan det lykkes med den nuværende trup.?
                  Meget enig. Syntes ikke vores trup er formet til en 4-3-3. Med de spillere vi har nu ser den 1-4-1-2-1-2 ud til at være den bedste. Både som start 11 men også når der skal skiftes hvor der er muligheder på midtbanen og offensivt

                  Oliver Christensen

                  HB Tver Kasper Jørgen
                  ......... JJ(Ny)...............
                  Kløve(Opondo).. Aron(Okosun)
                  ......... Jebali(Frø)...........
                  Fenger(Hylle).. Kadrii(Sabbi)

                  Selvfølgelig kan man argumentere for at dette også er en form for 4-3-3. Men en klassisk med en stærk spids og hurtige kanter kan vi godt glemme.
                  Men vi kunne godt bruge en ny højreback og en 6`er general som minimum

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                    Er jeg den eneste der er lidt ængstelig oversigten til 4-3-3 igen.? Det vi har set med den opstilling, synes jeg godt nok har været tyndt indtil videre. Der kan selvfølgelig gøres meget med taktikken, men tvivler på resultatet.

                    I mine øjne, er den største udfordring med den opstilling, at vores offensiv har været forfærdelig når vi spiller med én på toppen.

                    vi har Jebali, kadrii, Fenger og hyllegård. Jebali kan ikke spille 9'er. Det må han efterhånden have bevist. I det hele taget ser jeg ikke en plads der passer rigtig godt til jebali i 4-3-3.
                    Kadrii er klart bedst med en makker ved siden af sig. Det samme med Fenger og hylle.

                    Derfor ville jeg rigtig gerne holde fast i en angriber-duo. Gerne i en 4-4-2, med eller uden diamant og kanter.

                    Hvad siger I.? Kan det lykkes med den nuværende trup.?
                    Er ikke uenig men jeg vil gerne se strategien først og om den indeholder tanker om hvordan OB’s 1. hold skal spille ligesom man gør på U-holdene.
                    Der går man ikke så meget op i holdopstillingen udover at de siger 1-4-4-2 eller 1-4-3-3 da det er vigtigt at huske målmanden

                    Der er tankerne (jfr. en udarbejdet strategi for Akademiet) vist mere på hvem der har bolden hvor på banen hvordan holdet skal agere … bliver det videreført så er det vist mere om højre back erobrer bolden, hvordan skal midt og angreb så løbe for at modtage og spille den frem foran mål ..

                    når det så er sagt …

                    Kløve. Jebali. Aron. Frøkjær.
                    Fenger. Baskim.


                    Aron.
                    Kløve. Frøkjær.
                    Jebali
                    Fenger. Baskim.


                    Kløve. Aron. Frøkjær.
                    Jebali. Fenger. Kadrii.

                    De fleste kan noget med en bold og arbejder for det …

                    Sabbi, Okusun og Opondo, mangler noget selvom de kan noget … JJT og Tarik vinder lidt på at være egen avl .. og der skal jo være reserver .. Drachmann lyder som om han er på vej til ACH.
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Meget enig. Syntes ikke vores trup er formet til en 4-3-3. Med de spillere vi har nu ser den 1-4-1-2-1-2 ud til at være den bedste. Både som start 11 men også når der skal skiftes hvor der er muligheder på midtbanen og offensivt

                      Oliver Christensen

                      HB Tver Kasper Jørgen
                      ......... JJ(Ny)...............
                      Kløve(Opondo).. Aron(Okosun)
                      ......... Jebali(Frø)...........
                      Fenger(Hylle).. Kadrii(Sabbi)

                      Selvfølgelig kan man argumentere for at dette også er en form for 4-3-3. Men en klassisk med en stærk spids og hurtige kanter kan vi godt glemme.
                      Men vi kunne godt bruge en ny højreback og en 6`er general som minimum
                      Syntes ikke at Aron skal være på kant men har gjort det fint som defensiv midt ..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                        Syntes ikke at Aron skal være på kant men har gjort det fint som defensiv midt ..
                        Systemet er jo uden kant. Det er en backs opgave. Aron vil spille boks til boks 8`er centralt

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Meget enig. Syntes ikke vores trup er formet til en 4-3-3. Med de spillere vi har nu ser den 1-4-1-2-1-2 ud til at være den bedste. Både som start 11 men også når der skal skiftes hvor der er muligheder på midtbanen og offensivt

                          Oliver Christensen

                          HB Tver Kasper Jørgen
                          ......... JJ(Ny)...............
                          Kløve(Opondo).. Aron(Okosun)
                          ......... Jebali(Frø)...........
                          Fenger(Hylle).. Kadrii(Sabbi)

                          Selvfølgelig kan man argumentere for at dette også er en form for 4-3-3. Men en klassisk med en stærk spids og hurtige kanter kan vi godt glemme.
                          Men vi kunne godt bruge en ny højreback og en 6`er general som minimum
                          Du har en pointe med at en 4-3-3 kan se ud på forskellige måder. Det lyder til Alm ligeledes har praktiseret den her 4-2-3-1 opstilling som alt efter temperament ligner den måde vi spiller på nu. Med god vilje kan man jo også kalde det en 4-3-3 på det officielle taktikbræt, hvorimod det oprigtigt er lidt mere specificeret.
                          Men jeg er helt enig at i en klassisk 4-3-3 der ser jeg os ikke have spillerne. Vi er simpelthen for sårbare defensivt til at spille med så offensive kanter. Jeg ser os også klart bedst som nu med et ok potentiale i 3-5-2 formationen, hvis ryan kommer igang på sin kant eller der hentes en dygtig offensiv wingback på højre side

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            De nævnte bestemt i SFÅ at AA havde præsteret over budget i Häcken. Så mon ikke 6-7 største budget passer meget godt
                            Her er nogle budgettal fra Allsvenskan 2019: Der ligger de på 3 højeste udgifter, som jeg ser det på side 15 i denne her analyse (fedt dokument i øvrigt): https://www.svenskfotboll.se/49db14/...onomi-2019.pdf
                            Der er bare det lille men, at det ser ud til at de inkluderer udgifter til Gothia Cup på ca. 85 mio sek, og hvis de trækkes fra, så er klubbens udgifter helt nede på en 8-9 plads i 2019.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                              Er jeg den eneste der er lidt ængstelig oversigten til 4-3-3 igen.? Det vi har set med den opstilling, synes jeg godt nok har været tyndt indtil videre. Der kan selvfølgelig gøres meget med taktikken, men tvivler på resultatet.

                              I mine øjne, er den største udfordring med den opstilling, at vores offensiv har været forfærdelig når vi spiller med én på toppen.

                              vi har Jebali, kadrii, Fenger og hyllegård. Jebali kan ikke spille 9'er. Det må han efterhånden have bevist. I det hele taget ser jeg ikke en plads der passer rigtig godt til jebali i 4-3-3.
                              Kadrii er klart bedst med en makker ved siden af sig. Det samme med Fenger og hylle.

                              Derfor ville jeg rigtig gerne holde fast i en angriber-duo. Gerne i en 4-4-2, med eller uden diamant og kanter.

                              Hvad siger I.? Kan det lykkes med den nuværende trup.?
                              Jeg håber i hvert fald at Hemme snakker sammen nu her med Alm og får hans tanker indover. Han kan ligeså godt så småt forberede holdet på hvordan de skal spille i f.eks. 4-3-3. Udfra hvad jeg så i Mjallby - Häcken kampen, så kunne man godt forestille sig at Sabbi kommer til at spille en stor rolle hos Alm, han ligner umiddelbart meget godt prototypen for den kantspiller han gerne vil bruge. Tror ikke Frø kommer til at spille kant under ham dog, han skal nok konkurrere med Jebali om 10'eren. Man kunne godt forestille sig at en type som Breum hurtigt kommer op på førsteholdet tilgengæld. Mine tanker skal dog tages med et kæmpe gran salt, da det vil trods alt kun er halvdelen af én kamp jeg har set

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                                Jeg håber i hvert fald at Hemme snakker sammen nu her med Alm og får hans tanker indover. Han kan ligeså godt så småt forberede holdet på hvordan de skal spille i f.eks. 4-3-3. Udfra hvad jeg så i Mjallby - Häcken kampen, så kunne man godt forestille sig at Sabbi kommer til at spille en stor rolle hos Alm, han ligner umiddelbart meget godt prototypen for den kantspiller han gerne vil bruge. Tror ikke Frø kommer til at spille kant under ham dog, han skal nok konkurrere med Jebali om 10'eren. Man kunne godt forestille sig at en type som Breum hurtigt kommer op på førsteholdet tilgengæld. Mine tanker skal dog tages med et kæmpe gran salt, da det vil trods alt kun er halvdelen af én kamp jeg har set
                                Generelt er det fedt at vi har fundet en træner uden for Danmark som jeg på mange måder tror kommer til OB uden de store forudindtagede forestillinger om de enkelte spillere. Det er nemt for os fans at stemple en spiller som Sabbi som en fiasko i OB på baggrund af en skuffende sæson, men som Tverskov også udtalte så vil det alt andet lige være en frisk start for alle spillere hvor alle starter fra 0 og skal gøre sig til for træneren i deres daglige arbejde.

                                Comment

                                Working...
                                X