Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: FCK - OB, 18/5 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Der er nok ikke plads til både ham, Ari, Schoop og COB + evt. talenter på midten så hvis der er en spiller vi reelt kan lave mønt på så virker det ikke urealistisk at ham kommer videre og vi får lidt penge til de investeringer der skal laves ..
    nej måske - men det er godt nok noget af et sats man er ude i hvis ikke der hentes noget ind. Syntes det er fantastisk man bringer flere af talenterne op - men håber de kan bringes i spil langsomt og vende sig til niveauet, så de ikke skal ind og være bærende fra dag 1 af - kan hurtigt blive for meget pres at lægge på dem.

    Comment


      Jeg håber i er ironiske. Diarra har fået 2 kampe på højre back. Den første mestrede fint, men kampen i dag var ikke vellykket. Han er for passiv, er bange for duelspillet, og alt for langsom frem af banen.
      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Der er nok ikke plads til både ham, Ari, Schoop og COB + evt. talenter på midten så hvis der er en spiller vi reelt kan lave mønt på så virker det ikke urealistisk at ham kommer videre og vi får lidt penge til de investeringer der skal laves ..
        Regner med Azer bliver fast på CM næste sæson.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
          Regner med Azer bliver fast på CM næste sæson.
          Helt rigtigt .. så endnu en årsag til at en der kan sælges nok skal sælges ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
            Regner med Azer bliver fast på CM næste sæson.
            Måske har spelmann luret han ikke får lov at spille midt midt. Azer ligner et godt bud på første valg. Schoop har gjort det rigtig fornuftigt i foråret, og jeg synes også COB har set fornuftig ud de seneste to kampe. Og Ari er også mere disciplineret til at spille på midten.

            Fløjen får spelmann næppe, jo mindre vi sælger ud, selvom han har gjort det godt der i den seneste håndfuld kampe. Så lige nu ser han mest realistisk ud som hængende angriber. Mon ikke han regner med vi køber ind til den plads.

            Måske det mere handler om, at han er bange for at ryge af holdet. Eller ned på backen, hvor jeg personligt tror han kunne gøre den største forskel for holdet i øjeblikket, fordi han er så løbestærk og angrebsivrig.

            Comment


              Har Spelmann 1 eller 2 år tilbage af sin kontrakt ?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                nogen der lige så interview med spelmann? Han var sgu godt nok skuffet. Han vil tydeligvis gerne udenlands....ikke lige en spiller jeg havde regnet med at skulle have skiftet ud nu, så lad os håbe han bliver.
                http://www.bold.dk/nyt/Spelmann-Naes...endnu-svaerere
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                  Sæsonen er slut. Vi opfylder målsætningen. Vi slutter sæsonen udmærket selvom vi taber i dag. Sådan ser jeg det. Der er masser af arbejde at gøre, men der var lidt fremgang set over sæsonen og hvorfor skulle det ikke forsætte i næste sæson?
                  Med nød og næppe opfylder vi målsætningen, men vi er væsentlig tættere på endnu en beskæmmende 10. plads, end på at ende i den bedre halvdel. Foruroligende tæt på rent faktisk. Jeg er sgu ikke særligt imponeret over præstationen i dag, men da vi mangler over halvdelen af startopstillingen, ser jeg det heller ikke som en kamp vi kan bruge til særligt meget. Den fremgang du taler om, kan jeg tildels genkende. Vi ser den en gang i mellem som 1-2 i Brøndby, 1-5 i Haderslev og 4-2 mod Viborg, men en god præstation bliver som regel efterfulgt af 4-5 middelmådige eller decideret elendige.

                  Hvorfor skulle vi ikke "fortsætte" fremgangen i næste sæson?

                  Måske fordi at vi mister flere af de profiler der har været de største katalysatorer, når vi har spillet bedst. Emil Larsen har ikke været god i foråret bevares, men i efteråret var han en af vores klart største profiler, og var kunne redde point stort set på egen hånd. Bashkim har været her i 4 sæsoner, og har tydeligvis et niveau der ligger langt over vores. Kunne han være interessant for FCK der vil handle stort ind? Givetvis, de var angiveligt ude efter ham, inden han blev skadet, og udlandet er da nok heller ikke helt uinteressant for ham. Skulle det unævnelige ske, at vi sælger Falk, ryger vores helt store omdrejningspunkt offensivt, og vi vil stå helt famlende uden en playmaker offensivt.

                  Stabile målscorere skorter det heller ikke på. Mos har leveret en pæn sæsontotal, men har ikke leveret i mange andre henseender, og han koster nok mere end vi kan/har lyst til at betale. Skoubo har kontraktudløb og en forlængelse ligger ikke lige for som det lyder. Man kan vidst også roligt stille spørgsmålstegn ved hans niveau, fysiske tilstand og ikke mindst måltotal.

                  I forsvaret mister vi en af de mest stabile spillere, og den spiller med størst motor på holdet i Ruud. Hans niveau har været svingende, mens hans arbejdsindsats har altid været tilstede. Det er et stort hul han efterlader på højre backen, der langt fra kan lukkes med en fra den nuværende trup, selvom at Momo har gjort det fint ud fra hans forudsætninger. AMC står også foran kontraktudløb, og uanset om man er fan af, om han skal blive eller ej, vil han efterlade et forsvar med foruroligende lidt erfaring, og en klar mangel på en leder.

                  Målmandsposten er stadig et issue, og med JC fortsat på kontrakt, skal vi nok ikke sætte næsten op efter noget nyt der. Man kan jo håbe på, at Radza får chancen og kan gribe den, som vi har set med Nicolai Larsen, Løssl, Rønnow og flere andre, men det er jo langt fra sikkert.

                  Vi får ganske vidst frigivet en masse lønkroner med Skoubo, Vadocz og Ruuds kontraktudløb, men jeg ser langt fra nogle garantier for, at de bliver investeret i nye spillere og ikke bare ryger direkte på bundlinjen.

                  Med andre ord, jeg er spændt på hvad der kommer til at ske hen over sommeren, og hvad vores fremtid vil byde på, men jeg er da langt fra sikker på, at det med garanti skulle blive fremgang. Jeg synes efterhånden vi har set, at gode intentioner og et skift i personel, ikke er ensbetydende med fremgang i OB. Men det er da uagtet det der skal til, spørgsmålet er så bare, om det bliver gjort rigtigt denne gang.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Med nød og næppe opfylder vi målsætningen, men vi er væsentlig tættere på endnu en beskæmmende 10. plads, end på at ende i den bedre halvdel. Foruroligende tæt på rent faktisk. Jeg er sgu ikke særligt imponeret over præstationen i dag, men da vi mangler over halvdelen af startopstillingen, ser jeg det heller ikke som en kamp vi kan bruge til særligt meget. Den fremgang du taler om, kan jeg tildels genkende. Vi ser den en gang i mellem som 1-2 i Brøndby, 1-5 i Haderslev og 4-2 mod Viborg, men en god præstation bliver som regel efterfulgt af 4-5 middelmådige eller decideret elendige.

                    Hvorfor skulle vi ikke "fortsætte" fremgangen i næste sæson?

                    Måske fordi at vi mister flere af de profiler der har været de største katalysatorer, når vi har spillet bedst. Emil Larsen har ikke været god i foråret bevares, men i efteråret var han en af vores klart største profiler, og var kunne redde point stort set på egen hånd. Bashkim har været her i 4 sæsoner, og har tydeligvis et niveau der ligger langt over vores. Kunne han være interessant for FCK der vil handle stort ind? Givetvis, de var angiveligt ude efter ham, inden han blev skadet, og udlandet er da nok heller ikke helt uinteressant for ham. Skulle det unævnelige ske, at vi sælger Falk, ryger vores helt store omdrejningspunkt offensivt, og vi vil stå helt famlende uden en playmaker offensivt.

                    Stabile målscorere skorter det heller ikke på. Mos har leveret en pæn sæsontotal, men har ikke leveret i mange andre henseender, og han koster nok mere end vi kan/har lyst til at betale. Skoubo har kontraktudløb og en forlængelse ligger ikke lige for som det lyder. Man kan vidst også roligt stille spørgsmålstegn ved hans niveau, fysiske tilstand og ikke mindst måltotal.

                    I forsvaret mister vi en af de mest stabile spillere, og den spiller med størst motor på holdet i Ruud. Hans niveau har været svingende, mens hans arbejdsindsats har altid været tilstede. Det er et stort hul han efterlader på højre backen, der langt fra kan lukkes med en fra den nuværende trup, selvom at Momo har gjort det fint ud fra hans forudsætninger. AMC står også foran kontraktudløb, og uanset om man er fan af, om han skal blive eller ej, vil han efterlade et forsvar med foruroligende lidt erfaring, og en klar mangel på en leder.

                    Målmandsposten er stadig et issue, og med JC fortsat på kontrakt, skal vi nok ikke sætte næsten op efter noget nyt der. Man kan jo håbe på, at Radza får chancen og kan gribe den, som vi har set med Nicolai Larsen, Løssl, Rønnow og flere andre, men det er jo langt fra sikkert.

                    Vi får ganske vidst frigivet en masse lønkroner med Skoubo, Vadocz og Ruuds kontraktudløb, men jeg ser langt fra nogle garantier for, at de bliver investeret i nye spillere og ikke bare ryger direkte på bundlinjen.

                    Med andre ord, jeg er spændt på hvad der kommer til at ske hen over sommeren, og hvad vores fremtid vil byde på, men jeg er da langt fra sikker på, at det med garanti skulle blive fremgang. Jeg synes efterhånden vi har set, at gode intentioner og et skift i personel, ikke er ensbetydende med fremgang i OB. Men det er da uagtet det der skal til, spørgsmålet er så bare, om det bliver gjort rigtigt denne gang.
                    Jeg synes ikke at det var med nød og næppe at vi opfyldte målsætningen. I min verden opfyldte vi den og i de sidste par kampe var jeg ikke nervøs for om det skulle glippe, så det er ikke med nød og næppe i min bog. Jeg er enig med dig i at det umildbart er en svækkelse at miste Ruud og hvis vi mister flere vigtige spillere som Falk, Kadrii og Emil. Vi har dog hele tiden vidst at de var her på lånt tid og om de er her eller ej så er det holdindsatsen vi skal vinde på og ikke individet alene. Heller ikke selvom det nogle gange har set sådan ud på banen.

                    Vi har så mange talentfulde spillere i klubben pt og de skal bruges sammen med nogle lidt mere rutinerede. Det kan man får til at fungere i flere andre danske klubber, så hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre her i Odense? Jeg tror på det. Det gør jeg også selvom der nok ikke bliver ryddet helt op og det hele bare bliver "fedt og som i de gamle dage" fra næste sæson af. Desler viser i dag at han er klar til at tage fat og slås. Jeg synes både Kasper og Daniel har vist at de er så klar de nu kan blive til at tage ansvaret i forsvaret. EPJ gjorde en god figur sidste år da han fik lidt spilletid og jeg har da et håb og en forventning om at vil vokse med opgaven. Så har vi spillere som Schoop og Azer der har vist at de kan fylde det der skal til på midten når hele holdet arbejder for det. Samtidig får Thomsen og Greve nu chancen for at vise at de har hjerte og talent til at bære trøjen. Jeg håber for øvrigt også at Radza får chancen senest om en sæsons tid. Jeg tror han har hvad der skal til, men minimum en sæson som 2 målmand efter Toppel vi være rimeligt trods alt.

                    Jeg synes der er noget at bygge videre på og Kasper, Høegh og Schoop er en del af de nye fundament. De har nu været med i en rum tid og har vist sig gode nok. Jeg har bevist ikke nævnt de 3 store navne da de er oplagte salgs objekter og derfor har jeg prøvet at kigge ud over dem. Det lader os tilbage med en rimelig ung og spændende trup. Desværre uden egentlige angribere og det er vel problemet. Hvis de 3 store og Skoubo forsvinder. Men det må vi tage til den tid. De 3 er så gode at sådanne salg kan man ikke bare lige gardere sig imod. Derfor må vi vente til de er skudt af inden vi finder desiderede afløsere.

                    Nej Momo er ikke Ruud og Lucas Jensen er ingen Rasmus Falk eller Emil Larsen. Men jeg synes at vi ser i dag at med en solid holdindsats kan man komme langt - Også uden Falk og Kadrii. Tag ikke fejl. Jeg forguder de to. Men vi må tænke på holdet som helhed, både med og uden dem. Nye spillere vil bryde igennem. Måske med mindre talent men stadig med stort fighter hjerte. Men der vil også komme nye unge talenter der virkelig kan noget. Det har man set i eksempelvis Ålborg og Herning. Hvorfor skulle det dog ikke også kunne ske her
                    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                    Comment

                    Working...
                    X