Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michelsen/Træner Fremtid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

    Uenig. Som El Profesor skriver mener jeg også at det ville give klubben det nødvendige løft. Glen ville måske kunne løfte opgaven, men jeg føler bare ikke vi har brug for flere klassiske 'Superliga-trænere', det har vi prøvet af mange omgange nu UDEN succes. Vi skal have noget andet på bordet. Jeg ønsker dog ikke en type som Cifuentes i Aab, sydamerikansk fodbold-filosi kommer nok aldrig helt til at klinge med DK, men noget 'ordnung muss sein' som en type som Zorniger kommer med, er efter mit hoved lige hvad OB har brug for. Ambitionen skal hæves - og hvis det skal ske, skal der nogle HELT andre boller på suppen.
    Ok, helt uenige om zorniger. Når det er sagt, tror jeg slet ikke han har lyst til den udfordring vi er.

    han vil have brug for at hente spillere, der kan spille hans system. Det er ikke hvem som helst der kan det. Derfor ville akademiet blive syltet.
    zorniger vil have her-og-nu spillere. Hvilket hans udtalelse om danske talenter, mens han var i bif, vidner om.
    Jeg tror glen er langt mere realistisk.

    er det udelukkende spillestil der gør, du gerne vil se zorniger i OB.?

    Comment


      Zorniger vil være suveræn ud fra et underholdningsmæssigt perspektiv, det vil skabe noget entusiasme og det vil muligvis også kunne give nogle markante forbedringer i resultater her på kort sigt.

      Ud fra et strategisk perspektiv er det formentligt håbløst. OB har brug for at blive en klub, hvor træneren arbejder ud fra klubbens visioner og principper, ikke sine egne, og Zorniger er helt sin egen og kommer ikke til at indrette sig efter nogle principper som stadig er så uklare som de er i OB. Hvis vi ansætter en som Zorniger så understreger det bare, at Thorborg er en uforbederlig fodboldleder som aldrig kommer til at forstå vigtigheden af langsigtet arbejde og tydelige klubværdier.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
        Jeg synes jo stadig man skulle gå benhårdt efter Zorniger. Det bold Brøndby spillede under ham var noget af det bedste jeg har set i superligaen. Hvis man kunne få ham til på den præmis, at han skal benytte sig mere af ungdommen end i Brøndby, så synes jeg det er en no-brainer. DET ville vise ambition og nosser fra OBs side.
        I forhold til den måde det tyder på at Hemme gerne vil have os til at spille har jeg også Zorninger som min klare drømmetræner.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

          Ok, helt uenige om zorniger. Når det er sagt, tror jeg slet ikke han har lyst til den udfordring vi er.

          han vil have brug for at hente spillere, der kan spille hans system. Det er ikke hvem som helst der kan det. Derfor ville akademiet blive syltet.
          zorniger vil have her-og-nu spillere. Hvilket hans udtalelse om danske talenter, mens han var i bif, vidner om.
          Jeg tror glen er langt mere realistisk.

          er det udelukkende spillestil der gør, du gerne vil se zorniger i OB.?
          Ikke udlukkende spillestil, men det spiller helt klart en stor rolle. Spillestilen var både underholdende og effektiv. Det er ligeså meget den seriøsitet og professionalisme Zorniger bringer. Selv om jeg godt kan li' Michelsen, så synes jeg det har været for 'pussenusset' med ham for roret. Det er altså professionellle fodboldspillere vi snakker om her, de tjener en god hyre - derved skal de også presses lidt og mærke at det er et elitesportsmiljø. Hvis OB vil i toppen af dansk fodbold har vi brug for en træner der kan presse dem til at præstere og udvikle sig, ellers kommer vi bare til at søle rundt i den kedelig midte resten af klubbens eksistens..

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Zorniger vil være suveræn ud fra et underholdningsmæssigt perspektiv, det vil skabe noget entusiasme og det vil muligvis også kunne give nogle markante forbedringer i resultater her på kort sigt.

            Ud fra et strategisk perspektiv er det formentligt håbløst. OB har brug for at blive en klub, hvor træneren arbejder ud fra klubbens visioner og principper, ikke sine egne, og Zorniger er helt sin egen og kommer ikke til at indrette sig efter nogle principper som stadig er så uklare som de er i OB. Hvis vi ansætter en som Zorniger så understreger det bare, at Thorborg er en uforbederlig fodboldleder som aldrig kommer til at forstå vigtigheden af langsigtet arbejde og tydelige klubværdier.
            Formentligt. Jeg har en klar forhåbning om at OB endelig er ved at lægge sig fast på en langsigtet strategi. Den strategi skal være klubbens og ikke trænerens. Uanset hvilke trænere OB kommer til at forhandle med skal den strategi formidles kniv skarpt så det på forhånd vil være fuldstændigt afstemt hvad vores kommende træner kan regne med i forhold til eksempelvis indflydelse på spiller til- og afgange, andel af talenter i superliga truppen etc.
            Hvis en træner som Zorninger kan acceptere en cheftræner stilling på klubbens forudsætninger, så vil det imo. være et scoop. Kan han ikke det, så skal han naturligvis ikke være træner i OB uagtet at han virker som en enormt spændende træner som rent spillestilsmæssigt passer godt til Hemmes vision.
            Jeg kender ikke Zorninger godt nok til at vide om han er et kæmpe ego der kun vil kunne være træner hvis han får lov til at sætte dagsordenen. I BIF virkede det til at der var en del clash, både i forhold til køb og salg af spillere, men også i forhold til talentarbejdet. Jeg kan dog godt forestille mig at en del af de kontroverser også skyldes en manglende afstemning ledelse og Zorninger i mellem.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Det er muligt han har det. Og jeg tænker også at han er god mand når man kender ham. Men alt hvad jeg har set fra ham på sidelinien og nogle interviews har ikke hjulpet mig over på den anden side. For mig er der kun 1 perfekt træner for OB og det er David Nielsen. Men den er urealistisk
              Personligt ville jeg hellere have Bo Henriksen end David Nielsen, men det er nok bare mig .

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                Zorninger havde også et vanvittigt hold i BIF. Da det hold blev markant svækket efter det glippede guld, så røg magien også. Ikke at han ikke ville kunne præstere med ringere spillere, men syntes ikke han viste noget i BIF da modgangen kom. Men selve spillestilen var jeg vild med
                Han havde et sindsygt stærkt hold, men det fortjener han også en pænt stor del af æren for. Mukhtar var hans fortjeneste, mens det var ham der virkelig fik Pukki, polakken og Nørgaard til at blomstre. Selv en “spiller udviklende” proces træner som Frank var jo ikke i nærheden af at forløse Pukki og Nørgaard som Zorninger gjorde det.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                  Personligt ville jeg hellere have Bo Henriksen end David Nielsen, men det er nok bare mig .
                  Jeg vil også helt vildt gerne have Bo Henriksen ..........., til Horsens, så kan det være vi kan komme af med Okosun ;-)
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Mit håb er at det ikke bliver én af den velkendte andenam. Håber OB finder modet at prøve noget nyt. En træner med en vision som bringer en frisk vind i klubben. Ved godt at intet hentyder at Hemmingsen finder og Thorborg accepterer sådan en træner. Men man må ja drømme og håbet dør sidst.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                      Jeg vil også helt vildt gerne have Bo Henriksen ..........., til Horsens, så kan det være vi kan komme af med Okosun ;-)
                      Til det første

                      Til det sidste

                      Jeg forstår simpelthen ikke at den fysik han bringer på midtbanen og de utallige vundende bolde i luften både offensivt og defensivt ikke værdsættes noget mere. Han er desuden habil med fødderne og tvinger hele tiden modstandere til at holde flere mand på ham i nogle dueller. Måske skulle han endda have lidt af æren for at der bliver scoret så lidt i mod os, da der for tiden ikke rigtig scores imod os på dødbolde.

                      At vi har backs der ikke kan ligge et fornuftigt indlæg og en træner der ikke forstår at sætte det hele sammen forstår jeg simpelthen ikke skal falde tilbage på Okosun.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Til det første

                        Til det sidste

                        Jeg forstår simpelthen ikke at den fysik han bringer på midtbanen og de utallige vundende bolde i luften både offensivt og defensivt ikke værdsættes noget mere. Han er desuden habil med fødderne og tvinger hele tiden modstandere til at holde flere mand på ham i nogle dueller. Måske skulle han endda have lidt af æren for at der bliver scoret så lidt i mod os, da der for tiden ikke rigtig scores imod os på dødbolde.

                        At vi har backs der ikke kan ligge et fornuftigt indlæg og en træner der ikke forstår at sætte det hele sammen forstår jeg simpelthen ikke skal falde tilbage på Okosun.

                        Helt enig. Ved at beklage de manglende scoringer glemmer man alt for let hvor meget vi profiterer af Okosuns hovedstødspil i defensiven.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Til det første

                          Til det sidste

                          Jeg forstår simpelthen ikke at den fysik han bringer på midtbanen og de utallige vundende bolde i luften både offensivt og defensivt ikke værdsættes noget mere. Han er desuden habil med fødderne og tvinger hele tiden modstandere til at holde flere mand på ham i nogle dueller. Måske skulle han endda have lidt af æren for at der bliver scoret så lidt i mod os, da der for tiden ikke rigtig scores imod os på dødbolde.

                          At vi har backs der ikke kan ligge et fornuftigt indlæg og en træner der ikke forstår at sætte det hele sammen forstår jeg simpelthen ikke skal falde tilbage på Okosun.
                          At medspillerne ikke kan ramme Okosun og det faktum at han ikke passer særligt godt ind i den form for fodbold som JM spiller skal ikke falde tilbage på Okosun nej. Det falder tilbage på Hemme som ikke skulle have hentet Okosun i første omgang. Jeg forstår simpelhen ikke argumentet, “Okosun kan sagtens fungere for os hvis bare vi gør sådan og sådan”. Det er rigtigt nok at vi sikkert godt kan få Okosun til at fungere, men det gør vi ikke. Indtil nu kan jeg simpelhen ikke se at vi får mere ud af at spille med Okosun end vi mister, vi lidet jo spillemæssigt. Habil med fødderne? Han er den af vores midtbanespillere med den dårligste afleveringsnøjagtighed særligt på modstandernes banehalvdel, på trods af at han er den der aflevere mindst frem ad banen. Han fylder meget og er god med hovedet, resten er under middel - jeg kan slet ikke se at han er berettiget alt den spilletid han får.
                          Hvor mange dødboldsmål er der iøvrigt scoret imod med og uden Okosun i denne sæson - er der et overblik over det? Hvis dødbolde virkelig skal være der hvor Okosun får sin berettigelse så håber jeg da at det kan bakkes op af nogle positive stats, det er jo ikke fordi vi ligefrem er blevet farlige på de offensive dødbolde med Okosun.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                            At medspillerne ikke kan ramme Okosun og det faktum at han ikke passer særligt godt ind i den form for fodbold som JM spiller skal ikke falde tilbage på Okosun nej. Det falder tilbage på Hemme som ikke skulle have hentet Okosun i første omgang. Jeg forstår simpelhen ikke argumentet, “Okosun kan sagtens fungere for os hvis bare vi gør sådan og sådan”. Det er rigtigt nok at vi sikkert godt kan få Okosun til at fungere, men det gør vi ikke. Indtil nu kan jeg simpelhen ikke se at vi får mere ud af at spille med Okosun end vi mister, vi lidet jo spillemæssigt. Habil med fødderne? Han er den af vores midtbanespillere med den dårligste afleveringsnøjagtighed særligt på modstandernes banehalvdel, på trods af at han er den der aflevere mindst frem ad banen. Han fylder meget og er god med hovedet, resten er under middel - jeg kan slet ikke se at han er berettiget alt den spilletid han får.
                            Hvor mange dødboldsmål er der iøvrigt scoret imod med og uden Okosun i denne sæson - er der et overblik over det? Hvis dødbolde virkelig skal være der hvor Okosun får sin berettigelse så håber jeg da at det kan bakkes op af nogle positive stats, det er jo ikke fordi vi ligefrem er blevet farlige på de offensive dødbolde med Okosun.
                            Jeg har ikke diverse stats. Jeg ser bare en Okosun der virkelig har en kæmpe rolle på holdet allerede men at det som altid godt kan blive bedre.
                            Jeg kan selvfølgelig godt se at Okosun måske gør at JJ og Drachmann ikke kan spille samtidig og det nok vil give en anden form for teknisk fodbold. Men man vil også miste noget.
                            Vi må se hvordan en ny træner evt ser på det

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Jeg har ikke diverse stats. Jeg ser bare en Okosun der virkelig har en kæmpe rolle på holdet allerede men at det som altid godt kan blive bedre.
                              Jeg kan selvfølgelig godt se at Okosun måske gør at JJ og Drachmann ikke kan spille samtidig og det nok vil give en anden form for teknisk fodbold. Men man vil også miste noget.
                              Vi må se hvordan en ny træner evt ser på det
                              Jeg tror at intentionen med Okosun vat at JM og Hemme selvf. godt vidste at starten efter nytår selvf. ville foregå på pløjemarker der vil være umulige at spille teknisk fodbold på hele kampe. Fysik, fight og dødbolde er opskriften den næste md. OB giver i følge Mediano færrest store chancer væk af alle hold i SL, omvendt hverken skaber vi nok eller scorer nok selv, men vi kan næppe klandre Okosun for at vores indlæg ikke er præcise nok, jeg er ikke meget i tvivl om hensigten med ham. Få mål fra hans side kunne allerede nu have været top6 betydende for os.

                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                Jeg tror at intentionen med Okosun vat at JM og Hemme selvf. godt vidste at starten efter nytår selvf. ville foregå på pløjemarker der vil være umulige at spille teknisk fodbold på hele kampe. Fysik, fight og dødbolde er opskriften den næste md. OB giver i følge Mediano færrest store chancer væk af alle hold i SL, omvendt hverken skaber vi nok eller scorer nok selv, men vi kan næppe klandre Okosun for at vores indlæg ikke er præcise nok, jeg er ikke meget i tvivl om hensigten med ham. Få mål fra hans side kunne allerede nu have været top6 betydende for os.
                                Det kan godt være at spillestilen og Okosuns meget spilletid er et udtryk for en pragmatisk tilgang til kampene i lyset af årstid og baneforhold. Det håber jeg, og så kan jeg godt leve med det. Jeg synes bare allerede at man så den tydelige stilændringen til fysik, fight og lange bolde tidligt i efteråret, og det er derfor jeg er bekymret, for da var banerne altså ikke elendige. Særligt runde 10 og 11 mod hhv. Randers (nederlag) og AaB (sejr) var Horsens bold med et væld af lange bolde frem. Jeg tror stadig at Okosun blev hentet da pointene i starten af sæsonen udeblev på trods af flot spil. Jeg synes det er ærgerligt at vi ikke er mere tro mod det vi gik og trænede i sommerpausen (jeg ved godt at den ikke var så lang). I stedet for at tro på egne evner spiller vi alt for meget efter modstanderen og efter at holde dem fra at scorer, og det giver alt for mange kampe som den vi senest så mod Horsens.

                                Comment

                                Working...
                                X