Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michelsen/Træner Fremtid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Hvorfor med stor sandsynlighed?

    I de seneste to kampe har man “fået overstået” de to forventede tophold (med point) og starter op mod Lyngby H og FCN U. 4-6 point der og man kan være med om top6 igen ...
    Derefter AGF H, ACH U og RFC H hvilket der også kan komme 5-6 point ud af og så SDR U og Vejle U før BIF H og AAB U ....

    Hjemmebane er ok (Lyngby, AGF, RFC, BIF) men der skal point ude over FCN, ACH, SDR og VB hvis det skal lykkedes men det er vel trods alt også muligt .. så kan en udekamp mod AaB i sidste runde sagtens blive en gyser ...

    Syntes at de sværeste kampe er på hjemmebane ....

    Tænker ikke at der er overstået endnu og at en trænerrokering mere er et forstyrende element end et powerpuf .... JM har tilsyneladende stadig spillernes opbakning og det er vel både i hans og klubbens interesse at han skal præstere i foråret ... og så skal der ikke betales dobbeltløn ..

    Spillere er vel på vej tilbage fra skader og der trænes på plasticbane så man kan være med mod FCN ..
    Jeg er meget enig. Lad JM køre sæsonen færdig på trods af at samarbejdet med stor sandsynlighed stopper til sommer. Samtidig håber jeg Thorborg lytter til seneste udgave af SFÅ med Dan Hammer og strategimæssigt satser langt mere på talentudvikling og dropper det der sportsudvalg eller hvad de nu kalder det. Ansæt så personer der kan føre den strategi ud i livet samt en træner (fra sommer) der kan og vil arbejde den vej.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

      Jeg er meget enig. Lad JM køre sæsonen færdig på trods af at samarbejdet med stor sandsynlighed stopper til sommer. Samtidig håber jeg Thorborg lytter til seneste udgave af SFÅ med Dan Hammer og strategimæssigt satser langt mere på talentudvikling og dropper det der sportsudvalg eller hvad de nu kalder det. Ansæt så personer der kan føre den strategi ud i livet samt en træner (fra sommer) der kan og vil arbejde den vej.
      Så altså: Begynd at arbejd strategisk og langsigtet, men bliv ved med at tænke kortsigtet.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        De skal først have møde den 5/6 Januar. En dag eller 2 før man starter træningen op. Hvis man ville fyre træneren vil man så vente 16 dage fra nu? Hvis beslutningen er taget allerede? Giver ingen mening
        For mig lyder det som om at man bliver enige om ikke at forlænge og Jakob arbejder videre indtil man har funden en ny. Senest 30/6

        https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...fyringsrygter/
        Hvornår er der senest taget en beslutning i det sportslige udvalg som giver mening?

        Det kan også ligne at man er lidt flov over forløbet med søgningen af ny træner og man klodset forsøger at lade som om mediernes skriverier har været pure opspind.

        Man har muligvis også fået et nej tak fra de emner man har forsøgt sig hos og man ikke har flere på blokken lige nu, måske skal vi igen ud i en 14 mdr lang proces ala den som gjorde at man kunne score TV-Poul?
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Aner det ikke, det er mig helt uforståeligt, hvis det møde ikke bliver taget i starten af den her uge.

          Men ja, det er da bestemt muligt, at det handler om, at man ikke føler sig sikker på, at man kan få afløseren klart til forårssæsonen. Her bliver det så igen spændende at se, hvad AaB kan til sammenligning, ligesom da begge klubber skulle finde en sportschef for et år siden. Jeg vil blive meget overrasket, hvis AaB ikke har en ny permanent cheftræner klar, når bolden ruller igen, og hvis de kan bør OB vel også kunne finde en der passer ind. Rammerne for en OB-træner bliver vel heller ikke meget mindre specifikke, bortset fra farven på passet måske.
          Det er vel også mere akut hos AAB ...
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

            Top 6 er heller ikke afskrevet for mig endnu, jeg kan bare ikke se den store mening i at jagte det med en træner der er reelt færdig i klubben. At skifte JM ud nu gør det ikke umuligt at komme i top 6. Måske chancerne bliver lidt dårligere, men der er vel også en chance for at de bliver bedre, hvem ved.

            Jeg er helt enig i, at afskedigelse vil se mærkelig ud, hvis vi ender i top 6, men det her er ikke mig der argumenterer for, at jeg vil have JM ud. Jeg forholder mig til det faktum, at der har været massere af historier fra alle mulige kanter i de seneste uger og måneder der peger på, at JM ikke har opbakning fra ledelsen, og at man ikke tror på ham, og med alt det røg der har været, er det virkelig svært at tro på, at der ikke skulle være nogen ildebrand, og at forholdet mellem JM og ledelsen skulle være sundt. Hvis det forholder sig som alle de forlydender går på, kan jeg ikke se anden fornuft end at få den træner man gerne vil have ind så hurtigt som muligt.

            Hvis du satte mig en pistol for panden og tvang mig til at vælge mellem forlængelse og afskedigelse, ville jeg nok vælge forlængelse. Men jeg anerkender dog, at der er forskellige vinkler på det, jeg synes så ikke det om vi kommer i top 6 eller ej i år bør værende afgørende. Der er så mange tilfældigheder der kan spille ind på det, fordi at holdene i midten er så tætte i økonomi og kvalitet af spillere, at det reelt ikke burde spille ind. Hemmingsen og andre i OBs ledelse er i klubben i hverdagen og bør kunne læse udviklingen og tage temperaturen på tingene og bruge det til at afgøre det. Hvis alt muligt i hverdagen peger fremad, træningen er god, spillertruppen er harmonisk, opbakningen er der osv. osv, så burde det vægte langt højere, end om vi kommer i top 6 i år. Og det samme burde gøre sig gældende, hvis det modsatte er tilfældet.

            De 65% er bare taget ved at omregne Danske Spils odds på, om vi kommer i top 6. Skal ikke kunne sige, hvad de så siger, hvis det scenarie du ridser op går i opfyldelse, men jeg tror ikke nødvendigvis, at det ændrer det store, for der er jo flere hold end Sønderjyske vi skal forbi, og det er derfor det bliver så svært. Jeg tror vi er ude i at skulle have en 5 sejre i de sidste 9 kampe for at komme med, måske vi lige kan klare os igennem med 4 og en del uafgjorte, men det er under alle omstændigheder også en udfordring, for et hold der foreløbigt har vundet 4 ud af 13 kampe.
            Det burde ledelsen men det virker ikke som om ledelsen har meget begreb om det jeg er jo ikke tæt på men når selv anføreren der normalt er et sikkert kort på start11 og det kun er en ynglingeangriber der efterspørger spilletid mod f.eks. En Mande der vel burde kunne starte inde en gang i mellem ikke piver så virker det som at der er harmoni i truppen. Ser ikke træningerne og bortset fra de mange skader (fysisk træning?) så lyder det ikke som om at der er en dårlig træningskultur som f.eks. under LO. Det virker i hvert fald som om opbakningen fra spillertruppen er der, mange fans og måske også medierne ... så sidder ledelsen alene tilbage og det kan godt blive usundt for dem hvis sponsorerne også er tilfredse ..

            Det ER tæt i ligaen og måske det er på tilfældigheder at OB kommer i top6 men det vil jo så også være gældende for de øvrige klubber og hammeren falder hvis tilfældigheder er skyld i at man kommer i bund6.. sådan er spillet. Lever du op til målet om top6 (er der et for pokal?) så har man fortjent en forlængelse - gør man ikke er det ud ... ellers skal det være noget ret fantastisk der hentes ind der kan sikre top6 og det tænker jeg umiddelbart ikke Hemme kan ryste ud af NT’s lommer ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

              Det er vel også mere akut hos AAB ...
              I og så fremt, at både OB og Michelsen ved, at det her ikke skal fortsætte, så er jeg uenig, så er det lige akut begge steder. I det scenarie er både Michelsen og Feher jo midlertidige trænere, så det kan jeg ikke se den store forskel i.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                Det ER tæt i ligaen og måske det er på tilfældigheder at OB kommer i top6 men det vil jo så også være gældende for de øvrige klubber og hammeren falder hvis tilfældigheder er skyld i at man kommer i bund6.. sådan er spillet. Lever du op til målet om top6 (er der et for pokal?) så har man fortjent en forlængelse - gør man ikke er det ud ... ellers skal det være noget ret fantastisk der hentes ind der kan sikre top6 og det tænker jeg umiddelbart ikke Hemme kan ryste ud af NT’s lommer ..
                Nej, sådan er spillet ikke. Det bestemmer man fuldstændigt selv, hvordan man vil gribe an, og i hvor høj grad man vil lade sig selv være slave af tabellen. Da Midtjylland blev nr. 4 i 2017 med Jess Thorup som træner, gik deres bestyrelsesformand ud i medierne og sagde, at de internt mente, at de var meget bedre end resultaterne viste, og at de ikke var langt fra FCK, selvom de endte 30 point efter dem. Det ville være det letteste i verden at slagte Thorup på daværende tidspunkt pga. dårlige resultater.

                Sæsonen efter vandt Midtjylland mesterskabet med 27 point ned til FCK.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                  I og så fremt, at både OB og Michelsen ved, at det her ikke skal fortsætte, så er jeg uenig, så er det lige akut begge steder. I det scenarie er både Michelsen og Feher jo midlertidige trænere, så det kan jeg ikke se den store forskel i.
                  Ok. Der må vi bare være enige i om at være uenige. Jeg mener at JM’ næste halve år bygger på hans eget arbejde gennem længere tid mens Feher har overtaget en andens .. men det er nok potato/potato ..

                  Var Feher i øvrigt ikke kandidat til en fast stilling længe? Kan ikke se sig selv som assistenttræner igen så der er måske en mulighed ..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                    Nej, sådan er spillet ikke. Det bestemmer man fuldstændigt selv, hvordan man vil gribe an, og i hvor høj grad man vil lade sig selv være slave af tabellen. Da Midtjylland blev nr. 4 i 2017 med Jess Thorup som træner, gik deres bestyrelsesformand ud i medierne og sagde, at de internt mente, at de var meget bedre end resultaterne viste, og at de ikke var langt fra FCK, selvom de endte 30 point efter dem. Det ville være det letteste i verden at slagte Thorup på daværende tidspunkt pga. dårlige resultater.

                    Sæsonen efter vandt Midtjylland mesterskabet med 27 point ned til FCK.
                    Havde FCM et mål om at blive mestre i 2017?

                    Det gjorde de ikke men de kunne .. og det belønnede sig .. fordi de så langsigtet og potentialet ...

                    men er vi enige i at for langt langt de fleste tilfælde i og udenfor fodbold så bliver man ikke i jobbet hvis ikke man opfylder de mål der er sat?
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                      Ok. Der må vi bare være enige i om at være uenige. Jeg mener at JM’ næste halve år bygger på hans eget arbejde gennem længere tid mens Feher har overtaget en andens .. men det er nok potato/potato ..

                      Var Feher i øvrigt ikke kandidat til en fast stilling længe? Kan ikke se sig selv som assistenttræner igen så der er måske en mulighed ..
                      Der er selvfølgelig forskel på, at Feher har overtaget noget, og at Michelsen arbejder videre med noget han selv har bygget op, det må jeg give dig. For mig er midlertidigt arbejde grundlæggende bare at træde vande indtil, at man kan komme i gang med det rigtige arbejde, derfor synes jeg det er sammenligneligt, forudsat Michelsen allerede er en færdig mand selvfølgelig.

                      Comment


                        Så er den dør lukket: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...AGHmEyQDeKeDxw

                        Jacob Neestrup ny ass. i FuCK

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af allanribe Se indlæg
                          Så er den dør lukket: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...AGHmEyQDeKeDxw

                          Jacob Neestrup ny ass. i FuCK
                          Har den nogensinde været åben ?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            Havde FCM et mål om at blive mestre i 2017?

                            Det gjorde de ikke men de kunne .. og det belønnede sig .. fordi de så langsigtet og potentialet ...

                            men er vi enige i at for langt langt de fleste tilfælde i og udenfor fodbold så bliver man ikke i jobbet hvis ikke man opfylder de mål der er sat?
                            https://www.bt.dk/fodbold/fcm-chefer...nge-pointhoest

                            Det ved jeg ikke om de havde specifikt i 2017, men jeg tænker i hvert fald ikke, at de havde en ambition om at blive nr. 4 og ende efter Lyngby. Men hele humlen ved tankegangen er jo også at kigge på udviklingen, og om de ting de kigger på går den rigtige vej, og hvis udviklingen går den forkerte vej, så være bevidst om, hvorfor at den gør det, hvis man f.eks. har forløst nogle spillersalg eller lavet anden udskiftning, i stedet for at fokusere helt enesporet efter tabellen og en enkeltstående målsætning. Den bevidsthed gad jeg godt var tilstede i OB. Kan man f.eks. forvente forbedre sine resultater, når man lader Rasmus Falk gå og erstatter ham med Rasmus Jönsson? Kan man forvente at fastholde sit niveau, når man sælger Bashkim Kadrii og Casper Nielsen, og erstatter dem med Mart Lieder og Moses Opondo? Mere avanceret er forklaringerne jo ikke nogle gange på, hvorfor en udvikling går i stå i en periode.

                            Du har sikkert ret i, at i langt de fleste tilfælde indenfor fodbolden, der bedømmer man især cheftræneren benhårdt direkte på resultaterne, men det er jo også fordi, at ledelserne i mange fodboldklubber tænker meget arkæisk og mangler forståelse for, hvad det reelt handler om. Skal en cheftræner bare per automatik straffes for ikke at opnå målsætning, hvis man har solgt hans bedste spillere og erstattet dem med nogle der er langt langt ringere? Det synes jeg er en håbløs måde at se på tingene på, så må man som minimum korrigere sine målsætninger efter et mere realistisk verdensbillede.

                            Comment


                              Ser ikke vi kommer i top 6, men det skyldtes ikke JM men at vi i min optik har det 8. Bedste hold. Dog er forskellen mellem 5 og 10 minimal.
                              Haderslev havde 3 spillere på efteråretshold i Onside. Syntes kun de har en marginal bedre start 11 end os, men tvivler på vi henter dem. Så er der Aab som er bedre end Haderslev på papiret. De performer ikke, men hvis de får tur i den så henter vi ikke dem.
                              Plastik drengene vinder hjemme i Farum, men er elendige ude. Dem kan vi måske overhale. Randers er bare kedelige men velorganiseret, og så har de haft stolpe ind. Der er en fair chance for at hente dem.
                              Vi ser ikke AgF, FCK, FCM og Bif, men slutter under dem.
                              Vejle fandt deres reele niveau og når vel at holde sig oppe, mens Horsens og Lyngby er fortid.
                              Dumper JM så? Ja hvis man køber ind på at OB har et top 6 hold, så gør han. Køber man ind på at vi er et 8. Plads hold, der med tur i den ender i top 6 så er resultaterne godkendt.

                              Der er markant opbakning fra flere sider til JM blandt spillerne, så man kan ikke sige han har tabt truppens tillid.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                https://www.bt.dk/fodbold/fcm-chefer...nge-pointhoest

                                Det ved jeg ikke om de havde specifikt i 2017, men jeg tænker i hvert fald ikke, at de havde en ambition om at blive nr. 4 og ende efter Lyngby. Men hele humlen ved tankegangen er jo også at kigge på udviklingen, og om de ting de kigger på går den rigtige vej, og hvis udviklingen går den forkerte vej, så være bevidst om, hvorfor at den gør det, hvis man f.eks. har forløst nogle spillersalg eller lavet anden udskiftning, i stedet for at fokusere helt enesporet efter tabellen og en enkeltstående målsætning. Den bevidsthed gad jeg godt var tilstede i OB. Kan man f.eks. forvente forbedre sine resultater, når man lader Rasmus Falk gå og erstatter ham med Rasmus Jönsson? Kan man forvente at fastholde sit niveau, når man sælger Bashkim Kadrii og Casper Nielsen, og erstatter dem med Mart Lieder og Moses Opondo? Mere avanceret er forklaringerne jo ikke nogle gange på, hvorfor en udvikling går i stå i en periode.

                                Du har sikkert ret i, at i langt de fleste tilfælde indenfor fodbolden, der bedømmer man især cheftræneren benhårdt direkte på resultaterne, men det er jo også fordi, at ledelserne i mange fodboldklubber tænker meget arkæisk og mangler forståelse for, hvad det reelt handler om. Skal en cheftræner bare per automatik straffes for ikke at opnå målsætning, hvis man har solgt hans bedste spillere og erstattet dem med nogle der er langt langt ringere? Det synes jeg er en håbløs måde at se på tingene på, så må man som minimum korrigere sine målsætninger efter et mere realistisk verdensbillede.
                                Enig og Jeg syntes så at sportschefen-/ direktøren skal bedømmes på samme - det er trods alt ham der har det overordnede ansvar og direktøren står til ansvar for bestyrelsen.
                                Og så er vi tilbage til at det reelt er bestyrelsen og i særdeleshed bestyrelsesformanden der tager beslutningerne og det er svært at gøre noget ved da han også er majoritetsejeren ...

                                Træneren er alt andet lige “bare” den daglige mellemleder som skal få førsteholdet til at præstere i det daglige - kan han det optimalt må det være svært at fyre ham - så i begge vores optik - får JM det optimale ud af holdet? Bliver det forvaltet bedst muligt eller kan det gøres bedre af en ny træner?

                                JH kunne ikke rykke OB i toppen, jeg har svært ved at se Hemmingsen kan med hans kompetencer ...

                                Men det er alt andet nemmest/hurtigst at ændre på trænerposten ..
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X