Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michelsen/Træner Fremtid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Du har simpelthen slet ikke fundet plads til Jack Jørgensen i dit drømme set-up ???
    Hahaha.... beklager, men det ville have væltet budgettet, så jeg måtte lave en benhård prioritering
    Last edited by Online; 22-03-2021, 21:39.

    Comment


      Jeg synes faktisk, PL kunne være et friskt bud.

      For den intelligente spiller er spillerkarrieren en mesterlære som træner. PL har været i Rangers, Schalke, Newcastle, Birmingham. Landskampe.

      Siden forskellige trænerjobs i Rangers, blandt andet i akademiet, samt planlagt trænergerning i Japan.

      Mon ikke det har givet noget udsyn og en evne til at sige fra over fra lokale, der ikke har fulgt med i fodboldens udvikling?
      Last edited by Jungledyret; 23-03-2021, 08:00.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
        Jeg synes faktisk, PL kunne være et friskt bud.

        For den intelligente spiller er spillerkarrieren en mesterlære som træner. PL har været i Rangers, Schalke, Newcastle, Birmingham. Landskampe.

        Siden forskellige trænerjobs i Rangers, blandt andet i akademiet, samt planlagt trænergerning i Japan.

        Mon ikke det har givet noget udsyn og en evne til at sige fra over fra lokale, der ikke har fulgt med i fodboldens udvikling?
        Enig. Som udgangspunkt vil det jo altid være interessant at få tilknyttet en med erfaring fra nogen af verdens største ligaer som spiller og en del af et stort setup som træner, som man har kørende for sig i Rangers.
        For ham er det jo vejen at tage et skridt ned af rangstien for at prøve sig af som cheftræner og her er en midterklub i Danmark da oplagt for en dansk træner.
        Jeg har dog ingen indsigt i om Rangers spillestil er gennemsyret hele vejen op gennem systemet og er fuldstændig i sync med noget af det OB har gang, så det kræver det selvfølgelig, men ellers er en yngre træner som ham da spændende, da han jo nok har været en del af et prof miljø, som kan revolutionere OB i et eller andet omfang, hvis han har karisma nok til at føre det ud i livet.

        Comment


          https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-og-...nger-til-2024/

          I udgangspunktet en god forlængelse i min optik, men jeg kan godt se nogle vinkler, hvor man kan begynde at være lidt kritisk over den måde vi er ved at sætte truppen sammen for fremtiden, og at vi måske er ved at male den nye træner lidt op i et hjørne ift. hvilke typer han har at arbejde med og hvilket præg han selv kan få lov at sætte.

          Når strategien kommer her om nogle uger, er jeg ikke i tvivl om, at et fokuspunkt bliver, at vi i højere grad skal bruge og forløse egne talenter. Så der vil sikkert være en bunden opgave der hedder, at han skal bruge og udvikle folk som Vestergaard, Østrøm, Frøkjær, Brems osv. og det er selvfølgelig helt fair.

          Men vi er altså også en situation nu, hvor vi har rigtigt mange ældre spillere på vej mod deres sidste år på topniveau i deres karrierer, bundet på længere og helt sikkert også dyre kontrakter. Vi snakker Jebali, Bashkim, Kasper Larsen, Tverskov, Kløve, Okosun og Skjelvik. De er helt sikkert ikke billige spillere og de bliver ikke lette at komme af med på gode vilkår, hvis vi gerne vil det. Og så har vi også en meget dyr Sabbi i en del år endnu, og der må også ligge en bunden opgave i at få ham forløst.

          Når vi tager alle de ovenstående etablerede spillere og parrer dem med talenterne, så er der godt nok ikke mange pladser tilbage i en startopstilling, hvor der er kan komme nogle nye typer ind og sættes sit eget præg. Der bliver jo slet ikke mulighed for at lave dem samme udskiftning, som der har været for de seneste trænere, så det ender jo nok i høj grad med, at han skal arbejde videre med de samme folk som Michelsen ikke kunne forløse. Og måske er det en god ting, men jeg kan også nemt se det blive en udfordring for en ny træner, at han er tvunget til at skulle bygge sit hold op om en række spillere på vej mod deres karrieres efterår, og som det bestemt ikke er sikkert holder sig skadesfri eller holder niveau særligt langt ind i hans kontraktperiode.

          Comment


            OT: Så følger SE i vores fodspor, dog ikke træner (som vi vel selv burde kunne finde), men en CEO, med hjælp fra et lidt mere professionelt firma (formoder jeg).

            https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-rekruttering/
            Last edited by Online; 23-03-2021, 18:42.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
              OT: Så følger SE i vores fodspor, dog ikke træner (som vi vel selv burde kunne finde), men en CEO, med hjælp fra et lidt mere professionelt firma (formoder jeg).

              https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-rekruttering/
              De har godt nok nogle spændende spillere / trænere i stalden, vi kunne bruge

              https://www.caa.com/sportstalent/caa-base

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                Jeg synes faktisk, PL kunne være et friskt bud.

                For den intelligente spiller er spillerkarrieren en mesterlære som træner. PL har været i Rangers, Schalke, Newcastle, Birmingham. Landskampe.

                Siden forskellige trænerjobs i Rangers, blandt andet i akademiet, samt planlagt trænergerning i Japan.

                Mon ikke det har givet noget udsyn og en evne til at sige fra over fra lokale, der ikke har fulgt med i fodboldens udvikling?
                Nu er det jo tidligere meldt ud at en træner skal kunne tilslutte sig den kommende strategi, herunder spillestilen så det lyder ikke som der kan siges fra ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Jesper Sørensen har forlænget med Brøndby, så han kan godt stryges af listen/rygtemøllen. Tobiasen, Løvenkrands eller Peter Sørensen tilbage (af danske kandidater)?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
                    Jesper Sørensen har forlænget med Brøndby, så han kan godt stryges af listen/rygtemøllen. Tobiasen, Løvenkrands eller Peter Sørensen tilbage (af danske kandidater)?
                    Vi kan også stryge Agger og Lars Jacobsen

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
                      Jesper Sørensen har forlænget med Brøndby, så han kan godt stryges af listen/rygtemøllen. Tobiasen, Løvenkrands eller Peter Sørensen tilbage (af danske kandidater)?
                      Hmm, han var faktisk ellers gået hen og blevet den mest sandsynlige for mig af de tilgængelige navne. Synes godt nok listen med danske navne begynder at svinde kraftigt ind. Især når vi også lægger den præmis nedover, at det skal være "interessante" danske navne. Der hører Løvenkrands og Peter Sørensen ikke til i min verden. Løvenkrands er totalt uprøvet og et absurd stort sats at tage, Peter Sørensen ved vi derimod hvad kan, og det er ikke særligt spændende eller visionært. Jeg kan stadig se argumenterne for Ole Tobiasen, men ellers synes jeg efterhånden, at vi begynder at bevæge os i retning af den svensk/norske løsning. Eller den store dark horse: Den interne løsning.

                      Og så vil jeg stadig ikke udelukke Riddersholm. Der sker nogle ting nede i Sønderjyske omkring det ejerskab, og han passer klart bedst på den trænerprofil Thorborg tidligere har valgt flere gange. Og så har han også bevist flere gange, at han er villig til at betale hvad det koster for at få den "rigtige" træner. (Som så er den helt forkerte 2 år efter)
                      Last edited by Sheed; 31-03-2021, 16:50.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Vi kan også stryge Agger og Lars Jacobsen
                        Ja, det er vildt nok det der ... handler nok lidt om at de også gerne vil blive boende hvor de er/reelt ikke har andre tilbud, men begge to til Køge, vildt!
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Gad vide hvad trænerbudgettet er. Det er nok et lige så vigtigt parameter som strategien
                          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                          OB - engang var vi gode

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                            Gad vide hvad trænerbudgettet er. Det er nok et lige så vigtigt parameter som strategien
                            Enrico har jo sagt at de bruger det der kræves. Så.. Måske mere end man gør idag. Der har også været snak om en assistent træner mere

                            Comment


                              En lille interessant betragtning i fyens forud for kampen i Horsens. Hemme gav spillerne en 7 kvarter lang træningsseance lørdag formiddag, hvor JM normalt brugte Ca. 1 time, samt en halv time på video. Det er godt nok en noget anderledes tilgang, hvilket nok også indikerer at man nu fokuserer lidt mere på hvordan man vil agere ift. sit eget spil i stedet for at reagere ift. modstanderholdet. Spændende om vi kan se lidt af den effekt, nu hvor vi første gang efter JM's exit kommer til at møde et hold, som nok ikke rigtig vil så meget andet end at gøre os dårligst muligt.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                                En lille interessant betragtning i fyens forud for kampen i Horsens. Hemme gav spillerne en 7 kvarter lang træningsseance lørdag formiddag, hvor JM normalt brugte Ca. 1 time, samt en halv time på video. Det er godt nok en noget anderledes tilgang, hvilket nok også indikerer at man nu fokuserer lidt mere på hvordan man vil agere ift. sit eget spil i stedet for at reagere ift. modstanderholdet. Spændende om vi kan se lidt af den effekt, nu hvor vi første gang efter JM's exit kommer til at møde et hold, som nok ikke rigtig vil så meget andet end at gøre os dårligst muligt.
                                Haha ja det er da forandring som ligger helt i tråd med MHs udsagn om "vi skal gøre det lidt bedre, lidt hårdere osv." Jeg håber der er ikke tages unødig risiko med spillernes fysik så vi igen havner i et sandt skadeshelvede.

                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X