Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michelsen/Træner Fremtid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Superligaen slutter sidst i maj. Altså om lidt over tre måneder. Vi skal vel have en ny træner klar, på det tidspunkt (i forhold til planlægning af ny sæson, kontrakter, transfervindue osv.)?
    Der MÅ jo foregå et eller andet i relation til trænerposten på Hemmes/Thorborgs kontor... Er der virkelig INGEN rygter om, hvor vi kigger hen? Jeg har noteret mig, at Rimers og andre blev spurgt tidligt i forløbet, men tilsyneladende har givet os en kurv. Så reelt ingen rygter om den nye træner i det nye år.

    Er der ingen, der hører noget? Alternativt, er der ikke nogen, der kan finde på noget
    Jeg er ved at gå til af at vente....!

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg
      Superligaen slutter sidst i maj. Altså om lidt over tre måneder. Vi skal vel have en ny træner klar, på det tidspunkt (i forhold til planlægning af ny sæson, kontrakter, transfervindue osv.)?
      Der MÅ jo foregå et eller andet i relation til trænerposten på Hemmes/Thorborgs kontor... Er der virkelig INGEN rygter om, hvor vi kigger hen? Jeg har noteret mig, at Rimers og andre blev spurgt tidligt i forløbet, men tilsyneladende har givet os en kurv. Så reelt ingen rygter om den nye træner i det nye år.

      Er der ingen, der hører noget? Alternativt, er der ikke nogen, der kan finde på noget
      Jeg er ved at gå til af at vente....!
      Jeg deler dine tanker, men det er OB vi har med at gøre. Men det burde da fylde ret meget på Hemmingsens to do liste, at få det på plads.
      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg
        Superligaen slutter sidst i maj. Altså om lidt over tre måneder. Vi skal vel have en ny træner klar, på det tidspunkt (i forhold til planlægning af ny sæson, kontrakter, transfervindue osv.)?
        Der MÅ jo foregå et eller andet i relation til trænerposten på Hemmes/Thorborgs kontor... Er der virkelig INGEN rygter om, hvor vi kigger hen? Jeg har noteret mig, at Rimers og andre blev spurgt tidligt i forløbet, men tilsyneladende har givet os en kurv. Så reelt ingen rygter om den nye træner i det nye år.

        Er der ingen, der hører noget? Alternativt, er der ikke nogen, der kan finde på noget
        Jeg er ved at gå til af at vente....!
        Jeg føler mig ret overbevist om, at Niels Frederiksen var plan A indtil for ganske nylig, og at man ikke kunne få ham har sikkert sat processen lidt tilbage. Jeg tror overhovedet ikke man er afklaret med, hvem man går efter og hvad en ny træner præcist skal kunne.

        Brian Riemer er da et interessant navn, men hvad signalerer han? Manden har stort set ingen erfaring som cheftræner på seniorniveau. Vi skal endda 9 år tilbage, før han bare var cheftræner på U19-niveau, ellers har han været assistenttræner lige siden, så han har jo selvsagt ingen resultater at fremvise i den rolle. Sammenlignet med alle de andre cheftrænere vi har headhuntet under Thorborg, så vil han være et helt uhørt uerfarent navn at hive til, og det vil være en chance at tage så langt, at han ikke har reel erfaring i den lederrolle han skal til at indtage.

        Hvis vi skal have en som Riemer må det næsten være fordi, at vi har en ambition om at satse mere på egne talenter, ellers tager man vel en der har nogle resultater at kunne fremvise. Hvis det er tilfældet, er Riemer så den bedste kandidat? Kunne man så ikke også gå med en af klubbens egne folk som kender de talenter han skal til at få forløst, f.eks. Kim Engstrøm? Eller man kunne måske kigge mod FC Nordsjælland og deres assistenttræner Frank Hjortebjerg. Han har jo i hvert fald noget erfaring med at skulle få spillere fra ungdomsniveau og op på Superliganiveau må man sige, han har været i både Nordsjælland i en årrække og før det i Brøndby, så han har kunne suge noget knowhow til sig, og så er han jo indfødt Odenseaner, taler med klar fynsk accent og kender godt til talentudvikling på Fyn også med en fortid hos Næsby.

        Hvis vi alligevel skal gå med et uprøvet kort og skruer ned for forventningerne ved at skulle til at bruge flere akademispillere, så kan vi ligeså godt gå med en intern kandidat eller en lokal kandidat som Hjortebjerg synes jeg, fremfor en københavner som Riemer. Der er alligevel ingen der ved, inklusiv Riemer selv, hvordan han vil håndtere et cheftrænerjob i en Superligaklub og om han vil være dygtig til i den lederrolle. At vælge en intern eller en fynsk kandidat vil bare understrege, at man mener det strategiskifte rigtigt, og at den lokale forankring er vigtig i OB, og ikke bare noget man siger som et marketingstrick. Og den ene uprøvede assistenttræner kan vel være ligeså god som den anden.

        Jeg skal se Thorborg gå med en helt uprøvet kandidat før jeg tror på det. Det er simpelthen så langt fra, hvad han har gjort med trænerposten de sidste 20 år, og det flugter ikke med den meget resultatorienterede tankegang jeg føler mig overbevist om, at han har. Det kan være det første tegn på, at manden måske er blevet klogere, og er begyndt at forstå vigtigheden af det lange seje træk og længerevarende udvikling. Men det skal jo så også følges op af tålmodighed og fuld opbakning til den der kommer ind, og det kan blive en mindst ligeså stor kamel at sluge, som det vil være at gå med et totalt uprøvet kort.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg
          Superligaen slutter sidst i maj. Altså om lidt over tre måneder. Vi skal vel have en ny træner klar, på det tidspunkt (i forhold til planlægning af ny sæson, kontrakter, transfervindue osv.)?
          Der MÅ jo foregå et eller andet i relation til trænerposten på Hemmes/Thorborgs kontor... Er der virkelig INGEN rygter om, hvor vi kigger hen? Jeg har noteret mig, at Rimers og andre blev spurgt tidligt i forløbet, men tilsyneladende har givet os en kurv. Så reelt ingen rygter om den nye træner i det nye år.

          Er der ingen, der hører noget? Alternativt, er der ikke nogen, der kan finde på noget
          Jeg er ved at gå til af at vente....!
          Tror man havde Nils Frederiksen som plan A men ingen plan B. Ville ikke være særlig overrasket hvis det bliver til sidst Kim Engstrøm. Eller HH/KE. Det ville passe til strategien at bygge på talenter og udvikle de videre. Og det ville passe til OB at kigge indendørs pga mangel af en plan B.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Tror man havde Nils Frederiksen som plan A men ingen plan B. Ville ikke være særlig overrasket hvis det bliver til sidst Kim Engstrøm. Eller HH/KE. Det ville passe til strategien at bygge på talenter og udvikle de videre. Og det ville passe til OB at kigge indendørs pga mangel af en plan B.
            Hvilken strategi om at bygge på talenter? Ser du noget, der indikerer, at det er strategien? Jeg ved godt, at der mumles omkring det, men jeg ser ingen handling.

            I går kom Lund, der snart er fortid, ind i stedet for en af vores to unge.

            Comment


              Hvis det bliver HH, KE eller et andet uprøvet kort, er jeg bange for, at det skyldes økonomiske hensyn, som man forklæder som et strategisk valg. Jeg synes ansættelsen af Hemmingsen og valget om at lade JM køre kontrakten ud, lugter langt væk af, at vi går efter de billigste løsninger pt.
              Jeg ville elske en træner, der satsede stort på vores unge folk - men er betænkelig ved at ansætte uprøvede kræfter, som oveni købet skal have fokus på ungdommen (hvilken er en svær øvelse, når der også fokuseres på kortsigtede resultater, som top 6).
              Der er jo intet modsætningsforhold i at satse mere på unge spillere OG ansætte en træner med erfaring og beviste kvaliteter...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                Hvilken strategi om at bygge på talenter? Ser du noget, der indikerer, at det er strategien? Jeg ved godt, at der mumles omkring det, men jeg ser ingen handling.

                I går kom Lund, der snart er fortid, ind i stedet for en af vores to unge.
                Der tales om at bygge på egne talenter årevis og det bliver helt sikker del af strategien de vil præsentere. At der hidtil ikke handles efter det ved også. Men man kunne ja fint KE som "nu kommer der kød på knoglen".
                Ville også gerne har en trænerprofil med mer erfaring at bygge op og udvikle et hold på seniorniveau. Men på den anden side: Nagelsmann var også "kun" U19-træner i Hoffenheim da han overtog deres Bundesligahold. Og det skete i akut nedrykningsfare. Det var modigt - og resten er historie.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  Der tales om at bygge på egne talenter årevis og det bliver helt sikker del af strategien de vil præsentere. At der hidtil ikke handles efter det ved også. Men man kunne ja fint KE som "nu kommer der kød på knoglen".
                  Ville også gerne har en trænerprofil med mer erfaring at bygge op og udvikle et hold på seniorniveau. Men på den anden side: Nagelsmann var også "kun" U19-træner i Hoffenheim da han overtog deres Bundesligahold. Og det skete i akut nedrykningsfare. Det var modigt - og resten er historie.
                  Jeg er med på, at der tales om det. Men noget er først en strategi, når man rent faktisk gør det.

                  OB skrev også, at de havde fået en analytiker. I virkeligheden tog man en transitionstræner og smækkede titlen analytiker på ham.

                  Pointe: klubben er, indtil videre, ren snak. Lad os se hvad det sker.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                    Hvad i alverden fabler du om?
                    HHA bliver ny OB-chef.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                      HHA bliver ny OB-chef.
                      Chef som i cheftræner? Har han overhovedet licens til det eller nogen erfaring? Du er sikker på, at du ikke har hørt forkert, og det bare er HH som i Henrik Hansen der menes?
                      Last edited by Sheed; 08-02-2021, 15:24.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                        HHA bliver ny OB-chef.
                        rygte eller ønske?

                        Comment


                          HHA = hvis du så mener Henrik Hansen, så har de lige solgt/eller sat deres hus i Odense til salg. Og HHA var faktisk Hans Henrik Andersen

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            rygte eller ønske?
                            Et rygte, men ved ikke rigtig hvad jeg skal sige. Hans Henrik er jo uprøvet, men det er der jo mange i OB der er........

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg
                              HHA = hvis du så mener Henrik Hansen, så har de lige solgt/eller sat deres hus i Odense til salg. Og HHA var faktisk Hans Henrik Andersen
                              Nej, Hans Henrik Andreassen og ikke Andersen.....

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                                Et rygte, men ved ikke rigtig hvad jeg skal sige. Hans Henrik er jo uprøvet, men det er der jo mange i OB der er........
                                I går gav du udtryk for, at den næsten var sikker. Jeg ville nok være lidt skeptisk ved ham der har fodret dig det rygte. Jeg tror slet ikke han har lovlig licens til at være cheftræner i Superligaen. Men jeg skal da nok lægge mig fladt ned og sige, at jeg er en klovn, hvis det viser sig at være rigtigt.

                                Comment

                                Working...
                                X