Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michelsen/Træner Fremtid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Hvis du så fodbold i foråret tænker jeg at du vil vide hvorfor han bliver beskrevet som en profil..... Jesper Lindstrøm fik også jævnligt hug af BIF fans i løbet af hans første sæson. Nu er han så en kæmpe profil og nok deres næste store salg. Man kan ikke få det hele - fair nok hvis man hellere vil se på Lieder etc., men så skal man også klappe i om at man ønsker at se flere fra akademiet gøre sig til på førsteholdet.
    Folk er også rigtigt glade for at hæve de her unge spillere op på et niveau, hvor de kun i glimt har bevist, at de hører hjemme, og mange af dem ryger ned på jorden igen, især i OB. Bare se på, hvordan folk opfattede Fenger for 6 måneder siden og så til i dag.

    Frøkjær gjorde det fint i foråret, men at han skal udråbes til en profil og kæmpetalent, som nogle har gjort, handler mere om hype og forhåbninger end noget han reelt har leveret ude på banen. Nu nævner du selv Lindstrøm som sammenligning, men faktum er altså, at Lindstrøm i sin første sæson som senior lavede 5 mål og 4 assists i 33 kampe og før det havde lavet 17 mål og 4 assists på 37 kampe i U19 Ligaen. Frøkjær lavede 2 mål og 3 assists i 25 kampe, og de faldt allesammen mod bundhold, i U19 Ligaen lavede han 5 mål og 4 assists i 53 kampe, og indtil 2020 havde han aldrig spillet en U-landskamp.

    Der er forskel i de to cases, når vi skal sammenligne størrelsen af talenter, og jeg tror generelt, at vi skal passe på med at overhype de her unge spillere. Jeg tror f.eks. ikke det har været sundt for Frøkjær at få af vide fra forskellige kanter, at han er det næste stortalent og en profil OBs hold skal bygges op om, for så at finde ud af, at så god er han heller ikke endnu, når modstanden bliver bedre, og at han ikke bare har carte blanche til OBs startopstilling. Jeg er ret sikker på, at det også er derfor, vi har hørt flere negative udtalelser fra Frøkjær de seneste måneder, og det er da klart. For 6 måneder siden var han de flestes darling, nu er han blevet prügelknabe og en "skuffelse".

    Når det kommer til stykket, tror jeg ikke Frøkjær er et større talent end Greve var det i sin tid, jeg kan faktisk ikke se hvorfor det skulle være tilfældet. Og jeg tror i hvert fald slet ikke, at vi får det optimale ud af hans talent ved at overhype ham alt for tidligt og skabe et meget større pres end nødvendigt. Hvis der er noget unge fodboldspillere ikke har brug for, så er det et forvrænget selvbillede, og når Frøkjær står frem og udtaler sig på vegne af holdet i nogle lidt negative vendinger, så kunne noget tyde på, at det er sket. Lige præcis på det punkt, bifalder jeg et mere klassisk hierarki, hvor de unge spillere klapper hælene sammen og forsøger at rette ind og suge til sig. Og det sker i hvert fald ikke, når vi udråber dem som stjerner efter 4-5 gode kampe, og det gør sig også gældende for folk som Fenger, Eske, Jørgensen, Desler og Greve, spillere hvor hypen klart oversteg hvad de kunne matche i niveau ude på banen.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Folk er også rigtigt glade for at hæve de her unge spillere op på et niveau, hvor de kun i glimt har bevist, at de hører hjemme, og mange af dem ryger ned på jorden igen, især i OB. Bare se på, hvordan folk opfattede Fenger for 6 måneder siden og så til i dag.

      Frøkjær gjorde det fint i foråret, men at han skal udråbes til en profil og kæmpetalent, som nogle har gjort, handler mere om hype og forhåbninger end noget han reelt har leveret ude på banen. Nu nævner du selv Lindstrøm som sammenligning, men faktum er altså, at Lindstrøm i sin første sæson som senior lavede 5 mål og 4 assists i 33 kampe og før det havde lavet 17 mål og 4 assists på 37 kampe i U19 Ligaen. Frøkjær lavede 2 mål og 3 assists i 25 kampe, og de faldt allesammen mod bundhold, i U19 Ligaen lavede han 5 mål og 4 assists i 53 kampe, og indtil 2020 havde han aldrig spillet en U-landskamp.

      Der er forskel i de to cases, når vi skal sammenligne størrelsen af talenter, og jeg tror generelt, at vi skal passe på med at overhype de her unge spillere. Jeg tror f.eks. ikke det har været sundt for Frøkjær at få af vide fra forskellige kanter, at han er det næste stortalent og en profil OBs hold skal bygges op om, for så at finde ud af, at så god er han heller ikke endnu, når modstanden bliver bedre, og at han ikke bare har carte blanche til OBs startopstilling. Jeg er ret sikker på, at det også er derfor, vi har hørt flere negative udtalelser fra Frøkjær de seneste måneder, og det er da klart. For 6 måneder siden var han de flestes darling, nu er han blevet prügelknabe og en "skuffelse".

      Når det kommer til stykket, tror jeg ikke Frøkjær er et større talent end Greve var det i sin tid, jeg kan faktisk ikke se hvorfor det skulle være tilfældet. Og jeg tror i hvert fald slet ikke, at vi får det optimale ud af hans talent ved at overhype ham alt for tidligt og skabe et meget større pres end nødvendigt. Hvis der er noget unge fodboldspillere ikke har brug for, så er det et forvrænget selvbillede, og når Frøkjær står frem og udtaler sig på vegne af holdet i nogle lidt negative vendinger, så kunne noget tyde på, at det er sket. Lige præcis på det punkt, bifalder jeg et mere klassisk hierarki, hvor de unge spillere klapper hælene sammen og forsøger at rette ind og suge til sig. Og det sker i hvert fald ikke, når vi udråber dem som stjerner efter 4-5 gode kampe, og det gør sig også gældende for folk som Fenger, Eske, Jørgensen, Desler og Greve, spillere hvor hypen klart oversteg hvad de kunne matche i niveau ude på banen.
      Jeg skal ikke gøre mig klog på hvem der er større talenter end andre, men når det remses op på den måde, så indikerer det måske en udfordring man har haft med i overvejelserne omkring dumpingen af JM.
      Eske var den første til at vise sig fint frem. Han falder igennem og vi må sælge ham. Dernæst kommer Frø og Fenger som nogenlunde peaker samtidig og nu begge virker et stykke fra start-11'eren.
      Har JM et problem med at få fat i de unge? Mangler der en mand i trænerstaben som er centreret om vores unge?
      Et eller andet kunne i hvert fald indikere at der er noget at arbejde med ift. overgangen. Det er jo spillere vi har set levere på et fint niveau, som ryger ud i kulden på et hold som levere meget ordinære eller endda dårlige præstationer.

      Og ja den bliver måske lidt søgt omkring Fenger, for det lyder jo til han har været halvskadet siden i sommer, og passer det, så skal han selvfølgelig ikke på holdet.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

        Jeg skal ikke gøre mig klog på hvem der er større talenter end andre, men når det remses op på den måde, så indikerer det måske en udfordring man har haft med i overvejelserne omkring dumpingen af JM.
        Eske var den første til at vise sig fint frem. Han falder igennem og vi må sælge ham. Dernæst kommer Frø og Fenger som nogenlunde peaker samtidig og nu begge virker et stykke fra start-11'eren.
        Har JM et problem med at få fat i de unge? Mangler der en mand i trænerstaben som er centreret om vores unge?
        Et eller andet kunne i hvert fald indikere at der er noget at arbejde med ift. overgangen. Det er jo spillere vi har set levere på et fint niveau, som ryger ud i kulden på et hold som levere meget ordinære eller endda dårlige præstationer.

        Og ja den bliver måske lidt søgt omkring Fenger, for det lyder jo til han har været halvskadet siden i sommer, og passer det, så skal han selvfølgelig ikke på holdet.
        Jeg skal ikke kunne sige kategorisk, om JM har problemer med at udvikle og køre unge spillere ind, men vi kan i hvert fald konstatere, at det ikke er noget han har bevist han kan. I hans karriere som seniortræner hos både Hobro, Skive, Sønderjyske og Hammarby, har det ikke været noget med skulle udvikle og køre unge spillere ind på sit hold nogle af stederne. Det har været korte ophold, hvor det handlede om at få resultater hurtigt med en forholdsvis erfaren trup. Det må og skal OB også have vidst da de ansatte ham, og det var også en af de forbehold jeg skrev jeg havde dengang, fordi at det er noget nær det eneste klubben har sagt at de vil satse på.

        Jeg synes i hvert fald ikke, at JM har bevist, at han også er dygtig til den del, men det synes jeg måske heller ikke, at vi kunne forvente. OB må have ansat ham med åbne øjne og bevidste om hans kvaliteter og det han står for, og man har jo i hans periode også hentet en masse ældre spillere der jo indlysende har skubbet unge spillere længere væk fra holdet, og som har signaleret at man satser på at lave resultater her og nu.

        Jeg kan ikke se, at JMs projekt i OB nogensinde har været et "talentprojekt". Det har for mig at se været et: "Skab resultater her og nu-projekt", så at bedømme ham på, hvorvidt de unge spillere har udviklet sig godt, er nok ikke en af de største præmisser. Hvis det vi skal i gang med nu er et talentprojekt, så giver det sikkert god mening at skifte ham ud, men så er vi igen tilbage ved den største kontinuitet i OB, og det er den konstante slingrekurs, for hvorfor skal vi til at satse hårdt på vores akademispillere nu, når vi ikke skulle det for 2œ år siden?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

          Jeg skal ikke gøre mig klog på hvem der er større talenter end andre, men når det remses op på den måde, så indikerer det måske en udfordring man har haft med i overvejelserne omkring dumpingen af JM.
          Eske var den første til at vise sig fint frem. Han falder igennem og vi må sælge ham. Dernæst kommer Frø og Fenger som nogenlunde peaker samtidig og nu begge virker et stykke fra start-11'eren.
          Har JM et problem med at få fat i de unge? Mangler der en mand i trænerstaben som er centreret om vores unge?
          Et eller andet kunne i hvert fald indikere at der er noget at arbejde med ift. overgangen. Det er jo spillere vi har set levere på et fint niveau, som ryger ud i kulden på et hold som levere meget ordinære eller endda dårlige præstationer.

          Og ja den bliver måske lidt søgt omkring Fenger, for det lyder jo til han har været halvskadet siden i sommer, og passer det, så skal han selvfølgelig ikke på holdet.
          Jeg tror meget af det er et mentalt problem, havde vi en dygtig mentalcoach som kunne arbejde med spillerne, så var jeg sikker på at man ville kunne få særligt de unge til at præstere, og holde sig på sporet.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

            Folk er også rigtigt glade for at hæve de her unge spillere op på et niveau, hvor de kun i glimt har bevist, at de hører hjemme, og mange af dem ryger ned på jorden igen, især i OB. Bare se på, hvordan folk opfattede Fenger for 6 måneder siden og så til i dag.

            Frøkjær gjorde det fint i foråret, men at han skal udråbes til en profil og kæmpetalent, som nogle har gjort, handler mere om hype og forhåbninger end noget han reelt har leveret ude på banen. Nu nævner du selv Lindstrøm som sammenligning, men faktum er altså, at Lindstrøm i sin første sæson som senior lavede 5 mål og 4 assists i 33 kampe og før det havde lavet 17 mål og 4 assists på 37 kampe i U19 Ligaen. Frøkjær lavede 2 mål og 3 assists i 25 kampe, og de faldt allesammen mod bundhold, i U19 Ligaen lavede han 5 mål og 4 assists i 53 kampe, og indtil 2020 havde han aldrig spillet en U-landskamp.

            Der er forskel i de to cases, når vi skal sammenligne størrelsen af talenter, og jeg tror generelt, at vi skal passe på med at overhype de her unge spillere. Jeg tror f.eks. ikke det har været sundt for Frøkjær at få af vide fra forskellige kanter, at han er det næste stortalent og en profil OBs hold skal bygges op om, for så at finde ud af, at så god er han heller ikke endnu, når modstanden bliver bedre, og at han ikke bare har carte blanche til OBs startopstilling. Jeg er ret sikker på, at det også er derfor, vi har hørt flere negative udtalelser fra Frøkjær de seneste måneder, og det er da klart. For 6 måneder siden var han de flestes darling, nu er han blevet prügelknabe og en "skuffelse".

            Når det kommer til stykket, tror jeg ikke Frøkjær er et større talent end Greve var det i sin tid, jeg kan faktisk ikke se hvorfor det skulle være tilfældet. Og jeg tror i hvert fald slet ikke, at vi får det optimale ud af hans talent ved at overhype ham alt for tidligt og skabe et meget større pres end nødvendigt. Hvis der er noget unge fodboldspillere ikke har brug for, så er det et forvrænget selvbillede, og når Frøkjær står frem og udtaler sig på vegne af holdet i nogle lidt negative vendinger, så kunne noget tyde på, at det er sket. Lige præcis på det punkt, bifalder jeg et mere klassisk hierarki, hvor de unge spillere klapper hælene sammen og forsøger at rette ind og suge til sig. Og det sker i hvert fald ikke, når vi udråber dem som stjerner efter 4-5 gode kampe, og det gør sig også gældende for folk som Fenger, Eske, Jørgensen, Desler og Greve, spillere hvor hypen klart oversteg hvad de kunne matche i niveau ude på banen.
            Det er folk uden tvivl rigtigt glade for. Det ændre bare ikke på at Frø, på et ekstremt profilfattigt OB hold, var blandt vores klart bedste spillere i foråret hvilket jeg gætter på som værende årsag til at han bliver beskrevet som en OB profil. Han har skuffet i efteråret, men det gælder jo nærmest hele holdet kollektivt - måske på nær OC. Hvor mange OB spillere har været bedre end Frøkjær i 2020?

            Når Lindstrøm stod for 9 mål/assists i 33 kampe mens Frøkjær stod for 5 i 25 kampe synes jeg nu nok at man kan drage nogle parelleler. Ikke desto mindre gik min sammenligning med Lindstrøm ikke så meget på de to som spillere eller deres kvaliteter, min pointe var alene at hvis du går ind på sydsiden og læser gamle tråde fra Lindstrøms første sæson i superligaen vil du se massere kritiske indlæg - givetvis helt berettiget. De kritiske indlæg er nu forstummet, og Lindstrøm er en kæmpe profil som det var værd at satse på selvom der også fra ham var mange slatne præstationer under vejs.

            Du tror ikke at man hjælper sine unge spillere ved at overhype dem, det tror jeg du har ret i. Omvendt tror jeg heller ikke at man hjælper dem ved at tale dem ned efter nogle dårlige præstationer og gøre dem til syndebuk for holdets ringe præstationer.

            Selvfølgelig har Frøkjær ikke carte blanche til OBs start-11, det er der da heller ikke nogen der mener. En periode på bænken når præstationerne ikke rækker kan være enormt givtig.
            Så længe konkurrencen er som den er og OBs niveau er så middelmådigt som det har været i efteråret, vil jeg dog til enhver tid mene at man bør satse på en spiller som Frøkjær. Det er jo ikke fordi at man går på kompromis med resultaterne ved at vælge Frøkjær over de øvrige spillere til pladsen, der er ingen i vores offensiv der har været gode i efteråret. I det mindste er der noget perspektiv i en spiller som Frøkjær.

            Der ud over falder det mig lidt for brystet når man beskriver Frø som en en-vejs-spiller der ikke bidrager med noget når han ikke lykkes med det offensive. Han har en fin fysik, en fin motor og tager rigeligt del i det defensive arbejde. Jeg tror også udelukkende at det er derfor Frøkjær har spillet så relativt meget under JM sammenlignet med spillere som Eske og Greve der ellers er oplagte at sammenligne ham med. Frøkjær bidrager netop stadig til holdet selvom de offensive aktioner langt fra lykkes altid. Jeg tror personligt at Frø er et større talent end Greve, faktisk tror jeg han er det største offensive talent i OB siden Falk, men dit bud kan selvfølgelig være ligeså fint som mit og jeg har da heller ingen forventning om at Frøkjær er den frelser der skal hive OB op af slummet.

            Sidst må jeg også bare erklære mig yderst tvivlende over for dine spekulationer om at Frøkjær skulle have taget skade af den megen "hype" og fået et forvrænget selvbillede. Dels kan jeg slet ikke genkende den overhype som du omtaler - unge egenudviklede akademi spillere vil altid være meget i fokus og have længere lunte blandt fans end etablerede spillere ude fra, det skal man passe på med at oversætte til hype. Dels synes jeg da netop at Frøkjær er en spiller der selvkritisk stiller store krav til sig selv og forsøger at suge til sig. Men det er da helt rigtigt at han stikker ud på fyn når han kommer med en kæk Københavner attitude og siger hvad han mener uden at det altid er velovervejet. Om man kan lide det er nok en smagssag - jeg synes i den grad det pynter hos os der vel efterhånende er superligaens grå mus, og så lever jeg fint med de skæverter der ganske rigtigt også vil komme fra ham.

            Comment


              Det var simpelthen så fint vi fik Frøkjær ned med nakken over det interview! Vil meget hellere hører at bolden er rund, det bedste hold på dagen vinder, hvis vi scorer flere mål end modstanden vinder vi ect...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
                Det var simpelthen så fint vi fik Frøkjær ned med nakken over det interview! Vil meget hellere hører at bolden er rund, det bedste hold på dagen vinder, hvis vi scorer flere mål end modstanden vinder vi ect...
                Mener du os på forum specifikt? Eller Fans generelt? Eller måske bare de medier der selv blæste det op sådan var tvunget til at give en undskyld på opfordring af OB?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Mener du os på forum specifikt? Eller Fans generelt? Eller måske bare de medier der selv blæste det op sådan var tvunget til at give en undskyld på opfordring af OB?
                  Tænker primært på medier.
                  De er godt nok også med til at alle spiller interviews er tæt på meningsløse desværre, tror de fleste af os ville kunne nævne halvdelen af Drachmanns svar i et preview interview i aften og det ærgre mig.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                    Hvorfor skriver man Mads Frøkær er en profil. Holdet blev stærkere da han blev sat af, og lavede resultater. OB skal ikke ligge nede i nærheden af nedrykning, pga at der er folk som ham der er en-vejs spillere, og er nul værd når det ikke virker offensivt. Hvis han skal spille fremme på det hold, så skal der komme mål fra ham, det gør der ikke. Han skal bidrage.......
                    Hvorfor skriver man at Drachmann er en profil
                    og bærende kraft på holdet når vi får flere point uden ham end med ham på holdet?
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Mon MH kunne finde på at overveje ham....

                      https://www.clbold.dk/nyhed/champion...om-en-mulighed

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                        Mon MH kunne finde på at overveje ham....

                        https://www.clbold.dk/nyhed/champion...om-en-mulighed
                        Tja. Hvis han har de rigtige kvaliteter og spiller den fodbold vi gerne vil spille. Så ingen problem

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Tja. Hvis han har de rigtige kvaliteter og spiller den fodbold vi gerne vil spille. Så ingen problem
                          Spændende type og godt nok en blandet landhandel af klubber / landshold han har trænet !

                          Kender dog ikke noget specielt til hans tilgang til spillet... kun hans navn
                          Last edited by Online; 03-02-2021, 17:01.

                          Comment


                            Jeg tænker at aftenens kamp var Jacob Michelsens sidste. Henter man Peter Sørensen ind? henter man Lars Olsen ind? Alex Zorniger? Bo Henriksen ? eller tager Henrik Hansen over? Glem alt om udvikling, top6 og hvad der ellers fables om. Det brænder, og der skal en brandslukker på, det er nytteløst at fortsætte på denne måde.
                            Last edited by jojo; 03-02-2021, 21:47.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                              Jeg tænker at aftenens kamp var Jacob Michelsens sidste. Henter man Peter Sørensen ind? henter man Lars Olsen ind? Alex Zorniger? eller tager Henrik Hansen over? Glem alt om udvikling, top6 og hvad der ellers fables om. Det brænder, og der skal en brandslukker på, det er nytteløst at fortsætte på denne måde.
                              Enig i, at der skal ske noget. Vil dog tillade mig at brække mig i lange baner, hvis vi henter en af de sædvanlige danske rotationstrænere ind (her vælger jeg også at tage Zorninger med -kan bare ikke lide manden).
                              Når det er sagt, så er det også noget af en opgave at sige ja til. Vi har, imo, ikke en trup, der hører til i top-6. Og vi mangler helt utroligt meget nogle profiler på på holdet. Og med den tilgang der er til ikke at investere nævneværdigt i holdet, ændres der ikke meget.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                                Jeg tænker at aftenens kamp var Jacob Michelsens sidste. Henter man Peter Sørensen ind? henter man Lars Olsen ind? Alex Zorniger? eller tager Henrik Hansen over? Glem alt om udvikling, top6 og hvad der ellers fables om. Det brænder, og der skal en brandslukker på, det er nytteløst at fortsætte på denne måde.
                                At fyre Michelsen nu ville se helt absurd ud. Så har ledelsen endegyldigt diskvalificeret sig selv som værende bare nogenlunde kompetente. For mig at se var der kun to gangbare scenarier her i foråret. Enten fandt man den fremtidige træner nu og gav ham en mulighed for at eksperimentere lidt og bygge noget op til, at det bliver alvor fra starten af næste sæson, eller man lod HH eller en anden intern kandidat overtage resten af sæsonen, med den klare instruks, at der skal investeres spilletid i folk som Frøkjær, Fenger, Østrøm, Vestergaard og Brems, fremfor Lieder, Gudjohnsen, Aron, AJA, og 2x Lund.

                                Hvis vi kører den her sæson færdig med Michelsen og ender med at ansætte en som allerede står uden klub nu (Bo Henriksen, Gustavsson) eller en der skal købes fri alligevel og som ikke har kontraktudløb (Riemer, Thomasberg), altså trænere der ligeså godt kunne være tiltrådt nu, så giver jeg for alvor op på, at der eksisterer en lovende fremtid med den her ledelse.

                                Comment

                                Working...
                                X