Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Selvfølgelig kan man det, jeg påstår ikke andet, jeg kan bare stadig ikke se de ædruelige argumenter for, at vi er i gang med at satse mere på unge, når vi bliver ved med at tilføre ældre spillere, som jo helt indlysende er kommet for at spille.

    FCN har 2 spillere i truppen der er 27+
    Brøndby har 5
    FCM har 6 (3 keepere)
    AGF har 7
    Sønderjyske har 7
    Randers har 7
    AaB har 8
    Vejle har 8
    Lyngby har 8
    Horsens har 9

    OB har har 12, 13 med Bashkim. Det er kun FCK der kan slå os med deres 14 (3 keepere), og deres trup er åbenlyst dårligt sammensat, men jo også gearet til at skulle levere europæisk.

    Vores trup er overfodret med ældre spillere og for få af dem gør en forskel. Der er intet der tyder på, at vi vil bruge og give plads til unge spillere mere end de andre hold vil det. Jeg anfægter overhovedet ikke, at man vurderer, at akademiet ikke er klar til at levere flere spillere lige nu. Det er en ærlig sag. Men så skal vi jo heller ikke gå og fortælle hinanden, at OB er en klub der satser meget på unge spillere, og at man tager tydelige skridt i den retning her på kort sigt, for det er faktuelt forkert.

    Det eneste jeg beder om er bare, at vi lader være med at tale et projekt op, som vi ikke ved om reelt eksisterer. Indtil at OB kommer ud og eksplicit siger, at vi vil satse i den retning, og kommer med nogle klare målsætninger, og at man tager nogle tydelige valg bl.a. omkring, hvordan man sammensætter truppen, så forstår jeg ikke, at det narrativ skal tales op som andet end ønsketænkning hos nogle. Jeg kan ikke se, at OB satser mere på talenter lige nu end klubben altid har gjort, minus nogle år i slutningen af 00erne og starten af 10erne
    “At satse mere på talenter” kan vel betyde mange ting andet en spilletid på SL? Det kan betyde flere penge bruges på akademiet og flere akademi spillere i truppen. Det er jo en nem frase når det ikke er specificeret ud.

    Og i hvad kategori tæller en 28 årig der oprindeligt er fra akademiet?

    Men ellers er jeg fuldstændig enig. En spiller over 25-26 år burde i fremtiden enten kun hentes hvis han er mindst lige så god som dem han skal konkurrere med og er gammel OB spiller med tilknytning til klubben. Som fx Kasper Larsen og Kadrii. Ellers skal det være de bedste akademi spillere og de bedste 18-23 årige udefra som overhovedet muligt. Som fx Sabbi og Opondo.
    Alt dette skal så krydres med lidt Jebalis chancer engang i mellem

    Det skal være slut med at hente spillere som Thrandasson,AJA,Oli,Lieder hvor der er høj sandsynlighed for lille udvikling og minimal vidresalgspotentiale.

    Last edited by fmprOB; 06-02-2021, 14:18.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      “At satse mere på talenter” kan vel betyde mange ting andet en spilletid på SL? Det kan betyde flere penge bruges på akademiet og flere akademi spillere i truppen. Det er jo en nem frase når det ikke er specificeret ud.

      Og i hvad kategori tæller en 28 årig der oprindeligt er fra akademiet?
      Det har du selvfølgelig ret i, min anke er nok bare, at de her udsagn næppe kan klare "ikke-testen". Hvilke klubber herhjemme siger: Vi vil ikke satse på talenter, vi investerer ikke i vores akademi, vi vil ikke spille med unge spillere? Det vil alle jo, der er så bare forskellige grader af, hvor meget man vil det, og her kan jeg bare ikke se, at OB er nogle er de mest ultimative, eller er ved at blive det.

      Min irritation kommer nok primært af, at jeg nu flere gange i SFÅ har hørt nogle sige, at OB skal til at satse meget på unge spillere, og at det er vigtigt at den nye træner er dygtig til den del. Hvad bygger vi det på? Lige nu kan jeg ikke se, at det bygges på andet end en blanding af rygter og ønsketænkning, for vi foreløbigt har vi ikke set nogle tydelige tegn på det i hverken ansættelse af træner eller køb af spillere. Vi fortsætter derimod med at spæde en i forvejen gammel trup op med flere ældre spillere og skubbe de unge længere om bag i køen.

      Jeg synes bare at folk skal vente med at lege spåkoner om OBs fremtid, før at vi har set nogle specifikke målsætninger i den strategiplan vi forhåbentligt snart skal se, og før at vi ser en cheftræner og et efterfølgende transfervindue der giver nogle tydelige tegn i en retning. Indtil da er det godt nok en gratis omgang at sige, at vi vil dit og dat.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

        Kan vi ikke holde lidt igen med det der "satse på ungdommen", mange prøver at tale op. Foreløbigt kan jeg ikke se andet, end at det er noget folk har fundet på oppe i deres hoveder, det er ikke noget der rigtigt har hold i virkeligheden. I de sidste 6 måneder alene har vi forlænget en 30-årig spiller med 3 år, vi har givet en længere kontrakt til en 29-årig nordmand, og nu er vi måske også ved at give en længere kontrakt til en 29-årig angriber. I samme perioder er folk som Frøkjær, Fenger, Ibrahimagic og Obbekjær blevet skubbet længere væk fra holdet.

        Hvis OB melder ud, når de forhåbentligt kommer med deres strategimelding her i foråret, at de vil satse så og så meget på unge spillere og akademiet, og vi får nogle konkrete ting at forholde os til, så fair nok at tale det op, men foreløbigt synes jeg folk bygger det på nogle meget vage meldinger, og de bygger det i hvert fald slet ikke på reelle handlinger. At hente Bashkim, Skjelvik, Okosun, Lieder, AJA, Larsen og Thrandarson inde for de seneste 13 måneder signaler ikke, at man vil satse på ungdommen, det signalerer det stik modsatte.
        Forudsætningen for at satse på de unge er jo netop, at der en gruppe ældre rutinerede spillere, der kan støtte de unge. Eller virker det jo ikke!

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Phob Se indlæg
          Forudsætningen for at satse på de unge er jo netop, at der en gruppe ældre rutinerede spillere, der kan støtte de unge. Eller virker det jo ikke!
          Ja, i Nordsjælland har de f.eks. 2, i Brøndby har de en 4-5 stykker. Ikke 12-13 som i OB.

          Comment


            Kan vi ikke bare blive enige om at hvis man generelt signer aldrende spillere skal de have et højere niveau end dem de skal konkurrere med i truppen? De skal kunne gå direkte ind i start 11. Ellers kan vi lige så godt bare bruge de bedste af vores akademister

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Ja, i Nordsjælland har de f.eks. 2, i Brøndby har de en 4-5 stykker. Ikke 12-13 som i OB.
              Enig i at vi har for mange. Men syntes stadig ikke det taler imod at signe Kadrii. Det taler for at rydde op i fyldet til sommer

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                Selvfølgelig kan man det, jeg påstår ikke andet, jeg kan bare stadig ikke se de ædruelige argumenter for, at vi er i gang med at satse mere på unge, når vi bliver ved med at tilføre ældre spillere, som jo helt indlysende er kommet for at spille.

                FCN har 2 spillere i truppen der er 27+
                Brøndby har 5
                FCM har 6 (3 keepere)
                AGF har 7
                Sønderjyske har 7
                Randers har 7
                AaB har 8
                Vejle har 8
                Lyngby har 8
                Horsens har 9

                OB har har 12, 13 med Bashkim. Det er kun FCK der kan slå os med deres 14 (3 keepere), og deres trup er åbenlyst dårligt sammensat, men jo også gearet til at skulle levere europæisk.

                Vores trup er overfodret med ældre spillere og for få af dem gør en forskel. Der er intet der tyder på, at vi vil bruge og give plads til unge spillere mere end de andre hold vil det. Jeg anfægter overhovedet ikke, at man vurderer, at akademiet ikke er klar til at levere flere spillere lige nu. Det er en ærlig sag. Men så skal vi jo heller ikke gå og fortælle hinanden, at OB er en klub der satser meget på unge spillere, og at man tager tydelige skridt i den retning her på kort sigt, for det er faktuelt forkert.

                Det eneste jeg beder om er bare, at vi lader være med at tale et projekt op, som vi ikke ved om reelt eksisterer. Indtil at OB kommer ud og eksplicit siger, at vi vil satse i den retning, og kommer med nogle klare målsætninger, og at man tager nogle tydelige valg bl.a. omkring, hvordan man sammensætter truppen, så forstår jeg ikke, at det narrativ skal tales op som andet end ønsketænkning hos nogle. Jeg kan ikke se, at OB satser mere på talenter lige nu end klubben altid har gjort, minus nogle år i slutningen af 00erne og starten af 10erne
                Sønderjyske har snart 8 ser det ud til
                https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...erjyske-retur/

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                  Kan vi ikke holde lidt igen med det der "satse på ungdommen", mange prøver at tale op. Foreløbigt kan jeg ikke se andet, end at det er noget folk har fundet på oppe i deres hoveder, det er ikke noget der rigtigt har hold i virkeligheden. I de sidste 6 måneder alene har vi forlænget en 30-årig spiller med 3 år, vi har givet en længere kontrakt til en 29-årig nordmand, og nu er vi måske også ved at give en længere kontrakt til en 29-årig angriber. I samme perioder er folk som Frøkjær, Fenger, Ibrahimagic og Obbekjær blevet skubbet længere væk fra holdet.

                  Hvis OB melder ud, når de forhåbentligt kommer med deres strategimelding her i foråret, at de vil satse så og så meget på unge spillere og akademiet, og vi får nogle konkrete ting at forholde os til, så fair nok at tale det op, men foreløbigt synes jeg folk bygger det på nogle meget vage meldinger, og de bygger det i hvert fald slet ikke på reelle handlinger. At hente Bashkim, Skjelvik, Okosun, Lieder, AJA, Larsen og Thrandarson inde for de seneste 13 somnereb, måneder signaler ikke, at man vil satse på ungdommen, det signalerer det stik modsatte.
                  Nu betyder det ja ikke kun at de unge har brug for ældre kvalitetsspiller de kan læne sig op til men også at akademiet skal levere. Du taler om Frø, Fenger, Ibrahimagic og Obbekjær. Nu fik Frø rigtig meget spilletid, Fenger var tilbage efter en lang skadetid og kontraktsituationen hentyder at han hurtigt kan være fortid i sommeren og Obbekjær skuffede da han fik chancen og hans udvikling gik i stå så tror det er helt godt for ham med forændringen.Så bliver der faktisk Ibrahimagic som hidtil ikke fik meget mulighed at vise sig, men han er ja også helt nyt i førsteholdstruppen. Derudover er der Brems, Breum, Østrøm og Vestergaard som tilføjes nu. Synes Østrøm er tættest på spilletid og får den ja også, Vestergaard er lige tilbage efter en lang skadetid og så lovende ud i opstarten og så er der Breum og Brems for bag- og kantpositionen. Og det bruger ja også tid at køre de ind.
                  Er enig at vi har ret mange ældre spiller og der kræves en oprydning (igen) men synes der skulle i første linje kvaliteten og i kun anden linje alderen give udslag. Så der taler intet imod at hente Bashkim.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Hvem mener folket vi skal have ryddet ud fra truppen? Personligt vil jeg sige Aron og AJA er sikre også self nogle angribere Synes personligt vi burde forlænge med Oli Lund i et år eller to, men den er alle nok næppe enig i

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Nu betyder det ja ikke kun at de unge har brug for ældre kvalitetsspiller de kan læne sig op til men også at akademiet skal levere. Du taler om Frø, Fenger, Ibrahimagic og Obbekjær. Nu fik Frø rigtig meget spilletid, Fenger var tilbage efter en lang skadetid og kontraktsituationen hentyder at han hurtigt kan være fortid i sommeren og Obbekjær skuffede da han fik chancen og hans udvikling gik i stå så tror det er helt godt for ham med forændringen.Så bliver der faktisk Ibrahimagic som hidtil ikke fik meget mulighed at vise sig, men han er ja også helt nyt i førsteholdstruppen. Derudover er der Brems, Breum, Østrøm og Vestergaard som tilføjes nu. Synes Østrøm er tættest på spilletid og får den ja også, Vestergaard er lige tilbage efter en lang skadetid og så lovende ud i opstarten og så er der Breum og Brems for bag- og kantpositionen. Og det bruger ja også tid at køre de ind.
                      Er enig at vi har ret mange ældre spiller og der kræves en oprydning (igen) men synes der skulle i første linje kvaliteten og i kun anden linje alderen give udslag. Så der taler intet imod at hente Bashkim.
                      Jeg har intet sted talt imod at hente Bashkim. Intet sted.

                      Men før eller siden må OB beslutte sig for om de er en resultatfabrik eller om de vil talentvejen. Vi er godt i gang med at formøble alt det der så spændende ud med Fenger, ved at skubbe ham langt om bag i køen. Jeg vil slet ikke blive chokeret, hvis han ikke spillere i resten af sæsonen. Frøkjær er også kørt ud på et sidespor, kommer han nogensinde rigtigt i omdrejninger igen i OB? Det tror jeg ikke er sikkert, det kommer nok meget an på den næste træner. Og så er der alle de andre du nævner, men hvornår skal de spille?

                      Lige nu er der folk der står klart foran dem, som både er ældre og dyre spillere. Hvis vi sælger Tverskov til sommer, tør man så undlade at hente en erfaren erstatning og køre med Vestergaard. Tør man at skippe Ryan afsted og satse på Østrøm og AJA. Det er her at OB bliver testet på, hvor meget de vil de talenter, kontra hvor meget de kortsigtede resultater betyder. Foreløbigt peger alle beviser på, at kortsigtede resultater er næsten altafgørende.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                        Hvem mener folket vi skal have ryddet ud fra truppen? Personligt vil jeg sige Aron og AJA er sikre også self nogle angribere
                        Hvis det stod til mig.

                        Mandé
                        AJA
                        2x Lund
                        Skjelvik
                        Aron
                        Lieder
                        Sander
                        Sveinn

                        Og så er der en gruppe af spillere som der også kan være fin mening i at sende afsted, hvis en god mulighed byder sig. Folk som Tverskov, Ryan, Drachmann, Kløve og Jebali.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          Hvis det stod til mig.

                          Mandé
                          AJA
                          2x Lund
                          Skjelvik
                          Aron
                          Lieder
                          Sander
                          Sveinn

                          Og så er der en gruppe af spillere som der også kan være fin mening i at sende afsted, hvis en god mulighed byder sig. Folk som Tverskov, Ryan, Drachmann, Kløve og Jebali.
                          Enig, man burde finde en erfaren målmånd til at agere 3. valg (ala. Thomas Mikkelsen igen), frygter at Mandé kommer til at tage spilletid fra Bernat.
                          Tror dog vi hænger på Skjelvik og det bliver ikke muligt at sælge ham, da han nok henter en betragtelig hyre. Så det handler bare om at få det bedste ud af ham og håbe han kan holde sig nogenlunde skadesfri.
                          Ellers enig med listen (Udover Oli self)

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                            Hvem mener folket vi skal have ryddet ud fra truppen? Personligt vil jeg sige Aron og AJA er sikre også self nogle angribere Synes personligt vi burde forlænge med Oli Lund i et år eller to, men den er alle nok næppe enig i
                            Mandé ud og Alstrup op
                            AJA ud. Erstattes med Vestergaard
                            Oli ud. Erstattes af Brems
                            Marco allerede ud. Erstattes af Østrøm
                            Thrandarsson ud. Erstattes ikke
                            Sander ud. Erstattes ikke
                            Sveinn ud. Erstattes af Kadrii

                            Dette burde frigive 250.000-350.000 pr måned i løn der skal bruges på at hente en klasse spiller. Måske 2. Gerne til midten og højreback
                            Lieder er lige på vippen og Jebali må gerne sælges hvis det kan generere nogle millioner. Ellers skal han blive. Så må vi se hvad en ny træner kan få ud af ham som JM ikke rigtig er lykkedes med

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                              Jeg har intet sted talt imod at hente Bashkim. Intet sted.

                              Men før eller siden må OB beslutte sig for om de er en resultatfabrik eller om de vil talentvejen. Vi er godt i gang med at formøble alt det der så spændende ud med Fenger, ved at skubbe ham langt om bag i køen. Jeg vil slet ikke blive chokeret, hvis han ikke spillere i resten af sæsonen. Frøkjær er også kørt ud på et sidespor, kommer han nogensinde rigtigt i omdrejninger igen i OB? Det tror jeg ikke er sikkert, det kommer nok meget an på den næste træner. Og så er der alle de andre du nævner, men hvornår skal de spille?

                              Lige nu er der folk der står klart foran dem, som både er ældre og dyre spillere. Hvis vi sælger Tverskov til sommer, tør man så undlade at hente en erfaren erstatning og køre med Vestergaard. Tør man at skippe Ryan afsted og satse på Østrøm og AJA. Det er her at OB bliver testet på, hvor meget de vil de talenter, kontra hvor meget de kortsigtede resultater betyder. Foreløbigt peger alle beviser på, at kortsigtede resultater er næsten altafgørende.
                              Syntes godt nok du er lidt urimelig mht Fenger og Frø.
                              Fenger har været småskadet-skadet hele sæsonen og har på intet tidspunkt været på 100%. Dette er hovedforklaringen på han ikke har spillet mere.
                              Frøkjær har startet de fleste kampe i denne sæson selvom han har været decideret ELENDIG i 50%+ af kampene og har haft brug for lidt tid på bænken til selvransagelse.
                              Bare fordi du er et stor talent skal du stadig præstere jævnligt. Det gjorde han ikke i 8-10 kampe i træk og må derfor tage til takke med en indskifterrolle indtil han finder en rytme igen

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Ja, i Nordsjælland har de f.eks. 2, i Brøndby har de en 4-5 stykker. Ikke 12-13 som i OB.
                                Det er jeg helt enig i - men det tager tid!

                                Comment

                                Working...
                                X