Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Spillede BK og Sander egentligt ikke godt sammen ?
    Jo det må man sige. Sander blev aldrig den samme spiller i OB efter Kadrii smuttede.. Spændende at se om de får chancen sammen igen. Jeg tvivler

    Comment


      Hvis BK kommer, er det af mangel på bedre tilbud. Holdet vrimler med angribere og træneren er på vej væk og uden BK ved hvem den nye er. Men han har succesoplevelser her, så måske.
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

      OB - engang var vi gode

      Comment


        Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

        Ja men tror bare stadig godt Jebali kunne blive rigtig god for os, hvis han bliver efter sommerferien og den nye træner evt kan bruge ham på kanten eller som offensiv midt. Han duer ikke som front spids. Og man har set de kvaliteter han har når han pludselig bliver rykket ud på kanten eller lidt længere tilbage i banen
        Enig.

        Men hvad vil en Kadrii betyde for vores spil og opstillingen, hvem kommer i overskud?

        Bliver Horsens stilen og Okosun droppet, bliver Frø helt udeladt eller bliver det Jebali?

        Baskim er en super spiller at få ind men der melder sig alligevel en tanke om at OB igen giver en kongehyre og overbyder på lønnen med en 4 årig kontrakt.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

          Enig.

          Men hvad vil en Kadrii betyde for vores spil og opstillingen, hvem kommer i overskud?

          Bliver Horsens stilen og Okosun droppet, bliver Frø helt udeladt eller bliver det Jebali?

          Baskim er en super spiller at få ind men der melder sig alligevel en tanke om at OB igen giver en kongehyre og overbyder på lønnen med en 4 årig kontrakt.
          På den korte bane vil der nok blive skiftet rundt på en del offensive pladser pga mange kampe på dårlige baner. Så nogen reel foretrukken opstilling ser vi nok ikke i starten. Det handler vel også mere om relationer mellem spillere? At få sat de rigtige offensive spillere sammen fra kamp til kamp og holde dem super friske

          Bashkim kender lønrammen og får vel ikke meget mere end han fik til sidst som var ca 200.000kr plus diverse bonusser. Han vidste hvad han gik ind til da han søgte tilbage. Jeg kunne godt se ham få en 3,5 årig kontrakt og blive annonceret i morgen

          Comment


            Jeg håber, at det så betyder afgang af Jebali og den store Nordbo. Ellers giver det ingen mening med OBs “fokus” på ungdommen.

            BK - Fenger - Sabbi/Hylle.

            Det er da en smule potent.
            Frø vil jeg halvere længere ned i banen. I form og med lyst er han OBs bedste.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Enig.

              Men hvad vil en Kadrii betyde for vores spil og opstillingen, hvem kommer i overskud?

              Bliver Horsens stilen og Okosun droppet, bliver Frø helt udeladt eller bliver det Jebali?

              Baskim er en super spiller at få ind men der melder sig alligevel en tanke om at OB igen giver en kongehyre og overbyder på lønnen med en 4 årig kontrakt.
              Tror det kan komme til at betyde at Frø skal kæmpe med på midtbanen samtidigt med en kantplads. Frø kan jo snildt spille en tier. Hvis vi fortsætter med 4-3-3, så tænker jeg Bashkim vil spille venstrekanten (i hvert fald under Michelsen, han ser et stort lys i Jebali på toppi), tror ligeledes han vil fortsætte med at bruge Oku, det kan så komme til at koste én som JJ pladsen - ærgerligt, men samtidigt rart at vi endelig kan få noget konkurrence på midtbanepladserne, nu hvor især også Opondo begynder at vise sig positivt frem - så skal vi bare lige have skippet Aron væk, så der kan blive plads til Tarik også.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                Jeg håber, at det så betyder afgang af Jebali og den store Nordbo. Ellers giver det ingen mening med OBs “fokus” på ungdommen.

                BK - Fenger - Sabbi/Hylle.

                Det er da en smule potent.
                Frø vil jeg halvere længere ned i banen. I form og med lyst er han OBs bedste.
                Det synes jeg også er spændende. Vil også rigtig gerne have integreret Frøkjær lidt længere tilbage i banen, da han simpelthen ikke er målfarlig nok.
                Forhåbentligt kan Nissen så vokse til at blive 5. angriber, så synes jeg vi er fint besat i angrebet og der burde være lønkroner til også at finde klasse på midtbanen og en god back.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                  Jeg håber, at det så betyder afgang af Jebali og den store Nordbo. Ellers giver det ingen mening med OBs “fokus” på ungdommen.

                  BK - Fenger - Sabbi/Hylle.

                  Det er da en smule potent.
                  Frø vil jeg halvere længere ned i banen. I form og med lyst er han OBs bedste.
                  Syntes Frøkjær er en svær størrelse. Hans kostante udfordringer og derved til tider boldtab gør at jeg har svært ved at se ham i en tilbagetrukket central rolle. Han er heller ikke målfarlig nok til at være en hængende angriber. Så eneste mulighed pt ser jeg på en kantposition. Og det giver sine begrænsninger

                  Comment


                    Helt ærligt, så kommer det kun til at betyde noget på den korte, lidt ligegyldige, bane. Vi har for mange angribere her og nu, men det tror jeg der bliver ryddet op i til sommer. Men man kan ikke sige nej til Bashkim, når man ved hvor stor en betydning han har, og en evt ny træner burde han heller ikke bekymre sig om, hvis han holder niveauet fra sidst.

                    Tror OB planlægger at skubbe i hvert fald 3 angribere, og set i det lys tror jeg vi ender nogenlunde status quo for de unge Hylle, Fenger og Frøkjær.

                    Jeg tænker det bliver på andres bekostning. Lieder får et halvt år til at bevise, at han kan noget. Jebali har selv givet udtryk for, at OB ikke er interessant hvis de ikke kommer i top 6, og Sander ligner også en, der har meget lang vej hjem. Han har dog stadig lang kontrakt, og hvem ved om en ny træner kigger hans vej. Sveinn ryger retur til Italien, og så kan man måske endelig rykke Kløve og Opondo ned på midten hvor de hører til. Så har vi ikke længere overflod af angribere og mere balance mellem etablerede navne og unge angribere.

                    Velkommen hjem, Bashkim.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                      Jeg håber, at det så betyder afgang af Jebali og den store Nordbo. Ellers giver det ingen mening med OBs “fokus” på ungdommen.

                      BK - Fenger - Sabbi/Hylle.

                      Det er da en smule potent.
                      Frø vil jeg halvere længere ned i banen. I form og med lyst er han OBs bedste.
                      Det nytter ikke noget at tage både et skridt frem og et tilbage.
                      truppen bliver ikke bedre ved at sælge Jebali.
                      det er Sander og Lieder som skal væk.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Syntes Frøkjær er en svær størrelse. Hans kostante udfordringer og derved til tider boldtab gør at jeg har svært ved at se ham i en tilbagetrukket central rolle. Han er heller ikke målfarlig nok til at være en hængende angriber. Så eneste mulighed pt ser jeg på en kantposition. Og det giver sine begrænsninger
                        Frø har brug for spillere omkring sig der tænker fodbold som ham selv, så der bliver taget de rigtige løb omkring ham og så skal han finde en balance ifht. hvor meget risiko han skal spille med på forskellige områder af banen. Hans skarphed ved han godt selv der skal arbejdes med, han har alle værktøjer, så det skal nok komme tænker jeg.
                        Baskims rutine og fodboldmæssige kompetencer er jeg overbevist om vil være et godt supplement til vores trup og så er der andre af vores offensive spillere der må sorteres fra (Sander og Lieder eksempelvis). Baskim skal ihvertfald være velkommen tilbage til OB.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          På den korte bane vil der nok blive skiftet rundt på en del offensive pladser pga mange kampe på dårlige baner. Så nogen reel foretrukken opstilling ser vi nok ikke i starten. Det handler vel også mere om relationer mellem spillere? At få sat de rigtige offensive spillere sammen fra kamp til kamp og holde dem super friske

                          Bashkim kender lønrammen og får vel ikke meget mere end han fik til sidst som var ca 200.000kr plus diverse bonusser. Han vidste hvad han gik ind til da han søgte tilbage. Jeg kunne godt se ham få en 3,5 årig kontrakt og blive annonceret i morgen
                          Håber også på 3,5 år og OB gør klogt i at give ham en fin kontrakt, for vi vil have godt af i en tid, hvor vi nok i højere grad kommer til at satse på ungdommen at have en rutineret klassespiller i folden, som angiveligt er et super forbillede for vores unge og en leder i omklædningsrummet. Den slags hænger ikke på træerne.
                          ​​​​​

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                            Håber også på 3,5 år og OB gør klogt i at give ham en fin kontrakt, for vi vil have godt af i en tid, hvor vi nok i højere grad kommer til at satse på ungdommen at have en rutineret klassespiller i folden, som angiveligt er et super forbillede for vores unge og en leder i omklædningsrummet. Den slags hænger ikke på træerne.
                            ​​​​​
                            Kan vi ikke holde lidt igen med det der "satse på ungdommen", mange prøver at tale op. Foreløbigt kan jeg ikke se andet, end at det er noget folk har fundet på oppe i deres hoveder, det er ikke noget der rigtigt har hold i virkeligheden. I de sidste 6 måneder alene har vi forlænget en 30-årig spiller med 3 år, vi har givet en længere kontrakt til en 29-årig nordmand, og nu er vi måske også ved at give en længere kontrakt til en 29-årig angriber. I samme perioder er folk som Frøkjær, Fenger, Ibrahimagic og Obbekjær blevet skubbet længere væk fra holdet.

                            Hvis OB melder ud, når de forhåbentligt kommer med deres strategimelding her i foråret, at de vil satse så og så meget på unge spillere og akademiet, og vi får nogle konkrete ting at forholde os til, så fair nok at tale det op, men foreløbigt synes jeg folk bygger det på nogle meget vage meldinger, og de bygger det i hvert fald slet ikke på reelle handlinger. At hente Bashkim, Skjelvik, Okosun, Lieder, AJA, Larsen og Thrandarson inde for de seneste 13 måneder signaler ikke, at man vil satse på ungdommen, det signalerer det stik modsatte.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                              Kan vi ikke holde lidt igen med det der "satse på ungdommen", mange prøver at tale op. Foreløbigt kan jeg ikke se andet, end at det er noget folk har fundet på oppe i deres hoveder, det er ikke noget der rigtigt har hold i virkeligheden. I de sidste 6 måneder alene har vi forlænget en 30-årig spiller med 3 år, vi har givet en længere kontrakt til en 29-årig nordmand, og nu er vi måske også ved at give en længere kontrakt til en 29-årig angriber. I samme perioder er folk som Frøkjær, Fenger, Ibrahimagic og Obbekjær blevet skubbet længere væk fra holdet.

                              Hvis OB melder ud, når de forhåbentligt kommer med deres strategimelding her i foråret, at de vil satse så og så meget på unge spillere og akademiet, og vi får nogle konkrete ting at forholde os til, så fair nok at tale det op, men foreløbigt synes jeg folk bygger det på nogle meget vage meldinger, og de bygger det i hvert fald slet ikke på reelle handlinger. At hente Bashkim, Skjelvik, Okosun, Lieder, AJA, Larsen og Thrandarson inde for de seneste 13 måneder signaler ikke, at man vil satse på ungdommen, det signalerer det stik modsatte.
                              Man kan vel godt satse på ungdommen selvom der er nogle “rutinerede” spillere omkring 30 på holdet? Selv FCN havde vel 3 spillere i flere kampe på 30+ år?
                              Jeg ser ingen problem i at hente spillere på ca 28 år hvis de bare har en klasse der kan ses på banen. Som fx Kadrii og Okosun. Skjelvik og Kasper kan diskutteres mens signings af Lieder,AJA og Thrandarsson decideret er uintelligente når man ser tilbage på hvad de har tilført truppen. Det vidste de fleste af os herinde fra Day1 næsten.

                              Vores akademi er ikke i nærheden af at være stærkt nok til at producere spillere nok som kan indfri vores målsætning.

                              Så der skal findes en balance. Og den er vi helt enige om at de ikke har fundet endnu. Langt fra

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Man kan vel godt satse på ungdommen selvom der er nogle “rutinerede” spillere omkring 30 på holdet? Selv FCN havde vel 3 spillere i flere kampe på 30+ år?
                                Jeg ser ingen problem i at hente spillere på ca 28 år hvis de bare har en klasse der kan ses på banen. Som fx Kadrii og Okosun. Skjelvik og Kasper kan diskutteres mens signings af Lieder,AJA og Thrandarsson decideret er uintelligente når man ser tilbage på hvad de har tilført truppen. Det vidste de fleste af os herinde fra Day1 næsten.

                                Vores akademi er ikke i nærheden af at være stærkt nok til at producere spillere nok som kan indfri vores målsætning.

                                Så der skal findes en balance. Og den er vi helt enige om at de ikke har fundet endnu. Langt fra
                                Selvfølgelig kan man det, jeg påstår ikke andet, jeg kan bare stadig ikke se de ædruelige argumenter for, at vi er i gang med at satse mere på unge, når vi bliver ved med at tilføre ældre spillere, som jo helt indlysende er kommet for at spille.

                                FCN har 2 spillere i truppen der er 27+
                                Brøndby har 5
                                FCM har 6 (3 keepere)
                                AGF har 7
                                Sønderjyske har 7
                                Randers har 7
                                AaB har 8
                                Vejle har 8
                                Lyngby har 8
                                Horsens har 9

                                OB har har 12, 13 med Bashkim. Det er kun FCK der kan slå os med deres 14 (3 keepere), og deres trup er åbenlyst dårligt sammensat, men jo også gearet til at skulle levere europæisk.

                                Vores trup er overfodret med ældre spillere og for få af dem gør en forskel. Der er intet der tyder på, at vi vil bruge og give plads til unge spillere mere end de andre hold vil det. Jeg anfægter overhovedet ikke, at man vurderer, at akademiet ikke er klar til at levere flere spillere lige nu. Det er en ærlig sag. Men så skal vi jo heller ikke gå og fortælle hinanden, at OB er en klub der satser meget på unge spillere, og at man tager tydelige skridt i den retning her på kort sigt, for det er faktuelt forkert.

                                Det eneste jeg beder om er bare, at vi lader være med at tale et projekt op, som vi ikke ved om reelt eksisterer. Indtil at OB kommer ud og eksplicit siger, at vi vil satse i den retning, og kommer med nogle klare målsætninger, og at man tager nogle tydelige valg bl.a. omkring, hvordan man sammensætter truppen, så forstår jeg ikke, at det narrativ skal tales op som andet end ønsketænkning hos nogle. Jeg kan ikke se, at OB satser mere på talenter lige nu end klubben altid har gjort, minus nogle år i slutningen af 00erne og starten af 10erne

                                Comment

                                Working...
                                X