Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Ayo Simon Okosun

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...e-med-i-toppen

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
      Allerede i Hillerød var han afgørende for en hurtig udligning. Han er oppe og heade bolden videre fra udsparket fra keeper, hvilket ingen af de andre på midtbanen er i stand til. Opondo, Kløve og JJT er alle miniputspillere så snart bolden befinder sig en anelse oppe i luften. Okosun er som jeg ser det klart OBs mest værdifulde midtbane spiller, at nogen så mener han er forkert signet, det siger jo så en hel del om den midtbane der var indtil han kom. OBs chancer for top6 er vel gået fra at være 25% til 50% efter hans ankomst, velkommen Okosun.
      Vurderer du ud fra en vundet hovedstøds duel mod et 2.div hold at vi der er skeptiske tager fejl?

Vi er selvfølgelig aldeles helt enige i at Kløve, JJ og Opondo er dårlige i luftspillet det tænker jeg ikke der er nogle som har betvivlet.
      Mon ikke det for de flestes vedkommende er kritik på hans spil med fødderne og en tvivl om han passer ind i vores spillestil so far i sæsonen. Alle og enhver kan jo se at vi får et vildt luftvåben som kan gavne i begge felter hvor vi hidtil har været på det jævne.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Vurderer du ud fra en vundet hovedstøds duel mod et 2.div hold at vi der er skeptiske tager fejl?

Vi er selvfølgelig aldeles helt enige i at Kløve, JJ og Opondo er dårlige i luftspillet det tænker jeg ikke der er nogle som har betvivlet.
        Mon ikke det for de flestes vedkommende er kritik på hans spil med fødderne og en tvivl om han passer ind i vores spillestil so far i sæsonen. Alle og enhver kan jo se at vi får et vildt luftvåben som kan gavne i begge felter hvor vi hidtil har været på det jævne.
        Han skal i hvert fald have chancen for at bevise, at det ikke er tilfældet.

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Jeg vurderer, at han er i stand til at udføre ting på banen ingen af de øvrige er i stand til. Kunne godt se for mig, at Hillerødkampen blev dette års sidste i pokalen, såfremt han ikke var kommet.
          I AGF kampen skaber OB en hel del, men målene tæller mest for mig i fodbold, ja OB har fået en midtbanemand der kan afgøre fodboldkampe, så kan de øvrige jo trille rundt med bolden som de plejer, velvidende at der nu også er folk på holdet der kan stække modstandernes forsvar. Kønt ikke kønt, ligegyldigt da det er resultaterne der tæller.

Comment

Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

Han skal i hvert fald have chancen for at bevise, at det ikke er tilfældet.
            Selvfølgelig skal han have chancen hen over denne sæson så kan vi vurdere til sommer om det er hot eller not.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

Comment

Nu her ca. 100 hovedstødsdueller efter Ayos ankomst, må man bare sige. Fantastisk signing, hold da op hvor er han vigtig. Egentlig utrolig at så stor en mand har så få boldtab i spillet med fødderne.

Comment

Nu her ca. 100 hovedstødsdueller efter Ayos ankomst, må man bare sige. Fantastisk signing, hold da op hvor er han vigtig. Egentlig utrolig at så stor en mand har så få boldtab i spillet med fødderne.
                Han var tæt på at koste igår med et boldtab lige uden for eget felt. Men ellers har han været fantastisk og faktisk okay med fødderne også.
                Jeg har nu lige fra Day 1 været sikker på han blev en gevinst

Comment

Point høsten er muligvis blevet marginalt bedre, men kønt er det jo ikke når vi igen og igen forfalder til lange bolde op på Okosun. Jeg kan leve med det fordi banerne ikke er til meget mere lige nu, mens JJT også er skadet, men hvis det spil vi praktisere nu er stilen fremover er jeg godt nok ked af det. Det skal ikke ses som en kritik af Okosun, hvem jeg ikke har noget i mod, men for mig står og faldet det med om han kan passes ind i vores spil samtidig med at han kan bidrage med sin vanvittige spidskompetence i felterne. Hvis stilen bare bliver lagt om til Horsen står jeg af, og indtil nu har vi været mere Horsens end OB med Okosun på banen imo.

Comment

Argh, den køber jeg sgu ikke. Han har været udmærket, men jeg synes stadig vi mangler for alvor at få gjort ham farlig og få det optimale ud af ham. Og tag det fra en der flere gange foreslog at hente ham, og som også gentagne gange blev skudt ned. Vi har fået ham udnyttet godt til at spille lange bolde op på og blive mere direkte, men på indlæg og dødbolde synes jeg godt nok vi stadig mangler rigtigt meget i at få gjort ham farlig. Han kommer ikke til en eneste farlig mulighed i går fx.

Og så køber jeg heller ikke, at han ikke har udfordringer med fødderne. Det er klart, at når vi spiller så direkte som vi har gjort i de sidste to kampe, så er det ikke det store problem, men det er det i andre kampe, hvor vi har brug for at spille lidt mere kreativt og hurtigt. Nu har vi lige mødt to ret offensive hold der giver os noget plads at spille på og gør, at vi ikke behøver at angribe med så mange spillere, men i de forrige kampe mod Sønderjyske og Randers, der fik vi altså ikke spillet os til de helt store chancer, så der er vi nødt til at være endnu bedre til at spille ham god på indlæg og dødbolde, hvis det skal retfærdiggøres at han spiller. Nu hedder den foreløbigt 1 mål i 8 kampe, det snit skal altså hæves lidt, når spillet er lagt så meget an på ham, for vi må i samme ombæring sige, at Jebali, Sabbi og Frøkjær ikke er blevet bedre af, at han er kommet ind på holdet, og især de to førstnævnte kommer ikke til ligeså mange chancer længere, som de gjorde i starten af sæsonen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Argh, den køber jeg sgu ikke. Han har været udmærket, men jeg synes stadig vi mangler for alvor at få gjort ham farlig og få det optimale ud af ham. Og tag det fra en der flere gange foreslog at hente ham, og som også gentagne gange blev skudt ned. Vi har fået ham udnyttet godt til at spille lange bolde op på og blive mere direkte, men på indlæg og dødbolde synes jeg godt nok vi stadig mangler rigtigt meget i at få gjort ham farlig. Han kommer ikke til en eneste farlig mulighed i går fx.

Og så køber jeg heller ikke, at han ikke har udfordringer med fødderne. Det er klart, at når vi spiller så direkte som vi har gjort i de sidste to kampe, så er det ikke det store problem, men det er det i andre kampe, hvor vi har brug for at spille lidt mere kreativt og hurtigt. Nu har vi lige mødt to ret offensive hold der giver os noget plads at spille på og gør, at vi ikke behøver at angribe med så mange spillere, men i de forrige kampe mod Sønderjyske og Randers, der fik vi altså ikke spillet os til de helt store chancer, så der er vi nødt til at være endnu bedre til at spille ham god på indlæg og dødbolde, hvis det skal retfærdiggøres at han spiller. Nu hedder den foreløbigt 1 mål i 8 kampe, det snit skal altså hæves lidt, når spillet er lagt så meget an på ham, for vi må i samme ombæring sige, at Jebali, Sabbi og Frøkjær ikke er blevet bedre af, at han er kommet ind på holdet, og især de to førstnævnte kommer ikke til ligeså mange chancer længere, som de gjorde i starten af sæsonen.
                      Jeg syntes mere det er vores backs og kanter der er skyld i vi ikke får det sidste slutprodukt på. På den korte tid han har været her har han klart overbevist mig mere end mange andre signings. Og så behøver han ikke selv at være farlig i hver kamp. Han kan også være med til at forlænge og gøre andre farlige.
                      Syntes faktisk han er ganske habil med fødderne og kan vel sagtens stadig blive bedre

Comment

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                        Point høsten er muligvis blevet marginalt bedre, men kønt er det jo ikke når vi igen og igen forfalder til lange bolde op på Okosun. Jeg kan leve med det fordi banerne ikke er til meget mere lige nu, mens JJT også er skadet, men hvis det spil vi praktisere nu er stilen fremover er jeg godt nok ked af det. Det skal ikke ses som en kritik af Okosun, hvem jeg ikke har noget i mod, men for mig står og faldet det med om han kan passes ind i vores spil samtidig med at han kan bidrage med sin vanvittige spidskompetence i felterne. Hvis stilen bare bliver lagt om til Horsen står jeg af, og indtil nu har vi været mere Horsens end OB med Okosun på banen imo.
                        I det mindste er der et våben når OB møder et hold der er bedre og moser på ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                          Jeg forstår hvad du mener, men jeg kan nu godt se vores kreative offensivspillere få mere plads længere fremme på banen ved netop at have okosun at slå den op på. Han er jo et monster og synes også specielt Jebali har fundet plads til at lave geniale ting og være tæt på også selv at score. Sabbi mangler jeg lidt får udnyttet det bedre. Sabbi låser både sig selv, Ryan og Okosun. Kunne han finde lidt mere plads omkring okosun mere centralt i banen, så giver han mere plads til Ryan, han kan selv komme til afslutninger med sit fine spark og så kan han give Okosun plads til at komme i feltet. Der er helt sikkert noget at arbejde med der, ligesom vi i øvrigt har på den anden kant, hvor vi desværre bare ikke har haft klasse nok qua Frøs ringe efterår og mangel på alternativer. Måske løsningen her er Jebali til venstre og en targetman på toppen.
                          Men generelt har okosun isoleret set gjort det fint, og jeg synes det er en stor kvalitet vi har fundet et våben til at spille os ud af det pres, som vi så ofte fanges i, ligesom han både fylder uden bold i organisationen og på dødbolde i begge ender. At han er så stor en gevinst allerede nu synes jeg er stærkt. Han kom hertil uden mange minutter i benene i længere tid, så der var også rust som skulle bankes af.

​​​​​
                          ​​​​​
                          ​​​​

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Jeg syntes mere det er vores backs og kanter der er skyld i vi ikke får det sidste slutprodukt på. På den korte tid han har været her har han klart overbevist mig mere end mange andre signings. Og så behøver han ikke selv at være farlig i hver kamp. Han kan også være med til at forlænge og gøre andre farlige.
                            Syntes faktisk han er ganske habil med fødderne og kan vel sagtens stadig blive bedre
                            Det kan du godt have ret i. Høje indlæg er helt klart ikke Ryans eller Skjelviks stærke side, og når vi spiller Lund på venstre back er det selvsagt endnu mindre. Kanterne det samme ja, men Sabbi, Frøkjær, Opondo, Jebali, Thrandarsson, Hyllegaard er jo bare slet heller ikke de typer der ligger bredt og slå indlæg. Kløve er måske den eneste, han har bare heller ikke rigtigt speeden til at spille kant længere. Så er vi igen tilbage ved den rodede trupsammensætning.

Jeg køber gerne, at han ser mere overbevisende ud end så mange andre signings, men det er jo også fordi, at det er så åbenlyst hvad han kan. Det samme med Sabbi, med hans hurtighed og evner til at udfordre, er det også let hurtigt at få øje på, hvorfor han er hentet, hvor det med sådan en som Jebali, som også er afhængig af at blive spillet rigtigt og at have nogle gode spillere omkring sig, godt kan være sværere at se med det samme.

Det er klart, hvis han kan gøre dem omkring sig bedre, så er han ikke så afhængig af at selv at være farlig, men det ved jeg nu heller ikke, om jeg synes han gør. Han er en gevinst lige nu, fordi at vi kan sparke den langt efter ham, og at vi har problemer med at spille den frem, når JJT ikke er med, og selv når han er med stadig mangler noget kvalitet på midtbanen. Men jeg synes ikke der er mange der har hævet niveauet af at han er kommet ind. Frøkjær er røget helt ud nu, og selvom jeg synes han er/var overhypet, er der stadig mange der har udråbt ham som vores måske største talent, og en som holdet skal bygges op omkring. Hvis vi er ved at udvikle en spillestil, hvor Frøkjær ikke passer ind, og det delvist er pga. Okosun, så er det vel lidt problematisk.

Og så er der Jebali og Sabbi, som er udset til at være store profiler og var rigtigt gode i starten af sæsonen. Jeg synes absolut ikke de er blevet bedre, siden Okosun er kommet ind på holdet, og det gavner ikke dem, at kvaliteten på bolden og kreativiteten er sænket på midtbanen. Min påstand er, at hvis vi skal få det bedste ud af dem, så er der også nødt til at være nogle der kan støbe kuglerne for dem og som de kan kombinere og spille hurtigt med, og det er ikke Okosun. Det er vi stadig nødt til at få løst på en anden måde, for mig bekendt bliver der investeret +½ millioner kroner i de to spillere tilsammen om måneden, så der må også ligge en klar opgave med at få dem forløst. Jeg siger ikke, at Okosun skal ofres på den bekostning, men der skal nok kigges på generelt, hvordan midtbanen og offensiven generelt sammensættes.
                            Last edited by Sheed; 15-12-2020, 22:17.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Det kan du godt have ret i. Høje indlæg er helt klart ikke Ryans eller Skjelviks stærke side, og når vi spiller Lund på venstre back er det selvsagt endnu mindre. Kanterne det samme ja, men Sabbi, Frøkjær, Opondo, Jebali, Thrandarsson, Hyllegaard er jo bare slet heller ikke de typer der ligger bredt og slå indlæg. Kløve er måske den eneste, han har bare heller ikke rigtigt speeden til at spille kant længere. Så er vi igen tilbage ved den rodede trupsammensætning.
                              enig. Trupsammensætningen er ikke optimal og der kan hentes rigtig meget hvis vi får lavet en mere samlet enhed

Jeg køber gerne, at han ser mere overbevisende ud end så mange andre signings, men det er jo også fordi, at det er så åbenlyst hvad han kan. Det samme med Sabbi, med hans hurtighed og evner til at udfordre, er det også let hurtigt at få øje på, hvorfor han er hentet, hvor det med sådan en som Jebali, som også er afhængig af at blive spillet rigtigt og at have nogle gode spillere omkring sig, godt kan være sværere at se med det samme.
                              Vi har jo skreget efter fysik og spidskompetencer. Det har vi fået. Gider sgu heller ikke 6 Frøkjær typer i offensiven

Det er klart, hvis han kan gøre dem omkring sig bedre, så er han ikke så afhængig af at selv at være farlig, men det ved jeg nu heller ikke, om jeg synes han gør. Han er en gevinst lige nu, fordi at vi kan sparke den langt efter ham, og at vi har problemer med at spille den frem, når JJT ikke er med, og selv når han er med stadig mangler noget kvalitet på midtbanen. Men jeg synes ikke der er mange der har hævet niveauet af at han er kommet ind. Frøkjær er røget helt ud nu, og selvom jeg synes han er/var overhypet, er der stadig mange der har udråbt ham som vores måske største talent, og en som holdet skal bygges op omkring. Hvis vi er ved at udvikle en spillestil, hvor Frøkjær ikke passer ind, og det delvist er pga. Okosun, så er det vel lidt problematisk.
                              ​​​​​​​Jeg køber nemlig ikke præmissen at Frøkjær ikke skulle passe ind i en mere simpel spillestil som vi praktiserer nu. Vi har hverken økonomien, setuppet eller akademiet til at lave et helt hold fyldt med tekniske spillere. Så derfor skal der være plads til en Drachmann og en Okosun på fremtidens OB. Så må de resterende midtbanespiller/angribere lave lækkerierne

Og så er der Jebali og Sabbi, som er udset til at være store profiler og var rigtigt gode i starten af sæsonen. Jeg synes absolut ikke de er blevet bedre, siden Okosun er kommet ind på holdet, og det gavner ikke dem, at kvaliteten på bolden og kreativiteten er sænket på midtbanen. Min påstand er, at hvis vi skal få det bedste ud af dem, så er der også nødt til at være nogle der kan støbe kuglerne for dem og som de kan kombinere og spille hurtigt med, og det er ikke Okosun. Det er vi stadig nødt til at få løst på en anden måde, for mig bekendt bliver der investeret +½ millioner kroner i de to spillere tilsammen om måneden, så der må også ligge en klar opgave med at få dem forløst. Jeg siger ikke, at Okosun skal ofres på den bekostning, men der skal nok kigges på generelt, hvordan midtbanen og offensiven generelt sammensættes.
                              Igen. Syntes ikke det skyldes en spiller som Okosun at Sabbi og Jebali ikke er bedre pt. Sabbi er bla hæmmet lidt af at Ryan ikke er på sit bedste og Jebali er ikke på sin bedste plads. Han skal spille pladsen lige bag den forreste angriber hvor han kan støbe kuglerne. Og så mangler vi stadig ham på midtbanen der teknisk og speedmæssigt gør forskellen. Den plads at Kløve spiller. Prøv du bare at forestille dig at man kunne bytte 1 spiller ud med en stjerne. Lad os sige Kløve ud og Rasmus Falk ind. Puha jeg tror vi ville blive et nasty hold der er rigeligt fyldt med kreativitet fra JJ,Falk,Frø,Sabbi og Jebali. Så var der rigeligt plads til Drach og Okosun. Drachmann som balancespilleren og Okosun til variationen så det hele ikke bare blev tiki taka.
                              Men det er du jo også selv inde på til sidst i dit skriv...

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Igen. Syntes ikke det skyldes en spiller som Okosun at Sabbi og Jebali ikke er bedre pt. Sabbi er bla hæmmet lidt af at Ryan ikke er på sit bedste og Jebali er ikke på sin bedste plads. Han skal spille pladsen lige bag den forreste angriber hvor han kan støbe kuglerne. Og så mangler vi stadig ham på midtbanen der teknisk og speedmæssigt gør forskellen. Den plads at Kløve spiller. Prøv du bare at forestille dig at man kunne bytte 1 spiller ud med en stjerne. Lad os sige Kløve ud og Rasmus Falk ind. Puha jeg tror vi ville blive et nasty hold der er rigeligt fyldt med kreativitet fra JJ,Falk,Frø,Sabbi og Jebali. Så var der rigeligt plads til Drach og Okosun. Drachmann som balancespilleren og Okosun til variationen så det hele ikke bare blev tiki taka.
                                Men det er du jo også selv inde på til sidst i dit skriv...
                                Jeg er helt enig i, at vi kan ikke tørre den af på Okosun, at de ikke er bedre pt, men han er en del af problemet. Lige nu ved vi tydeligvis ikke, hvordan vi skal få forløst Sabbi, Jebali og Frøkjær ordentligt, så det giver selvfølgelig god mening at spille mere simpelt og spille meget på Okosun, også når banerne er som de er, men på sigt er der altså en kabale der skal gå op omkring de tre nævnte spillere, og jeg kunne godt se for mig, at det betød Okosun som mere en joker, som var det jeg anså ham som værende til at starte med.

Hvis vi som du forudsætter, at vi skal spille med en 3-mandsmidtbane der som du ridser op, så tror jeg vi skal ud i en anden sammensætning. Vi skal nok have en anker til at starte med. Jeg tror stadig det er naivt at regne Drachmann som en bærende kraft på længere sigt. Det ligner ikke, at han kan holde til det fysisk, og det kommer nok ikke til at blive bedre med hans alder. Jeg håber på vi kan finde en lignende type seneste til sommer. Så skal vi have en mere kreativ spiller. En type som Falk vil være fantastisk ja, og fornemmelsen er, at vi før eller siden skal have en opgradering der for JJT, som må være bedste bud lige nu. Og så ser du så en plads til Okosun, og her er jeg lidt skeptisk. Forudsat at de tre forreste skal hedde Frøkjær, Jebali og Sabbi, så synes jeg bare, at der mangler noget.

Jebali er som jeg ser det bedst, når falder ned i banen og væk fra sin position, og skaber noget plads til, at der er nogle der kan løbe på siderne af ham. Der er ingen af de typer på sådan en 3-mandsmidtbane der der angriber det rum Jebali efterlader og kan tage dybe løb. Her tror jeg en Casper Nielsen-type ville passe super godt i stedet for. Samtidig har vi også en Sabbi, hvis klare styrke er de dybe løb og hans hurtighed. Hvis vi skal udnytte det bedst, skal der være nogle der ser de afleveringer og evner at slå dem, og spiller vi med en Drachmann og Okosun, er der jo et kæmpe ansvar på, at den tredje derinde skal kunne slå de afleveringer. Her tror jeg igen, at en type som Casper Nielsen eller en Bror Blume vil passe bedre end, som både kan tage de der løb omkring angriberen, men som også har det kreative i sig. Og så Frøkjær som den sidste. Han falder stadig helt ved siden af i mit hoved. Han løber ikke dybt, han er ikke målfarlig, han vinder ikke nogen dueller, han slår ikke indlæg. Han passer ikke til at være en der skal spille rundt om Jebali, og han fodrer ikke Okosun med indlæg, så jeg tror hans bedste chance vil være at få ham omskolet til at spille den der Falk-rolle på midtbanen.

Så jeg synes ikke rigtigt, at Okosun passer ind med de offensive folk der, og jeg er bange for, at vi på et tidspunkt må tage et valg og enten gøre Okosun til mere en joker, eller skille os af med nogle af de andre offensive spillere og bygge holdet anderledes op. Det kunne f.eks. være at gå over til noget mere 4-4-1-1 agtigt, hvor du har Okosun som den hængende angriber, som han også spillede nogle gange i Horsens, så han kommer mere i feltet og kan ligge helt fremme, når vi sparker langt, og så har du en måltyv i front, gerne en med lidt fart og som ikke skal lave så meget defensivt, jeg tænker lidt en Steffen Højer-type, og så nogle mere brede kanter som er glade for at slå indlæg, ala Borre, Lindrup og Borring dengang vi havde dem, og som kan arbejde mere med overlap sammen med backerne, end vi gør på den måde vi spiller nu. Det tror jeg faktisk kunne være en god måde at udnytte Okosun på, og bevæge os mere hen mod den spillestil jeg fornemmer mange godt kan lide, og nogle ligefrem mener er OB-DNA, hvor vi kommer til at have et fysisk udtryk, og bør kunne få en stabil defensiv med to 4-kæder foran keeperen og Okosun der kan falde ned, når vi ikke har bolden.

Jeg har bare igen svært ved at se, hvad vi så skal gøre med de herre Sabbi, Jebali og Frøkjær. Sabbi kunne måske spille højre kant, men vi vil nok være bedre stillet med en anden type, og Frøkjær kan måske med tiden blive central midt, men det virker ikke rigtigt oplagt for nogle af dem.
                                Last edited by Sheed; 16-12-2020, 01:27.

Comment

Working...
                                X