Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Vejle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

    Eksperterne var ikke i tvivl efter kampen, de var enige ... selv Lars Jacobsen som tydeligvis stadig er glad for OB, måtte erkende at der er rødt og Bischoff var aldrig i tvivl.

    Det handler om at han sparker til en spiller, med pæn kraft endda, uden at bolden er i nærheden, det skal give rødt og gør det heldigvis også ... umiddelbart tydede det jo også på at den blev tjekket med VAR.

    Jeg kan ikke lade være med at kommentere når det bliver for farvet, det erkender jeg gerne ... men jeg forsøger at begrunde mine udtalelser i fakta :).
    Det er sgu an på vinklen.

    Det er også fair nok at kommentere, men dine begrundelser for det for ofte i mine øjne til at virke som om det så er lov, og det mener jeg jo ikke det kan være på et debat forum :D

    Comment


      Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

      Det markerede gør at jeg ikke mener der skal være et rødt kort.

      For havde han ramt ham med mindre kraft havde han slet ikke ramt ham.

      Er 100 % sikker på at Vejle taberens skuespil gør at Jebali får rødt.
      Og det er virkelig usympatisk.

      Jebali havde i sidste sæson fået 2 gange rødt i flere kampe hvis det var dommeren for i dag der havde dømt.
      Men igen det er så nok dommerstanden der er den mest skyldige i dette.
      Ja, han skal sparke ret meget til, for at nå at ramme ham ...
      Dommeren gav rødt, VAR gav rødt, fodboldloven siger rødt og eksperterne mente der var rødt ... det var sgu nok en meget solidt funderet dom.

      Nok om det, jeg skal ikke blande mig yderligere i den, synes bare lige det blev lidt for farvet.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

        Jeg påstår lige at du havde set det som klart rødt, hvis en spiller fra Vejle umotiveret havde sparket en spiller fra OB.
        Det røde kort er efter bogen og heldigvis er det sådan ... vi skal ikke have tilstande i fodbold, hvor det er muligt at sparke folk ned umotiveret.
        Husk på at han tackler ikke en mand med bolden, i så fald havde det nok været til gult ... spilleren har slet ikke bolden og det ved Jebali godt.




        nu også som tankelæser...damn....fatter slet ikke du har tid til at følge med herinde med de evner

        Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

          Tjek det Chuck linker til :) ... det er et meget klart rødt kort og jeg er nu uenig i at vi meget ofte ser folk sparke til hinanden, uden at bolden er i nærheden, men heldigvis har vi da nu VAR til at fange meget af det, NÅR det sker.
          ”Et slag, slag på afstand (kast med genstande) eller spark vil normalt medføre en udvisning,
          medmindre handlingen sker med ubetydelig kraft.”

          - er det urimeligt at henføre Jebalis ‘spark’ som værende med ubetydelig kraft? Nej, det synes jeg ikke. Enhver lov kræver tolkning, tolkes lovene som i dag, så får vi mange røde kort.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

            Tjek det Chuck linker til :) ... det er et meget klart rødt kort og jeg er nu uenig i at vi meget ofte ser folk sparke til hinanden, uden at bolden er i nærheden, men heldigvis har vi da nu VAR til at fange meget af det, NÅR det sker.
            Gør nu ikke VAR til at det skal løse noget som helst.
            Indtil der er fundet en endelig og god måde at bruge VAR på så kan det jo være ubrugeligt.

            VAR-dommerne kunne i denne situation have sagt at de ikke synes det er til rødt kort, men at han som dommer må vurdere det, og så er det jo igen ham der dømmer det.

            Eller også så stoler han 100 % på VAR-dommerne selv om han er tilladt til at gå ud at se det igennem igen inden han dømmer noget.

            Og han fløjter jo ikke med det samme forseelsen sker, først 2-3 sekunder efter da spillere lyder som om han er blevet skudt i maven, for spillere råber heller ikke med det samme først, da der ikke bliver fløjtet.

            Igen en usmagelig opførsel fra spilleren. Virkelig en taber af rang, som jeg er glad for ikke har en stribet trøje på.

            Vejle var generelt helt over tændte og de spillede som svin og svinsk, jeg mener de skulle have haft flere kort end de fik.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

              Ja, han skal sparke ret meget til, for at nå at ramme ham ...
              Dommeren gav rødt, VAR gav rødt, fodboldloven siger rødt og eksperterne mente der var rødt ... det var sgu nok en meget solidt funderet dom.

              Nok om det, jeg skal ikke blande mig yderligere i den, synes bare lige det blev lidt for farvet.
              Du ved faktisk ikke om dommeren mente den var til rødt, eller om VAR mente den var til rødt.
              For i starten ligner det at dommeren ikke vil give noget kort.
              VAR ved jeg ikke, de har desværre ikke hovedsæde i min stue, men han må høre noget fra VAR der siger et eller andet, men at han ikke vil se den igennem igen når han er i tvivl som han kan, gør at jeg tvivler på kvaliteten i dommergerningen.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                ”Et slag, slag på afstand (kast med genstande) eller spark vil normalt medføre en udvisning,
                medmindre handlingen sker med ubetydelig kraft.”

                - er det urimeligt at henføre Jebalis ‘spark’ som værende med ubetydelig kraft? Nej, det synes jeg ikke. Enhver lov kræver tolkning, tolkes lovene som i dag, så får vi mange røde kort.
                Spot on.

                Det skal vurderes og nogen mener at Jebali er ved at dræbe spilleren med den umenneskelige kraft der er i sparket.

                Mens du og jeg mener det er knap så vildt et spark.
                Jungledyret
                Vi to er nok bare ikke så voldeligt anlagte som de andre, og kan skelne imellem spark med kraft og et lille tjat

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                  Gør nu ikke VAR til at det skal løse noget som helst.
                  Indtil der er fundet en endelig og god måde at bruge VAR på så kan det jo være ubrugeligt.

                  VAR-dommerne kunne i denne situation have sagt at de ikke synes det er til rødt kort, men at han som dommer må vurdere det, og så er det jo igen ham der dømmer det.

                  Eller også så stoler han 100 % på VAR-dommerne selv om han er tilladt til at gå ud at se det igennem igen inden han dømmer noget.

                  Og han fløjter jo ikke med det samme forseelsen sker, først 2-3 sekunder efter da spillere lyder som om han er blevet skudt i maven, for spillere råber heller ikke med det samme først, da der ikke bliver fløjtet.

                  Igen en usmagelig opførsel fra spilleren. Virkelig en taber af rang, som jeg er glad for ikke har en stribet trøje på.

                  Vejle var generelt helt over tændte og de spillede som svin og svinsk, jeg mener de skulle have haft flere kort end de fik.
                  +1.....Sousa bremser friløber med armen fuldstændigt bevist...frispark ingen kort...Mucolli... bremser en klokkeklar omstilling med et benspænd bagfra frispark og ingen kort (derudover ku han sagtens have fået min 2 gule ydeligere)...kan godt være Jebali skulle have rødt, men derfra var det satme en utrolig ringe dommer...

                  Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                    Spot on.

                    Det skal vurderes og nogen mener at Jebali er ved at dræbe spilleren med den umenneskelige kraft der er i sparket.

                    Mens du og jeg mener det er knap så vildt et spark.
                    Jungledyret
                    Vi to er nok bare ikke så voldeligt anlagte som de andre, og kan skelne imellem spark med kraft og et lille tjat
                    Benjamin Leander, den tidligere dommer har nu også kaldt den klokkeklar, der er altså intet at komme efter der og ja alt er oppe til fortolkning ... men der skal godt nok tolkes ret alternativt på den der, for at ændre det der blev udfaldet :).
                    Nå, nok om det, igen :D!
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Har ikke set situationen med Jebali men er 100% enig i din vurdering af VAR. Ved godt at mange håbede at VAR ville kompensere det ringe danske dommerniveau men det er en fejltagelse. VAR gør det kun værre. VAR skaber ikke mere retfærdighed, den bedømmer kun enkelte situationer og deres udvalg er ikke retfærdigt, så VAR er en løgn i sig selv.
                      Der er kun én vej at skabe mere retfærdighed på banen og den ligger i dommeruddannelse. Det er uforståeligt for mig at der løber toogtyve godt betalte mænd på banen, prof. fodboldspillere, mens den treogtyvedste er en amatør.
                      Enig, VAR er og bliver tåbeligt, og jeg sagde også før indførelsen at det netop ikke skaber mere retfærdighed, det skaber bare en ny type retfærdighed og uretfærdighed. Det skal nok forsvinde på et tidspunkt

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

                        +1.....Sousa bremser friløber med armen fuldstændigt bevist...frispark ingen kort...Mucolli... bremser en klokkeklar omstilling med et benspænd bagfra frispark og ingen kort (derudover ku han sagtens have fået min 2 gule ydeligere)...kan godt være Jebali skulle have rødt, men derfra var det satme en utrolig ringe dommer...
                        Nogen der ved hvilke dommere der sad i VAR - rummet ?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                          Benjamin Leander, den tidligere dommer har nu også kaldt den klokkeklar, der er altså intet at komme efter der og ja alt er oppe til fortolkning ... men der skal godt nok tolkes ret alternativt på den der, for at ændre det der blev udfaldet :).
                          Nå, nok om det, igen :D!
                          Selvsamme Leander mente ikke, at det her ikke var nok til at give rødt kort. Hvordan i alverden er det Jebali gør værre? Det giver jo absolut ingen mening.

                          https://www.dr.dk/sporten/fodbold/su...ser-roedt-kort

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                            Benjamin Leander, den tidligere dommer har nu også kaldt den klokkeklar, der er altså intet at komme efter der og ja alt er oppe til fortolkning ... men der skal godt nok tolkes ret alternativt på den der, for at ændre det der blev udfaldet :).
                            Nå,nok om det, igen :D!
                            okay forklar mig lige det med kursiv...så fordi Benjamin Leander har kaldt den klokkeklar...så er der intet at komme efter eller hvordan?....

                            Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                              Benjamin Leander, den tidligere dommer har nu også kaldt den klokkeklar, der er altså intet at komme efter der og ja alt er oppe til fortolkning ... men der skal godt nok tolkes ret alternativt på den der, for at ændre det der blev udfaldet :).
                              Nå, nok om det, igen :D!
                              Men den er jo ikke klokkeklar. Læs den lovtekst, som du opfordrer andre til, og reflekter så i øvrigt over, hvordan lovteksten er skrevet sprogligt, hvor der hele tiden lægges vægt på det konditionalebaserede - ‘kan’, ikke ‘skal’.

                              Det er ikke klart, at sparket/tjattet sker med ‘betydelig’ - negationen af ‘ubetydelig’ - kraft. Selv hvis det var, så er det en hændelse, som ‘kan’ og ikke ‘skal’ give direkte rødt.

                              Der er intet klokkeklart ved det, og det er fordummende for debatten at påstå det.

                              Set i den konkrete kontekst, så ser jeg det ikke som et rødt kort. Læg i øvrigt mærke til hvor overraskede alle spillerne virker over kortet. Ikke at det er en rettesnor, men det er interessant.
                              Last edited by Jungledyret; 04-10-2020, 17:28.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                                Nogen der ved hvilke dommere der sad i VAR - rummet ?
                                Daniel Blind, Frank Elendighed og Per Forfærdeligt. ;-)
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X