Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Vejle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Nej, det var rødt. Som der også blev givet. Korrekt.

    MvH ChrisOB
    Det er en vurderingssag.
    Havde Vejle spilleren (skuespilleren) ikke råbt og skreget som var han blevet skudt i maven 3 gange med et oversavet jagtgevær på 30 cm's afstand så havde han knap nok fået gult.

    Det er kun et rødt fordi 2 ting:
    1. Dommeren var usandsynligt ringe
    2. Skuespilleren råber og skriger som en taber

    Hvis dommeren havde haft en ordentlig dommer uddannelse ( skulle nok tages i et andet land for at det ville ske) så ville Vejle ikke have haft 11 mand på banen.
    De spiller direkte svinsk til tider, men får ikke gult for klare forseelser, mens OB får et tynd rødt.

    Den danske dommerstand er desværre direkte elendig og det koster endnu engang OB.

    Comment


      Det er en sær situation. Der var ingen kraft bag, og i nogle tilfælde - hvis ikke Vejle-spilleren teatralsk havde smidt sig og begrædt sin skæbne som en anden Meryl Streep - havde man vel knap stoppet spillet. Når nu han smider sig, så skal Jebali have gult, men et oplagt rødt kort - naturligvis ikke.

      VAR er horribelt, et spøgelse i fodbolden. Ingen forstår hvad det bruges til - og hvad det ikke bruges til.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        4 point for 4 kampe. Det er sgu næsten ikke til at bære, at vi ikke har fået mere med. Har ikke meget at udsætte på holdets indsats i dag. Vi gør det sgu fint og kæmper godt i en rigtig svær situation, faktisk en lige kamp langt henad vejen. Men frygter virkelig, at det kommer til at ramme os mentalt, at vi ikke får mere med fra de her kampe. Og så Midtjylland ude næste gang. Lige efter en landskampspause, hvor de har fået hvilet ud fra deres europæiske kampe, og sikker har hentet to nye profiler. Fy for satan.
        Vi kan/skal også hente 2 profiler. Arj det er en joke, forstår fuldt ud hvad du siger.
        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

          Det er en vurderingssag.
          Havde Vejle spilleren (skuespilleren) ikke råbt og skreget som var han blevet skudt i maven 3 gange med et oversavet jagtgevær på 30 cm's afstand så havde han knap nok fået gult.

          Det er kun et rødt fordi 2 ting:
          1. Dommeren var usandsynligt ringe
          2. Skuespilleren råber og skriger som en taber

          Hvis dommeren havde haft en ordentlig dommer uddannelse ( skulle nok tages i et andet land for at det ville ske) så ville Vejle ikke have haft 11 mand på banen.
          De spiller direkte svinsk til tider, men får ikke gult for klare forseelser, mens OB får et tynd rødt.

          Den danske dommerstand er desværre direkte elendig og det koster endnu engang OB.
          Jeg er helt enig i at Vejle laver for mange frispark, men der er intet til rødt umiddelbart og OB formåede jo hverken før eller efter kortet at skabe noget ... jeg kan godt forstå at i er ærgerlige, da I har vist offensive takter til mere end 4 point, defensiven er bare ikke til mere end det.
          Det bliver dog for farvet når der er brok over det røde kort, Jebali sparker en mand som ikke er i nærheden af bolden, altså helt umotiveret ... det giver heldigvis rødt kort i fodbold og det er helt efter bogen.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Det røde kort er imo klassisk “Han giver dommeren muligheden”, der kan ikke siges så meget, bolden er langt væk, Jebali fjerner benet under ham....

            I praksis bliver der dog ikke givet rødt særlig tit på noget der ser sådan ud. Kan forstå Tim Prica var ude for det samme, jeg har ikke set den.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
              Det er en sær situation. Der var ingen kraft bag, og i nogle tilfælde - hvis ikke Vejle-spilleren teatralsk havde smidt sig og begrædt sin skæbne som en anden Meryl Streep - havde man vel knap stoppet spillet. Når nu han smider sig, så skal Jebali have gult, men et oplagt rødt kort - naturligvis ikke.

              VAR er horribelt, et spøgelse i fodbolden. Ingen forstår hvad det bruges til - og hvad det ikke bruges til.
              Jeg påstår lige at du havde set det som klart rødt, hvis en spiller fra Vejle umotiveret havde sparket en spiller fra OB.
              Det røde kort er efter bogen og heldigvis er det sådan ... vi skal ikke have tilstande i fodbold, hvor det er muligt at sparke folk ned umotiveret.
              Husk på at han tackler ikke en mand med bolden, i så fald havde det nok været til gult ... spilleren har slet ikke bolden og det ved Jebali godt.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                Ja sådan er følelsen. Jeg synes dog heller ikke vi var der fra start som i de tre foregående kampe. Hvorfor overfalder vi ikke Vejle på hjemmebane fra minut 1? De er for meget på bolden fra start. Så kommer der en tynd udvisning og nu står vi med en horribel start, med mindre vi udarter mirakler i Herning endnu engang. Sæsonen er heldigvis lang endnu, men lige nu har vi nok bare med det stærkeste hold vi overhovedet kan stille og så står vi med 4 point efter 4 kampe. Det er satme tungt at bære, specielt fordi følelsen er at vi har været meget uheldige, men i dag også for dumme (Jebali for dum)
                Fuldstændig enig. Det var vel først de sidste 20,min vi for alvor kunne have skabt noget. Det er vel også først der vi ser, at Kløve er glad for at blive yderligere 4 år i OB.
                OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                  Jeg påstår lige at du havde set det som klart rødt, hvis en spiller fra Vejle umotiveret havde sparket en spiller fra OB.
                  Det røde kort er efter bogen og heldigvis er det sådan ... vi skal ikke have tilstande i fodbold, hvor det er muligt at sparke folk ned umotiveret.
                  Husk på at han tackler ikke en mand med bolden, i så fald havde det nok været til gult ... spilleren har slet ikke bolden og det ved Jebali godt.
                  Der er jo ikke tale om, at han sparker en mand ned. Der er ingen kraft bag, og du ser slige situationer ved snart ethvert hjørnespark. Vejle-spilleren gør det kloge, og så kan man ikke komme uden om et kort, men disse situationer er altid en vurdering, og jeg ser ikke på nogen måder, at der er den fornødne voldsomhed, som retfærdiggør et direkte rødt kort. Skal den linje følges, så vil der ikke være mange kampe med 22 spillere efter 90 minutter - eller rettere 100 minutter, som kampe vel nu varer grundet rædslen VAR.

                  Comment


                    Og da vi lige taler om dommeren og VAR:
                    Ved Vejles scoring har de en spiller lige foran Oliver. Den Vejlespiller var offside hovedstødet og irriterer Oliver, så det er ikke passiv offside men aktiv. Hvis man allerede bruger VAR så skulle det afsløre lige sådan en situation og gribe ind.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                      Jeg er helt enig i at Vejle laver for mange frispark, men der er intet til rødt umiddelbart og OB formåede jo hverken før eller efter kortet at skabe noget ... jeg kan godt forstå at i er ærgerlige, da I har vist offensive takter til mere end 4 point, defensiven er bare ikke til mere end det.
                      Det bliver dog for farvet når der er brok over det røde kort, Jebali sparker en mand som ikke er i nærheden af bolden, altså helt umotiveret ... det giver heldigvis rødt kort i fodbold og det er helt efter bogen.
                      Jeg tror ikke jeg sagde de skulle miste en mand ved rødt, gjorde jeg?

                      Men Mucolli skulle have haft gult efter ca. 15 min. for hånd på bolden, og han kunne godt have fået et andet senere i kampen inden han blev skiftet ud.

                      DET markerede
                      Det er jo sjovt så sikker du er, når der nu er flere forskellige eksperter der er i tvivl, men du har selvfølgelig også en dommer uddannelse og kan derfor udtale dig om reglerne.
                      Men når hånd på bolden for at stoppe en kontra (Mucolli) ikke giver gult, som er et skole eksempel (ifølge Lars J), så behøver Jebali ikke få gult på det lille puf, det ser lille ud, når det er hans første forseelse.

                      Jeg kan godt forstå at du vil puste til ilden herinde af og til/hele tiden for det er måske det eneste du har i dit liv. Og det er helt i orden, vi har alle nogle små laster, men derfor behøver du jo ikke have ret I det du mener, ligesom vi andre ikke altid har ret.

                      Comment


                        Fra side 129 i fodboldloven.

                        Følgestraf ved slag/slag på afstand/spark

                        Et slag, slag på afstand (kast med genstande) eller spark vil normalt medføre en udvisning,
                        medmindre handlingen sker med ubetydelig kraft.

                        Hvis forseelsen sker i umiddelbar nærhed af bolden eller som en umiddelbar forlængelse
                        af en duel mellem spillere, betragtes det som voldsom adfærd, hvis forseelsen udføres med
                        intensitet, brutalitet eller unødig stor kraft. Straffen er i så fald en udvisning.
                        Hvis forseelsen
                        ikke indeholder nogen af disse elementer, betragtes den som et ’tjat’ og som usportslig opførsel. Straffen er i så fald en advarsel.

                        Hvis forseelsen sker, efter at bolden er væk og med lidt forsinkelse, får forseelsen karakter af
                        en hævnakt og betragtes som voldsom adfærd, der skal medføre udvisning.

                        Dommeren skal med andre ord dels vurdere den kraft, som forseelsen udføres med – men
                        også vurdere, om der er tale om en hævnakt eller en umiddelbar reaktion i irritation.

                        Det røde kort er med andre ord helt korrekt.

                        https://www.dbu.dk/media/17092/fodbo...-2020-2021.pdf

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                          Nej, det var rødt. Som der også blev givet. Korrekt.

                          MvH ChrisOB
                          'Korrekt'? Fodboldloven bliver fortolket, som alle andre love. Så flere ting kan være 'korrekt' indenfor lovens grænser. Så, kan man give det røde kort? Ja. Plejer der at blive givet rødt kort for den type forseelse? Nej.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                            Jeg tror ikke jeg sagde de skulle miste en mand ved rødt, gjorde jeg?

                            Men Mucolli skulle have haft gult efter ca. 15 min. for hånd på bolden, og han kunne godt have fået et andet senere i kampen inden han blev skiftet ud.

                            DET markerede
                            Det er jo sjovt så sikker du er, når der nu er flere forskellige eksperter der er i tvivl, men du har selvfølgelig også en dommer uddannelse og kan derfor udtale dig om reglerne.
                            Men når hånd på bolden for at stoppe en kontra (Mucolli) ikke giver gult, som er et skole eksempel (ifølge Lars J), så behøver Jebali ikke få gult på det lille puf, det ser lille ud, når det er hans første forseelse.

                            Jeg kan godt forstå at du vil puste til ilden herinde af og til/hele tiden for det er måske det eneste du har i dit liv. Og det er helt i orden, vi har alle nogle små laster, men derfor behøver du jo ikke have ret I det du mener, ligesom vi andre ikke altid har ret.
                            Eksperterne var ikke i tvivl efter kampen, de var enige ... selv Lars Jacobsen som tydeligvis stadig er glad for OB, måtte erkende at der er rødt og Bischoff var aldrig i tvivl.

                            Det handler om at han sparker til en spiller, med pæn kraft endda, uden at bolden er i nærheden, det skal give rødt og gør det heldigvis også ... umiddelbart tydede det jo også på at den blev tjekket med VAR.

                            Jeg kan ikke lade være med at kommentere når det bliver for farvet, det erkender jeg gerne ... men jeg forsøger at begrunde mine udtalelser i fakta :).
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                              Der er jo ikke tale om, at han sparker en mand ned. Der er ingen kraft bag, og du ser slige situationer ved snart ethvert hjørnespark. Vejle-spilleren gør det kloge, og så kan man ikke komme uden om et kort, men disse situationer er altid en vurdering, og jeg ser ikke på nogen måder, at der er den fornødne voldsomhed, som retfærdiggør et direkte rødt kort. Skal den linje følges, så vil der ikke være mange kampe med 22 spillere efter 90 minutter - eller rettere 100 minutter, som kampe vel nu varer grundet rædslen VAR.
                              Tjek det Chuck linker til :) ... det er et meget klart rødt kort og jeg er nu uenig i at vi meget ofte ser folk sparke til hinanden, uden at bolden er i nærheden, men heldigvis har vi da nu VAR til at fange meget af det, NÅR det sker.
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                                Fra side 129 i fodboldloven.

                                Følgestraf ved slag/slag på afstand/spark

                                Et slag, slag på afstand (kast med genstande) eller spark vil normalt medføre en udvisning,
                                medmindre handlingen sker med ubetydelig kraft.

                                Hvis forseelsen sker i umiddelbar nærhed af bolden eller som en umiddelbar forlængelse
                                af en duel mellem spillere, betragtes det som voldsom adfærd, hvis forseelsen udføres med
                                intensitet, brutalitet eller unødig stor kraft. Straffen er i så fald en udvisning.
                                Hvis forseelsen
                                ikke indeholder nogen af disse elementer, betragtes den som et 'tjat' og som usportslig opførsel. Straffen er i så fald en advarsel.


                                Hvis forseelsen sker, efter at bolden er væk og med lidt forsinkelse, får forseelsen karakter af
                                en hævnakt og betragtes som voldsom adfærd, der skal medføre udvisning.

                                Dommeren skal med andre ord dels vurdere den kraft, som forseelsen udføres med – men
                                også vurdere, om der er tale om en hævnakt eller en umiddelbar reaktion i irritation.

                                Det røde kort er med andre ord helt korrekt.

                                https://www.dbu.dk/media/17092/fodbo...-2020-2021.pdf
                                Det markerede gør at jeg ikke mener der skal være et rødt kort.

                                For havde han ramt ham med mindre kraft havde han slet ikke ramt ham.

                                Er 100 % sikker på at Vejle taberens skuespil gør at Jebali får rødt.
                                Og det er virkelig usympatisk.

                                Jebali havde i sidste sæson fået 2 gange rødt i flere kampe hvis det var dommeren for i dag der havde dømt.
                                Men igen det er så nok dommerstanden der er den mest skyldige i dette.

                                Comment

                                Working...
                                X