Oprindeligt indsendt af JMJ
Se indlæg
For at være helt ærlig er jeg dybt uenig i din kritik af den manglende kritiske journalistik fra SFÅ. SFÅ og Martin Davidsen leverer menings- og holdningsjournalistik om et emne alle fynboer har en mening om, og det kommer jo med den pris, at nogen eller mange kan være uenige med dig, men jeg har ikke noget at sætte på SFÅ's journalistiske niveau.
I højere grad oplever jeg en hostile media effect, der er et koncept, der i sin enkelhed berør det fænomen, at hvis vi er uenige med et medies konklusioner (fx. Fox News' pro Trump agenda), så har vi en tendens til at kritisere og udskælde dem for hvad de laver. Der har naturligvis altid været lyttere, der var til, og lyttere der ikke var til SFÅ, men jeg noterer mig at Martin Davidsen - og dennes habitus - ironisk nok er blevet debatteret meget oftere siden han meldte ud, at han ikke mente, en trænerfyring i nuværende situation bragte noget godt med sig. Det er desuden et statement, han har ladet Peter Brix udfordre inklusive flere i paneldebatterne - så der er jo ikke ligefrem tale om håbløs mikronfonholderi, eller at han er blevet "sendt i byen", som Troels Bechs lille skødehund. Sidstnævnte postulat finder jeg desuden latterligt.
Så det jeg ser, og det er naturligvis bare min måde at vurdere tingene på jo, så har folks frustrationer over Søren Krogh og dennes dispositioner skvulpet over til nu også og handle om de medier, der taler "for" eller nævner at man også kunne beholde træneren.
Kritik af SFÅ og Fyens er berettiget tit og ofte, men jeg føler ikke din analyse af kritikniveauet i Thorborg og Enrico er retvisende for, hvordan jeg husker det interview. I højere grad tror jeg, der sidder nogle fans rundt omkring og er brændte børn af historikken, grundlæggende kritiske overfor retningen og ønskede at Davidsen skulle hæve stemmen eller fastholde en eller anden tænkt påstand overfor Thorborg, som man så kunne "fange" ham i at svare undvigende på. Jeg læser også, at nogle er kritiske overfor Davidsens forhold til Troels Bech, hvilket jo har været disclaimet fra starten, ingen fordækte kort, fortielser eller halve sandheder. I alt for mange tilfælde herinde på forum, læser jeg altså at folk projicerer deres egne fordomme og bias' over på Leif Rasmussen og Martin Davidsen. Jeg synes personligt, at de begge går til opgaven kritisk, konstruktivt og kærligt. Leif Rasmussen er bedre til at holde OB lidt på en armslængde, han er aldrig sur over nederlag eller oppe at køre over en sejr, han er mere sådan lidt en gammel oldschool journalist, der forsøger at forholde sig objektivt, med svingende succes - sagt med alt respekt for Leif R og hans arbejde.
Måske er jeg en gammel jubeloptimist, og det er da klart, at der er ting, der kunne gøres bedre. Online og jeg selv har haft en længere debat om, hvorvidt det er optimalt, at Albani er storsponsor i både OB og SFÅ. Vi er ikke enige, og i den bedste af alle verdener, hvor penge til journalistik flød som i landet af mælk og honning, var det nok også mest optimalt med minimalt spillover mellem OB og SFÅ, men grundlæggende kan jeg ikke følge Onlines "one-trick pony-teori" eller din "Davidsen tør ikke stille de kritiske spørgsmål". Men - det er så bare min måde at vurdere tingene på.

Comment