Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Stadion i Odense bør ligge bynært. Motorvejstadion - nej tak.

    Håber, Odense går all in på Bolbro som idrætsbydel, og enten renoverer vores på mange måder dejlige stadion eller bygger et helt byt på samme plads.

    OB er en del af Odenses byliv.
    Det afhænger af øjnene, der ser på det.

    OB brander sig jo som Øens hold, og uden at være HELT sikker, vil jeg påstå, at en ret stor del af OB's tilskuere og fanskare ikke kommer dertil fra Odense. Det gør jeg heller ikke selv. Så et motorvejsstadion er sikkert ikke ønskværdigt for odenseanerne, men det ville det være for mange andre OB-fans, end dem der bor i Odense.

    Når ovenstående er sagt, så foretrækker jeg selv en idrætsbydel i Bolbro, hvor man jævner det gamle stadion (og atletikstadion'et) med jorden og laver et helt nyt stadion. Men hvis det skal give mening, skal Bolbro som bydel have tilført parkeringsmuligheder og anden infrastruktur.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af newbenji Se indlæg

      Ah lidt lavt sat,.
      fra wiki
      15790 tilskuere (13990 sæder)

      så der skal lige findes 6000 siddepladser før uefa kan godtage det.
      Modtaget - jeg undrede mig også om det skulle være siddepladser.

      Motorvejstadion - kæmpe nej tak.
      Fas est et ab hoste doceri.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Det lyder helt oplagt, men jeg vil blive overrasket, hvis ikke der er en eller anden lille kommune i Jylland der snupper den mulighed 30-40 år før Odense Kommune overhovedet har nået at stave til hybridbane.

        Comment


          https://fyens.dk/sport/ufravigelige-...76534c65b41a-9

          Comment


            Av av...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

              Av av...
              fint - så kan man ikke forsøge at fedte sig igennem og håbe på en dispensation. Hvis både klub og kommune ved der skal handling bag så kunne det faktisk være de kom igang

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                fint - så kan man ikke forsøge at fedte sig igennem og håbe på en dispensation. Hvis både klub og kommune ved der skal handling bag så kunne det faktisk være de kom igang
                Plan B fra OB’s side må vel være at leje sig ind på Vejle Stadion.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                  Plan B fra OB’s side må vel være at leje sig ind på Vejle Stadion.
                  ja eller Haderslev, eller Horsens (hvis de lever op til kravene)

                  - meeen mon ikke de får fingeren ud nu?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                    ja eller Haderslev, eller Horsens (hvis de lever op til kravene)

                    - meeen mon ikke de får fingeren ud nu?
                    Uh. Jeg vil gerne låne noget af din optimisme.

                    Odense Kommune og OSE er en kombination af de to langsomst agerende organisationer, at jeg frygter deres samarbejde kunne rive hul i universet.

                    Det sammenlagt med offentligt byggeri, der snildt kan blive så forsinket, at det tager over dobbelt så lang tid som antaget.

                    Det ser sort ud, IMHO.
                    Last edited by Mhjortebjerg; 22-08-2024, 09:20.
                    Fas est et ab hoste doceri.

                    Comment


                      https://fyens.dk/sport/hvem-skal-bet...822a438f3d5-10
                      Det ser desværre ud til man ikke er nået videre med finansieringen af stadion de sidste 5 år.
                      Hvor havde det været dejligt med ambitiøse folk som dem på heden. Tænk hvad de kunne have fået ud af det kæmpe potentiale der er i Odense.
                      De er startet på en mark i en lille jysk by. Hader at rose dem men de har desværre fat i noget.
                      Vi får 100% en billig lappeløsning der er utidssvarende om 15år.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

                        Uh. Jeg vil gerne låne noget af din optimisme.

                        Odense Kommune og OSE er en kombination af de to langsomst agerende organisationer, at jeg frygter deres samarbejde kunne rive hul i universet.

                        Det sammenlagt med offentligt byggeri, der snildt kan blive så forsinket, at det tager over dobbelt så lang tid som antaget.

                        Det ser sort ud, IMHO.
                        jeg kan bare ikke forestille mig at man ikke tager sig sammen, der er nye krav fra 28 - ingen mulighed for dispensation. Bum!

                        Tænk på hvor meget negativ omtale der har været fordi man skal køre rundt i Odense til forskellige træningsbaner. Prøv så lige at forestille dig et shitshow det bliver hvis OB bliver tvunget til at leje sig ind i Vejle til sine hjemmekampe. Og det vil både være OB og Odense kommune der vil stå for skud.

                        Men du har da ret - hidtil er der ikke meget at have optimismen i.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                          https://fyens.dk/sport/hvem-skal-bet...822a438f3d5-10
                          Det ser desværre ud til man ikke er nået videre med finansieringen af stadion de sidste 5 år.
                          Hvor havde det været dejligt med ambitiøse folk som dem på heden. Tænk hvad de kunne have fået ud af det kæmpe potentiale der er i Odense.
                          De er startet på en mark i en lille jysk by. Hader at rose dem men de har desværre fat i noget.
                          Vi får 100% en billig lappeløsning der er utidssvarende om 15år.
                          Men er det ikke også lidt en fordel for dem? De har netop kunnet starte fra bunden.

                          I Odense har du hele historien og alverdens interessenter. Stadion skal ligge bynært vil nogle mene - så du må ikke flytte det og bygge nyt. Det vil givetvis besværligt gøre det en hel del - du skal bygge ovenpå de gamle konstruktioner, der er trafik og naboer der vil skulle tages hensyn til osv.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                            jeg kan bare ikke forestille mig at man ikke tager sig sammen, der er nye krav fra 28 - ingen mulighed for dispensation. Bum!

                            Tænk på hvor meget negativ omtale der har været fordi man skal køre rundt i Odense til forskellige træningsbaner. Prøv så lige at forestille dig et shitshow det bliver hvis OB bliver tvunget til at leje sig ind i Vejle til sine hjemmekampe. Og det vil både være OB og Odense kommune der vil stå for skud.

                            Men du har da ret - hidtil er der ikke meget at have optimismen i.
                            Jeg vil da ønske mig, at der kommer til at ske noget. Og, at det der sker er, at man ikke kun kommer med lappeløsninger, men at man kommer med en rigtig løsning der peger fremad. Et rigtigt fodboldstadion, med moderne faciliteter, og med den rigtige placering (gerne i Bolbro).
                            Jeg tror så, at der stadig er mange fra segmentet "hr. og fru Odense" der første gang der nævnes et stort beløb (som kommunen skal komme op med) vil komme med argumenter om, at skolerne, ældreplejen med mere mangler penge. Og hvis nogen vil se professionel fodbold, så kan de selv betale for det (altså, OB må selv til lommerne).
                            Jeg er bange for, at den eneste måde et større projekt kan "glide ned på" er, hvis det kombineres med en større satsning fra kommunal side omkring Odense som eventby for koncerter og lignende. Jeg har dog ikke set optimale løsninger for et fodboldstadion i den størrelse vi skal have det (med måske maks. 20.000 pladser) hvor det kombineres med afholdelse af store koncerter. Er der for øvrigt nogen der ved noget om, hvad de fremtidige planer er hele området på det gamle OUH?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                              Men er det ikke også lidt en fordel for dem? De har netop kunnet starte fra bunden.

                              I Odense har du hele historien og alverdens interessenter. Stadion skal ligge bynært vil nogle mene - så du må ikke flytte det og bygge nyt. Det vil givetvis besværligt gøre det en hel del - du skal bygge ovenpå de gamle konstruktioner, der er trafik og naboer der vil skulle tages hensyn til osv.
                              Politikerne i Ikast/Brande og Herning har en helt anden tilgang til at udvikle elitesport i området.

                              Desuden har klubben en mere visionær strategi end vi har samt stå ved den selvom mange andre griner af deres ambitioner. Der er handlinger bag deres Powerpoints...

                              Vildt hvordan de i løbet af relativ kort tid har givet os (og andre baghjul)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                                Plan B fra OB’s side må vel være at leje sig ind på Vejle Stadion.
                                Fedt, så halverer det min køretur til Stadion ;-)
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X