Annoncering

Collapse
No announcement yet.

AGF - OB Nedtakt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

    Meget enig. Det er leverpostej. Vi skal sammensætte holdet med en akse af profiler op igennem midten på en 4-5 spillere, have 3-4 talenter under 23, og resten kan så være mere jævne superligaspillere (og den fordeling kan så afspejle sig i truppen iøvrigt. Humlen er at have en klar strategi hvor man får en trup til at hænge sammen som en enhed og optimere relationerne, og det kræver en klar plan.
    Tror også det er det man prøver. Men de profiler man henter er ikke stærke nok til at være profiler på banen i Top 6. De er profiler på papiret og oftest hentet i klubber under os. Dem man henter ind som profiler er oftest bare jævne superligaspillere.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

      Det er jeg ikke, og tror det er farligt at fastholde de gode momenter og tro det kan strækkes over en sæson. Ville Lieder i stedet for Max gøre holdet bedre, AJA på bænken for Robin? Anføren kan han rykke holdet? Ryan kan hvis han får en sæson hvor han ikke er skadet 1/3 af tiden.
      Jeg ville hurtigt skille mig af med Aron, Lund, lund,Opondo, AJA, Drachmann og Lieder, og erstatte dem med 2-3 gode spillere til start 11.samt begynde at kigge på længere kontrakter og lave afskydningsplaner som FCK.
      Hvis der kommer bud på Sander eller Jebali så skal de seriøs overvejes.
      Hvis det bare var så nemt. Vi kommer jo ikke bare af med de spillere uden det koster kassen. Ingen vil købe dem

      Det med afskydningsplaner er lidt svært i en klub som vores da meget få tilbud kommer på vores spillere. Og mange af de tilbud er ikke attraktive.
      Så det er svært at lave planer. I FCM/FCK er de jo næsten sikre på 5-10 tilbud på deres bedste spillere så det bare er at vælge

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

        Jørgens blunder var ganske enkelte fuldstændig uacceptabel, det er en børnefejl på lilleput niveau. Synes godt nok det er meget op og ned med ham Jørgen.
        Selvfølgelig skal han ikke hænge sådan der, men der er i min optik forskel på at hænge i et etableret AGF-angreb og så på en total tilfældighed, hvor Frøkjær helt udueligt smider bolden væk på midten og den i tacklingen ender for fødderne af Patrick Mortensen. Det er jo verdens mest tilfældige mål. Vi er på vej i en omstilling, så jeg kan ikke helt være lige så fortørnet over Jørgens placering, da han næppe forventer at bolden havner hvor den gør i den sekvens. Kan godt være det bare er mig?

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

          Selvfølgelig skal han ikke hænge sådan der, men der er i min optik forskel på at hænge i et etableret AGF-angreb og så på en total tilfældighed, hvor Frøkjær helt udueligt smider bolden væk på midten og den i tacklingen ender for fødderne af Patrick Mortensen. Det er jo verdens mest tilfældige mål. Vi er på vej i en omstilling, så jeg kan ikke helt være lige så fortørnet over Jørgens placering, da han næppe forventer at bolden havner hvor den gør i den sekvens. Kan godt være det bare er mig?
          Det er ikke kun dig i dette tilfælde. Men jeg syntes tit at han virker ukoncentreret i sit forsvarsspil og burde være bedre til at holde “linien” generelt

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

            Selvfølgelig skal han ikke hænge sådan der, men der er i min optik forskel på at hænge i et etableret AGF-angreb og så på en total tilfældighed, hvor Frøkjær helt udueligt smider bolden væk på midten og den i tacklingen ender for fødderne af Patrick Mortensen. Det er jo verdens mest tilfældige mål. Vi er på vej i en omstilling, så jeg kan ikke helt være lige så fortørnet over Jørgens placering, da han næppe forventer at bolden havner hvor den gør i den sekvens. Kan godt være det bare er mig?
            Helt enig.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
              En kamp hvor vi halter bagefter, særlig i starten af kampen. Vi skulle lige bruge en halvleg som tilvænning til det højere tempo, som der bliver spillet i, når man som AGF har været en del af top 6 slutspillet. Dog er der enkelte spillere, blandt andet Skjelvik, Frøkjær, JJT som ikke kunne følge med det meste af kampen. Jeg er dog fortrøstningsfuld til at vi kan nå top 6 næste sæson, såfremt de skadede spillere kommer tilbage i fulde omdrejninger.
              Hvem af de skadede ønsker du skal tage over for start11 i går? Måske Ryan for OL men det er vel også det ..
              Drachmann på toppen men er bange for at han har toppet og ved ikke hvem det er han skal erstatte .. Kløve .. JJT ..

              Er det, det der rykker OB i top6?
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                Hvem af de skadede ønsker du skal tage over for start11 i går? Måske Ryan for OL men det er vel også det ..
                Drachmann på toppen men er bange for at han har toppet og ved ikke hvem det er han skal erstatte .. Kløve .. JJT ..

                Er det, det der rykker OB i top6?
                Tja, da vi virkelig rykkede sidste forår, der var Drachmann i topform en vigtig faktor. Det hold vi stillede med der, har vi ikke spillet med ret mange gange siden. Den power JBL og Ryan kom med, sammen med Drachmann, Tverskov og Kadriis fart. Det var noget af det der sikrede os top 6.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Det er ikke kun dig i dette tilfælde. Men jeg syntes tit at han virker ukoncentreret i sit forsvarsspil og burde være bedre til at holde “linien” generelt
                  Helt enig at det ikke er Jørgens skyld med målet, jeg kan også godt tilslutte mig at Jørgen er bedre offensivt end defensivt. Omkring det med at holde linjen i forsvaret tænker jeg også at det handler om relationerne til de andre spillere. Jørgen kom til klubben skadet og kunne ikke træne med fra begyndelsen, da han så kommer over sin skade er hans form for dårlig, så kommer corona pausen hvor holdet ikke trænede sammen, i alt har har kun spillet 10 kampe for os, hvor største delene har været i en 3-5-2, da målet til 2-0 kommer var vi lige skiftet til 4-4-2. Hvis han havde spillet 10-15 kampe mere er det ikke sikkert at han havde hængt i offsiden, om ikke andet er det udmærket at have lavet 3 assist i 10 kampe.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                    Selvfølgelig skal han ikke hænge sådan der, men der er i min optik forskel på at hænge i et etableret AGF-angreb og så på en total tilfældighed, hvor Frøkjær helt udueligt smider bolden væk på midten og den i tacklingen ender for fødderne af Patrick Mortensen. Det er jo verdens mest tilfældige mål. Vi er på vej i en omstilling, så jeg kan ikke helt være lige så fortørnet over Jørgens placering, da han næppe forventer at bolden havner hvor den gør i den sekvens. Kan godt være det bare er mig?
                    Undskyld mig, men det er laaaangt fra verdens mest tilfældige mål. Jeg lærte som Lilleputspiller, at man skulle løbe frem så snart en dødbold eller indlæg fra modstanderen var afværget, fordi den slags situationer nemt kan opstå. Så der er ingen undskyldninger i mine øjne, fejl fra Frø eller ej, det skal man være forberedt på.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                      Undskyld mig, men det er laaaangt fra verdens mest tilfældige mål. Jeg lærte som Lilleputspiller, at man skulle løbe frem så snart en dødbold eller indlæg fra modstanderen var afværget, fordi den slags situationer nemt kan opstå. Så der er ingen undskyldninger i mine øjne, fejl fra Frø eller ej, det skal man være forberedt på.
                      Ja, det bør sidde på rygraden af en Superligaspiller. Frøkjær får også dumpekaratér af mig i går

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Hvis det bare var så nemt. Vi kommer jo ikke bare af med de spillere uden det koster kassen. Ingen vil købe dem

                        Det med afskydningsplaner er lidt svært i en klub som vores da meget få tilbud kommer på vores spillere. Og mange af de tilbud er ikke attraktive.
                        Så det er svært at lave planer. I FCM/FCK er de jo næsten sikre på 5-10 tilbud på deres bedste spillere så det bare er at vælge
                        Det er ikke let, men nu har vi hørt længe om at der skulle ryddes op i truppen. Min pointe er at vi ikke har fået ryddet op i de seneste 10 år.
                        Det er klart at der er fejlcasting ind i mellem. Desværre har vi erstattet fejlcastede spillere med nye fejl. Derfor kan nogle sige at vi ikke har råd til bedre spillere. Men sandheden er at der har været penge nok til at vi i dag burde være i top 6 6/7 år. Men de penge er spildt, fordi vores indkøbere/trænere ikke har været gode nok.
                        Spiller vi som i den seneste periode hele næste sæson så kan vi godt blive nummer 5 men kommer der bump, så kan vi blive nummer 9 i grundspillet igen.
                        Mit bud er en langsigtet strategi. Vi kan ikke slippe af med 8 spillere som godt ved at næste klub sandsynligvis er et skridt tilbage. De må gøres over tid. Lav lange kontrakter med en stamme ogbyg op omkring den.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                          Det er ikke let, men nu har vi hørt længe om at der skulle ryddes op i truppen. Min pointe er at vi ikke har fået ryddet op i de seneste 10 år.
                          Det er klart at der er fejlcasting ind i mellem. Desværre har vi erstattet fejlcastede spillere med nye fejl. Derfor kan nogle sige at vi ikke har råd til bedre spillere. Men sandheden er at der har været penge nok til at vi i dag burde være i top 6 6/7 år. Men de penge er spildt, fordi vores indkøbere/trænere ikke har været gode nok.
                          Spiller vi som i den seneste periode hele næste sæson så kan vi godt blive nummer 5 men kommer der bump, så kan vi blive nummer 9 i grundspillet igen.
                          Mit bud er en langsigtet strategi. Vi kan ikke slippe af med 8 spillere som godt ved at næste klub sandsynligvis er et skridt tilbage. De må gøres over tid. Lav lange kontrakter med en stamme ogbyg op omkring den.
                          Enig, vi er røget ind i en spiral, hvor vi hele tiden har gentaget samme fejl. Vi er stadig ikke kommet videre i vores rekruttering, end at det er lidt tilfældigt fra vindue til vindue hvad der lander på tallerkenen.

                          Comment


                            #43
                            Vi kan vel også lige så godt bruge denne tråd til nedtakt på sæsonen, som, efter min mening, kun kunne reddes af en sejr mod AGF.

                            Jeg mener, at sæsonen er dumpet, holdet er dumpet og træneren er dumpet. Selv om det måske virker mærkeligt, så kan jeg faktisk godt se Bo Henriksen i OB, med de kvaliteter han har. Jacob Michelsen får slet ikke sat holdet godt nok op til mange af kampene - mest tydeligt i hukomelsen står Silkerborg-kampen (0-6) og kampen i går. Men der er mange andre kampe hvor man kan sige det samme. Har OB holdet til mere? Ja, mener jeg. Kan holdet blive forstærket, ja selvfølgelig.

                            Hvilke spillere er ikke gode nok, og hvor skal holdet forstærkes?

                            Træneren: Jeg begynder at se nogle mangler ved Jacob Michelsen. Hvad var f.eks. planen i går mod AGF. Den fejlede i hvert fald

                            Spillere ud: Sander Svendsen, Aleksander Juul, Moses Opondo, Thrandarsson, Mart Lieder, Janus Drachmann, Mande, Ryan J. Laursen! (8 styk)

                            Spillere ind: Sabbi, 2 midtbanespillere, Ankersen (AGF), Dal Hende, stærk målmand (6)

                            Jeg mener, at vores forsvar er stærkt nok, det er midtbanen der halter.


                            Holdet til næste sæson:
                            Oliver C

                            Ny back - Larsen, - Tverskov, Dal Hende
                            Sabbi - Ny C - Ankersen - Frøkjær
                            Fenger - Hyllegård


                            Bænk:
                            Marco Lund
                            oliver Lund
                            JJT
                            Kløve
                            Jebali
                            Østrøm
                            Ny målmand
                            (Jørgen)
                            Brems
                            Ung

                            Ny træner?



                            Selvfølgelig kan der komme nogle muligheder for opgradering af truppen - så skal den tages.
                            Last edited by Københavnstinker; 30-07-2020, 10:55.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Jeg føler mig overbevist om at Tverskov eller Marco sælges i løbet af vinduet så tror ikke det bliver et scenarie
                              Er det ikke noget med at Tverskov læser på Uni? Eller er han blevet færdig der? - for tror ikke han sælges før det er tilfældet (medmindre det bliver til en anden dansk klub self)

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Det er ikke kun dig i dette tilfælde. Men jeg syntes tit at han virker ukoncentreret i sit forsvarsspil og burde være bedre til at holde “linien” generelt
                                Helt enig. Synes det er hårdt at skose ham for målet, da det er så heldigt som det kan blive. Kort efter hænger han dog igen ved Diks chance til at afgøre den til 3-0 og her kan vi tale om elendigt forsvarsspil, hvor han står halvanden meter bag forsvarslinjen.
                                Han har flere ting som skal forbedres. Placeringer er en ting, men der er også en situation, hvor Munksgaard desperat går ned i en glidende takling Jørgen bare skal på. Den undervurderer han og Munksgaard vinder den et giftigt sted. Han skal på skolebænken og det håber jeg man gør noget alvorligt ved, for han er fantastisk offensivt og backer dygtige offensivt bliver der brug for, hvis vi skal rykke os

                                Comment

                                Working...
                                X