Oprindeligt indsendt af Jungledyret
Se indlæg
Frøkjær er sgu dejligt ærlig og ægte, når han giver interviews, og især det her hæfter jeg mig ved:
- Jeg går ikke så meget op i formationerne. Så længe der er et koncept og en rød tråd i, hvad vi vil, så kan man spille på alle tænkelige måder og så skal man nok kunne finde rundt i det, siger han til bold.dk og tilføjer:
- Jeg tror, problemet har været, at vi ikke har været på bølgelængde og vi har villet for mange forskellige ting. Om det skyldes formationsskifte eller forskellige mentaliteter til tider, det er svært at sige, men vi skal i hvert fald finde frem til noget fælles.
Den her udtalelse bekræfter mig i en af mine store bekymringer før sæsonen og fortsat. Vores trup er et stort rod og vi vil alt for mange forskellige ting på én gang, og det er reelt det Frøkjær bekræfter her, når han snakker om "ikke at have været på bølgelængde" og "forskellige mentaliteter". Hvis man vil skyde på Michelsen, så er det her et godt sted at finde sit skyts. Knap 2½ år inde i projektet, er det sgu kritisabelt, at vi ikke er mere tydelige og afklarede med, hvad man vil med sin spillestil. Den der er en undskyldning der er gangbar, når man stadig er i sit første år eller to og ikke har haft de nødvendige transfervinduer til at skifte ud og arbejde med de nye ideer. Vi har haft 5 transfervinduer med Michelsen nu, og vi har skiftet masser af spillere. Hvis vi ikke skal være afklarede med, hvordan vi spiller nu, hvornår i alverden skal vi så være det?
Comment