Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2020/2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

    Vil det løse problemerne ?
    Jeg kan godt forstå, at JM har problemer med at finde motivationen og den røde tråd. Hvis det forholder sig som nævnt i et andet indlæg, at han bliver påtvunget spillere fra den øverste ledelse
    ( Lieder ) . Og er det sket med ham, så er det nok også sandsynligt at spillere som AJA, Thranderson er kommet til OB på samme måde. Men JM kan jo ikke stå og lufte sine frustrationer ang spillere offentligt.
    Hvem påstår at det forholder sig sådan, i så fald er det meget underligt, at han bliver ved med at insistere på, at han tager glad på arbejde hver dag.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
      Er der efterhånden nogen, der har et gram af optimisme tilbage i kroppen? Jeg gik ind til den her sæson med en ret god fornemmelse synes jeg. Nogle af de unge havde virkelig steppet op i forårssænen, Sabbi var kommet til og har et spændende topniveau, vi vandt U-19 mesterskabet og havde et par spændende gutter på spring, og så står vi her i dag i starten af December, og det hele stinker af, at JM ikke er interesseret i at forlænge og måske lidt har givet op på projektet mentalt, vi har INTET udtryk i kampene og vi spiller lige så jammerligt som vi gjorde i store del af Kents trænerperiode.

      Jeg har fuldkommen givet op på top 6, for jeg synes ikke at vi tilnærmelsesvis viser et stabilt niveau, der berettiger den målsætning. Der er flere af de bærende kræfter, der slet ikke rammer det niveau, vi ved de har, og om det er et udtryk for, at man ikke længere tror på projektet, mangler selvtillid eller noget helt tredje, det ved jeg ikke. Men pt. ser det ud som om, at der skal ske noget nyt for at få noget gejst ind i holdet. Om det er en ny træner, nye spillere eller hvad, det må tiden vise.
      Vi er kun 4 point fra målet, så en stime med lidt stolpe ind, så er vi for alvor med i ræset. Jeg har bare ikke tiltro til JM får os til at komme derop. Det eneste som kunne få mig til det var paradoksalt nok, hvis vi forlængede med ham. Det kunne muligvis give spillerne lidt klarhed over, hvad der er i vente. Lige nu har specielt især OB og nok også lidt JM sat holdet i en lortesituation, hvor alt taler for JM er fortid tidligst til sommer og nok også før. Det er uundgåeligt spillerne er påvirket af den usikkerhed på trænerfronten, så jeg ser det som en fejltagelse at man ikke får ham fyret hurtigst muligt eller forlænget, hvis der langt imod min forventning er en kæmpe opbakning i truppen og velvilje fra JM.

      Selv hvis ikke den rigtige træner lige er ledig nu, så har vi jo rutinerede folk i staben. HH har været assistent i flere år, MH har været træner i mange år, Tonny har også seniorerfaring, så den kan sagtens køres i mål ind til vinterpausen, hvor man har lidt tid at løbe på.

      Derfor vil jeg ikke afskrive sæsonen, hvis man fra OB træffer en beslutning og man måske ser en lille trodsreaktion, så vi kan holde os 3-5 point fra top 6 og vi går til foråret med optimisme. Uanset hvad vi finder, så vil det være spændende med en ny træner og håbet om en flyvende start vil da leve i mig. Jeg forudser dog at hvis OB ikke reagere i nogen retning inden vinterpausen, så får vi 0-1 point resten af efteråret og så bliver der uden tvivl for langt op.

      Comment


        https://www.bt.dk/superligaen/aerlig...del-af-fodbold
        Første gang jeg hører fra OB, at truppen er 5-9. Det er jo meget mere ærligt, og det burde man melde ud. Hvis man vil leve op til minimum nummer 5, så skal der flere mønter til, og bedre spillere.
        https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...det-godt-i-ob/

        Comment


          Genial SFÅ udsendelse i denne uge. Hør den.
          Første gang for mig at en Rød Aalborg er god

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
            https://www.bt.dk/superligaen/aerlig...del-af-fodbold
            Første gang jeg hører fra OB, at truppen er 5-9. Det er jo meget mere ærligt, og det burde man melde ud. Hvis man vil leve op til minimum nummer 5, så skal der flere mønter til, og bedre spillere.
            https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...det-godt-i-ob/
            “Men jeg har det også sådan, at tabellen aldrig lyver i fodbold, og derfor har vi kun den tiendebedste trup på nuværende tidspunkt.”

            Det er sjovt nok det alle vi realistiske fans har sagt i årevis. Lad os håbe de høje herrer læser med og måske indser hvad det er de har gang i.
            OB: Danske mestre i 2075/6

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Genial SFÅ udsendelse i denne uge. Hør den.
              Første gang for mig at en Rød Aalborg er god
              Enig, og den fra i fredags var i øvrigt også glimrende. Og det er ikke fordi, at det er betryggende at høre om tilstanden i OB, men fordi at de rigtige spørgsmål bliver stillet og de rigtige kritikpunkter bliver rejst. Kritikken af OBs ejerskab og ledelse er efterhånden ved at nå de ydre afkroge af de danske sportsmedier, det er ikke kun noget der eksisterer i fankredse længere. Før eller siden må det da også nå rygklapperne i OSE og OBs ledelse og føre til en eller anden form for selvransagelse.

              Noget interessant som Davidsen nævnte og som undrede mig lidt, var da han remsede OBs sportslige udvalg op. Det består ifølge ham af 8 mennesker lige nu. Michelsen, HH, Hemmingsen, Hermansen, Thorborg, Enrico, TC og Erik Laumand. For det første er det lidt interessant, at man i et sportsligt udvalg har 50% medlemmer som ikke arbejder med det sportslige, hvilket igen rejser nogle interessante spørgsmål om, hvad for nogle beslutninger der tages der.

              For det andet undre det mig, at en person der i SFÅ blev præsenteret som OBs "Head of recruitment", ikke har en plads i et sportsligt udvalg. For mig virker det faktisk helt bizart, at en mand der skal forestille sig at være chef for OBs rekruttering og som naturligt må være den med mest kendskab til spillermarkedet, ikke er en del af et udvalg, hvor transfers vel naturligt også bliver vendt og diskuteret, som en af de vigtigste ting i ledelsen af en klub. Til gengæld er assistenttræneren en del af det udvalg!? Assistenttræneren er da ikke nogen leder, han er cheftrænerens højre hånd så han er vel naturligt repræsenteret via cheftræneren. Det giver ikke meget mening for mig, at han skal sidde i en udvalg der også tæller bestyrelsesformanden og den administrerende direktør, hvor man må antage de store linjer også diskuteres. Om vi skal tage det som om, at man ser et stort lys i HH, og at han måske køres i stilling som en evt. Michelsen-afløser, kan vi jo så spekulere i.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                Så en trup der i lang tid har været ramt af mange skader, skal træne hårdere ... må jeg spørge hvor meget du selv har trænet, i den ene eller anden form, i dit liv.
                Du har vist overset smileyen?
                Jeg har + 20 års erfaring på højere plan som spiller, og 8 år som ungdomstræner hvor flere er blevet superligaspillere/divisionsspillere.
                Så jeg vil nu mene jeg ved lidt om træning. Der er intet der tyder på OB træner specielt anderledes end andre klubber.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

                  “Men jeg har det også sådan, at tabellen aldrig lyver i fodbold, og derfor har vi kun den tiendebedste trup på nuværende tidspunkt.”

                  Det er sjovt nok det alle vi realistiske fans har sagt i årevis. Lad os håbe de høje herrer læser med og måske indser hvad det er de har gang i.
                  Også derfor, at jeg ikke tror en ny træner vil have den store effekt. Men kunne jo være interessant med en moderne træner som vil spille med højt pres og genpres.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                    Er der efterhånden nogen, der har et gram af optimisme tilbage i kroppen? Jeg gik ind til den her sæson med en ret god fornemmelse synes jeg. Nogle af de unge havde virkelig steppet op i forårssænen, Sabbi var kommet til og har et spændende topniveau, vi vandt U-19 mesterskabet og havde et par spændende gutter på spring, og så står vi her i dag i starten af December, og det hele stinker af, at JM ikke er interesseret i at forlænge og måske lidt har givet op på projektet mentalt, vi har INTET udtryk i kampene og vi spiller lige så jammerligt som vi gjorde i store del af Kents trænerperiode.

                    Jeg har fuldkommen givet op på top 6, for jeg synes ikke at vi tilnærmelsesvis viser et stabilt niveau, der berettiger den målsætning. Der er flere af de bærende kræfter, der slet ikke rammer det niveau, vi ved de har, og om det er et udtryk for, at man ikke længere tror på projektet, mangler selvtillid eller noget helt tredje, det ved jeg ikke. Men pt. ser det ud som om, at der skal ske noget nyt for at få noget gejst ind i holdet. Om det er en ny træner, nye spillere eller hvad, det må tiden vise.

                    Selvfølgeligt er der optimisme. Vi oplever at vores seniorhold skuffer og vil gerne tilgive at der er krise. Og det føles ikke godt når holdet ødelægger min weekend allerede fredag aften med en fuldstændig skuffende præstation i Randers.
                    Men nu er sæsonen endnu ikke løbt. Ser ud som der er to hold som er bedste kandidater for nedrykningsbilletterne og det er vel Horsens og Lyngby. Alt andet er ret tæt og det er svært at sige hvem slutter hvordan.

                    Derudover vil bare sige at OB er mere end vores seniorhold.
                    Vi har et akademi som leverer og glæder mig allerede at se kampene der igen når Ådalen åbnes efter Covidlorte. Må sige at det allerede sidste sæson var ofte en større glæde at se drengene spillle der i bedste OB-ånd end at se superligaholdet.

                    Klubbens ledelse fejler nu allerede ti år, det skal man vel sige. Selv med en forbedret økonomi er de ikke i stand at sætte et tophold tilsammen, "ambitioner" tales om men ikke handles efter. Der mangler en klar strategi - på banen og for klubben generelt. Vi har desværre udviklet os mere og mere til en "grå mus" hvor der er svært at "genkende OB på banen" og skridtet fra "grå mus" til "nedrykker" er ofte ikke det største. Og det skuffer mig og gør mig selvfølgelig vred. Men hvis det fortsætter og vi skulle rykke ned til 1 Div. on få år så skal det vel bare være det. Det er ja ikke første gang og når man kigger i OBs historie så var der mange år hvor OB var ikke del af toppen i dansk fodbold, langt mere end vi var med i toppen. Så bliver det til en nyopbygning. Ikke fint, men hvis det er nødvendigt så tager den medicin.
                    OB er en indstilling, en holdning - og den fyldes ikke af en aktuel ledelse men af historien og af fansene, af alle de mennesker som har eller havde et særligt forhold til klubben og den Stribede trøje i fortid og nutid. Ja, der er manager, direktører og ejer i den moderne fodbold som leder, beslutter og organiserer fodboldforretningen, men det bliver stadig vi fans som fylder "hva' er OB". Så op på hest igen. VI ER OB!
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Daniel Høeg, er stærk med hovedet for FCM mod Atalanta. Han ville pynte i striber.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                        Daniel Høeg, er stærk med hovedet for FCM mod Atalanta. Han ville pynte i striber.
                        Vi har de forsvarsspillere der er brug for. Er meldingen fra OB.
                        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                          Vi har de forsvarsspillere der er brug for. Er meldingen fra OB.
                          Det er nok fordi Hemme tæller alle hans forlængelser med Jørgen med.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                            Du har vist overset smileyen?
                            Jeg har + 20 års erfaring på højere plan som spiller, og 8 år som ungdomstræner hvor flere er blevet superligaspillere/divisionsspillere.
                            Så jeg vil nu mene jeg ved lidt om træning. Der er intet der tyder på OB træner specielt anderledes end andre klubber.
                            Den smiley kommer jo til sidst, i en ny sætning ... om noget andet :) ...
                            Der er vel de følgende tegn på at der bliver trænet hårdere :
                            At Michelsen sagde det ved sin ansættelse og jeg nævnte at nu ville I få flere skader ... det var folk ikke specielt enige med mig i.
                            At Hemmingsen gentog cirka det samme da han startede op.

                            Det kan selvfølgelig være at de så slet ikke følger op, men det anser jeg, og det tænker jeg må være en generelt anerkendt holdning, som usandsynligt.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                              Den smiley kommer jo til sidst, i en ny sætning ... om noget andet :) ...
                              Der er vel de følgende tegn på at der bliver trænet hårdere :
                              At Michelsen sagde det ved sin ansættelse og jeg nævnte at nu ville I få flere skader ... det var folk ikke specielt enige med mig i.
                              At Hemmingsen gentog cirka det samme da han startede op.

                              Det kan selvfølgelig være at de så slet ikke følger op, men det anser jeg, og det tænker jeg må være en generelt anerkendt holdning, som usandsynligt.
                              Jeg tror næppe der er statistisk belæg for at kunne sige, at vi har flere skader under Michelsen end under forgængerne.

                              Comment


                                Er der i øvrigt nogen der har set at vi ligger nr. 4 på expected points på TapIns liste? Jeg synes personligt vi har været et hak over det miserable i efteråret, men det er måske de første kampe hvor vi kunne have forventet flere point ud af.

                                Comment

                                Working...
                                X