Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2020/2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    Tror ikke Thorborg vil lade Ståle sætte sig så markant på holdet og indkøb. Har svært ved at se Ståle i andre danske klubber end FCK.
    Tror Ståle bliver norsk landstræner, nu hvor de lige har missed EM - kvalen.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
      Jeg tror, at Troels Bech bliver kommende sportschef - og jeg tror også, at han vil gøre det enormt godt - og så henter de i samråd med ham en udenlandsk træner ind.

      Det nuværende midlertidige team virker lidt spøjst.

      David Nielsen bliver det ikke.
      TB har fået et skift eftermægle for hans BIF tid, så tvivler stærkt.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

        TB har fået et skift eftermægle for hans BIF tid, så tvivler stærkt.
        Det mindes jeg ikke, at jeg har læst noget om; jeg husker tværtimod kun ros.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

          Det mindes jeg ikke, at jeg har læst noget om; jeg husker tværtimod kun ros.
          Det kommer vidst an på, hvem man spørger. Der er ingen tvivl om, at han gjorde nogle gode ting i Brøndby, men man skal næsten være blind for ikke at kunne se de kæmpe fejl, som han også er ansvarlig for.

          Han lod Zorniger få nærmest enevælde i klubben og præge stort set alt i den retning han ville, hvilket indebar at han lagde sig ud med klubbens eget akademi og åbenlyst kritiserede det arbejde der foregik. Det er ikke godt lederarbejde at lade tingene komme så vidt.

          Han indgik et hav af dårlige kontrakter, som Brøndby har været hæmmet af, og flere som CV stadig arbejder på at komme af med. Erceg, Gammelby, Radosevic, Halimi, Kopplin, Uhre, Nilsson, Sikosek osv. Samtidig fik man slet ikke det optimale ud af spillere som Mukhtar, Tibbling, Wilczek, Pukki osv. og fik skudt dem af imens de var rigtigt mange penge værd. Det er faktisk pinligt, hvor lidt de fik for de spillere. Når Brøndby slår et hul på knap 80 millioner i 2019, er det jo i høj grad et resultat af dårligt sportsdirektørarbejde af Troels Bech.

          Jeg har til dato svært ved at få øje på, hvad det er, at Troels Bech for alvor har gjort godt i Brøndby, udover at hente Zorniger til klubben. Det er selvfølgelig også en stor skalp, men tingene fik også lov at løbe løbsk på hans vagt. Før Zorniger kom til, fik han i hvert fald ikke særligt meget ud af hans samarbejde med Thomas Frank, og eftertiden har vel vist os, at Thomas Frank er en ganske dygtig træner.

          For mig at se er det klart Zorniger der var mest afgørende for, hvordan tingene udviklede sig i de år. Det var ham der fornyede presfodbold i Danmark, det var ham der forløste spillere som Nørgaard, Hjulsager, Phiri, Wilczek og Pukki og gjorde dem til store profiler i Superligaen. De var altså alle i Brøndby før Zorniger, der var bare ingen der regnede dem for noget særligt. Og så var det Zorniger der kendte og kunne tiltrække spillere som Röcker, Mukhtar og Jung og gjorde dem til bærende profiler. Og på samme måde var det Zornigers stædighed og magtfuldkommenhed der fik det hele til at falde sammen til sidst.

          Jeg har virkeligt svært ved at se, hvad det er for et aftryk han for alvor fik sat i Brøndby, og hvad det var han beviste, at han virkelig kunne, andet end at snakke, men det vidste vi jo i forvejen han var god til. Når man ser på hans meritter i over 20 år i dansk topfodbold, eller skulle jeg sige mangel på samme, så synes jeg godt nok, at han kandiderer til at være noget af det mest opreklamerede. Manden har aldrig formået at præstere bedre end en 5. plads over en sæson med et hold, på trods af at han er den træner med næstflest Superligakampe og han i hovedparten af tiden har trænet Midtjylland, OB og Esbjerg, hold der har taget medaljer både før og efter Troels Bech var træner.

          Og ligesom jeg ikke er overbevist om hans genialitet som træner, er jeg det sgu heller ikke som sportsdirektør. Fraregnet Zorniger-spillerne, er fejlraten i Brøndby meget høj, og i det vindue, hvor han fik lov at dobbeltjobbe i OB, blev det pletskuddene Bodul, Löfquist og Vemmelund han hev ind. Evnen til at bruge mund, kan ikke være så vigtig sammenlignet med faktuelle resultater.
          Last edited by Sheed; 10-10-2020, 18:20.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
            Smutter David, så er JM den længst siddende træner.
            Og det må han gerne være i mange år frem i min optik :D

            Comment


              https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...dt-voldsomt-ud
              Godt det ikke var i ligaen.

              Comment


                https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...N-0BnidFwMDkVA

                ”Der har slet ikke været nogen snak med OB, så det var ikke nogen mulighed tilsyneladende. Jeg har jo været så ærlig at snakke om tidligere, at jeg selvfølgelig har en tilknytning til OB, i og med jeg har haft en god tid der, og jeg har rigtig meget familie og venner i Odense-området. Men når alt kommer til alt, er man jo professionel, og så opstod der en mulighed nu, som professionelt set er rigtig spændende.”

                Sjældent at en kulturbærer byder sig så tydeligt til. Man forestiller sig næppe en mere oplagt transfer.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                  https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...N-0BnidFwMDkVA

                  ”Der har slet ikke været nogen snak med OB, så det var ikke nogen mulighed tilsyneladende. Jeg har jo været så ærlig at snakke om tidligere, at jeg selvfølgelig har en tilknytning til OB, i og med jeg har haft en god tid der, og jeg har rigtig meget familie og venner i Odense-området. Men når alt kommer til alt, er man jo professionel, og så opstod der en mulighed nu, som professionelt set er rigtig spændende.”

                  Sjældent at en kulturbærer byder sig så tydeligt til. Man forestiller sig næppe en mere oplagt transfer.
                  ..og alligevel virker det som om der er fuldstændig lukket fra OBs side. "Vi har jo AJA".

                  håber vi bløder op, og Daniel fastholder sit ønske om os.

                  Comment


                    Det var jo lige den sæsonstart vi frygtede. 4 point i 5 kampe og nu 3. nederlag i træk. Med lidt held og skarphed kunne vi sikkert godt have fået noget mere med, men det gjorde vi nu en gang ikke, og vi må så også forholde os til, at det er gået den forkerte vej spillemæssigt siden premieren.

                    Nu har vi 6 sindssygt vigtige kampe foran os: Horsens, Sønderjyske og AaB hjemme, Lyngby, Brøndby og Randers ude, før turneringen vender igen og vi skal møde FCM og FCK inden vinterpausen. Det bliver ekstremt afgørende at vi får nogle sejre på kontoen i de næste 6 kampe, og der må være max pres på Michelsen. Hemmingsen antydede i SFÅ, så vidt jeg husker, at man først vil tage en beslutning i vinterpausen, om Michelsen forlænges. Jeg har svært ved at tro på, at forlængelse bliver konklusionen, hvis vi går til pause med 6 point eller lignende op til top 6, og det kan altså sagtens blive virkelighed.

                    Vi har nok allerede 3-4 point op efter den her runde, og med de sidste 2 kampe før jul, tror jeg ikke vi skal regne med meget mere end 1 point der, så vi har reelt de næste 6 kampe til at tanke op på point. Jeg tænker at vi skal ud og hente mindst 3 sejre, for at vi kan holde os på nogenlunde omgangshøjde. Er vi i stand til bare at gå ud og knuse de hold der? Bare kampen mod Lyngby næste weekend er super vigtig, den skal vi simpelthen vinde, og hvis ikke vi får taget et god portion sejre i de næste kampe, tror jeg meget hurtigt at den øverste ledelse kan finde på at begynde at kigge i retning af en ny træner, og måske allerede vippe Michelsen ud i vinterpausen.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Det var jo lige den sæsonstart vi frygtede. 4 point i 5 kampe og nu 3. nederlag i træk. Med lidt held og skarphed kunne vi sikkert godt have fået noget mere med, men det gjorde vi nu en gang ikke, og vi må så også forholde os til, at det er gået den forkerte vej spillemæssigt siden premieren.

                      Nu har vi 6 sindssygt vigtige kampe foran os: Horsens, Sønderjyske og AaB hjemme, Lyngby, Brøndby og Randers ude, før turneringen vender igen og vi skal møde FCM og FCK inden vinterpausen. Det bliver ekstremt afgørende at vi får nogle sejre på kontoen i de næste 6 kampe, og der må være max pres på Michelsen. Hemmingsen antydede i SFÅ, så vidt jeg husker, at man først vil tage en beslutning i vinterpausen, om Michelsen forlænges. Jeg har svært ved at tro på, at forlængelse bliver konklusionen, hvis vi går til pause med 6 point eller lignende op til top 6, og det kan altså sagtens blive virkelighed.

                      Vi har nok allerede 3-4 point op efter den her runde, og med de sidste 2 kampe før jul, tror jeg ikke vi skal regne med meget mere end 1 point der, så vi har reelt de næste 6 kampe til at tanke op på point. Jeg tænker at vi skal ud og hente mindst 3 sejre, for at vi kan holde os på nogenlunde omgangshøjde. Er vi i stand til bare at gå ud og knuse de hold der? Bare kampen mod Lyngby næste weekend er super vigtig, den skal vi simpelthen vinde, og hvis ikke vi får taget et god portion sejre i de næste kampe, tror jeg meget hurtigt at den øverste ledelse kan finde på at begynde at kigge i retning af en ny træner, og måske allerede vippe Michelsen ud i vinterpausen.
                      Synes heller ikke vi burde forlænge, men hvis Hemmingsen når til samme konklusion, skal han da bare ud ved vinterpausen ASAP.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...N-0BnidFwMDkVA

                        ”Der har slet ikke været nogen snak med OB, så det var ikke nogen mulighed tilsyneladende. Jeg har jo været så ærlig at snakke om tidligere, at jeg selvfølgelig har en tilknytning til OB, i og med jeg har haft en god tid der, og jeg har rigtig meget familie og venner i Odense-området. Men når alt kommer til alt, er man jo professionel, og så opstod der en mulighed nu, som professionelt set er rigtig spændende.”

                        Sjældent at en kulturbærer byder sig så tydeligt til. Man forestiller sig næppe en mere oplagt transfer.
                        Det er det glade vanvid, hvis OB ikke har været i kontakt. En ting er, at man ikke har økonomien til det her og nu, men man kan da i det mindste godt lige holde forbindelsen varm.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                          Synes heller ikke vi burde forlænge, men hvis Hemmingsen når til samme konklusion, skal han da bare ud ved vinterpausen ASAP.
                          Er uenig.
                          Vores backs er ikke ret gode deffensivt, og når Ryan er ude, så har vi den omvandrende bombe OL, som fighter men laver 5 junior fejl i hver kamp. Vi har JJT som er en god 6er mod bundhold men mangler speed og fysik mod de gode hold. Aron skulle aldrig være hentet. Det samme med Opondo. Hylle er jo ikke starter på et tophold, Max får for lidt spilletid. Reserverne som Lund, Aja, Sander (da han var der), er jo heller ikke til top 6.
                          så forlænger man med Kløve i 4 år.
                          OC skal have tid. Han var god i dag, men er endnu ikke en der vinder point til os.
                          Alt i alt kan man ikke forvente mere mrd den trup, så tænker JM er ok, og rimelig fleksibel.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                            Er uenig.
                            Vores backs er ikke ret gode deffensivt, og når Ryan er ude, så har vi den omvandrende bombe OL, som fighter men laver 5 junior fejl i hver kamp. Vi har JJT som er en god 6er mod bundhold men mangler speed og fysik mod de gode hold. Aron skulle aldrig være hentet. Det samme med Opondo. Hylle er jo ikke starter på et tophold, Max får for lidt spilletid. Reserverne som Lund, Aja, Sander (da han var der), er jo heller ikke til top 6.
                            så forlænger man med Kløve i 4 år.
                            OC skal have tid. Han var god i dag, men er endnu ikke en der vinder point til os.
                            Alt i alt kan man ikke forvente mere mrd den trup, så tænker JM er ok, og rimelig fleksibel.
                            JM har haft masser af indflydelse på denne trup, så det er også hans ansvar.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                              JM har haft masser af indflydelse på denne trup, så det er også hans ansvar.
                              Ja det udstiller også at vores sportsdirektører ikke har det lange lys på.

                              Comment


                                Og holder live stillingerne så ligger vi til nedrykning. Men så er det jo godt at vores kompetente, erfarne orakel MH har meldt om en top 6 trup.
                                Det kan umuligt gå galt eller noget!

                                Comment

                                Working...
                                X