Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2020/2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Det bliver uhyggelig spænnende til det allersidste. Hvis alt flasker sig for os og vi kommer i top seks, så er det godt nok på en billig baggrund. Men jeg ville ikke klage over denne scenarie for det betyder jo endnu en sikret eksistens i ligaen. På den anden side tror jeg ikke på alt for mange point mod de øvrige top seks hold. Hvis vi ikke kommer i top seks, så er der helt sikkert mere spænding om at undgå nedrykning (hvis Lyngby og Horsens fortsætter deres pointhøst), men det er spændingen som jeg godt nok ikke trænger til.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af wagrier1 Se indlæg
      Det bliver uhyggelig spænnende til det allersidste. Hvis alt flasker sig for os og vi kommer i top seks, så er det godt nok på en billig baggrund. Men jeg ville ikke klage over denne scenarie for det betyder jo endnu en sikret eksistens i ligaen. På den anden side tror jeg ikke på alt for mange point mod de øvrige top seks hold. Hvis vi ikke kommer i top seks, så er der helt sikkert mere spænding om at undgå nedrykning (hvis Lyngby og Horsens fortsætter deres pointhøst), men det er spændingen som jeg godt nok ikke trænger til.
      Enig. At vi ikke kommer i top 6 får ikke ledelsen til at se med andre øjne, på deres egen formåen. Så hellere på den korte bane være sikre på yderligere en sæson i suppen.
      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Næste runde har mange spændende opgør, som kan lave mange ting om !


        OB - Brøndby IF
        Lyngby - FC Nordsjælland
        SønderjyskE - AC Horsens
        Vejle Boldklub - AaB
        FC København - FC Midtjylland
        AGF - Randers FC

        Viser vel kun, at en sejr mod BIF er et must...
        Jeg kørte lige de sidste to runder igennem slutspilssimulatoren på Superliga.dk og her napper vi en plads i top 6 med to krydser.

        Det er ikke urealistisk at:
        - Lyngby kan vinde/spille uafgjort med FCN
        - SønderjyskE og Horsens kan spille uafgjort
        - Vejle og AaB kan spille uafgjort
        - Randers kan tabe i Aarhus

        Sker det mens vi selv får et enkelt point hjemme mod BIF, så er vi fortsat på 6. pladsen, og her er der igen lagt op til nogle krydser i sidste runde, hvor vi jo som bekendt møder AaB ude.

        Men ja, alt kan ske. Vi kan lige så vel tabe til BIF mens SønderjyskE og AaB vinder, og så ser det for alvor svært ud.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

          Jeg kørte lige de sidste to runder igennem slutspilssimulatoren på Superliga.dk og her napper vi en plads i top 6 med to krydser.

          Det er ikke urealistisk at:
          - Lyngby kan vinde/spille uafgjort med FCN
          - SønderjyskE og Horsens kan spille uafgjort
          - Vejle og AaB kan spille uafgjort
          - Randers kan tabe i Aarhus

          Sker det mens vi selv får et enkelt point hjemme mod BIF, så er vi fortsat på 6. pladsen, og her er der igen lagt op til nogle krydser i sidste runde, hvor vi jo som bekendt møder AaB ude.

          Men ja, alt kan ske. Vi kan lige så vel tabe til BIF mens SønderjyskE og AaB vinder, og så ser det for alvor svært ud.
          Det er nogle fine udregninger du har lavet, men..

          Synes helt ærligt det er ynkeligt, at det er de andre resultater vi skal håbe flasker sig, fordi vi alle ved, at sejr mod bif og AaB er mere end tvivlsomt.

          Tænk hvis vi gik ud og klaskede bif og AaB. Fuldstændig utænkeligt scenarie. Eller bare x mod bif og sejr mod AaB. Næsten ligeså utænkeligt.

          Min pointe er nok bare, at vi ikke hører til i top 6 , når vi ikke kan vinde fodboldkampe, og faktisk ikke engang kan score mål.
          Os i top 6 ville være komisk.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
            Det godt nok heller ikke mange MUST WIN kampe som JM har fået sejre ud af.
            De kampe hvor man lige kan mærke varmen fra kogepladen der vinder vi, eller får et godt resultat (FCN ude, Randers Hjemme, Aab hjemme)
            Men når vi så sætter hånden på kogepladen og det det virkelig gælder de 3 point, så imponere OB langt fra (Lyngby hjemme, Vejle ude, Horsens ude)
            Om det er JM der simpelthen ikke sætter holdet rigtig op, eller om det er trup sammensætningen (for få vinder typer) er svært at sige
            Ja var det så bare et enkelt problem, der skulle tages fat i. Vi mangler noget OB DNA ala
            https://fyens.dk/artikel/i-podcasten...-træne-dårligt
            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
              Det godt nok heller ikke mange MUST WIN kampe som JM har fået sejre ud af.
              De kampe hvor man lige kan mærke varmen fra kogepladen der vinder vi, eller får et godt resultat (FCN ude, Randers Hjemme, Aab hjemme)
              Men når vi så sætter hånden på kogepladen og det det virkelig gælder de 3 point, så imponere OB langt fra (Lyngby hjemme, Vejle ude, Horsens ude)
              Om det er JM der simpelthen ikke sætter holdet rigtig op, eller om det er trup sammensætningen (for få vinder typer) er svært at sige
              Det er altså en helt logisk konsekvens af manglende kvalitet, resultaterne vil svinge op og ned og OB er ikke stærkere end hvor de ligger nu ... nærmere tværtimod.
              Reelt er det vel svært at finde ret mange kampe som OB har domineret i den her sæson og så bliver det svært at vinde kampe.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                Det er nogle fine udregninger du har lavet, men..

                Synes helt ærligt det er ynkeligt, at det er de andre resultater vi skal håbe flasker sig, fordi vi alle ved, at sejr mod bif og AaB er mere end tvivlsomt.

                Tænk hvis vi gik ud og klaskede bif og AaB. Fuldstændig utænkeligt scenarie. Eller bare x mod bif og sejr mod AaB. Næsten ligeså utænkeligt.

                Min pointe er nok bare, at vi ikke hører til i top 6 , når vi ikke kan vinde fodboldkampe, og faktisk ikke engang kan score mål.
                Os i top 6 ville være komisk.
                Det er vi ikke uenige om. Jeg er ridser blot et ikke utænkeligt scenarie op :)

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                  Det er vi ikke uenige om. Jeg er ridser blot et ikke utænkeligt scenarie op :)
                  Husk at der er en enorm forskel på at 1 udfald skal gå hjem, sammenholdt med at alle 4 skal gå hjem.
                  Jeg lavede lige en hurtig beregning og der ender det på omtrent 5-10% chance, uden at medregne OB`s chance for point mod Brøndby.
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                    Husk at der er en enorm forskel på at 1 udfald skal gå hjem, sammenholdt med at alle 4 skal gå hjem.
                    Jeg lavede lige en hurtig beregning og der ender det på omtrent 5-10% chance, uden at medregne OB`s chance for point mod Brøndby.
                    Vi er enige

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                      Jeg kørte lige de sidste to runder igennem slutspilssimulatoren på Superliga.dk og her napper vi en plads i top 6 med to krydser.

                      Det er ikke urealistisk at:
                      - Lyngby kan vinde/spille uafgjort med FCN
                      - SønderjyskE og Horsens kan spille uafgjort
                      - Vejle og AaB kan spille uafgjort
                      - Randers kan tabe i Aarhus

                      Sker det mens vi selv får et enkelt point hjemme mod BIF, så er vi fortsat på 6. pladsen, og her er der igen lagt op til nogle krydser i sidste runde, hvor vi jo som bekendt møder AaB ude.

                      Men ja, alt kan ske. Vi kan lige så vel tabe til BIF mens SønderjyskE og AaB vinder, og så ser det for alvor svært ud.
                      Ja, det er selvfølgelig meget godt, hvis alle andre kan spille uafgjort.
                      Jeg tænker dog at det vil være mere realistisk med hjemmesejre i direkte kampe mellem alle de her bundhold, og nederlag, når man møder holdene fra top 4.
                      D.v.s. hjemmesejr i:
                      Lyngby-FCN
                      Sønderjyske-Horsens
                      Vejle-AaB
                      FCN-Sønderjyske
                      AaB-OB
                      - Det er vel heller ikke urealistisk?
                      Og hvis så Lyngby slår Horsens, og alle disse resultater indtastes i simulatoren, så får vi følgende stilling:

                      Randers 28
                      Sønderjyske 28
                      AaB 28
                      Vejle 27
                      FCN 26
                      OB 25
                      Lyngby 23
                      Horsens 12

                      Så skal der ikke gå meget galt, før vores næste træner skal forsøge at stille et top-motiveret mandskab mod HB Køge i første kamp.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                        Vi er enige
                        Fandens, så kan jeg jo ikke komme med noget :D!
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

                          Ja, det er selvfølgelig meget godt, hvis alle andre kan spille uafgjort.
                          Jeg tænker dog at det vil være mere realistisk med hjemmesejre i direkte kampe mellem alle de her bundhold, og nederlag, når man møder holdene fra top 4.
                          D.v.s. hjemmesejr i:
                          Lyngby-FCN
                          Sønderjyske-Horsens
                          Vejle-AaB
                          FCN-Sønderjyske
                          AaB-OB
                          - Det er vel heller ikke urealistisk?
                          Og hvis så Lyngby slår Horsens, og alle disse resultater indtastes i simulatoren, så får vi følgende stilling:

                          Randers 28
                          Sønderjyske 28
                          AaB 28
                          Vejle 27
                          FCN 26
                          OB 25
                          Lyngby 23
                          Horsens 12
                          kan t
                          Så skal der ikke gå meget galt, før vores næste træner skal forsøge at stille et top-motiveret mandskab mod HB Køge i første kamp.
                          Nu er det næppe helt konsekvent at se alle bundhold tabe i på udebane i direkte dueller men give Lyngby en udebanesejr i Horsens...

                          Lad os se: vi kan spille os ud af en realistisk chance på Top 6 søndag, ja. Men det gør os ikke til en nedrykker.

                          ​​​​Og hvis holdet rejser sig og vinder mod Brøndby så kan det se meget lysende ud.
                          Eller afhængigt af konkurrenteres resultater kan det også blive helt åbent og Randers, OB, Sønderjyske og Aab ligger alle på 28 point og det hele bliver måske afgjort i sidste runde pga målforskellen.

                          Ved godt at alt er muligt i fodbold og man må selvfølgeligt ikke tage det for let, men at frygte en nedrykning i den aktuelle situation fordi holdet skuffede sidste runde efter flere ret ordentlige præstationer i de kampe før søndag der er ikke med.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                            Nu er det næppe helt konsekvent at se alle bundhold tabe i på udebane i direkte dueller men give Lyngby en udebanesejr i Horsens...

                            Lad os se: vi kan spille os ud af en realistisk chance på Top 6 søndag, ja. Men det gør os ikke til en nedrykker.

                            ​​​​Og hvis holdet rejser sig og vinder mod Brøndby så kan det se meget lysende ud.
                            Eller afhængigt af konkurrenteres resultater kan det også blive helt åbent og Randers, OB, Sønderjyske og Aab ligger alle på 28 point og det hele bliver måske afgjort i sidste runde pga målforskellen.

                            Ved godt at alt er muligt i fodbold og man må selvfølgeligt ikke tage det for let, men at frygte en nedrykning i den aktuelle situation fordi holdet skuffede sidste runde efter flere ret ordentlige præstationer i de kampe før søndag der er ikke med.
                            Nej. Selvfølgelig gør det os ikke til nedrykker.
                            Det var sådan set også kun for at illustrere, at scenariet, hvor vi om 2 runder ligger nr. 10, er mere sansynligt, end at vi ender med at komme i top 6, efter kun at have fået uafgjort i begge de næste kampe.
                            Top 6 er stadig ikke umuligt, men det kræver så mere end 2 points i de sidste kampe.
                            En god start vil være 3 points på pløjemarken i Odense. Det er ikke umuligt, at der kan opstå tilfældigheder, og Brøndby har vel slet ikke prøvet at spille på et så elendigt underlag?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

                              Nej. Selvfølgelig gør det os ikke til nedrykker.
                              Det var sådan set også kun for at illustrere, at scenariet, hvor vi om 2 runder ligger nr. 10, er mere sansynligt, end at vi ender med at komme i top 6, efter kun at have fået uafgjort i begge de næste kampe.
                              Top 6 er stadig ikke umuligt, men det kræver så mere end 2 points i de sidste kampe.
                              En god start vil være 3 points på pløjemarken i Odense. Det er ikke umuligt, at der kan opstå tilfældigheder, og Brøndby har vel slet ikke prøvet at spille på et så elendigt underlag?
                              Så er vi fuldstændigt enig.:-)
                              Hidtil viste sig det som ulempe for os fordi vi spiller godt hvis vi spiller hurtigt og langs jorden. Men er enig: for Brøndby kan det blive den større ulempe søndag.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Kun én gang de sidste 20 år har OB haft færre point efter 20 runder (sæsonen 16/17).

                                Én ting er top 6. En anden ting er, at OB præsterer historisk ringe. Top 6 er jo lige meget, når vi er så pisse elendige. Hvad skal man bruge en 6. plads til, når man ikke kan score og man ikke kan vinde i Jylland. Den er helt gal i Ådalen - men det er mærkeligt, når vi har en trup der er bedre end AGFs - det må være marginalerne, der ikke er på vores side.....

                                Comment

                                Working...
                                X