Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2020/2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Har svært ved at tro OB pludselig vil række ud til os fans og tale vores sprog og først og fremmest vil optræde troværdigt i deres meldinger og handlinger.
    Jack Jørgensen taler ikke fansprog men virker som den trælse sælger fra Telia.
    Vores vattede anfører har for få uger siden pjevset over at vi fans er for krævende.
    Hemme taler som om han har været frosset ned siden 90’erne.
    Thorborg er sky og har kun få gange stået frem senest med en melding om at vi skal være top 6 i dårlige år og Europa i gode.

    JM bliver sendt videre med anmærkningen ikke god nok og så finder man en ny, og med mindre der ændres markant i strategi og retning på banen og den måde vi køber spiller efter så står vi her igen om 2-3 år.
    I mine øjne er OB meget klassisk "talk the talk", men man gør ikke som man siger.

    Det skurede også i mine ører, da Jack deltog i SFÅ afsnittet om diversitet (jeg kan ikke huske om det havde en konkret titelt), hvor han prøvede at fremstå meget 'friskfyr agtig', indtil de øvrige deltagere satte store spørgsmålstegn ved hans udtalelser.
    Det resulterede naturligvis i, at han ændrede mening og forsvarede sig med at han ikke mente det som han havde sagt det.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jesper G Se indlæg

      I mine øjne er OB meget klassisk "talk the talk", men man gør ikke som man siger.

      Det skurede også i mine ører, da Jack deltog i SFÅ afsnittet om diversitet (jeg kan ikke huske om det havde en konkret titelt), hvor han prøvede at fremstå meget 'friskfyr agtig', indtil de øvrige deltagere satte store spørgsmålstegn ved hans udtalelser.
      Det resulterede naturligvis i, at han ændrede mening og forsvarede sig med at han ikke mente det som han havde sagt det.
      Han var godt nok træls i det afsnit. En rigtig sælgertype. Gys.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jesper G Se indlæg

        I mine øjne er OB meget klassisk "talk the talk", men man gør ikke som man siger.

        Det skurede også i mine ører, da Jack deltog i SFÅ afsnittet om diversitet (jeg kan ikke huske om det havde en konkret titelt), hvor han prøvede at fremstå meget 'friskfyr agtig', indtil de øvrige deltagere satte store spørgsmålstegn ved hans udtalelser.
        Det resulterede naturligvis i, at han ændrede mening og forsvarede sig med at han ikke mente det som han havde sagt det.
        Jeg har også hørt den podcast og det var simpelthen pinligt hver gang Jack J. åbnede munden. De andre deltager var rigtig fornuftige og nuancerede at lytte til, men når Jack udtalte sig lød han som en dårlig tele-marketing sælger af værste skuffe og jeg er enig i at han konstant fik sagt en masse vrøvl, som han efterfølgende skulle prøve at glatte ud på akavet vis.
        Jeg fik i hvert fald en følelse af at det var endnu et område hvor OB ikke følger med tiden.

        Comment


          Ved godt det er fuldstændigt ude i hampen, men hvis:
          AGF-Randers: 5-0
          Randers-FCK: 0-5
          AAB-OB: 0-5
          FCN-SDR: 2-0
          Så bliver FCN nr. 5
          og OB nr. 6
          Eller tager jeg fejl

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tjdebat Se indlæg
            Ved godt det er fuldstændigt ude i hampen, men hvis:
            AGF-Randers: 5-0
            Randers-FCK: 0-5
            AAB-OB: 0-5
            FCN-SDR: 2-0
            Så bliver FCN nr. 5
            og OB nr. 6
            Eller tager jeg fejl
            Skriv det til Thorborg så henter han JM tilbage og fyrer ham først søndag kl. 19 igen. ;-)
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af tjdebat Se indlæg
              Ved godt det er fuldstændigt ude i hampen, men hvis:
              AGF-Randers: 5-0
              Randers-FCK: 0-5
              AAB-OB: 0-5
              FCN-SDR: 2-0
              Så bliver FCN nr. 5
              og OB nr. 6
              Eller tager jeg fejl
              Smid 100 kr. på den kupon og hvis den går hjem, så bliver der råd til gode julegaver i år

              Comment


                https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...r-i-ob/8506955

                Nogen der kan referere ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  tOrnBjerg har vidst adgang

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    Jeg havde sagt op på stedet!

                    Ordene kom fra en af de mest magtfulde personer i dansk topfodbold, og de drejede sig om Michael Hemmingsens situation i OB efter fyringen af cheftræner Jakob Michelsen.

                    For samtidig med trænerfyringen blev sportschef Michael Hemmingsen fjernet som nøgleperson i trænerjagten.

                    At cheftræneren røg ud, var ikke den store bombe. Den slags bliver som regel noteret med et skuldertræk blandt de konkurrerende klubber i Superligaen. Enkelte steder bliver den fyrede træner skrevet på en liste over potentielle træneremner og så tilbage til hverdagen.


                    Fyret - Jakob Michelsen. Foto: claus Fisker/ritzau Scanpix


                    Men begivenhederne i Ådalen er blevet mødt med forbløffelse hos konkurrenterne.

                    For beslutningen om trænerfyringen har potentiale til at flå en stribe andre med i faldet, som et korthus der ramler.

                    En blog på OB-fansiden Stemmer fra Ådalen forsøger at anlægge den positive vinkel på OB’s trænerfyring og konsekvenserne af den.

                    Klassisk cirkler fans til forsvar for klubben i pressede situationer, når kritikken udefra tager til.

                    Men udefra set har OB sat ting i bevægelse i forbindelse med Michelsens exit, som kan få stor betydning for klubbens fremtidige retning og skal tages meget alvorligt blandt de mest inkarnerede fans.

                    Ekstra Bladet placerer kortene i korthuset.


                    Seks kort i OB's vaklende korthus

                    Sportschefen kan falde


                    Allerede sidste sommer tog Michael Hemmingsen (Foto: Ernst van Norde) hul på trænerjagten.

                    Jess Thorup, Niels Frederiksen og Brian Riemer blev kontaktet uden held.

                    Efter otte-ni måneders sonderinger i markedet er sportschefen nu flyttet fra opgaven af klubejer Niels Thorborg.

                    L’Easy-millardæren har hyret den tidligere AaB’er Allan Gaardes firma, OneNexus, til at finde en ny træner.

                    Thorborg har i fuld offentlighed kastreret sportschefen og reduceret hans betydning til en talentspejder med en flot titel.
                    Hemmingsen under pres


                    OB fandt en mand med klubbens historie i hjertet, da Michael Hemmingsen (Foto: Jan Sommer) droppede karrieren som træner for at træde ind som sportschef.

                    Han bedyrede, at der ingen ambitioner var om at blive træner igen.

                    Michael Hemmingsens evner til at formulere klubbens retning og stå frem i offentligheden har imidlertid savnet klasse.

                    Forhåbentlig evner han at udtrykke sig mere tydeligt, når snakken går i mødelokalerne i klubben.

                    Nu er han ikke længere førerhund i trænerjagten. Han er losset ud på græsset for at redde sæsonen.

                    Sportschefer på trænerposter… Historikken siger, at det ikke går godt i Superligaen.

                    Kikser Hemmingsen som cheftræner, ryger hans pondus som sportschef... og kan han så vende tilbage til kontorstolen?
                    Presset af truppen


                    Michael Hemmingsen har ved sin tiltræden som trænervikar varslet ændringer som peger i retning af, at yngre spillere (Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix) skal bringes i aktion.

                    Samtidig er teknisk chef Tonny Hermansen trukket ind i trænerstaben, hvilket bringer et stort kendskab til talentmassen helt ind i hjertet af Superliga-staben.

                    OB fik en opblomstring mod afslutningen af sidste sæson inspireret af unge navne som Max Fenger og Mads Frøkjær.

                    Det ligger i kortene at det er den retning, som OB kigger nu.

                    Intet peger imidlertid på, at Michael Hemmingsen er specielt vellidt i spillertruppen.

                    Skal OB have succes med sit træk, så kræver det, at truppen stempler ind.

                    Ellers gambler OB sin Superliga-status på den vildskab og uforudsigelighed, som ungdommen bringer.
                    Resultater betyder alt


                    Jakob Michelsens skæbne i OB var reelt beseglet, da Michael Hemmingsen blev ansat som sportschef sidste vinter.

                    Alligevel valgte fynboerne at holde fast i Michelsen, da det i starten af året blev meldt ud, at klubben skulle have ny træner.

                    De gode præstationer op mod vinterpausen, hvor der blev hentet point mod FC Midtjylland og FC København talte i Michelsens favør.

                    - Da vi gik på nytår med fem point efter kampe mod FCM, FCK og AaB, pegede pilen jo kraftigt op, og der syntes vi, at der var rigtig mange gode takter, gentog direktør Enrico Augustinus til ’Stemmer fra Ådalen’ mandag.

                    - Nu kommer vi fra bagkant, hvor pilen efter nogle kampe peger nedad uden mulighed for at indfri vores sportslige målsætninger, lød det samme sted.

                    Et kig ind under resultaterne afslører imidlertid, at OB i foråret på de underliggende parametre stort set matcher efterårets afslutning.

                    Afslutninger, præcision, chancernes størrelse, pasninger og den slags.

                    Så når der snakkes præstationer i OB, menes der faktisk resultater.

                    Det er en god idé, hvis trænerne kender forskellen – og leverer resultater.
                    Sølvvinderen i blindgyde


                    De fravalg, der følger med enhver beslutning, har konsekvenser.

                    Da Michael Hemmingsen snørede støvlerne og trådte ud på træningsbanen, betød det, at OB havde fravalgt den klassiske løsning.

                    Det blev ikke assistenten, der tog over.

                    Henrik Hansen (Foto: Lars Poulsen) kom fra SønderjyskE og blev ansat inden fyringen af Kent Nielsen sommeren 2018.

                    Der er derfor ingen direkte forbindelse til ansættelsen Jakob Michelsen.

                    OB-assistenten, der vandt to sølvmedaljer som spiller i OB-tiden, bliver set som en af fremtidens potentielle Superliga-trænere.

                    At han blev forbigået i OB kan hænge sammen med de forlydender, der kobler ham sammen til et fremtidigt job i AGF efter sommerferien.

                    Under alle omstændigheder er han valgt fra i OB, og det er svært at se den beslutning ikke logisk fører til en fuldbyrdet skilsmisse til sommer.
                    Alt hænger på Thorborg… igen


                    Ingen ord kan yde klubejer Niels Thorborgs betydning for OB retfærdighed.

                    Han har kastet langt over en kvart milliard efter 'striwerne.' Niels Thorborg (Foto: Mads Hansen) skabte et potentielt mesterhold.

                    Sammenlignet med milliardærens øvrige investeringer, så er OB en ubetydelig brik økonomisk.

                    Det er muligvis derfor tingene i OB til tider har et lidt tilfældigt skær.

                    Ansættelsen af Michael Hemmingsen som sportschef virkede pudsig og ugens begivenheder er seneste eksempel.

                    OB barsler med en storstilet strategisk plan inden for den næste måned.

                    Den facon, som Niels Thorborg stiller sig bag de planer, kommer til at afgøre levedygtigheden.

                    Fortsætter han med at behandle OB som sit personlige legetøj, så kan det næste korthus begynde at vakle, lige så snart de næste personer i OB-galleriet er fundet.

                    Comment


                      Tja... ret svært at modsige.
                      Vidst ikke at HH rygtes til AGF. Men blev der ikke skrevet herinde at han solgte huset i Odense? Så ville det vel passe tilsammen.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                        Tja... ret svært at modsige.
                        Vidst ikke at HH rygtes til AGF. Men blev der ikke skrevet herinde at han solgte huset i Odense? Så ville det vel passe tilsammen.
                        HH rygtes til AGF?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          HH rygtes til AGF?
                          Ud af Ekstrabladets artikel:

                          "At han blev forbigået i OB kan hænge sammen med de forlydender, der kobler ham sammen til et fremtidigt job i AGF efter sommerferien."
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            HH rygtes til AGF?
                            Iflg. Fyens er deres hus solgt (måske stadig til salg), så GF kunne være en mulighed, som jeg ikke kender

                            Comment


                              “Klassisk cirkler fans til forsvar for klubben i pressede situationer, når kritikken udefra tager til”.

                              Klassisk aner EB ikke en skid om hvad der røre sig i fankredse uden for København.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

                                Iflg. Fyens er deres hus solgt (måske stadig til salg), så GF kunne være en mulighed, som jeg ikke kender
                                Ja den havde jeg hørt. Og man kan da helt sikkert læse teksten på væggen. Men at det lige skulle være GF...

                                Comment

                                Working...
                                X