Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Konklusionen på dette vindue må være at vi om ikke andet er styrket i bredden. Jeg tror dog nok at Okosun skal gøre det fint og ser ham heller ikke så teknisk dårlig, som nogen herinde gør ham til. Til gengæld har han nogle, i superligaen, uovertrufne egenskaber i sin fysik og sit hovedspil, som giver os en anden dimension. Og at Opondo nok står til at blive første reserve til midtbanen, gør kun at vi står stærkere. Man kan jo ikke klage over at Opondo skal på bænken og samtidig have øffet over at Aron hidtil var bedste alternativ på midtbanen. Jeg er dog lidt bekymret over truppens størrelse og havde gerne skippet noget af det tynde øl afsted, men da hvem skulle eks. købe AJA eller Lieder, når de konstant er skadet. Jeg håber derfor meget at Sander er kommet afsted. Både for hans skyld, fordi han ikke fortjener at sidde på bænken, men også fordi han ikke kommer til at blive "varmere" end nu, selvom bænkpladserne i starten måske allerede har taget toppen af temperaturen.

    Derudover er det interessant at Høeghs kontraktlængde ikke er nævnt nogen steder og at der i præsentationen lægges vægt på, at han primært skal styrke bredden. Håber det udarte sig sådan, at han tager 6-12 måneder i FCM, hvor han kommer i form og derefter vender hjem til Odense og OB.

    Venstrebacken er der stadig spørgsmålstegn ved. På trods af Jørgens topniveau og gode offensive kvaliteter, så så jeg gerne at man hentede en mere langsigtet løsning. Jeg får lidt en Emil Larsen/Rasmus Jønsson vibe fra ham, så tror faktisk ikke at han brænder det vilde for OB eller projektet.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
      Konklusionen på dette vindue må være at vi om ikke andet er styrket i bredden. Jeg tror dog nok at Okosun skal gøre det fint og ser ham heller ikke så teknisk dårlig, som nogen herinde gør ham til. Til gengæld har han nogle, i superligaen, uovertrufne egenskaber i sin fysik og sit hovedspil, som giver os en anden dimension. Og at Opondo nok står til at blive første reserve til midtbanen, gør kun at vi står stærkere. Man kan jo ikke klage over at Opondo skal på bænken og samtidig have øffet over at Aron hidtil var bedste alternativ på midtbanen. Jeg er dog lidt bekymret over truppens størrelse og havde gerne skippet noget af det tynde øl afsted, men da hvem skulle eks. købe AJA eller Lieder, når de konstant er skadet. Jeg håber derfor meget at Sander er kommet afsted. Både for hans skyld, fordi han ikke fortjener at sidde på bænken, men også fordi han ikke kommer til at blive "varmere" end nu, selvom bænkpladserne i starten måske allerede har taget toppen af temperaturen.

      Derudover er det interessant at Høeghs kontraktlængde ikke er nævnt nogen steder og at der i præsentationen lægges vægt på, at han primært skal styrke bredden. Håber det udarte sig sådan, at han tager 6-12 måneder i FCM, hvor han kommer i form og derefter vender hjem til Odense og OB.

      Venstrebacken er der stadig spørgsmålstegn ved. På trods af Jørgens topniveau og gode offensive kvaliteter, så så jeg gerne at man hentede en mere langsigtet løsning. Jeg får lidt en Emil Larsen/Rasmus Jønsson vibe fra ham, så tror faktisk ikke at han brænder det vilde for OB eller projektet.
      Meget enig, truppen er stor, for stor, i praksis er den jo bare lidt mindre fordi 2-4 spillere er væk mindst indtil næste vindue. Håber også sympatiske Sander kommer videre, bedst for alle.

      Høegh kan nemt ende i OB, til sommer kommer Rasmus Nicolaisen tilbage til FCM.

      Jørgen, det er en mærkelig case, føler klart der er noget fakta omkring den kontrakt vi ikke kender. Kan godt følge tanken om den mentale tilstedeværelse efter de dødbolde mod Vejle , om der skal ligges noget i det kan jeg ikke vurdere.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

        Meget enig, truppen er stor, for stor, i praksis er den jo bare lidt mindre fordi 2-4 spillere er væk mindst indtil næste vindue. Håber også sympatiske Sander kommer videre, bedst for alle.

        Høegh kan nemt ende i OB, til sommer kommer Rasmus Nicolaisen tilbage til FCM.

        Jørgen, det er en mærkelig case, føler klart der er noget fakta omkring den kontrakt vi ikke kender. Kan godt følge tanken om den mentale tilstedeværelse efter de dødbolde mod Vejle , om der skal ligges noget i det kan jeg ikke vurdere.
        ja der mangler en oprydning. Men er nok svær fordi dem vi gerne vil af med sikkert har en fornuftig løn, som en evt køber ikke kan eller vil give.
        tror også DH bliver i overskud på heden. Jeg savner også nogle udlejninger. Der er få kampe tilbage til en så stor trup.
        desuden ville det være rart med lette dødbolde mål(kræver Jørgen ikke tager dem).
        mon ikke Kasper kommer til at score nu hvor de øvrige hold vil have fokus på Okosun. Sabbi, Fenger, Jebali, ol, og JT er heller ikke dårlige på hovedet.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

          ja der mangler en oprydning. Men er nok svær fordi dem vi gerne vil af med sikkert har en fornuftig løn, som en evt køber ikke kan eller vil give.
          tror også DH bliver i overskud på heden. Jeg savner også nogle udlejninger. Der er få kampe tilbage til en så stor trup.
          desuden ville det være rart med lette dødbolde mål(kræver Jørgen ikke tager dem).
          mon ikke Kasper kommer til at score nu hvor de øvrige hold vil have fokus på Okosun. Sabbi, Fenger, Jebali, ol, og JT er heller ikke dårlige på hovedet.
          Oprydningen kan desværre nok være svær nok, da vi kun har et naturligt udløb ved årsskiftet (Jørgen Skjelvik). Man kan godt lidt frygte at det ender med ophævelse af flere kontrakter, hvis vi fortsætter med at ligge i bunden og det vurderes nødvendigt at styrke truppen yderligere til toppen.

          Comment


            Det lykkedes så IKKE at komme af med Sander

            Comment


              Oprindeligt indsendt af kbhob Se indlæg
              Det lykkedes så IKKE at komme af med Sander
              Link?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af kbhob Se indlæg
                Det lykkedes så IKKE at komme af med Sander
                Det er flot.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                  Men 4 år til Kløve er trods alt noget af et signal at sende om, at MH i hvert fald ikke tror, han falder i niveau lige pt. Men personligt ser jeg også et stort lys i Opondo, og synes det ville være ærgerligt, hvis han skal afgive sin plads i startopstillingen netop nu, hvor han er begyndt at komme ind i en god gænge. Hvis han skal ned og få et 20 minutters indhop hist og her, kan jeg godt frygte at det går ud over niveauet i hans præstationer. Han slår mig som en spillertype, der har brug for kontinuerlig spilletid for helt at ramme skarpheden.
                  Nej. 4 år til Kløve er også lidt overraskende for mig, men jeg håber da man er klar over at han nok ikke spiller 33 kampe pr. sæson alle 4 år, og det er i virkeligheden også der vi skal hen. Lige nu spiller vi en fysisk krævende spillestil, hvor der ikke hersker tvivl om, hvem der starter, såfremt alle er klar, da Aron ikke passer ind og Drachmann angiveligt er på salgslisten. De tre skal jo aflastes, men bliver det jo kun, hvis kvaliteten er derefter. Nu synes jeg vi har 4 dygtige midtbanespillere. Drachmann er jeg i tvivl om efter et meget langt skadesforløb, men kan nok også komme i form til at kunne bidrage. Der skal være kvalitet fra bænken på alle positioner, og det synes jeg langt henad vejen vi har nu, med undtagelse af vores VB

                  Comment


                    I følge OBstruktion er Sander ikke til træning i dag:

                    "Det er uvidst, hvad der sker med Sander Svendsen, men han er i hvert fald ikke til træning i dag. #obdk"
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af kbhob Se indlæg
                      Det lykkedes så IKKE at komme af med Sander
                      I min optik er dette ikke ubetinget en dårlig nyhed.

                      Det positive - Vi havde med overvejende sandsynlighed ikke hente en ny spiller i forhold til Sander, han (erstatningen) er allerede i truppen. Så nu har vi fået Sander, som jo er en glimrende spiller, som en bonus i den kommende halv sæson. Og her får vi brug for hente points i relativt få kampe, inden turneringen deles op i top og bund.

                      Efter vi er begyndt at spille 4-4-3, så giver opstillingen og tilgangen af Okosun os nogle nye friske muligheder.

                      Oko kan spille på midten og Sander kan sagtens tage den offensive venstre top, hvis Frø enten rykkes ned, skiftes ud, er skadet eller har karantæne.

                      Jeg tror ikke det er umuligt at vi på et eller andet tidspunkt ser en opstilling der kunne ligne denne her:

                      ----------------------OC------------------
                      RJL/OL-----KL---------JT----------JS
                      ------SO-----------JJT----------MF----
                      ES---------------IS/AG-------------SS

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Link?
                        https://www.bt.no/sport/i/kRJ3Ba/ove...gnere-svendsen

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Schrøder Se indlæg

                          I min optik er dette ikke ubetinget en dårlig nyhed.

                          Det positive - Vi havde med overvejende sandsynlighed ikke hente en ny spiller i forhold til Sander, han (erstatningen) er allerede i truppen. Så nu har vi fået Sander, som jo er en glimrende spiller, som en bonus i den kommende halv sæson. Og her får vi brug for hente points i relativt få kampe, inden turneringen deles op i top og bund.

                          Efter vi er begyndt at spille 4-4-3, så giver opstillingen og tilgangen af Okosun os nogle nye friske muligheder.

                          Oko kan spille på midten og Sander kan sagtens tage den offensive venstre top, hvis Frø enten rykkes ned, skiftes ud, er skadet eller har karantæne.

                          Jeg tror ikke det er umuligt at vi på et eller andet tidspunkt ser en opstilling der kunne ligne denne her:

                          ----------------------OC------------------
                          RJL/OL-----KL---------JT----------JS
                          ------SO-----------JJT----------MF----
                          ES---------------IS/AG-------------SS
                          Kan sagtens ske. Håber ikke der bliver uro i truppen fordi der bliver mange som får meget lidt spilletid.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Schrøder Se indlæg

                            I min optik er dette ikke ubetinget en dårlig nyhed.

                            Det positive - Vi havde med overvejende sandsynlighed ikke hente en ny spiller i forhold til Sander, han (erstatningen) er allerede i truppen. Så nu har vi fået Sander, som jo er en glimrende spiller, som en bonus i den kommende halv sæson. Og her får vi brug for hente points i relativt få kampe, inden turneringen deles op i top og bund.

                            Efter vi er begyndt at spille 4-4-3, så giver opstillingen og tilgangen af Okosun os nogle nye friske muligheder.

                            Oko kan spille på midten og Sander kan sagtens tage den offensive venstre top, hvis Frø enten rykkes ned, skiftes ud, er skadet eller har karantæne.

                            Jeg tror ikke det er umuligt at vi på et eller andet tidspunkt ser en opstilling der kunne ligne denne her:

                            ----------------------OC------------------
                            RJL/OL-----KL---------JT----------JS
                            ------SO-----------JJT----------MF----
                            ES---------------IS/AG-------------SS
                            Han var uden for truppen til sidste kamp, og siden er Okosun kommet til, der også sagtens kan vikariere for Frøkjær på den venstre front-position, hvis han bliver skadet eller får karantæne (og måske endda er bedre i frontlinjen end på midtbanen?) selvom det selvfølgelig er med et noget andet spillemæssigt udtryk end det Frøkjær bringer (men det er Sander jo også). Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se Sander spille nogen betydelig rolle i løbet af efteråret selvom jeg sagtens kunne unde ham det.

                            PS. Hvem er AG?

                            Comment


                              Tror AG er Sveinn Aron Gudjohnson.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                                Han var uden for truppen til sidste kamp, og siden er Okosun kommet til, der også sagtens kan vikariere for Frøkjær på den venstre front-position, hvis han bliver skadet eller får karantæne (og måske endda er bedre i frontlinjen end på midtbanen?) selvom det selvfølgelig er med et noget andet spillemæssigt udtryk end det Frøkjær bringer (men det er Sander jo også). Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se Sander spille nogen betydelig rolle i løbet af efteråret selvom jeg sagtens kunne unde ham det.

                                PS. Hvem er AG?
                                Meget enig - Det kan dog undre at Sander pludselig er så langt fra spilletid. Manden er vores topscorer, gør det glimrende i reserveholdskampene, og lader til at have en pro tilgang til det hele. Er vi bare for dårlige til at forvalte og få det bedste ud af den type, som vi f.esk ser med AK pt.

                                Jeg tror og håber, også for værdien af Sander til vinter, at han kommer på banen og leverer det spil vi husker ham for, når han var bedst. Som udgangspunkt burde en 4-4-3 være guf for Sander, så han ikke ender som targetman.

                                AG er Sveinn Aron Gudjohnson, men det kunne også være Max eller Hylle. Eller Lieder, hvis der sker mirakler.

                                Buttomline, jeg tror stadig der er bang i Sander - Og jeg tror faktisk han ville være endnu bedre en Frø deroppe, og Frø endnu bedre lige bag ham.

                                Med hensyn til folk ikke er tilfredse pga den manglede spilletid, så må det må være en disciplin vi skal øve os i - Det er en forudsætning for en slagkraftig trup.



                                Comment

                                Working...
                                X