Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

    Jeg synes bestemt ikke han præsterer fornuftigt. Tværtimod synes jeg det er utroligt svingende, gående fra den ene yderlighed til den anden, og det er stærkt bekymrende. Vi mangler at se en sammenhængende plan for hvordan vi skal spille, som afspejler sig i rekrutteringen af spillere, det har sejlet vildt under JM. JM har ikke vist sig at være en stærk spejder selv, hvilket man især under JH skulle være, han har hentet for meget skrammel ind. Det der har fungeret for os har været Akademiet og deres rekruttering. Uden Bashkim var vi ikke kommet i top 6 i sidste sæson, og havde vi ikke fået de skader som betød, at JM var tvunget til at sadle om (kombineret med krisen, nederlaget i SIF mv), havde vi ikke stået hvor vi gør nu, og slet ikke med de unge spillere. JM er ikke en udpræget ungdomsmand. Hans kurs var at spille et meget fastlåst 3-5-2 med rutinerede spillere, med meget lidt kreativ frihed og ideer i det offensive, det var det spil der skulle bære os igennem, de spil der skabte en helt forfærdelig stime, hvor vi intet skabte i en lang periode. Det var JM der afskibbede Julius og AK, for at få Lieder ind. Jeg forstod godt JMs valg i det første halve år, men i denne sæson har det skreget til himlen desværre. Den dårlige træning af holdet og de mange skader ikke mindst.
    Jeg er også stærkt bekymret over, at så mange tidligere spillere ser tilbage på OB tiden under JM med en pæn portion vrede, f.eks. Julius og Helenius m.fl, det tyder på dårlig mandskabsbehandling.

    Jeg synes ikke han er god i medierne, og måske han har fat i mange fans, jeg er ikke en af dem, så den kan jeg heller ikke følge dig i.

    Det der taler for JM er den læring han og teamet har haft i efter-corona foråret, hvor MH er kommet med inputs, og den samlede ledelse af førsteholdet synes at være klart styrket. Derfor man kan måske godt tale om, at det sidste år har været dårligt for JM, fordi omgivelserne, set-uppet ikke har været godt nok. En JH der ikke var dygtig nok sportsligt, vil også give en dårligere træner, fordi det kræver store faglige diskussioner at top-præstere i superligaen. Så på den led, kan jeg sagtens se argumentet for, at det er bedst at holde fast. Jeg synes bare denne sæson har været totalt uacceptabel og vist nogle enorme svagheder hos JM, som vi skal kompensere for nu, ellers bliver næste sæson ligeså middelmådig.
    Jeg synes du skriver nogle ting jeg har brug for at få uddybet fx...hvorfra ved du at det var JM”s ansvar der blev hentet skrammel ind?...og den der med at se tilbage med utilfredshed på OB tiden...Helenius har klynket efterfølgende, den er jeg med på,men den med Julius kan jeg ikke genkende....og hvem er der ellers?
    Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

    Comment


      Kunne okosun være spændende for os? Er han ikke også gratis?
      siden 1887

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
        Kunne okosun være spændende for os? Er han ikke også gratis?
        Han er på kontrakt i FCM, og det er meningen han skal udlejes eller sælges. Om vi kan bruge ham? Sådan som jeg ser det, kunne vi godt bruge hans fysik, men jeg ser ikke at han er god nok med bolden og mangler nok også noget overblik for sine medspillere i forhold til at lave chanceskabene afleveringer.
        Last edited by Justesen; 30-07-2020, 13:01.

        Comment


          Kalilou Traoré. Det er en type som ham der er brug for. Da han var bedst var han unik i superligaen. Spørg evt Jesper Grønkjær.
          Traoré havde desværre nogle enorme udfald af og til. Han var ung og kom vist i dårligt selvskab så vidt jeg ved.
          Men han havde teknik og var brølstærk.

          Comment


            Bjørn Poulsen er vel oppe at vende hvert vindue. Mon ikke han er blevet for gammel til OB nu?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              Kalilou Traoré. Det er en type som ham der er brug for. Da han var bedst var han unik i superligaen. Spørg evt Jesper Grønkjær.
              Traoré havde desværre nogle enorme udfald af og til. Han var ung og kom vist i dårligt selvskab så vidt jeg ved.
              Men han havde teknik og var brølstærk.
              På alle måder unik, i og for OB

              Mange “eksotiske” historier

              Comment


                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                Jeg synes bestemt ikke han præsterer fornuftigt. Tværtimod synes jeg det er utroligt svingende, gående fra den ene yderlighed til den anden, og det er stærkt bekymrende. Vi mangler at se en sammenhængende plan for hvordan vi skal spille, som afspejler sig i rekrutteringen af spillere, det har sejlet vildt under JM. JM har ikke vist sig at være en stærk spejder selv, hvilket man især under JH skulle være, han har hentet for meget skrammel ind. Det der har fungeret for os har været Akademiet og deres rekruttering. Uden Bashkim var vi ikke kommet i top 6 i sidste sæson, og havde vi ikke fået de skader som betød, at JM var tvunget til at sadle om (kombineret med krisen, nederlaget i SIF mv), havde vi ikke stået hvor vi gør nu, og slet ikke med de unge spillere. JM er ikke en udpræget ungdomsmand. Hans kurs var at spille et meget fastlåst 3-5-2 med rutinerede spillere, med meget lidt kreativ frihed og ideer i det offensive, det var det spil der skulle bære os igennem, de spil der skabte en helt forfærdelig stime, hvor vi intet skabte i en lang periode. Det var JM der afskibbede Julius og AK, for at få Lieder ind. Jeg forstod godt JMs valg i det første halve år, men i denne sæson har det skreget til himlen desværre. Den dårlige træning af holdet og de mange skader ikke mindst.
                Jeg er også stærkt bekymret over, at så mange tidligere spillere ser tilbage på OB tiden under JM med en pæn portion vrede, f.eks. Julius og Helenius m.fl, det tyder på dårlig mandskabsbehandling.

                Jeg synes ikke han er god i medierne, og måske han har fat i mange fans, jeg er ikke en af dem, så den kan jeg heller ikke følge dig i.

                Det der taler for JM er den læring han og teamet har haft i efter-corona foråret, hvor MH er kommet med inputs, og den samlede ledelse af førsteholdet synes at være klart styrket. Derfor man kan måske godt tale om, at det sidste år har været dårligt for JM, fordi omgivelserne, set-uppet ikke har været godt nok. En JH der ikke var dygtig nok sportsligt, vil også give en dårligere træner, fordi det kræver store faglige diskussioner at top-præstere i superligaen. Så på den led, kan jeg sagtens se argumentet for, at det er bedst at holde fast. Jeg synes bare denne sæson har været totalt uacceptabel og vist nogle enorme svagheder hos JM, som vi skal kompensere for nu, ellers bliver næste sæson ligeså middelmådig.
                Jeg er godt nok meget uenig. Kan ikke lige overskue at svare på det hele, men især omkring mandskabspleje og TV-appearance er vi meget langt fra hinanden. Han er da dybt sympatisk og pakker ikke nederlag ind i alverdens floskler som KN f.eks.

                Synes faktisk det er en overall meget unfair kritik, hvis jeg skal være helt ærlig.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                  Bjørn Poulsen er vel oppe at vende hvert vindue. Mon ikke han er blevet for gammel til OB nu?
                  Det ville ikke undre mig hvis vi hentede ham. JM tog ham med til Hammarby hvor han var en profil, han har igennem karrieren spillet alle pladser på banen, det lyder som spillere vi har hentet i de andre transfervinduer.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                    Bjørn Poulsen er vel oppe at vende hvert vindue. Mon ikke han er blevet for gammel til OB nu?
                    Bjørn Paulsen er 29 og er vel ved at toppe .. en sæson eller to måske tre er da fint ... men han blev hentet for 5 mio. Lyder dyrt for OB ... 30 kampe i denne sæson (fast mand siden december) men faldet i værdi ...

                    https://www.transfermarkt.com/bjorn-...spieler/103428
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                      Jeg synes bestemt ikke han præsterer fornuftigt. Tværtimod synes jeg det er utroligt svingende, gående fra den ene yderlighed til den anden, og det er stærkt bekymrende. Vi mangler at se en sammenhængende plan for hvordan vi skal spille, som afspejler sig i rekrutteringen af spillere, det har sejlet vildt under JM. JM har ikke vist sig at være en stærk spejder selv, hvilket man især under JH skulle være, han har hentet for meget skrammel ind. Det der har fungeret for os har været Akademiet og deres rekruttering. Uden Bashkim var vi ikke kommet i top 6 i sidste sæson, og havde vi ikke fået de skader som betød, at JM var tvunget til at sadle om (kombineret med krisen, nederlaget i SIF mv), havde vi ikke stået hvor vi gør nu, og slet ikke med de unge spillere. JM er ikke en udpræget ungdomsmand. Hans kurs var at spille et meget fastlåst 3-5-2 med rutinerede spillere, med meget lidt kreativ frihed og ideer i det offensive, det var det spil der skulle bære os igennem, de spil der skabte en helt forfærdelig stime, hvor vi intet skabte i en lang periode. Det var JM der afskibbede Julius og AK, for at få Lieder ind. Jeg forstod godt JMs valg i det første halve år, men i denne sæson har det skreget til himlen desværre. Den dårlige træning af holdet og de mange skader ikke mindst.
                      Jeg er også stærkt bekymret over, at så mange tidligere spillere ser tilbage på OB tiden under JM med en pæn portion vrede, f.eks. Julius og Helenius m.fl, det tyder på dårlig mandskabsbehandling.

                      Jeg synes ikke han er god i medierne, og måske han har fat i mange fans, jeg er ikke en af dem, så den kan jeg heller ikke følge dig i.

                      Det der taler for JM er den læring han og teamet har haft i efter-corona foråret, hvor MH er kommet med inputs, og den samlede ledelse af førsteholdet synes at være klart styrket. Derfor man kan måske godt tale om, at det sidste år har været dårligt for JM, fordi omgivelserne, set-uppet ikke har været godt nok. En JH der ikke var dygtig nok sportsligt, vil også give en dårligere træner, fordi det kræver store faglige diskussioner at top-præstere i superligaen. Så på den led, kan jeg sagtens se argumentet for, at det er bedst at holde fast. Jeg synes bare denne sæson har været totalt uacceptabel og vist nogle enorme svagheder hos JM, som vi skal kompensere for nu, ellers bliver næste sæson ligeså middelmådig.
                      Jeg er meget enig. Særligt bryder jeg mig ikke om hans friskfyragtighed, og sammen med historierne om dårlig mandskabspleje viser det ikke et billede af en særlig sympatisk person.
                      OB: Danske mestre i 2075/6

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                        Bjørn Paulsen er 29 og er vel ved at toppe .. en sæson eller to måske tre er da fint ... men han blev hentet for 5 mio. Lyder dyrt for OB ... 30 kampe i denne sæson (fast mand siden december) men faldet i værdi ...

                        https://www.transfermarkt.com/bjorn-...spieler/103428
                        Smider lige det obligatoriske spørgsmål i disse tider. Hvornår åbner vinduet 1/8 ?
                        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                        Comment


                          Synes der har været lidt stille om det på det sidste, nok pga de mange kampe.

                          Men mon ikke at der prøves at tage kontakt til D. Høegh igen, der har gået frit på markedet siden starten af juli.

                          Synes egentlig Marco har gjort det fint, og Kasper L har løftet niveauet meget de seneste kampe. Men hvis vi går tilbage til 3-mands forsvar, er det jo fint med 4 kvalitetsspillere når man rammes af skader og karantæner.

                          Høegh-Tverskov-Larsen, ville være en skøn kæde. Evt med Tverskov på den def midt, hvis vi kun spiller med to midterforsvare, og Drachmann ser ud til at være meget skadet.

                          Comment


                            Håber at OB sælger nogle spillere, både nogle der ikke er gode nok og nogle hvor kontrakten er ved at løbe ud

                            Sayouba Mandé (ikke god nok)
                            Alexander Juel Andersen (ikke god nok, for mange skader)
                            Marco Lund (kontrakt udløber snart)
                            Moses Opondo (for mange skader)
                            Mart Lieder (for gammel og for mange skader)
                            Troels Kløve(kontrakt udløber snart)
                            Janus Drachmann (for gammel og for mange skader)
                            Ryan Johnson Laursen (sælg nu hvis der kommer et godt tilbud)

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg
                              Håber at OB sælger nogle spillere, både nogle der ikke er gode nok og nogle hvor kontrakten er ved at løbe ud

                              Sayouba Mandé (ikke god nok)
                              Alexander Juel Andersen (ikke god nok, for mange skader)
                              Marco Lund (kontrakt udløber snart)
                              Moses Opondo (for mange skader)
                              Mart Lieder (for gammel og for mange skader)
                              Troels Kløve(kontrakt udløber snart)
                              Janus Drachmann (for gammel og for mange skader)
                              Ryan Johnson Laursen (sælg nu hvis der kommer et godt tilbud)
                              Svært at sælge Ryan, der er meget skadet. Flere af dem du nævner er ikke kun pga skader, men også pga for lavt niveau.
                              oliver Lund er heller ikke god nok, men kan være reserve. Det samme gælder Aron.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg
                                Håber at OB sælger nogle spillere, både nogle der ikke er gode nok og nogle hvor kontrakten er ved at løbe ud

                                Sayouba Mandé (ikke god nok)
                                Alexander Juel Andersen (ikke god nok, for mange skader)
                                Marco Lund (kontrakt udløber snart)
                                Moses Opondo (for mange skader)
                                Mart Lieder (for gammel og for mange skader)
                                Troels Kløve(kontrakt udløber snart)
                                Janus Drachmann (for gammel og for mange skader)
                                Ryan Johnson Laursen (sælg nu hvis der kommer et godt tilbud)
                                Mandé - Nærmest 100% sikkert at han smutter. Han kan ikke være tilfreds med at være tidligere landsholdsspiller og sidde på bænken.

                                AJA - Han nærmer sig 30 og vil sikkert gerne spille superliga så længe som muligt, så smutter hvis der er en superliga klub( måske Randers, Horsens, Vejle eller Lyngby)

                                Marco Lund - 1 år tilbage af kontrakten, og vil sikkert gerne til udlandet, har også en fin alder til det. Kunne godt smutte.

                                Opondo - Har ikke været så god som i Vendsyssel, men har fået fint med spilletid så jeg tror ikke han vil væk, og har kun været her et år, så jeg tror klubben stadig tror på ham. Han smutter næppe.

                                Lieder - Har nærmest ikke spillet og vil gerne bevise at han er god nok til OB. Tror tidligst han smutter til vinter

                                Kløve - Sønderjyske kunne måske godt finde på at byde på ham, men det ville ikke undre mig hvis han ikke var her i efteråret

                                Drachmann - Det samme som kløve, Sønderjyske kunne måske godt være interesseret. Tror ikke det er en spiller man vil af med medmindre der kommer et bud der er godt nok.

                                Ryan - Kun hvis der kommer et bud der er økonomisk godt nok og Ryan selv kan se sig i det, men det bliver dog næppe en dansk klub
                                Last edited by Justesen; 31-07-2020, 11:41.

                                Comment

                                Working...
                                X