Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michael Hemmingsen AKA Generalen ny sportschef i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Jeg spekulerer lidt i det samme. Jeg har også hørt lidt om, at EA måske har været lidt for ivrig og blandede sig for meget til nogens smag, og med tanke på, hvor åben og direkte han var i sin kommunikation ved ansættelsen, har der været bemærkelsesværdigt stille fra hans kant sidenhen. Det vil ikke chokere mig, hvis JHs farvel bl.a. havde noget at gøre med, at han og EA ikke er helt enige om ledelsesstil og fordeling af arbejdsopgaver i mellem dem, men det er ren spekulation herfra. Der er dog ikke nogen tvivl om, at OBN stort set ingen ambition havde om at blande sig i OB, og at EA i den grad har interesse i klubben.
    Ikke alle kan lide EA fordi han fylder vildt meget(hører jeg), men det er så hans stil og det er hans opgave at lede OSE/OB efter bedst mulig evne. Ikke at være venner med alle og være elsket af alle. Det er oftest en direktørs lod.
    Men det jeg hører enstemmigt er at han er respekteret og ingen tvivler på hans evner som leder og direktør. Han skaber resultater.
    Og det er vel hans største opgave

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
      I meddelelsen fra OB lægges der vægt på at MH skal udvikle et netværk for at kunne købe og sælge spillere. Det må vi så håbe han kan.

      Jeg havde ikke set den komme, men hvorfor ikke. Og med færre opgaver og en mere aktiv EA kan det lykkes fint.
      Jeg tror den største udfordring kan blive hvordan han blander sig i cheftrænerens arbejde. Det er jo der MH har sin kompetence.
      Det vil han så også have mere tid til hvis han ikke skal bruge så mange timer på administrativt arbejde. Det giver sådan set rigtig god mening

      Comment


        #18
        Denne er vel meget sigende fra Thorborg. Så skal Thorborg bare bakke det op med lidt økonomi

        - Michael skal naturligvis også fokusere på at udbygge sine og OB’s relationer til relevante agenter, så han i samarbejde med sportsudvalget kan sammensætte den stærkest mulige spillertrup.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Ikke alle kan lide EA fordi han fylder vildt meget(hører jeg), men det er så hans stil og det er hans opgave at lede OSE/OB efter bedst mulig evne. Ikke at være venner med alle og være elsket af alle. Det er oftest en direktørs lod.
          Men det jeg hører enstemmigt er at han er respekteret og ingen tvivler på hans evner som leder og direktør. Han skaber resultater.
          Og det er vel hans største opgave
          Ja, jeg her ikke rigtigt nogle forudsætninger for at bedømme EAs evner til at skulle træffe ledelsesbeslutninger på OBs vegne, hvis han altså skal til at gøre det i højere grad, men grundlæggende synes jeg ikke det er usundt, hvis nogle af JHs arbejdsopgaver bliver delt op. Jeg har aldrig syntes, at det burde være en sportslig leders ansvar at tage slagsmål med kommune, amatørklubber og andre instanser, når det kommer til banefordelinger, tilskud, tilladelser osv. Det er for mig at se administrative opgaver, som selvfølgelig har indflydelse på det sportslige, men som for mig at se ikke har noget med sportslig ledelse at gøre, så det vil passe mig fint, hvis det fremover ikke ligger indenfor sportschefens opgaver, og at arbejdstimerne i den rolle fuldt ud advokeres til ting der kræver fodboldmæssig viden. Om Enrico og Hemme så er de rigtige folk til at løfte de opgaver hver især, skal jeg ikke kunne bedømme.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

            Ja, jeg her ikke rigtigt nogle forudsætninger for at bedømme EAs evner til at skulle træffe ledelsesbeslutninger på OBs vegne, hvis han altså skal til at gøre det i højere grad, men grundlæggende synes jeg ikke det er usundt, hvis nogle af JHs arbejdsopgaver bliver delt op. Jeg har aldrig syntes, at det burde være en sportslig leders ansvar at tage slagsmål med kommune, amatørklubber og andre instanser, når det kommer til banefordelinger, tilskud, tilladelser osv. Det er for mig at se administrative opgaver, som selvfølgelig har indflydelse på det sportslige, men som for mig at se ikke har noget med sportslig ledelse at gøre, så det vil passe mig fint, hvis det fremover ikke ligger indenfor sportschefens opgaver, og at arbejdstimerne i den rolle fuldt ud advokeres til ting der kræver fodboldmæssig viden. Om Enrico og Hemme så er de rigtige folk til at løfte de opgaver hver især, skal jeg ikke kunne bedømme.
            Det var da fandens så enige vi er idag Sheed

            Comment


              #21
              Fra OB.dk:
              https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/michae...ortschef-i-ob/
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                I meddelelsen fra OB lægges der vægt på at MH skal udvikle et netværk for at kunne købe og sælge spillere. Det må vi så håbe han kan.

                Jeg havde ikke set den komme, men hvorfor ikke. Og med færre opgaver og en mere aktiv EA kan det lykkes fint.
                Jeg tror den største udfordring kan blive hvordan han blander sig i cheftrænerens arbejde. Det er jo der MH har sin kompetence.
                Omvendt kan det også være cheftræneren får endnu mere medindflydelse på sportschefarbejdet. Det bliver spændende med Hemmingsen tilbage i OB.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Jeg håber virkelig det bliver godt, men som lægmand er det i hvert fald ikke særligt tydeligt hvilke områder han umiddelbart skulle kunne forbedre os på.

                  Netværk? De sidste 7 år har budt på kortere ophold i Vestsjælland og Næstved. Det er vel næppe der man henter det store netværk.

                  Køb/salg og kontraktforhandlinger? Ja, her kan han vel heller ikke have den store erfaring.

                  Kendskab til talentarbejde? Ingen af de klubber han har været i, har jo ligefrem været kendte for noget særligt blomstrende talentarbejde, så han kommer jo nok ikke med knowhow fra nogle af de bedste talentmiljøer herhjemme som Tonny H.

                  Strategisk tænkning og arbejde? Umuligt at vurdere igen, da han jo reelt ingen praktisk erfaring har med at skulle eksekvere en strategi på øverste leder niveau.

                  Kommunikation? Tja, jeg har aldrig syntes at Hemmes eksterne kommunikation var hans allerstærkeste side, men det er næppe et skridt ned fra JH. Måske er hans stærk på kommunikationen internant.

                  Kendskab til klubben og klub DNA? Ja her bonger han jo ret meget ud må man sige. Hvor meget det så rent faktisk er værd, når det handler om at træffe overordnede ledelsesbeslutninger og udføre en strategi, er jo så noget mere skeptisk overfor. JHs manglende forhold til klubben og øen/byen, har aldrig været nogen reel bekymring for mig.

                  Jeg håber som sagt virkelig det bliver godt, men det er sgu ikke lige et af de tilfælde, hvor det er let at pege specifikt på, hvorfor det skulle blive godt. Men som sådan er det jo ikke en bizar beslutning, af en eller anden grund så er det jo helt normalt i fodboldverdenen, at man udpeger ex-spillere som sportschefer, uden ret mange andre forudsætninger end trænererfaring, og det kan vitterligt både ende med at blive en dreng og en pige.

                  Én ting er jeg dog sikker på. OBs bestyrelse og øverste ledelse er fuldstændigt ligeså forudsætningsløse som vi andre, når det kommer til at træffe sådan nogle beslutninger her, det ses med al tydelighed. Der bliver trukket et navn op af en hat, og så håber man på det bedste.
                  Jeg er meget, meget enig her. Det er en klassisk OB-ansættelse - godt med schwung på klubmand og tidligere meritter, men for helvede hvor man dog savner noget der ligner en strategi med de beslutninger, der bliver taget. Hvad er det OB ser som MHs styrke, som skal bringe os foran vores konkurrenter? Er det i 2020 virkelig tilstrækkeligt at have stærkt kendskab til klubkulturen og noget 1.-div-netværk? Jeg kan ikke se det.

                  Men jeg ønsker med hele mit hjerte, at han bliver en succes.

                  Comment


                    #24
                    Det kan beskrives med et ord: Leverpostej

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg
                      Det kan beskrives med et ord: Leverpostej
                      Men i det mindste er den hjemmelavet

                      Comment


                        #26
                        Det er ligegyldigt, hvis leverpostejen er lavet med de forkerte ingredienser

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg
                          Det er ligegyldigt, hvis leverpostejen er lavet med de forkerte ingredienser
                          Og det er du sikker på den er? Jeg er ikke

                          Men det er klart med hvilken som helst sportslig ansættelse er der forbundet en risiko for at det ikke går. Den havde også været der hvis vi havde hente Frank Arnesen eller et andet stort udenlandsk navn

                          Comment


                            #28
                            Jeg er overrasket over hvor lidt i vurderer/spekulerer i kvalifikationerne, bortset fra Sheed, det er vel med det afsæt en sådan stilling skal besættes.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              #29
                              Interview med Hemmingsen og Thorborg

                              https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/glad-f...l-af-familien/

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                                Jeg er overrasket over hvor lidt i vurderer/spekulerer i kvalifikationerne, bortset fra Sheed, det er vel med det afsæt en sådan stilling skal besættes.
                                Fuldstændig enig. Det er ikke en kvalitet nok i sig selv, at være Fynsk. Der har været emner med et mere spændende cv, mere erfaring, og bedre resultater. Jeg klapper ikke, over den her ansættelse.
                                OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                                Comment

                                Working...
                                X