Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michael Hemmingsen AKA Generalen ny sportschef i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Hvad betyder det, at "granske markedet"? Betyder det at man henvender sig direkte og snakker kontrakt med en række navne, inden at man har afklaret fremtiden med den nuværende cheftræner? I så fald kalder jeg bullshit på den. Jeg tror ikke på, at Brøndby har forhandlet og er i gang med at forhandle med flere cheftrænere lige nu om at overtage Niels Frederiksens job. Jeg tror heller ikke, at AGF havde gang i en masse snakke og forhandlinger for et år siden, da David Nielsens kontrakt også stod til at løbe ud. Og hvis de gjorde, hvorfor fandt de historier så aldrig vej til medierne, det er jo klubber der er langt mere eksponerede?

    Og mht. Per Frimann, så giver jeg ikke meget for hans syn på, hvordan man er sportschef. Manden blev kendt som en af de største katastrofer i dansk fodbolds historie på den post i starten af 00erne hos AB, og i dag laver han så noget deltidsarbejde i en 2. divisionsklub. Det tåler vist ikke rigtigt sammenligning med en professionel og langt mere eksponeret klub som OB. Ligesom jeg heller ikke giver meget for Poul Hansens syn på at være sportschef, for det har han åbenlyst heller ikke forstand på.
    Det svarer vel til at drikke en kop kaffe med en mulig kandidat?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jimmi1983 Se indlæg

      Det svarer vel til at drikke en kop kaffe med en mulig kandidat?
      Ok. Så det er helt normalt at drikke kaffe og diskutere job med en række trænere, når man ikke officielt leder efter en ny? Igen, den køber jeg simpelthen ikke. Man kan have alle mulige interne snakke, det kunne være bestyrelsesformand og sportschef i mellem, og man kan lave en masse forberedende arbejde, hvor man analyserer markedet og leder efter spillestile og personligheder der passer ind i det man søger, men at afholde samtaler og dermed de facto forhandlinger, det nægter jeg at tro på er normalt, og det er i hvert fald meget risikabel praksis. Hvis det slipper ud, så er fortroligheden og det gode samarbejde mellem sportschef og cheftræner jo dødt på stedet, og det risikerer at stikke en kile ned mellem træner og spillertrup og underminere hans autoritet fuldstændig.

      Hvis jeg var utilfreds spiller i OB-truppen lige nu, ville jeg være tæt på ligeglad med, hvad Michelsen sagde til mig. Vi ved alle sammen, at han er en færdig mand og ikke har opbakning fra klubben, så han har ingen reel magt over mig, og jeg kan te mig næsten lige som det passer mig. Det er fandeme en usund tilstand at have i sin fodboldklub.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

        Ok. Så det er helt normalt at drikke kaffe og diskutere job med en række trænere, når man ikke officielt leder efter en ny? Igen, den køber jeg simpelthen ikke. Man kan have alle mulige interne snakke, det kunne være bestyrelsesformand og sportschef i mellem, og man kan lave en masse forberedende arbejde, hvor man analyserer markedet og leder efter spillestile og personligheder der passer ind i det man søger, men at afholde samtaler og dermed de facto forhandlinger, det nægter jeg at tro på er normalt, og det er i hvert fald meget risikabel praksis. Hvis det slipper ud, så er fortroligheden og det gode samarbejde mellem sportschef og cheftræner jo dødt på stedet, og det risikerer at stikke en kile ned mellem træner og spillertrup og underminere hans autoritet fuldstændig.

        Hvis jeg var utilfreds spiller i OB-truppen lige nu, ville jeg være tæt på ligeglad med, hvad Michelsen sagde til mig. Vi ved alle sammen, at han er en færdig mand og ikke har opbakning fra klubben, så han har ingen reel magt over mig, og jeg kan te mig næsten lige som det passer mig. Det er fandeme en usund tilstand at have i sin fodboldklub.
        I mange andre brancher er det normalt at drikke kaffe med mulige kandidater, samarbejdspartnere mm. Uden at der er mere i det.

        der hvor det er gået galt for MH er at han har været for åbenmundet overfor de mulige emner og så skal der bare en lille papegøje til for at balladen ruller..

        som jeg hører det, så er der fuld opbakning til JM

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Ok. Så det er helt normalt at drikke kaffe og diskutere job med en række trænere, når man ikke officielt leder efter en ny? Igen, den køber jeg simpelthen ikke. Man kan have alle mulige interne snakke, det kunne være bestyrelsesformand og sportschef i mellem, og man kan lave en masse forberedende arbejde, hvor man analyserer markedet og leder efter spillestile og personligheder der passer ind i det man søger, men at afholde samtaler og dermed de facto forhandlinger, det nægter jeg at tro på er normalt, og det er i hvert fald meget risikabel praksis. Hvis det slipper ud, så er fortroligheden og det gode samarbejde mellem sportschef og cheftræner jo dødt på stedet, og det risikerer at stikke en kile ned mellem træner og spillertrup og underminere hans autoritet fuldstændig.

          Hvis jeg var utilfreds spiller i OB-truppen lige nu, ville jeg være tæt på ligeglad med, hvad Michelsen sagde til mig. Vi ved alle sammen, at han er en færdig mand og ikke har opbakning fra klubben, så han har ingen reel magt over mig, og jeg kan te mig næsten lige som det passer mig. Det er fandeme en usund tilstand at have i sin fodboldklub.
          virker komplet amatør agtigt af vores sportsdirektør - så mange danske klub trænere på højt niveau er der trods alt ikke, så kunne godt tænkes de snakker sammen - af ren kollegiale hensyn. Havde det været udenlandske trænere han havde henvendt sig til, så måske.

          Men ellers fuldstændig enig - forberedende arbejde internt, og så må man fyrer træneren og så derefter rette henvendelse til mulige kandidater. Også bare enormt dårlig stil, og tænker ikke det hjælper på OBs omdømme at det er sådan en gang amatør arbejde man udfører.

          Comment


            .

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Jimmi1983 Se indlæg

              I mange andre brancher er det normalt at drikke kaffe med mulige kandidater, samarbejdspartnere mm. Uden at der er mere i det.

              der hvor det er gået galt for MH er at han har været for åbenmundet overfor de mulige emner og så skal der bare en lille papegøje til for at balladen ruller..

              som jeg hører det, så er der fuld opbakning til JM
              Hvis der er noget jeg næsten ikke magter at høre, så er det udsagnet "i andre brancher" og så en sammenligning med fodbold. Fodbold er ikke "andre brancher", det burde virkelig være åbenlyst for enhver. Der er så mange forskellige dagsordener såsom følelser, stolthed, fan- og mediepres osv, som er helt unikke for fodbold, og som slet ikke tåler sammenligning med andre brancher. Det er derfor, at en mand som Thorborg kan have enorm succes med sine ejerskaber og topledelse i det almindelige erhvervsliv, og være så dårlig til det, når det kommer til fodboldbranchen. Det er pærer og bananer.

              Ja, det er helt normalt i andre brancher at drikke kaffe med mulige kandidater, men det vil der så i de fleste tilfælde heller ikke være en kæft der er interesserede i. Der er ingen medier der har nogen interesse i at skrive, at du er til samtale om at blive controller hos Brenderup Trailer, og du er formentlig heller ikke en del af en lille lukket klub, hvor der bliver sladret om sådanne ting på kryds og tværs, og hvor agenter har interesser i at lække sådanne detaljer.

              Og så alligevel, for der er jo en grund til, at store selskaber bruger headhunterfirmaer til at rekruttere topledere til deres organisation. Det er fordi, at man kan forvente en vis diskretion i processen, og så man foretager konkrete samtaler uden at vide, at der er en gensidig interesse. Bestyrelsesformanden i et C20-selskab, går nok ikke bare ud og drikker kaffe med en masse potentielle direktørmuligheder, inklusiv folk der arbejder for konkurrenter, når han har en topchef han officielt bakker op. Hvis sådan noget slipper ud, kan det potentielt også være enormt skadeligt på flere planer.

              Og så er der det helt unikke arbejdsvilkår ved fodbold, som er totalt usammenligneligt med den almindelige erhvervsliv, og det er at der mig bekendt ikke findes nogle brancher, hvor chefen skal udvælge 11 medarbejdere til at skulle arbejde én gang om ugen, hvor de største mainstreammedier og rigtigt mange mennesker kigger på og deres præstationer bliver målt og vejet og har kæmpe indflydelse på firmaets fremtid og deres personlige fremtid. Og samtidig er der en stor gruppe medarbejdere der er fravalgt til at skulle arbejde, og som over tid kan opbygge en antipati mod chefen, fordi at de ikke bliver udvalgt, og det skader deres karriere. Firmaet er mega afhængige af, at topchefen har klar opbakning fra sin medarbejderstab og, at alle er villige til at gøre, hvad han siger, ellers kan det have store konsekvenser.

              Derfor kan vi ikke bruge sammenligningen med "andre brancher" til noget, og derfor er man nødt til at være uhyre påpasselig med at gå bag om ryggen på en leder, som din kortsigtede succes i høj grad står og falder med.

              Comment


                Jeg så desværre ikke optakten til kampen i går men var der noget fokus på Kaptajn Blålys aka Hemmingsens ageren på trænermarkedet?
                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                Comment


                  BT mener at Hemme er lun på Niels Frederiksen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af capone Se indlæg
                    BT mener at Hemme er lun på Niels Frederiksen.
                    Du sagde det først :). Jeg har en god bekendt, bosiddende i København, fra Odense, og stadig stor OB-fan. Han er journalist, og sidst vi var sammen, for tre uger siden, sagde han, at der blandt flere københavnske sportsjournalister gik et rygte om, at der blev arbejdet på en byttehandel mellem JM og Frederiksen. Den primære årsag til, at jeg ikke har skrevet det før er, at jeg ikke kan se, hvorfor Frederiksen skulle ville dette bytte. BIF klarer sig jo, desværre, ret godt lige pt.

                    Comment


                      Tjae ... han har da også placeret BIF højere end OB de sidste par sæsoner ... ikke fordi BIF har så meget mere at rykke med end OB ...
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                        Du sagde det først :). Jeg har en god bekendt, bosiddende i København, fra Odense, og stadig stor OB-fan. Han er journalist, og sidst vi var sammen, for tre uger siden, sagde han, at der blandt flere københavnske sportsjournalister gik et rygte om, at der blev arbejdet på en byttehandel mellem JM og Frederiksen. Den primære årsag til, at jeg ikke har skrevet det før er, at jeg ikke kan se, hvorfor Frederiksen skulle ville dette bytte. BIF klarer sig jo, desværre, ret godt lige pt.
                        Blev det ikke luftet for nogle uger siden? Rygtet er jo oplagt, eftersom vi begge er i samme situation. Men lyder meget mystisk at både BIF og NF vil bytte.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                          Du sagde det først :). Jeg har en god bekendt, bosiddende i København, fra Odense, og stadig stor OB-fan. Han er journalist, og sidst vi var sammen, for tre uger siden, sagde han, at der blandt flere københavnske sportsjournalister gik et rygte om, at der blev arbejdet på en byttehandel mellem JM og Frederiksen. Den primære årsag til, at jeg ikke har skrevet det før er, at jeg ikke kan se, hvorfor Frederiksen skulle ville dette bytte. BIF klarer sig jo, desværre, ret godt lige pt.
                          Jeg skal overhovedet ikke anfægte sandfærdigheden af rygtet, men det giver INGEN mening for mig for nogle af klubberne.

                          Brøndby klarer sig jo ret godt lige nu. Jeg tror de færreste havde forventet, at de klarede sig bedre i hvert fald. De har kørt en masse talenter ind med pæn succes og spiller noget fornuftig fodbold. Hvis de ikke skulle forlænge Frederiksen må det være fordi, at de har et kæmpe navn på hånden. Det er Michelsen ikke. Michelsen er heller ikke langsigtet udvikling og at spille med en masse unge spillere, som Brøndby gør nok. Michelsen er at forløse et potentiale der ligger i truppen på kort sigt og skabe nogle resultater på det. Jeg ved ikke, hvad det er Brøndby skulle tro på, at de kan forløse, deres trup er sgu ikke noget særligt, og de mister nok en masse spillere til sommer på kontraktudløb som Schwäbe, Jung og Vigen.

                          Jeg kan heller ikke se det fra OBs synspunkt. Hvad er det Frederiksen har bevist, der skal kunne gøre os bedre? Han har ingen store resultater som træner, udover et EL-gruppespil der kom på bagkant af det hold Thorup havde bygget op, og siden da gik det støt nedad. Han lavede fornuftige ting og Lyngby og på U21, men det var jo mere udvikling end noget der endte i deciderede resultater, og hvis der er noget vi ved om Thorborg og co, så er det, at de er totalt fikserede på resultater, og ikke vil give tid til udvikling. Og så er der hele den spillemæssige udvikling. Michelsen blev ansat fordi, at det skulle være mere direkte og fysisk fodbold og væk fra Kent Nielsen. Vi kan diskutere, hvor meget han er lykkedes med det, men Frederiksen er jo stik den anden vej og mere henad Kent Nielsen-fodbold og possession-stilen.

                          Hvis vi ender med Niels Frederiksen, kan jeg ikke lade være med at grine af afmagt. Det vil betyde endnu mere slingrekurs og bevægelse væk fra noget af det vi har prøvet på i de sidste 2½ år, og som det virker til at mange fans også sætter pris på. Og så vil det igen igen være endnu et middelmådigt navn fra den danske trænerkarrusel, der ikke kommer til at gøre en skid forskel.

                          Comment


                            Niels Frederiksen skal ikke til OB, han fortsætter i BIF. JM stopper i OB senest til sommer, derfor er det logik at der skal findes en ny mand, og det ved han. JM har ikke formået at løfte OB til at være et fast top6-hold, så hans succes er meget begrænset. Sympatisk fyr uden tvivl, men der skal bare mere til, men spørgsmålet er om OB er i stand til at tiltrække en bedre mand...... det ser vi, men hvis Hemmingsens netværk ikke er til det, så undrer hans ansættelse mig.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                              Niels Frederiksen skal ikke til OB, han fortsætter i BIF. JM stopper i OB senest til sommer, derfor er det logik at der skal findes en ny mand, og det ved han. JM har ikke formået at løfte OB til at være et fast top6-hold, så hans succes er meget begrænset. Sympatisk fyr uden tvivl, men der skal bare mere til, men spørgsmålet er om OB er i stand til at tiltrække en bedre mand...... det ser vi, men hvis Hemmingsens netværk ikke er til det, så undrer hans ansættelse mig.
                              At OB ikke er et fast top 6-hold har ikke særligt meget med JM at gøre.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Jeg skal overhovedet ikke anfægte sandfærdigheden af rygtet, men det giver INGEN mening for mig for nogle af klubberne.

                                Brøndby klarer sig jo ret godt lige nu. Jeg tror de færreste havde forventet, at de klarede sig bedre i hvert fald. De har kørt en masse talenter ind med pæn succes og spiller noget fornuftig fodbold. Hvis de ikke skulle forlænge Frederiksen må det være fordi, at de har et kæmpe navn på hånden. Det er Michelsen ikke. Michelsen er heller ikke langsigtet udvikling og at spille med en masse unge spillere, som Brøndby gør nok. Michelsen er at forløse et potentiale der ligger i truppen på kort sigt og skabe nogle resultater på det. Jeg ved ikke, hvad det er Brøndby skulle tro på, at de kan forløse, deres trup er sgu ikke noget særligt, og de mister nok en masse spillere til sommer på kontraktudløb som Schwäbe, Jung og Vigen.

                                Jeg kan heller ikke se det fra OBs synspunkt. Hvad er det Frederiksen har bevist, der skal kunne gøre os bedre? Han har ingen store resultater som træner, udover et EL-gruppespil der kom på bagkant af det hold Thorup havde bygget op, og siden da gik det støt nedad. Han lavede fornuftige ting og Lyngby og på U21, men det var jo mere udvikling end noget der endte i deciderede resultater, og hvis der er noget vi ved om Thorborg og co, så er det, at de er totalt fikserede på resultater, og ikke vil give tid til udvikling. Og så er der hele den spillemæssige udvikling. Michelsen blev ansat fordi, at det skulle være mere direkte og fysisk fodbold og væk fra Kent Nielsen. Vi kan diskutere, hvor meget han er lykkedes med det, men Frederiksen er jo stik den anden vej og mere henad Kent Nielsen-fodbold og possession-stilen.

                                Hvis vi ender med Niels Frederiksen, kan jeg ikke lade være med at grine af afmagt. Det vil betyde endnu mere slingrekurs og bevægelse væk fra noget af det vi har prøvet på i de sidste 2½ år, og som det virker til at mange fans også sætter pris på. Og så vil det igen igen være endnu et middelmådigt navn fra den danske trænerkarrusel, der ikke kommer til at gøre en skid forskel.
                                Jeg synes heller ikke det vil give mening for hverken BIF eller NF. Til gengæld synes jeg nu NF's arbejde med talenterne i Bøf har imponeret mig. Jeg tror også det er derfor han lykkedes derovre og måske knapt så meget i de øvrige klubber han har været. Han har fat i de unge folk og har fået lov til at rydde ud i de overbetalte folk Zorniger hentede til sit projekt.
                                Kan han få lov at gøre det samme her vil jeg hilse det velkommen. Jeg tror ikke han vil kunne det samme med vores unge spillere som han gør derovre lige nu, men jeg tror han vil være mere tilbøjelig til at bruge en 17-18 årig back end at købe Oliver Lund f.eks. Det ser jeg ræson i selvom det er et sats ift. overlevelse i superligaen. Jeg er bare af den overbevisning at, hvis en i Ob's organisation skal få OB hen på et fornuftigt spor, så er det Tonny Hermansen og får han en lidt forlænget arm oppe på superliga mandskabet, så vil det unægteligt også give ham bedre arbejdsbetingelser ift at finde flere dygtige talenter rundt omkring, som han i forvejen er så dygtig til.

                                ​​​​​​Men ja. Som du siger til sidst er det milevidt fra det projekt vi igangsatte med JM. Det kan også være det er for tidligt og talentmassen måske er lidt bedre om et par sæsoner. Jeg tror bare ikke at vi kommer tilbage som en magtfaktor i dansk fodbold før at vi investerer mere både økonomisk, men også strategisk på vores talenter. Det kan godt være Oliver Lund og Lieder er en smule bedre end Østrøm og Fenger, men nu satser vi altså på dem. Smid Kløve af holdet og send Frøkjær ind centralt. Sådanne små eksempler, hvor man bare fornemmer at vi faktisk forsøger noget strategisk i stedet for død og pine at smide de sikre kort ind, som sandsynligvis ikke får os med i top 6 alligevel. På den anden måde kan vi da leve med det måske ikke bliver lige godt hver gang, da vi får set vores unge og vigtigst af alt signalerer at der forsøges noget på den lange bane.

                                Comment

                                Working...
                                X