Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michael Hemmingsen AKA Generalen ny sportschef i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Jeg hæfter mig ved, at det er en tidligere træner, der kommer ind på denne post. Det må være en fordel at have en mand mere (udover Michelsen) med inde over transfers, som rent faktisk ved mere end en lille smule om den sport, det hele handler om. Hvad han har af forbindelser og lederegenskaber, aner jeg intet om. Men jeg formoder at manden har en bedre forståelse end Jesper Hansen, i forhold til hvordan man sammensætter et homogent hold.

    Comment


      #32
      Hvis hans stærke side er kommunikation er det godt nok en skidt sammenklippet video. Han virker nærmest uforberedt og siger absolut intet bare tilnærmelsesvist overbevisende?

      Nuvel. Jeg håber det bliver godt!

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Jeg håber virkelig det bliver godt, men som lægmand er det i hvert fald ikke særligt tydeligt hvilke områder han umiddelbart skulle kunne forbedre os på.

        Netværk? De sidste 7 år har budt på kortere ophold i Vestsjælland og Næstved. Det er vel næppe der man henter det store netværk.

        Køb/salg og kontraktforhandlinger? Ja, her kan han vel heller ikke have den store erfaring.

        Kendskab til talentarbejde? Ingen af de klubber han har været i, har jo ligefrem været kendte for noget særligt blomstrende talentarbejde, så han kommer jo nok ikke med knowhow fra nogle af de bedste talentmiljøer herhjemme som Tonny H.

        Strategisk tænkning og arbejde? Umuligt at vurdere igen, da han jo reelt ingen praktisk erfaring har med at skulle eksekvere en strategi på øverste leder niveau.

        Kommunikation? Tja, jeg har aldrig syntes at Hemmes eksterne kommunikation var hans allerstærkeste side, men det er næppe et skridt ned fra JH. Måske er hans stærk på kommunikationen internant.

        Kendskab til klubben og klub DNA? Ja her bonger han jo ret meget ud må man sige. Hvor meget det så rent faktisk er værd, når det handler om at træffe overordnede ledelsesbeslutninger og udføre en strategi, er jo så noget mere skeptisk overfor. JHs manglende forhold til klubben og øen/byen, har aldrig været nogen reel bekymring for mig.

        Jeg håber som sagt virkelig det bliver godt, men det er sgu ikke lige et af de tilfælde, hvor det er let at pege specifikt på, hvorfor det skulle blive godt. Men som sådan er det jo ikke en bizar beslutning, af en eller anden grund så er det jo helt normalt i fodboldverdenen, at man udpeger ex-spillere som sportschefer, uden ret mange andre forudsætninger end trænererfaring, og det kan vitterligt både ende med at blive en dreng og en pige.

        Én ting er jeg dog sikker på. OBs bestyrelse og øverste ledelse er fuldstændigt ligeså forudsætningsløse som vi andre, når det kommer til at træffe sådan nogle beslutninger her, det ses med al tydelighed. Der bliver trukket et navn op af en hat, og så håber man på det bedste.
        Generelt enig her men man kan måske håbe på at NT er klar til at skrue op for scouting igen og hente f.eks. Steen Nedergaard tilbage ... hvad laver Gaxe og Schønbjerg?
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #34
          “ fået lov til at kigge ind i det arbejde, der allerede er lavet i forhold til det kommende transfervindue, og det ser særdeles spændende ud”

          Der bliver rent faktisk lavet noget forberedelse ...

          https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...f-i-ob/7933908
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Århusianer Se indlæg
            Jeg hæfter mig ved, at det er en tidligere træner, der kommer ind på denne post. Det må være en fordel at have en mand mere (udover Michelsen) med inde over transfers, som rent faktisk ved mere end en lille smule om den sport, det hele handler om. Hvad han har af forbindelser og lederegenskaber, aner jeg intet om. Men jeg formoder at manden har en bedre forståelse end Jesper Hansen, i forhold til hvordan man sammensætter et homogent hold.
            De skal forelægge for sportsudvalget, som så siger ja eller nej. Og lur mig om ikke der er personer der, som kommer med et forslag i ny og næ.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

              De skal forelægge for sportsudvalget, som så siger ja eller nej. Og lur mig om ikke der er personer der, som kommer med et forslag i ny og næ.
              Ja. Det er sådan det er. Men hvor det før var fodboldanalfabeter på alle poster undtagen trænerposten, er der nu kommet endnu én med fodboldkunnen ind på sportschef-rollen. Vi må jo bare krydse fingre for, at det også medfører bedre beslutninger.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                Fuldstændig enig. Det er ikke en kvalitet nok i sig selv, at være Fynsk. Der har været emner med et mere spændende cv, mere erfaring, og bedre resultater. Jeg klapper ikke, over den her ansættelse.
                Ville du være blevet mere glad hvis de havde udnævnt Allan Gaarde som også var blandt kandidaterne?

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                  Ville du være blevet mere glad hvis de havde udnævnt Allan Gaarde som også var blandt kandidaterne?
                  Nej det ville jeg have været rigtig ked af. Men der må også have været andre kandidater, som har hentet erfaring og præsteret på et højere niveau end MH.
                  OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                  Comment


                    #39
                    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...foerstevalget/
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      #40
                      https://fyens.dk/artikel/han-skal-f%...t-suge-til-sig
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        #41
                        https://fyens.dk/artikel/den-l%C3%B8...en-mest-trygge
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          #42
                          Man kan sige at en sportsdirektør skal jo starte et sted. Troels Bech havde vel heller ikke nogle erfaring da han startet i Brøndby, Helveg har vel heller ikke nogle erfaring fra sådan et job, men ham ville folk gerne have haft som sportsdirektør.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            Jeg er overrasket over hvor lidt i vurderer/spekulerer i kvalifikationerne, bortset fra Sheed, det er vel med det afsæt en sådan stilling skal besættes.
                            Kvalifikationerne er jo klart nok hans kendskab til klubben, det faktum han har været både chef- og assistenttræner i OB, og andre steder .. der vil altid være områder hvor der skal forbedres, men jeg synes da ikke det er det ringeste udgangspunkt.
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Jeg håber virkelig det bliver godt, men som lægmand er det i hvert fald ikke særligt tydeligt hvilke områder han umiddelbart skulle kunne forbedre os på.

                              Netværk? De sidste 7 år har budt på kortere ophold i Vestsjælland og Næstved. Det er vel næppe der man henter det store netværk.

                              Køb/salg og kontraktforhandlinger? Ja, her kan han vel heller ikke have den store erfaring.

                              Kendskab til talentarbejde? Ingen af de klubber han har været i, har jo ligefrem været kendte for noget særligt blomstrende talentarbejde, så han kommer jo nok ikke med knowhow fra nogle af de bedste talentmiljøer herhjemme som Tonny H.

                              Strategisk tænkning og arbejde? Umuligt at vurdere igen, da han jo reelt ingen praktisk erfaring har med at skulle eksekvere en strategi på øverste leder niveau.

                              Kommunikation? Tja, jeg har aldrig syntes at Hemmes eksterne kommunikation var hans allerstærkeste side, men det er næppe et skridt ned fra JH. Måske er hans stærk på kommunikationen internant.

                              Kendskab til klubben og klub DNA? Ja her bonger han jo ret meget ud må man sige. Hvor meget det så rent faktisk er værd, når det handler om at træffe overordnede ledelsesbeslutninger og udføre en strategi, er jo så noget mere skeptisk overfor. JHs manglende forhold til klubben og øen/byen, har aldrig været nogen reel bekymring for mig.

                              Jeg håber som sagt virkelig det bliver godt, men det er sgu ikke lige et af de tilfælde, hvor det er let at pege specifikt på, hvorfor det skulle blive godt. Men som sådan er det jo ikke en bizar beslutning, af en eller anden grund så er det jo helt normalt i fodboldverdenen, at man udpeger ex-spillere som sportschefer, uden ret mange andre forudsætninger end trænererfaring, og det kan vitterligt både ende med at blive en dreng og en pige.

                              Én ting er jeg dog sikker på. OBs bestyrelse og øverste ledelse er fuldstændigt ligeså forudsætningsløse som vi andre, når det kommer til at træffe sådan nogle beslutninger her, det ses med al tydelighed. Der bliver trukket et navn op af en hat, og så håber man på det bedste.
                              God gennemgang. Jeg har også meget svært ved at se præcis hvilke erfaringer og resultater han har som placerer ham som førstevalget i en spændende flok af kandidater, som Niels T. har udtalt det.

                              Ingen klubber han har været i præsteret specielt godt og jeg har aldrig tolket ham som den mest strategiske og kommunikativt stærke OB’er.

                              Skulle jeg pege på noget positivt i ham som type, så har jeg altid opfattet ham som enormt venlig og som en der er meget udadvendt og derfor god til at opbygge relationer. Når man ikke har den største erfaring er det sikkert gode evner i jobbet.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                                God gennemgang. Jeg har også meget svært ved at se præcis hvilke erfaringer og resultater han har som placerer ham som førstevalget i en spændende flok af kandidater, som Niels T. har udtalt det.

                                Ingen klubber han har været i præsteret specielt godt og jeg har aldrig tolket ham som den mest strategiske og kommunikativt stærke OB’er.

                                Skulle jeg pege på noget positivt i ham som type, så har jeg altid opfattet ham som enormt venlig og som en der er meget udadvendt og derfor god til at opbygge relationer. Når man ikke har den største erfaring er det sikkert gode evner i jobbet.
                                Skulle jeg lægge et lag på vil jeg ikke bare sige det er ret klassisk OB, det er vel endnu mere klassisk Niels Thorborg, der i sit forretningsimperium stort set kun omgiver sig med folk, han er venner med, som bor på samme vej, som ham selv - og en del af dem i huse han lejer til dem.

                                Det er provinsrigmand på godt og ondt.

                                Comment

                                Working...
                                X