Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Hvis det er en mand som primært skal fokusere på spillerhandler, så vil jeg gerne have en mand udefra, som kommer med et stort netværk og har bevist sig succesfuld andetsteds før. Og de hænger ikke på træerne med OB's økonomi og status i gamet. Jeg peger umiddelbart på Troels Bech, da han er det tætteste vi kan komme på det. Jeg er kæmpe fan af ham, som person, men jeg synes også han skal lykkes med OB på et tidspunkt. Det var en mindre genistreg af den mand hos BIF, som castede Troels som sportsdirektør. En rolle jeg mener han vil passe perfekt ind i hos OB. Jeg er ikke tilhænger af, at han skal stå på mål for sin trænergerning i egnethedsvurderingen af ham som sportsdirektør. Der skal man først og fremmest se på hvordan han har ageret i rollen som sportsdirektør. Der var krise i BIF da han sagde op, en klub som i øvrigt har skiftet ud for et godt ord. Nu har de så Carsten V og det glæder mig, for ham ville jeg aldrig pege på.

    Hvis det både er en teknisk direktør og en der skal hente spillere, så kan jeg ikke se andre muligheder end at man deler den stilling op i to. En teknisk direktør og en sportsdirektør. Jeg tror ikke på vi kan tiltrække en kandidat, som kan løfte begge opgaver. Jeg synes heller ikke JM skal fjerne fokus fra trænerrollen og gøres til manager, selvom han sikkert ville være god til det. Vores hold har brug for en dedikeret træner, som har sit hjerte nede i ådalen. Så kunne man lave en satsning og få en profil fra erhvervslivet ind som teknisk direktør, som ikke skal have noget med fodbolden at gøre direkte, kun sætte rammerne op omkring den. Så Troels og en erhvervsmand med interesse for fodbolden.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af jhandersen Se indlæg
      Hvad går en mand som Keld Bordinggaard rundt og laver for tiden?

      Kunne han være en mulighed?
      Ja, men i en rolle som chefstrateg. Så kan han få lov at lave den strategi han har ævlet om mangler i hver podcast han har deltaget i de senere år.
      OB: Danske mestre i 2075/6

      Comment


        #48
        Som jeg ser det, skal den næste sportsdirektør besidde følgende først og fremmest:
        - Evne til at udtænke en overordnet filosofi for klubben der er i tråd med klubbens DNA.
        - Evne til at kommunikere denne filosofi til omverdenen, så det er i øjenhøjde med fans, og selvfølgelig også skabe kultur og begejstring omkring det internt.
        - Evne til organisatoriske og ledelsesmæssige internt
        - Evne til at vurdere kompetencer hos nøglepersonale, fyre og rekruttere efter behov
        - Evne til at vurdere organisationens og egne styrker og svagheder og agere derefter

        Han behøver sådan set ikke have et kæmpe scouting-netværk, han kan bare ansætte en chef-scout der har. Min drømmeduo, ud fra mit kendskab, ville være Troels Bech som sportsdirektør med Steen Nedergaard i en funktion som chefscout.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

          Du mangler Bo H. Han har været god til at finde spillere for billige penge, men uvist om han kan steppe et niveau op.
          Jeg mener også Ove P blev nævnt. Kim B er også ledig.
          Tøffe er altid så klog, og så er der Lammers som er ledig.
          Han mangler næsten for mange til at jeg gider men FS og jeg nævnte Jess Thorup
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

            Han mangler næsten for mange til at jeg gider men FS og jeg nævnte Jess Thorup
            Jess gør det ok som træner, så næppe aktuel.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af jhandersen Se indlæg
              Hvad går en mand som Keld Bordinggaard rundt og laver for tiden?

              Kunne han være en mulighed?
              Ragede han ikke uklar med NT pga. SDU-projektet ?

              Comment


                #52
                https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...oendby/7837504
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #53
                  "Men det er korrekt, at jeg har besluttet mig for ikke at arbejde i danske klubber i de kommende år, men fokusere mere på udenlandske markeder, siger han til avisen."
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                    "Men det er korrekt, at jeg har besluttet mig for ikke at arbejde i danske klubber i de kommende år, men fokusere mere på udenlandske markeder, siger han til avisen."
                    Ja ja ... Men hvis han får tilbudt stillingen som Sportsdirektør i OB med en god kontrakt og de rette beføjelser så er det nok et andet udgangspunkt end at fungere som konsulent .... men chefscout er nok ikke nok ...
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                      Ja ja ... Men hvis han får tilbudt stillingen som Sportsdirektør i OB med en god kontrakt og de rette beføjelser så er det nok et andet udgangspunkt end at fungere som konsulent .... men chefscout er nok ikke nok ...
                      Ja, måske. Men ville ikke være trygt med en mand som sagde så tydeligt at han ville noget andet.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                        Ja ja ... Men hvis han får tilbudt stillingen som Sportsdirektør i OB med en god kontrakt og de rette beføjelser så er det nok et andet udgangspunkt end at fungere som konsulent .... men chefscout er nok ikke nok ...
                        Jeg er ikke i tvivl om, at han fik tilbuddet om at blive det i Brøndby, men takkede nej. Så jeg tvivler på, at han finder OB interessant. Og en "god kontrakt" for ham er nok en del højere end vi kan give, med tanke på at han tjente en del millioner om året ude i Kina.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          Jeg er ikke i tvivl om, at han fik tilbuddet om at blive det i Brøndby, men takkede nej. Så jeg tvivler på, at han finder OB interessant. Og en "god kontrakt" for ham er nok en del højere end vi kan give, med tanke på at han tjente en del millioner om året ude i Kina.
                          Det må absolut være ræsonementet på den historie. Læg til at også selv siger i interviewet at han får set verden imens han jobber med det han allerhelst vil, og sikkert er god til. Jeg tror OB har brug for noget andet end ham - og omvendt.

                          Apropos: https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...sportsdirektor

                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

                            Ja lad os køre vores økonomi i sænk igen...
                            Har du nogle links til beviser på at Kim Brink brugte flere penge end bestyrelsen tillod?
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                              Har du nogle links til beviser på at Kim Brink brugte flere penge end bestyrelsen tillod?
                              Vi kom vist forholdsvis billigt ud af pension sagen. Men hørte at der var mundtlige aftaler som KB lavede med spillerne som ikke var afstemt med bestyrelsen og det gav nogle uoverensstemmelse. Desuden var TC taktisk klogere, og overlevede selv og det blev så på bekostning af KB. Desuden havde Kim nogle - lad os kalde det udfald.
                              Glem heller ikke at KB ikke ville forlænge med LO men blev tvunget til det.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                                Vi kom vist forholdsvis billigt ud af pension sagen. Men hørte at der var mundtlige aftaler som KB lavede med spillerne som ikke var afstemt med bestyrelsen og det gav nogle uoverensstemmelse. Desuden var TC taktisk klogere, og overlevede selv og det blev så på bekostning af KB. Desuden havde Kim nogle - lad os kalde det udfald.
                                Glem heller ikke at KB ikke ville forlænge med LO men blev tvunget til det.
                                Ja han brugte mange penge men lavede også en del gode salg. Jeg er stadig ikke overbevist om at han overskred budgetterne. Regnskaberne var vel ikke værre dengang end de er nu?
                                At han ikke ville forlænge med LO er et kæmpe plus, mener LO skulle have været fyret straks efter nederlaget til FCK i dec 2009.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X