Hvis det er en mand som primært skal fokusere på spillerhandler, så vil jeg gerne have en mand udefra, som kommer med et stort netværk og har bevist sig succesfuld andetsteds før. Og de hænger ikke på træerne med OB's økonomi og status i gamet. Jeg peger umiddelbart på Troels Bech, da han er det tætteste vi kan komme på det. Jeg er kæmpe fan af ham, som person, men jeg synes også han skal lykkes med OB på et tidspunkt. Det var en mindre genistreg af den mand hos BIF, som castede Troels som sportsdirektør. En rolle jeg mener han vil passe perfekt ind i hos OB. Jeg er ikke tilhænger af, at han skal stå på mål for sin trænergerning i egnethedsvurderingen af ham som sportsdirektør. Der skal man først og fremmest se på hvordan han har ageret i rollen som sportsdirektør. Der var krise i BIF da han sagde op, en klub som i øvrigt har skiftet ud for et godt ord. Nu har de så Carsten V og det glæder mig, for ham ville jeg aldrig pege på.
Hvis det både er en teknisk direktør og en der skal hente spillere, så kan jeg ikke se andre muligheder end at man deler den stilling op i to. En teknisk direktør og en sportsdirektør. Jeg tror ikke på vi kan tiltrække en kandidat, som kan løfte begge opgaver. Jeg synes heller ikke JM skal fjerne fokus fra trænerrollen og gøres til manager, selvom han sikkert ville være god til det. Vores hold har brug for en dedikeret træner, som har sit hjerte nede i ådalen. Så kunne man lave en satsning og få en profil fra erhvervslivet ind som teknisk direktør, som ikke skal have noget med fodbolden at gøre direkte, kun sætte rammerne op omkring den. Så Troels og en erhvervsmand med interesse for fodbolden.
Hvis det både er en teknisk direktør og en der skal hente spillere, så kan jeg ikke se andre muligheder end at man deler den stilling op i to. En teknisk direktør og en sportsdirektør. Jeg tror ikke på vi kan tiltrække en kandidat, som kan løfte begge opgaver. Jeg synes heller ikke JM skal fjerne fokus fra trænerrollen og gøres til manager, selvom han sikkert ville være god til det. Vores hold har brug for en dedikeret træner, som har sit hjerte nede i ådalen. Så kunne man lave en satsning og få en profil fra erhvervslivet ind som teknisk direktør, som ikke skal have noget med fodbolden at gøre direkte, kun sætte rammerne op omkring den. Så Troels og en erhvervsmand med interesse for fodbolden.
Comment