Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2019/2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Nej, det tror jeg heller ikke, at han er. En del af det bunder jo nok i, at han tjener en så eksorbitant høj løn, og at de pga. deres lønløft er låst så de ikke kan bruge de penge på nogle andre. Men han ser godt nok ikke ud til at have vundet mange hjerter derovre.

    https://www.reddit.com/r/LAGalaxy/co...ing_discussed/
    https://www.reddit.com/r/LAGalaxy/co...rgen_skjelvik/
    https://twitter.com/GalaxyPodcast/st...49805688807424
    Fuck det. Amerikanerne ved ikke en skid om fodbold, og jeg tror du har helt ret, for det man kan læse ud fra kommentarerne er netop, at lønnen ser ud til at være så høj, og de ikke føler de har fået valuta for pengene. Han kommer næppe til at tjene det samme i OB. Jeg husker ham fra FM som en type det både kan spille flad back i en 4-4-2 og som wingback faktisk, om grunden til han ikke har performet i LA, kan være, at han også har spillet meget midtstopper, kan måske være en del af forklaringen. Men kender ham ikke mere indgående end det. Ifølge transfermarkt har han spillet pænt med kampe i Eliteserien, MLS, Allsvenskan og Europa:
    Total : 294 10 26 2.203 22.033
    Eliteserien 137 4 8 2.285 9.139
    MLS 52 1 3 4.266 4.266
    Allsvenskan 33 2 7 1.310 2.619
    Europa League Qualifying 23 1 2 1.914 1.914
    NM-Cup 20 1 3 1.732 1.732
    Europa League 12 - 1 - 956
    Champions League Qualifying 9 1 1 760 760
    Svenska Cupen 6 - 1 - 467
    Leagues Cup 1 - - - 90
    US Open Cup 1 - - - 90
    Han MÅ kunne komme på hold i Superligaen tænker jeg, eftersom han er i noget der minder om hans bedste fodboldalder (28).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Jo, hvis man antager, at de ikke er særligt dygtige til deres arbejde.

      Men selvfølgelig kan man finde kvalitet på deadlineday, hvis ens rekrutteringsarbejde er godt. Jeg nævner bare i flæng: Kadrii (til Randers) Pukki, Zohore, Pourié, Mayron George, Holse, Thorsteinsson etc. Alle spillere er hentet ind på lejeaftaler omkring deadlineday, undtagen Zohore der blev hentet på fri transfer på en kort aftale. Sådan nogle spillere er der selvfølgelig også.

      Der er massere af spillere derude der vil være på markedet i dag, og som vi kunne gøre en positiv forskel for OB, spørgsmålet er bare om man evner at finde dem. Jeg ved godt, at OBs historik på området er at leje folk som Fellah på deadlineday, men jeg synes ikke, at tidligere inkompetence er et godt argument for ikke at gøre noget. At male sig selv op i et hjørne, hvor det hedder "Sabbi eller ingenting", er jo i hvert fald ikke særligt smart, fordi at man jo så er tvunget til at overbetale eller gå tomhændet derfra, hvis Hobro er hårde nok forhandlere.

      OB bør have både en plan B, plan C etc. klar i dag hvis Sabbi glipper, ellers bliver jeg meget skuffet. Det kunne f.eks. være en spiller som David Akintola, som FCM har sagt at de vil leje ud i det her vindue, og som har været en profil i den norske Eliteserie i de sidste to sæsoner.
      Jeg antager kun at de passer deres arbejde på de betingelser, og indenfor de rammer de har. Jeg forestiller mig at det måske er vanskeligt at at hente en "stjerne"spiller, eller et godt talent på leje i 6 mdr., når det vides at Sabbi tager pladsen fra sommer, det er næppe attraktivt for mange.

      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

        Nej, det tror jeg heller ikke, at han er. En del af det bunder jo nok i, at han tjener en så eksorbitant høj løn, og at de pga. deres lønløft er låst så de ikke kan bruge de penge på nogle andre. Men han ser godt nok ikke ud til at have vundet mange hjerter derovre.

        https://www.reddit.com/r/LAGalaxy/co...ing_discussed/
        https://www.reddit.com/r/LAGalaxy/co...rgen_skjelvik/
        https://twitter.com/GalaxyPodcast/st...49805688807424
        Omvendt virkede han så lidt mere populær i Norge, men det ligger jo så selvfølgelig længere tilbage, hvor han også blev rygtet til PSV og Ajax:

        https://www.ad.nl/nederlands-voetbal...borg~af052e3e/
        https://www.rbk.no/nyheter/vi-skille...ivt-som-venner

        Har ikke lige fundet noget fra norkse forums
        Kampen mot Vardar ble den siste for Jørgen Skjelvik i denne omgang, som bytter ut Trondheim med Los Angeles.

        Comment


          Vi fik Ryan relativt billigt fordi han var skadet. Og det tog ret lang tid før han viste sit værd. Men det gjorde han jo. Ham her kan vel blive en Ryan2 - men han er en bedre spiller - og ikke til højresiden. Men han skal kunne levere tidligere end Ryan, synes jeg.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

            Uden at have set ham spille virker han da spændende nok. Håber dog på noget yngre som erstatning på venstre back. En spiller med videresalgspotentiale.
            Er meget enig, nogle af de spillere som OB har skrevet med i dette vindue er der ikke det store videresalgspotentiale i, er derudover, som mange andre, ærgerlig over at man sender Eskesen videre, den beslutning forstår jeg ikke

            Jörgen Skjelvik 28 år
            Emmanuel Sabbi 22 år

            Køb:
            Mart Lieder 29 år
            Alexander Juel Andersen 29 år
            Kasper Larsen 27 år
            Aron Elís Thrándarson 25 år
            Mikkel Hyllegaard 20 år
            Gennemsnitsalder = 25 år

            Salg:
            Ramon Leeuwin 32 år
            Anders K. Jacobsen 30 år
            Bashkim Kadrii 28 år
            Mathias Greve 24 år
            Julius Eskesen 20 år
            Gennemsnitsalder = 26,8 år

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
              Han har tilsyneladende både spillet stopper (også i tremandsforsvar) og back i Galaxy
              (og ifølge transfermarkt har han spillet 97 af sine lidt mere end 200 kampe som midterforsvar)
              Jeg kender ikke manden , men det faktum at han har mange kampe i 3-mandsforsvar, og at OB har mange spillere til den position kunne måske også antyde at Tverskov måske skal sælges til sommer, hvis hans form og tilstand er god.

              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                Jeg kender ikke manden , men det faktum at han har mange kampe i 3-mandsforsvar, og at OB har mange spillere til den position kunne måske også antyde at Tverskov måske skal sælges til sommer, hvis hans form og tilstand er god.
                Det ved jeg nu ikke. Men det giver noget fleksibilitet og mulighed for at ændre undervejs i kampene, og det er JM jo glad for. Kan da være fint at have en venstre stopper, som også er vant til at forsvare på ydersiden af sig selv, og som er naturligt venstrebenet. Samtidig kan han sikkert også (bedre) bruges i en 4-backkæde som venstre back, hvis vi en gang vil skifte tilbage til det ift JBL og Madu som umiddelabrt begge passer bedre til wingbacken

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

                  Omvendt virkede han så lidt mere populær i Norge, men det ligger jo så selvfølgelig længere tilbage, hvor han også blev rygtet til PSV og Ajax:

                  https://www.ad.nl/nederlands-voetbal...borg~af052e3e/
                  https://www.rbk.no/nyheter/vi-skille...ivt-som-venner

                  Har ikke lige fundet noget fra norkse forums
                  Jeg er ikke i tvivl om, at han var en god spiller i Norge, sikkert en af de allerbedste backs i ligaen på daværende tidspunkt, ellers havde han næppe fået en sådan kontrakt. Spørgsmålet er så bare, hvor meget man skal vægte præstationer der ligger 2½-3 år tilbage ift. hvad han har leveret inde for de sidste 2 år. Det er vel der balancegangen ligger. Min største bekymring er bare, at vi kommer til at give ham en alt for stor kontrakt, for han er jo åbenlyst ikke en spiller vi kommer til at sælge videre for nævneværdigt gode penge.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af chrisser1990 Se indlæg

                    https://www.bt.dk/superligaen/b.t.-a...fra-norsk-back

                    Du ska nok ikk regne med en yngre venstre back.

                    Kender ham ikke, men håber at han kan blive en succes
                    Nu har medierne kaldt ham både Jörgen og Jürgen. Har De overvejet at det kun er i USA hans navn staves på førnævnte måder? Hans navn er Jørgen!

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      https://twitter.com/GalaxyPodcast/st...04661345210368

                      Ikke ligefrem en fanfavorit vi er ved at hente..
                      Amerikanske fans har alligevel intet med fodboldfans at gøre, så det er komplet underordnet hvad De har at sige...
                      Husk på at det er et land, hvor dette er noget af det ypperste på terassen....

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                        Jeg er ikke i tvivl om, at han var en god spiller i Norge, sikkert en af de allerbedste backs i ligaen på daværende tidspunkt, ellers havde han næppe fået en sådan kontrakt. Spørgsmålet er så bare, hvor meget man skal vægte præstationer der ligger 2½-3 år tilbage ift. hvad han har leveret inde for de sidste 2 år. Det er vel der balancegangen ligger. Min største bekymring er bare, at vi kommer til at give ham en alt for stor kontrakt, for han er jo åbenlyst ikke en spiller vi kommer til at sælge videre for nævneværdigt gode penge.
                        I forhold til den sidste kommentar, så kan det også være, at OB mere tænker i, at vi skal have en ind på en position, hvor vi ikke er særlig godt besat der skal kunne performe fra dag 1 og ikke som udviklingsspiller. Sidstnævnte kan jo sagtens komme til sommer, som man så kan køre i stilling til at tage over. Eftersom jeg anser det som ret usandsynligt at Madu får forlænget sin kontrakt. Alternativt har vi allerede udviklingsspilleren, der skal stå i lære iform af Vestergaard, som kommer op i Superligatruppen.?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                          I forhold til den sidste kommentar, så kan det også være, at OB mere tænker i, at vi skal have en ind på en position, hvor vi ikke er særlig godt besat der skal kunne performe fra dag 1 og ikke som udviklingsspiller. Sidstnævnte kan jo sagtens komme til sommer, som man så kan køre i stilling til at tage over. Eftersom jeg anser det som ret usandsynligt at Madu får forlænget sin kontrakt. Alternativt har vi allerede udviklingsspilleren, der skal stå i lære iform af Vestergaard, som kommer op i Superligatruppen.?
                          Det kan sagtens være du har ret i det, men i så fald lugter det her vel mere af en lejeaftale end noget der skal vare i flere år? Altså hvis du stod til at tjene i underkanten af 7 millioner kroner næste år og boede i Los Angeles, hvor meget vil du så skulle have i løn for at skrive kontrakt med en dansk klub? Jeg tænker alligevel der skal en del penge på bordet.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                            Tilgange/afgange er jo fint hvis man skal sidde på et forum og evaluere selve transfervinduet, men skal man vurdere styrken af truppen betyder det da noget, om man f. eks får spillere tilbage fra langtidsskadet, om der er unge spillere, der har fået deres gennembrud og gjort andre spillere overflødige mm. Min pointe er egentlig bare, at jeg ikke tror man havde hentet både Jebali og Svendsen i sommers, hvis ikke man havde forventet at Bashkim kunne være fortid nu eller til sommer. Og at Jebali altså allerede er tænkt som afløser for Bashkim, der ikke nødvendigvis skal erstattes 1-1 hvis man ellers tror på at en Jebali i omdrejninger kan blive den profil, han er blevet hentet til at være.

                            Og jo, selvfølgelig er der en forskel på Harboe og Eskesen, men jeg troede egentlig det var en gængs opfattelse, at vi havde for meget fyld på den centrale midt, og derfor undrer det mig at afgangen en spiller, der vel samlet har spillet omkring 45 minutter i efteråret, bliver talt med som en svækkelse af truppen.

                            Når det altsammen er sagt mener jeg også at vi overordnet set - og i hvert fald på den korte bane - står en anelse svækkede, men ikke på noget fatalt niveau. Og så har jeg måske bare større (naiv?) tro på at Jebali-Svendsen bliver en succes, og st det er nok at have Lieder som tredjemand til dem i de seks kampe, der virkelig betyder noget i foråret.
                            Korrekt at man hentede Jebali og Svendsen men gik også af med Helenius og Festersen ...

                            Bernat for Grtyebust
                            Obbekjær for Yao
                            Opondo for Casper
                            Teitur for Grubbe
                            Svendsen for Helenius
                            Jebali for Festersen
                            Madu for Ludwig og
                            AJA for Vacek ...

                            ish ...
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment



                              Michel W Davidsen@michelwd
                              OB vil gerne have Sabbi øjeblikkeligt, som vi tidligere har fortalt. Men der er knuder i forhandlingerne med Hobro, og lige nu ser det ud til, at han bliver. Men Sabbi presser selv på for det, så tingene kan ændre sig i de sidste timer. Med @LasseVge #AndEllerEj
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                                Michel W Davidsen@michelwd
                                OB vil gerne have Sabbi øjeblikkeligt, som vi tidligere har fortalt. Men der er knuder i forhandlingerne med Hobro, og lige nu ser det ud til, at han bliver. Men Sabbi presser selv på for det, så tingene kan ændre sig i de sidste timer. Med @LasseVge #AndEllerEj
                                Så har vi bare at have en plan B. Akintola er lige blevet lejet ud til Cypern, sådan en type burde vi have linet up nu.

                                Comment

                                Working...
                                X