Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ajax interesseret i Rasmus Falk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    On a side note, hvad tror I vi kan få for Falk? 7-8 millioner?

    Der er ingen tvivl om, at der er lavvande i kassen, hvorfor et salg synes nødvendigt. Jeg tror desværre ikke, at Falk er den eneste der ryger her til sommer. Jeg er ret sikker på, at Emil Larsen også er fortid til sommer, mens Skoubo har udløb, og Abdellaoue ryger tilbage til København idet vi ikke har råd til at købe ham fri. Det lugter lidt af, at vi mangler offensive kræfter, når sæsonen begynder i slutningen af Juli.

    Af helt åbenlyse grunde kan vi ikke lægge vores tillid til de unge gutter, der fra sommer indtræder i truppen, eftersom de aldrig har spillet på professionelt niveau. Måske lidt meget at forlange, at vi lige laver en 'Andreas Cornelius' med en af de unge drenge.

    Comment


      #17
      enig, vi skal ikke sætte spelmann, azer m.fl. på den kant. Men faktum er at det er sket flere gange her i denne sæson, så selvfølgelig sker det også i 14/15 sæsonen. Desværre.
      Men med 3 kanter, hvoraf to allerede har været omkring landsholdet, Lucas har bevist sig i superligaen og AT som upcoming, så ser jeg det på ingen måde realistisk, at vi henter en erstatning ind for Falken. Netop pga at arvtagerne må forventes at være i truppen - uanset deres erfaring og niveau.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
        On a side note, hvad tror I vi kan få for Falk? 7-8 millioner?

        Der er ingen tvivl om, at der er lavvande i kassen, hvorfor et salg synes nødvendigt. Jeg tror desværre ikke, at Falk er den eneste der ryger her til sommer. Jeg er ret sikker på, at Emil Larsen også er fortid til sommer, mens Skoubo har udløb, og Abdellaoue ryger tilbage til København idet vi ikke har råd til at købe ham fri. Det lugter lidt af, at vi mangler offensive kræfter, når sæsonen begynder i slutningen af Juli.

        Af helt åbenlyse grunde kan vi ikke lægge vores tillid til de unge gutter, der fra sommer indtræder i truppen, eftersom de aldrig har spillet på professionelt niveau. Måske lidt meget at forlange, at vi lige laver en 'Andreas Cornelius' med en af de unge drenge.
        Hvilke åbenlyse grunde?
        http://da.wikipedia.org/wiki/Lukas_Spalvis
        http://da.wikipedia.org/wiki/Andreas_Cornelius

        og andre unge angribere, der har overrasket alle og vist de har niveauet og viljen til at slå igennem.

        Ser nærmere - af helt åbenlyse grunde - at vi ikke kan hente en milliondyr erstatning ind :-(

        Comment


          #19
          Syntes det vil være fornuftigt at lade ham smutte denne sommer til Ajax.
          Vi ved det er kun et spørgsmål om tid. Denne sommer eller næste år, faktum er at falkens talent er for stort til OB. Ajax er en klub OB ikke skal eller kan konkurrerer imod. Det er helt sikkert et plus vi ikke sælger til en anden dansk klub, og hvis det bliver Ajax allerede nu er det også et fint signal at sende til kommende talenter der overvejer om karrieren skal gå igennem OB. Modsat hvis vi holder på ham for lang tid, kan det hurtigt få den omvendte effekt.

          Forventer +15mio og klausul med ca 15% af et evt videresalg.
          Last edited by bettet; 25-04-2014, 13:52.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af bettet Se indlæg
            Syntes det vil være fornuftigt at lade ham smutte denne sommer til Ajax.
            Vi ved det er kun et spørgsmål om tid. Denne sommer eller næste år, faktum er at falkens talent er for stort til OB. Ajax er en klub OB ikke skal eller kan konkurrerer imod. Det er helt sikkert et plus vi ikke sælger til en anden dansk klub, og hvis det bliver Ajax allerede nu er det også et fint signal at sende til kommende talenter der overvejer om karrieren skal gå igennem OB. Modsat hvis vi holder på ham for lang tid, kan det hurtigt få den omvendte effekt.

            Forventer +15mio og klausul med ca 15% af et evt videresalg.
            Jeg er helt enig. Jeg tvivler dog stærkt på om vi får 15+ millioner i dagens marked. De 15% i vidresalg lyder realistisk..
            problemet er hvis EL også ryger.. Så bliver vi altså svækket pænt i vores skrøbelige offensiv.. Men mon ikke hvis der kommer 15-20 mill på kontoen at der er råd til at spendere lidt den anden vej...
            det bliver nødvendigt

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af bettet Se indlæg
              Syntes det vil være fornuftigt at lade ham smutte denne sommer til Ajax.
              Vi ved det er kun et spørgsmål om tid. Denne sommer eller næste år, faktum er at falkens talent er for stort til OB. Ajax er en klub OB ikke skal eller kan konkurrerer imod. Det er helt sikkert et plus vi ikke sælger til en anden dansk klub, og hvis det bliver Ajax allerede nu er det også et fint signal at sende til kommende talenter der overvejer om karrieren skal gå igennem OB. Modsat hvis vi holder på ham for lang tid, kan det hurtigt få den omvendte effekt.

              Forventer +15mio og klausul med ca 15% af et evt videresalg.
              der tror jeg du skyder en del over målet - desværre

              umiddelbart vil jeg tro 10, måske 12 hvis det går højt og så en mindre videre salgsklausul

              Comment


                #22
                Rasmus har i den grad fortjent at komme til en bedre klub og forsætte den gode udvikling han har været i gennem mange år. Det vil blive et kæmpe afsavn for klubben. Teknik, spilforståelse, mod og med OB i hjertet og blodet - Rasmus er i mine øjne allerede en blandt de allerstørste navne i klubben nogensinde.
                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                  Falk har gjort hvad der forventes af ham. Håber også kun det bedste for ham, og som I andre skriver, så er Ajax perfekt for ham - de er gode til at viderudvikle talenter som f.eks. Christian Eriksen :)
                  Flotte ord som han fortjener - han har netop ydet alt det man har kunne forvente af ham, og overraskendehurtigt syntes jeg han har været vores største profil.

                  Ærgerligt der ikke har været så mange spillere omkring ham med samme gejst og talent, mange af vores andre spillere er desværre meget langt fra.

                  Det er også lidt ærgerligt at vi har andre spillere på vej nedefra som virkelig kunne have gavn af en Falk.

                  Ser også Ajax som en perfekt klub for Falk,er sikker på han har niveauet til at være med i startopstillingen og han kan udvikle sig yderligere derfra, og så vil jeg glæde mig til at han kommer hjem igen nok desværre først om 8-10 år.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                    Flotte ord som han fortjener - han har netop ydet alt det man har kunne forvente af ham, og overraskendehurtigt syntes jeg han har været vores største profil.

                    Ærgerligt der ikke har været så mange spillere omkring ham med samme gejst og talent, mange af vores andre spillere er desværre meget langt fra.

                    Det er også lidt ærgerligt at vi har andre spillere på vej nedefra som virkelig kunne have gavn af en Falk.

                    Ser også Ajax som en perfekt klub for Falk,er sikker på han har niveauet til at være med i startopstillingen og han kan udvikle sig yderligere derfra, og så vil jeg glæde mig til at han kommer hjem igen nok desværre først om 8-10 år.
                    han fortjener hvert et godt ord der siges om ham. Selvom det er svært at se RF være tæt på Ajax bedste elleve, tror jeg det er et godt skridt at tage for ham at komme et sted hen hvor han ikke forventes at være en bærende kraft, men blot har mulighed for at pleje hans naturlige talent.
                    Believe OB

                    œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      #25
                      Han skal bare se at komme videre, med alt det tilhørende held og lykke og på glædelig gensyn når tiden er inde til det

                      Comment


                        #26
                        Alt muligt held og lykke til RF - jeg tror bare det vil være en kæmpe fejltagelse at tage afsted for tidligt. Tag et år mere i OB. Hans formudsving er stadig alt for store til at begå sig i en stor europæisk klub. I OB vil der være plads til det. Det er der ikke i Ajax. Han får ualmindeligt svært ved at kæmpe sig tilbage på holdet, hvis han har en længere formnedgang, som han har haft i OB denne sæson.

                        Han skal nok nå det - for talentet er jo uomtvisteligt!

                        Comment


                          #27
                          Jeg kan godt se idéen i det for Falk, at han skal tage et år mere, og det ville bestemt heller ikke gøre mig noget, men omvendt, så synes jeg næsten OB skulle se at få skudt ham afsted denne sommer... Det er nu vi kan få en god pris, næste sommer har han ét år tilbage af kontrakten, og Januar vinduet er ikke kendt for at flyde med de større handler, selvom vi egentlig har en ok historik på det område... Ajax ville nok også være et af de bedre steder at ende, selv for de spillere der måske lige er en anelse for tidligt ude...

                          Så selvom det skærer mig i hjertet, så mener jeg han skal afsted nu... Der er også gode muligheder for at holde på Kadrii lidt endnu, og Azer viser gode tegn på at blive en ny ung profil, Diarra viser gode tegn, og der bliver masser af fynsk ungdom på holdet stadigvæk... men det sidste er jo selvfølgelig også nemt at sige for en jyde...

                          Det vil også betyde at andre på holdet må grave lidt dybere fremover, for Falk står for mange ting, bla. det at tage ansvar i kampene, og der kommer nogle områder hvor andre må til at vise lidt mere, hvilket jo også kan være sundt for en trup engang i mellem...
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                            Alt muligt held og lykke til RF - jeg tror bare det vil være en kæmpe fejltagelse at tage afsted for tidligt. Tag et år mere i OB. Hans formudsving er stadig alt for store til at begå sig i en stor europæisk klub. I OB vil der være plads til det. Det er der ikke i Ajax. Han får ualmindeligt svært ved at kæmpe sig tilbage på holdet, hvis han har en længere formnedgang, som han har haft i OB denne sæson.

                            Han skal nok nå det - for talentet er jo uomtvisteligt!
                            Det er en rigtig betragtning. Han glimrede mod Ikast FS/Herning Fremad og har også vist gode takter i andre kampe i foråret. Men han er stadig alt for ustabil til at klare sig andre steder end Suppen.
                            OB: Danske mestre i 2075/6

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Jeg kan godt se idéen i det for Falk, at han skal tage et år mere, og det ville bestemt heller ikke gøre mig noget, men omvendt, så synes jeg næsten OB skulle se at få skudt ham afsted denne sommer... Det er nu vi kan få en god pris, næste sommer har han ét år tilbage af kontrakten, og Januar vinduet er ikke kendt for at flyde med de større handler, selvom vi egentlig har en ok historik på det område... Ajax ville nok også være et af de bedre steder at ende, selv for de spillere der måske lige er en anelse for tidligt ude...

                              Så selvom det skærer mig i hjertet, så mener jeg han skal afsted nu... Der er også gode muligheder for at holde på Kadrii lidt endnu, og Azer viser gode tegn på at blive en ny ung profil, Diarra viser gode tegn, og der bliver masser af fynsk ungdom på holdet stadigvæk... men det sidste er jo selvfølgelig også nemt at sige for en jyde...

                              Det vil også betyde at andre på holdet må grave lidt dybere fremover, for Falk står for mange ting, bla. det at tage ansvar i kampene, og der kommer nogle områder hvor andre må til at vise lidt mere, hvilket jo også kan være sundt for en trup engang i mellem...
                              skulle det lykkedes at holde på Falk et år til kunne man jo forlænge aftalen med ham, for at sikre en ok pris - selvfølgelig med den underforståede aftale at OB ikke stiller sig i vejen for et skifte.

                              Men det er vel heller ikke mere konkret lige pt - end at Ajax følger ham - mon ikke de følger mange talentfulde spillere rundt omkring i europa? Så det er jo på ingen måde sikkert der kommer et bud på ham denne sommer.
                              Men skal han afsted så håber jeg i den grad det bliver tidligt på sommeren - hader de der sidste minuts handler, og et tidligt skifte vil da om ikke andet give Jesper H. mulighed for at afsøge markedet hvis man mener der skal hentes en erstatning....

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                                skulle det lykkedes at holde på Falk et år til kunne man jo forlænge aftalen med ham, for at sikre en ok pris - selvfølgelig med den underforståede aftale at OB ikke stiller sig i vejen for et skifte.

                                Men det er vel heller ikke mere konkret lige pt - end at Ajax følger ham - mon ikke de følger mange talentfulde spillere rundt omkring i europa? Så det er jo på ingen måde sikkert der kommer et bud på ham denne sommer.
                                Men skal han afsted så håber jeg i den grad det bliver tidligt på sommeren - hader de der sidste minuts handler, og et tidligt skifte vil da om ikke andet give Jesper H. mulighed for at afsøge markedet hvis man mener der skal hentes en erstatning....
                                Det ville ikke være så tosset, hvis det kunne lade sig gøre at smide et år oveni kontakten, allerede her i efteråret engang, men om det lige bliver tilfældet, det ved jeg så ikke...
                                Nej det har du selvfølgelig helt ret i, der er jo ikke noget konkret i det, men vi tager det nok lidt mere til os, i Falks tilfælde...
                                De handler bryder jeg mig godt nok heller ikke om, det plaster skal bare tages med det samme i et snuptag, og så har vi hele sommeren til at hyle i...
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X