Oprindeligt indsendt af fmprOB
Se indlæg
Vil selvfølgelig ikke sammenligne Sander og Bashkim men synes vi skulle holde fast i Sander. Han er ung og scorede mange mål for os i en mærkelig rodet sæson hvor vi solgte hans bedste makker og hvor vi i store dele af sæsonen blev ramt af skader så der kunne aldrig komme en flow i spillet eller udvikle sig et holdstruktur.
men jeg synes også, at vores opstilling i Lyngbynederlaget (3-4) i efteråret var meget interessant og til dels sigende for JMs "drømmeopstilling", hvor Bashkim, Sander og Jebali alle startede inde. Bashkim som den fysiske arbejdshest (og med et godt skud), Jebali den kreative kraft og Sander som afslutteren. Sådan en opstilling ville også gøre vores offensiv mere uforudsigelig frem for "ud til wingbacken" eller "spil til bashkim og håb på det bedste". Nu blev Bashkim så solgt, men vi fik Lieder, som har samme spidskompetencer og ville ikke være overrasket, hvis JM næste sæson igen prøver en 3-4-3/5-2-3, som det er. Problemet er så, som selvsamme Lyngbykamp viste, at vi blev overløbet på midtbanen, hvilket måske viste JM, at 3-4-3 med vores nuværende trup/midtbanespillere ikke er holdbar. Hvis jeg vidste, hvordan det kunne løses og stadigvæk beholde 3 angribere på banen, så var jeg nok fodboldtræner
Jeg skal passe på med at lægge for meget vægt på lige den ene kamp hvor vi spillede med 3 angribere (kan ikke på stående fod huske flere kampe med 3-4-3), men det ville ikke overraske mig, hvis JMs intention har været at omlægge holdet til en 3-4-3 eller have den som en reel valgmulighed i kampe især i kampe mod hold der står dybt, hvilket underbygges af, at vi signede 2 angribere i samme vindue, Jebali og Sander, som er forskellige typer. Som sagt, så tager jeg gerne de hug ved at argumentere som jeg gør, men det kan være interessant udgangspunkt for mere diskussion
Comment